DU
door DUISTERS Dec 5, 2019 om 14:57
Geldzaken & recht

Postnl

Ik heb een niet aangetekende zending met een waarde van €42,45 na 10 dagen nog niet ontvangen; ik heb PostNL aangesproken op wanprestatie en de betaalde verzendkosten ten bedrage van € 2,75 terug gevraagd, maar PostNL wil hierin niet tegemoet komen; wat kan ik verder nog doen?

907 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Dec 5, 2019 om 15:01
11507 Antwoorden / 15 Vragen
4

Hallo Duisters , 

Ik heb een niet aangetekende zending met een waarde van €42,45 na 10 dagen nog niet ontvangen;

 wat kan ik verder nog doen? 


U moet bij de verzender zijn , deze heeft een overeenkomst met post.nl , u niet .

aurora1
door aurora1 - Dec 5, 2019 om 15:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen
3

De verzender moet actie nemen, die heeft een overeenkomst met de Post, u niet.
Misschien is het deze periode wel extra druk en misschien ook sprake van ziekteverzuim (en vrije dagen)?
Weet u zeker dat het verzonden is?
Hoe zit het met track and trace? Dus heeft u bewijs van het verzenden?
Is het iets van bijv. Marktplaats?

ne
door neodutchio - Dec 5, 2019 om 15:14
5148 Antwoorden / 12 Vragen
3

U hebt niets verstuurd en u hebt PostNL niet betaald om iets te verzenden, waarom meent u dan wel recht te hebben op dat geld? U hebt de afzender betaald en deze heeft een bezorger in de arm genomen. Die moet u aanspreken, deze heeft immers beloofd u iets te versturen.

edrick3
door edrick3 - Dec 5, 2019 om 16:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen
2

Onduidelijk verhaal.
Waarom zou je € 2,75 willen ontvangen van postnl als je iemand € 42,45 betaald hebt voor iets dat je niet ontvangen hebt.
Zou maar eens bij de verzender aan de bel trekken  met de vraag waar dat pakketje blijft.

diumenge
door diumenge - Dec 5, 2019 om 18:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen
1

Helemaal niets.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 5, 2019 om 18:53
16827 Antwoorden / 202 Vragen
1

U kunt de verzender er op wijzen dat iets dat aan u zou zijn verzonden niet door u is ontvangen. De verzender is en blijft, ook wettelijk, verantwoordelijk voor de verzending en het bezorgd krijgen op het juiste adres! Voor de verzender is het naast aangetekend verzenden ook nog mogelijk om het pakket verzekerd te verzenden en dan, bij verzekerd verzenden, kan de verzender u alsdan Postnl wel aanspreken.

Het enige dat u kunt doen is indien u heeft betaald de verzender aanspreken op het terugontvangen van het alsdan door u betaalde bedrag.
Aangegeven waarde wil evenwel niets zeggen over wat u wel of niet betaald zou hebben. 
Is de verzender resp. komen de goederen uit het 'verdere buitenland, zie dan dit: https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-in-china-let-op-de-valkuilen?mt=2e743c0d124aedd6883b788b4e7aa1cb985f34e03700cf6143bdefd5cc7a478c&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=POL-2019-11-21&utm_content=POL-2019-11-21&utm_term= (was nog recent in het nieuws)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer