börgemeister
door börgemeister Aug 10, 2011 om 18:33
Geldzaken & recht

PostNL afschaffen postbezorging op de maandag

PostNL wil de postbezorging op de maandag afschaffen.

PostNL stelt dat op de maandag nog nauwelijks post om die door (deeltijdse) postbode/bezorger te laten bezorgen.

PostNL wil dan de rouw e/o. medischepost wel bezorgen via de pakketservice.

PostNL wil dat de Postwet wordt aangepast door onze volksvertegenwoordigers.

Wat vindt u van het voorgenomen voorstel van PostNL en dat u op de maandag geen post, m.u.v. rouw e/o. medischepost, meer ontvangt?

6425 115 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 11, 2011 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Postnl mag van mij afgeschaft worden. :)

Als in deze Postwet komt te staan dat Postnl verplicht wordt - als zij als bedrijf wil voort bestaan - hun personeel behoorlijk te betalen en goed in te werken, dan mag van mij vandaag deze wet veranderd worden. :)

Maandag lijkt mij een uitgelezen dag om alle verkeerd bezorgde post van de andere dagen van de week alsnog op de juiste plek te bezorgen.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2011 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de kwaliteit van de post bezorging verhoogt doordat de kwantiteit van het bezorgen (minder vaak bezorgen dus) wordt verlaagd, vind ik het prima!

ve
door verwijderd - Aug 11, 2011 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

In mijn woonplaats wordt op maandag al geen post bezorgd dus voor mij veranderd er niets.
Ik vind het prima zo.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2011 om 02:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat er nu gebeurd met PostNL (voorheen TNTpost) is niet verwonderlijk.

De concurrentie van PostNL zijn ware rotte appels die door oneerlijke concurrentie veel goedkoper zijn en maar 2 a 3 keer in de week bezorgen, en de bezorgers zijn ook niet in vaste dienst.

Dus als PostNL met de concurrentie mee wilt concurreren, moeten ze deze stappen wel ondernemen.

TNT heeft wel bij de minister geklaagd, maar de concurrenten hebben aangegeven dat zij niet anders kunnen, omdat ze anders de deuren moeten sluiten. De minister heeft niet de ballen gehad om de boel op een goede manier op te lossen, maar is gezwicht en heeft naar de rotte appels geluisterd.

Daardoor gaat het nu zo ontzettend fout.

PostNL is niet de veroorzaker van de problemen, maar juist het slachtoffer van de rotte appels die nu gewoon met hun verrotte beleid door mogen gaan.

Het moet toch steeds goedkoper?
Goedkoper is toch altijd het beste voor de mensen?
Aanvaard dan ook de consequenties ervan en zie het resultaat.

Persoonlijk wil ik graag terug in de tijd dat de PTT (dus gewoon één postbedrijf) de enige postbedrijf was.
Nu wordt soms door die rotte appels op zondag, en zelfs op feestdagen gewoon bezorgd, soms ook midden in de nacht.
Gewoon te bezopen voor woorden.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2011 om 07:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

........Het moet toch steeds goedkoper? Goedkoper is toch altijd het beste voor de mensen? Aanvaard dan ook de consequenties ervan en zie het resultaat............

Goedkoper? Ik zie de prijzen toch echt alleen maar stijgen.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2011 om 08:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ ikbenik

Misschien kan er eens op de topsalarissen bezuinigd worden: voorbeeld
In 2010: Peter Bakker (TNT)
€ 1.832.412
bron: topsalarissen: klik

ve
door verwijderd - Aug 12, 2011 om 09:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met alle respect, als de concurrentie geen enkele medewerker in vaste dienst heeft, alles per stuk worden betaald, de meeste bezorgers zijn studenten, moet PostNL dan ook alle medewerkers de deur uitdoen?
De concurrentie bezorgen maar 2 keer per week.

Dat is precies wat er aan de hand is.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2011 om 09:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op vrijdag 12 aug 2011, 08:44: @ ikbenik

Misschien kan er eens op de topsalarissen bezuinigd worden: voorbeeld
In 2010: Peter Bakker (TNT)
€ 1.832.412
bron: topsalarissen: klik

Met alle respect, maar TNT is niet met SANDD te vergelijken.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2011 om 09:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch?

ve
door verwijderd - Aug 12, 2011 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit op maandag post heb gekregen.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2011 om 10:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op vrijdag 12 aug 2011, 08:44: @ ikbenik

Misschien kan er eens op de topsalarissen bezuinigd worden: voorbeeld
In 2010: Peter Bakker (TNT)
€ 1.832.412
bron: topsalarissen: klik

Daar is al op bezuinigd want Peter Bakker werkt daar al een tijdje niet meer.....

ve
door verwijderd - Aug 12, 2011 om 10:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

rjw schreef op vrijdag 12 aug 2011, 10:40:
tdehond schreef op vrijdag 12 aug 2011, 08:44: @ ikbenik

Misschien kan er eens op de topsalarissen bezuinigd worden: voorbeeld
In 2010: Peter Bakker (TNT)
€ 1.832.412
bron: topsalarissen: klik

Daar is al op bezuinigd want Peter Bakker werkt daar al een tijdje niet meer.....

Perfect.
Misschien werkt hij nu bij Postnl :)
Hoe hij of zij ook mag heten.
Ik kan nog niet terug vinden wat dit jaar door de top bij Postnl verdiend wordt.

Het valt mij op dat op de topsalarissen nooit bezuinigd wordt terwijl de mens in het veld onderbetaald wordt.

Voorbeelden zijn m.n. eerst in de thuiszorg en nu bij Postnl.

Ik zal a.s. maandag eens kijken of ik post krijg. Heb daar eigenlijk nooit op gelet.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2011 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij is deze trent al een tijdje geleden ingezet, ik ontvang nog nauwelijks of nooit post op maandag.

En de postwet aanpassen aan Post.nl is eigenlijk de omgekeerde wereld? Post.nl is verplicht om een poststuk dat op zondag is aangeboden gewoon op maandag te bezorgen.

Citaat Postwet van 2009:

Een verlener van de universele postdienst zorgt ervoor dat de brieven, die overeenkomstig de daartoe gestelde voorwaarden aan hem worden aangeboden voor postvervoer binnen Nederland met de standaard overnight service, per kalenderjaar in ten minste gemiddeld 95% van de gevallen worden besteld op de dag, niet zijnde een zon- of officiële feestdag, volgend op de dag van aanbieding.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2011 om 02:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

De enige post die bij mij op de maandag kwam (of komt) is vanuit het buitenland en voor de jaarlijkse verjaardag(skaarten).

Als op de maandag geen postbezorging van PostNL meer zou zijn, dan scheelt dat weer in de kosten (onregelmatigheidstoeslag c.q. zondagtoelag) 'op de zondagmiddag en avond' van medewerkers in de postsorteercentra en de distributie(centra) (maandagnacht).

ve
door verwijderd - Aug 13, 2011 om 04:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij wordt er - stilzwijgend - al lang geen post meer bezorgd op een maandag. Ze willen het nu dus blijkbaar officieel maken.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2011 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

rjw schreef op vrijdag 12 aug 2011, 10:39: Ik kan me niet herinneren dat ik ooit op maandag post heb gekregen.

Is simpel, bedrijven zijn weekend dicht dus laatste verzending vrijdag/bezorging zaterdag..........
Dus zou je enkel `prive` post ontvangen op maandag en hoeveel (prive) brieven en kaarten worden er tegenwoordig nog verzonden ?

Dus zo vreemd dat ze maandag niet meer willen gaan bezorgen is het niet, net ff pech als je maandag jarig bent en je verjaardagskaart dan dinsdag ontvangt maar dat is ook niet elk jaar ;-)

ve
door verwijderd - Aug 13, 2011 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op vrijdag 12 aug 2011, 10:51:

Het valt mij op dat op de topsalarissen nooit bezuinigd wordt terwijl de mens in het veld onderbetaald wordt.

Voorbeelden zijn m.n. eerst in de thuiszorg en nu bij Postnl.

Ik zal a.s. maandag eens kijken of ik post krijg. Heb daar eigenlijk nooit op gelet.

Dat je daar nooit wat over hoort komt vooral omdat de media het interessanter vindt om de stijgingen te laten zien. Een groot deel van het gepubliceerde salaris is variabel en afhankelijk van behaalde resultaten. Sla de jaarrapporten van verschillende bedrijven er maar op na en je zult zien dat bij de meeste bedrijven de afgelopen jaren de top minder heeft verdient dan de jaren daarvoor. Maar zoals ik al zei, die bedrijven zijn niet interessant voor de media. Het is veel leuker om die enkeling eruit te halen die wel meer krijgt.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2011 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op zaterdag 13 aug 2011, 12:45:
rjw schreef op vrijdag 12 aug 2011, 10:39: Ik kan me niet herinneren dat ik ooit op maandag post heb gekregen.

Is simpel, bedrijven zijn weekend dicht dus laatste verzending vrijdag/bezorging zaterdag..........
Dus zou je enkel `prive` post ontvangen op maandag en hoeveel (prive) brieven en kaarten worden er tegenwoordig nog verzonden ?

Dus zo vreemd dat ze maandag niet meer willen gaan bezorgen is het niet, net ff pech als je maandag jarig bent en je verjaardagskaart dan dinsdag ontvangt maar dat is ook niet elk jaar ;-)

Ik hoorde vanochtend nog iets op BNR hierover. Daar hadden ze het over hoe geweldig handgeschreven breiven wel niet waren en dat het daarom een schande was dat handgeschreven brieven die oo zaterdag gepost worden niet op maandag worden bezorgd. Nou lijkt het mij onzin om een postorganisatie in tact te laten voor de enkeling die nog een handgeschreven brief schrijft. Die mag ook best een dag kater komen. Als er haast mee is dan kan je gewoon bellen of mailen.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Discussie gaat hier over: Kijk je naar het bedrijfsaspect. 1% vd post wordt bezorgd op maandag. Dus laat maar zitten of kijk je naar het idealistische aspect post hoort zo snel mogelijk van A naar B gebracht te worden. (Zie hierboven).

Ofwel Marktbedrijf vs Staatsbedrijf.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geen enkel probleem. Op maandag komt er toch al niet veel post binnen.
Deze post is dan op zaterdag of zondag verstuurd en komt dus niet van bedrijven.
Prima bezuiniging.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik krijg zowiezo geen post op maandag. Maar wel vaak verkeerde post. De brief is op zich wel goed geadresseerd maar gewoon op het verkeerde adres bezorgd en niet alleen verkeerd huisnummer maar ook verkeerd postcodegebied. Handig die postcodes maar wat doet de post daar zelf mee?

Maar daar gaat het hier niet om. Geen post op maandag, geen punt kreeg ik toch al niet.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik krijg al sinds jaar en dag geen post op maandag, so what's new?

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van mij mogen ze eerder de zaterdag post afschaffen want als je post op zaterdag krijgt, en dat is meestal iets van 1 of andere instelling of gemeente maar in ieder geval een rekening, dan kan je daar nooit meteen op reageren en zit je er wel het weekend mee.
Post op zaterdag vind ik dan ook zinloos aangezien bedrijven ook op zaterdag gesloten zijn. Maar dat is mijn mening.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is de laatste jaren steeds minder post, dus minder bestellingen lijkt niet onlogisch. Het is beter de maandagbestelling te handhaven, want aanders ontvangt men post die op vrijdagavond of in het weekeinde gepost is wel erg laat. Beter lijkt mij de bezorging op maandag, woensdag en vrijdag te handhaven en dinsdag en donderdag te schrappen. DCe vrijdagbezorging is belangrijk i.v.m. de weekbladen.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze moeten gewoon hun werk doen en dat is zes dagen van de week de post rondbrengen. Het is al erg genoeg dat nu iedereen post mag bezorgen. Nu gebeurd het veel te vaak dat er verkeerd bezorgd wordt

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 12:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb totaal geen problemen met het niet bezorgen van de post op maandag.Ik vindt het al heel knap dat iemand op dinsdagmiddag om 5 uur in Rotterdam een brief op de post doet en dat deze woensdag reeds op het eiland Vlieland bezorgt wordt. Petje af voor deze service. Ook ik vindt op zondagmorgen bv. de nieuwe Quote in de bus.Door iemand van de konkurentie op zondag bezorgt.Dat vindt ik wel belachelijk.In mijn 2e huis aan de vaste wal komt zowiezo op maandag geen post.Buitengebied in de kop van Overijssel.Wel heb ik bezwaar dat op zaterdag bv. de C1000 folder door de hulp postbezorger gewoon niet in de bus gestopt wordt want ik heb dan verder geen post en hij verdomd het om te stoppen voor alleen die folder..

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het moet mij van het Hart : PTT - TNT - PostNL , je weet onderhand niet meer wie de echte Postbezorger is !
Waar is de [ wijk ] postbezorger gebleven ?
Ja , die hebben ze weggesluisd !!
Ik vindt het schandalig !!!!

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dan kunnen ze deze post door VSP laten bezorgen, dat is namelijk een volle
dochter van postnl.
Ik ben zelf een Postbezorger en loop op dinsdag t/m zaterdag.
VSP bezorgd wel op Maandag.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neen,ik ben tegen.De post dient opn alle werdagen bezorgd vte worden.Voor de oorlog hadden we drie postbestellingen per dag!! Ochtend,middag en avond. Daarvoor bestond zelfs ook een bestellingn op zondag.Na de oorlog werden het alleen nog maar een ochtend en middag bestelling.Gesteld iemand is nu op zondag of masandag jarig en je stuurt een kaartje.Leuk dfat ontvangt de jarige dan pas op dinsdag.Ons oude vertrouwde nationale staatsbedrijf moiest zo nodig door Neelie Smit Kroes geprivatiuseerd worden.Je ziet wat er inmidderls van is ontstaan.Een uitgehold bedrijf zonder vakkundig postpersoneel.Postbezorging op de gekste tijden,soms pas om vijf uur.Als je dan op een belangrijk poststuk zit te wachten dat ook met spoed beantwoord moet worden haal je de buslichting van 18.00 uur niet. Krimpen in service verlenende organisaties is duidelijk het motto van deze regeringstijd.Denk aan de voorstellen tot het opheffen van diverse openbaar vervoerslijnen in de grote steden. En wat de postbodesw betreft die gee4n postbode meer worden genoemd maar postbezorger (what is in a name?) die mogen toch echt wel geschoold worden op lees en cijferkennis om verkeerde postaflevering te voorkomen. Op een slordig oranje jackje na,dat niet door alle bezorgers wordt gedragen,herken je een postman vandaag de dag nauwelijks.
Het moet maar weer een echt staatsbedrijf worden,waar je van op aan kan.
Dus weer PTT = Prettige Terug Tocht.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op vrijdag 12 aug 2011, 02:43: Wat er nu gebeurd met PostNL (voorheen TNTpost) is niet verwonderlijk.

De concurrentie van PostNL zijn ware rotte appels die door oneerlijke concurrentie veel goedkoper zijn en maar 2 a 3 keer in de week bezorgen, en de bezorgers zijn ook niet in vaste dienst.

Gewoon te bezopen voor woorden.
Deze reactie raakt mij diep. Degene die dit schrijft, ziet Business-Post over het hoofd. Dit is een landelijk opererend netwerk dat WEL iedere werkdag bezorgt, wij werken dan de zaterdag weer niet omdat dat in de WSW-cao zo is vastgelegd.

Maar Business-Post is totaal niet te vergelijken met bedrijven die in dit bericht als rotte appels worden betiteld. Ik doe dit werk nu al bijna 20 jaar, en ik kan zeggen: heel erg veel mensen weten niet dat er naast bedrijfjes als Sandd, selectmail, netmail ook nog een bedrijf is dat haar taak WEL serieus neemt.

Om die reden komt de omschrijving ''rotte appels'' wel hard aan, maar trek ik me die niet persoonlijk aan. Ik ga er namelijk vanuit dat degene die deze omschrijving gebruikt, niet op de hoogte is van het feit dat Businees-Post, zoals ons bedrijf sinds 2006 heet (we bezorgen echter al veel langer) een serieus bedrijf is, dat in niets te vergelijken is met de andere bedrijven.

Komt nog bij dat wij wel een fatsoenlijke cao en een regulier salaris hebben, in tegenstelling tot die andere bedrijven.

Overigens wordt in mijn regio weldegelijk op maandag post bezorgd.

Als laatste: de slogan: vandaag gepost, morgen bezorgd, kan PostNL niet meer waarmaken, wij wel.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er wordt al jaren geen post meer bezorgd op maandag, al sinds PostNL nog PTT heette en later toen 't KPN was. Niks nieuws onder de zon dus. .

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

BELACHELIJK! Postzegels steeds duurder, maar service steeds minder en meer postbezorgers baan kwijt!
Dit is geen oplossing. Krijg trouwens op maandag al bijna nooit meer post, er wordt dus al minder bezorgd op maandag. Soms kan ik aan het poststempel zien dat het op vrijdag gepost is, maar komt toch pas op dinsdag aan.
Bezorging duurt sowieso meestal 2 dagen, i.p.v. 1 dag.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is PostNL afschaffen een optie? Zelf hebben ze al van alles en overal weggehaald (Postkantoor), nu weer de post op maandag.
Dit houdt natuurlijk tevens in, dat er weer (!) banen zullen verdwijnen.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, hier wordt de post al niet meer op maandag en vrijdag bezorgd. Dus bedrijven doen toch al wat ze zelf willen en i.t.t. wat ze beloven (reclame, voorwaarden etc). Dit schijnt "modern" en helemaal van deze tijd te zijn. Er op aanspreken heeft geen effect en sancties zijn niet aan de orde. Consumenten schijnen het zelf inmiddels ook de normaalste zaak van de wereld te vinden. Ze klagen wel, maar stemmen niet met de voeten (verbeter de wereld, begin bij jezelf)
Ik ben nog ouderwets en houd me aan de afspraken en beloften die ik maak. Regelmatig wordt hier dan verbaasd (!) op gereageerd. Treurig hè?
Dus als je wilt dat de post bezorgd wordt, zoals je dat graag ziet. Kies dan voor de bezorgen die dat doet, betaal een redelijk bedrag en stem op de volksvertegenwoordigers die zich voor een dergelijke mentaliteit hard maken. Kortom: stem met de voeten en klaag anders alleen bij jezelf.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Over maandag: veel mensen krijgen op maandag geen post omdat er niet veel post is. Niet dat het niet bezorgd is. Postbodes werken wel op maandag maar omdat er niet veel post is bezorgen ze 3-4 wijken samen, soms meer. Op een normaal dag is het 1 wijk, soms 2.

Daarom wil PostNL maandag afschaffen, omdat (zeggen ze) er niet zoveel post is op een maandag. Het is een belachelijk idee omdat er WEL is dat post besteld moeten worden!

Veel mensen kirjgen vaak de verkeerde post en weten niet dat het door Sandd of SelektMail besteld is...ze denken automatisch dat het PostNL is. Mensen, aub goed kijken door welke bedrijf heeft jouw post besteld is! En...als het PostNL is dan bel maar een jouw klacht door geven!

Van de PostNL website:

Onze afdeling Klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00-18.00 uur en zaterdag van 09.00-16.00 uur. Gaat uw klacht over het verzenden van pakketten? Hiervoor gelden andere tijden: van maandag t/m vrijdag van 8.30-17.30 uur.

telefoon 0900-0990 (€ 0,10 p/m)

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

obstinaatje schreef op woensdag 17 aug 2011, 12:40: Er wordt al jaren geen post meer bezorgd op maandag, al sinds PostNL nog PTT heette en later toen 't KPN was. Niks nieuws onder de zon dus. .
KPN heeft nooit post bezorgd. KPN is de electronicatak (Telefonie, internet).

Over de diverse namen van het bedrijf gesproken: PTT werd gesplitst in PTT-Post, later TPG-Post, nog later TNT, en nu PostNL geheten, en de andere tak heet dus sinds 1987 KPN.

Dat er op maandag geen post werd bezorgd, zelfs in de PTT-periode, is niet waar. Zelfs nu het PostNL heet, krijg ik nog af en toe post op maandag. Af en toe dus, niet wekelijks, maar er wordt dus wel bezorgd.

Ik neem het niet op voor PostNL, maar dit is een wijd verbreid misverstand. Dat iemand geen post KRIJGT, wil immers nog niet zeggen dat anderen er ook geen krijgen.

Overigens waren er nog andere kleine bedrijfjes, die inmiddels zijn opgeslokt door Sandd. Netmail en Postco hoorden er ook bij, en daar is/was het echt huilen met de pet op, dat kon je geen serieuze bijverdienste meer noemen. 4 cent per stop, en 2 cent per poststuk. Als je dan op 100 verschillende adressen 1 poststuk had, dan had je 6 euro. Gezien het spreidingsgebied doe je over die 100 adressen echter wel 2 uur.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier in Amsterdam noord komt het zelden voor dat we post krijgen op maandag.
Zelf heb ik daar geen problemen mee omdat pakketten en aangetekende stukken wel gewoon bezorgt wordt.

Tevens wordt er tegenwoordig nog weinig post verstuurt en steeds meer per email geïmmuniseerd.

Ook de opkomst van andere postbedrijven is sterk in opkomst en zeker Sandd neemt al een groot deel van de Post uit handen en ook die bezorgen niet iedere dag.

Maar het is ook een deel te danken aan het verdwijnen van postkantoren en agentschappen en helaas zal er een tijd komen dat er helemaal geen Post meer bestaat in Nederland.

Maar de Post is ooit ontstaan uit behoeften en er zal ooit een tijd komen dat het gewoon niet meer hoeft hoe jammer dan ook.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het leven gaat door en de bedrijven ook het is geen optie om de post maandag plat te leggen. Hoe kunnen de bedrijven hun zaken enz. afhandelen. Het zal beter zijn iedereen maandag vrij tegeven, maar ik vind het flauwekul om op maandag niet te bezorgen zal me zeker treffen omdat ik thuis ben is de maandag post belangrijk

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook bij ons wordt al jaren geen post mer bezorgd op Maandag, In mijn optiek gaat het over een achterhaald item, of het moet puur lokaal of regionaal van toepassing zijn en nog niet landelijk, wat nu het geval is. Maar het blijft een enigszins wonderlijk beleid. Net een mededeling dat een bus een bepaalde route niet meer rijdt, terwijl diezelfde bus dat al lang niet meer doet!

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo verliest post.nl de markt aan de concurentie door op maandag geen post meer te bezorgen. Ze denken de kosten te drukken, maar verliezen wel een deel van deze markt.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het prima, ik krijg nooit op maandag post en de postmedewerkers werken ook al hard genoeg in het weekend, dus gun ik ze van harte een dag extra, tenzij het ten koste van hun salaris moet gaan.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat moet je kunnen om postbode te worden? Fietsen en een paar regels lezen. Wat is dat, in een normale maatschappij, waar concurrentie tussen bedrijven is,
waard? Juist: niet meer dan minimumloon!!. Wat kregen de postbodes bij TNT-post en daarvoor (alle eerdere namen ben ik inmiddels ongeveer vergeten) toen ze nog een monopolie-positie hadden? Veel en veel en veel meer.Ook toen maakte men veel fouten want er was toch niemand anders die de post rond bracht...... Bij klachten werd/wordt je, in elk geval als particuliere klant, bejegend met een arrogantie waar je helemaal woest van werd/wordt. Nu heet het dan Post-NL en hebben ze sinds enige tijd concurrentie. Bedrijven die moesten beginnen dus niet elke weekdag afleveren, maar wel steeds vaker en het steeds beter doen, omdat er, zoals gezegd nu wel concurrentie is. Wat doet Post-NL en hun werknemers, die jaren lang in de watten gelegd zijn en niets te vrezen hadden? Gaan ze er harder tegenaan? Nee, ze gaan de service (if any) beperken en de medewerkers gaan zeuren en wijzen met de beschuldigende vinger naar andere bedrijven. Daar waar ze wèl weten hoe "moeilijk" het vak van postbesteller is en marktconform betalen. Niet meer op maandag bezorgen? Prima, geen probleem Nog even en jullie hoeven helemaal niet meer te bezorgen, want dan zijn jullie weggeconcurreerd, stelletje zakkenwassers .. eh...vullers!

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik moet me er ff mee bemoeien, sinds PTT er was(vroeger) ging het allemaal nog goed,steeds maar weer fusieeren enmensen er uit gooien en wat is het resultaat, het gaat toch allemaal fout het moet maar miljoenen winst maken, kijk eens naar de hoge heren (de zakkenvullers) over de hoofden van de hard werkende mensen daar. Schandelijk schandelijk en over de Maandag niet post bezorgen is hier al jaren in Almere,dus waar hebben we het over.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op vrijdag 12 aug 2011, 09:08: Met alle respect, als de concurrentie geen enkele medewerker in vaste dienst heeft, alles per stuk worden betaald, de meeste bezorgers zijn studenten, moet PostNL dan ook alle medewerkers de deur uitdoen?
De concurrentie bezorgen maar 2 keer per week.

Dat is precies wat er aan de hand is.

Ikbenik: de concurrentie, met uitzondering van Business-Post, bezorgt 2 of 3 keer per week. Wat jij suggereert, slaat nergens op, ik heb nergens gezegd dat PostNl haar bezorgers de deur uit moet doen omdat de concurrentie per poststuk betaalt, ik zei het slechts als constatering, ik gaf aan hoe zij werken.

Degene die zegt dat een bezorger alleen maar moet kunnen fietsen en wat kunnen lezen (in verband met de correcte bezorging) weet ook niet wat het beroep inhoudt. Men gaat als bezorger met vertrouwelijke stukken om, voor mij is een vakantiekaart even vertrouwelijk als bijvoorbeeld een belastingbrief, we hebben geheimhoudingsplicht, waar we voor hebben getekend. Als mensen vragen wat wij bezorgen, mogen we daar geen antwoord op geven. Gek toch, ik hoor ze dat nooit aan iemand van PostNl vragen.

Dat afgelopen winter de post toch trouw is bezorgd, en dat postbezorgers van welke signatuur dan ook, destijds 5 weken te kampen hebben gehad met uiterst zware weersomstandigheden, dat zijn veel mensen gemakshalve vergeten. Dan wordt het afgewimpeld met de constatering: ''je hebt er toch zelf voor gekozen''? Ja, voor het beroep wel, maar niet voor alle misverstanden rondom het beroep van postbode. Overigens ben ik zelf wel postbode, en niet slechts bezorger, ik leg mijn post iedere werkdag zelf op route.

Er zijn ook veel misverstanden over ''verkeerd'' bezorgen. Voor mij telt in principe alleen het volgende: wanneer een huis-adres bestaat, moet het daar worden bezorgd. Wie de bewoner is, staat daar volstrekt los van. Dus een verkeerde bewonersnaam, maar verder wel het juiste adres is NIET verkeerd bezorgd.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

anre schreef op woensdag 17 aug 2011, 14:16: ik moet me er ff mee bemoeien, sinds PTT er was(vroeger) ging het allemaal nog goed,steeds maar weer fusieeren
.
Ik hoop dat je met dat laatste begrip toch echt ''fuseren'' bedoelt.

Wanneer een bedrijf haar overtollige medewerkers maar direkt fusilleert, is dat namelijk geen goede zaak

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

guuslievens schreef op woensdag 17 aug 2011, 12:36:
VSP bezorgd wel op Maandag.
maar niet op donderdag.

Vsp krijgt twee keer per week post aangeleverd, waar ze meerdere dagen over mogen doen. Hoe de bezorger dat zelf regelt, is aan hem of haar.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

directie ontslaan zonder gouden hand druk en wettelijk verplichten 6 dagen post
rondbrengen les pierres

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

De maandag is vwb. poststukken al jaren te verwaarlozen. Soms een enkel 24 uurstuk, dagverwerking zit al op de dinsdag. Dus laat de maandag maar vallen als reguliere besteldag. Ik denk dat we ons drukker moeten maken over de bestelling van Sandd en DHL, met name op de zondag bv. en soms zeer laat in de avond. ik heb het meegemaakt dat om 23.15 uur de post op de mat viel.
dat is verwerpelijk!!

Pierre

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij wonen op dit adres nu 17 jaar, en wij hebben nog nooit op maandag post gekregen, sinds kort is een vriendin van mij gaan werken voor postnl maar die hoeft ook niet te werken op maandag.
dus komt de post ook niet

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

veeloo schreef op woensdag 17 aug 2011, 15:01:
, met name op de zondag bv. en soms zeer laat in de avond. ik heb het meegemaakt dat om 23.15 uur de post op de mat viel.
dat is verwerpelijk!!

Pierre

Waarom? maakt het zo'n herrie dat je er wakker van wordt? Vraag dan of het wat zachter kan. Vooral voor de werkenden onder ons lijkt me dat wel prettig, kun je, indien nodig maandag meteen actie op de ontvangen post nemen, anders kan dat pas op dinsdag. Uit wat ik gehoord heb kunnen sommige bezorgers datzelf regelen. Kijk anders wanneer die post ter verzending is aangeboden, als dat vrijdag was is de bezorger dus in gebreke gebleven, niet zijn baas, al zou die beter kunnen controleren, zie mijn bovernstaande stukje.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

De maandag is sowieso een dag dat er bij Postnl weinig post wordt aangeleverd, dat is al jaren zo. Ik vind het belangrijker dat ook op zaterdag post wordt bezorgd, dan mogen ze van mij op maandag vrijaf hebben.
Vandaag voor de zoveelste keer verkeerd bezorgde post (van de belastingdienst!) via Sand teruggestopt in een Postnl brievenbus. Hopeloos!
Laten we zuinig zijn op de oude postbode met stratenkennis.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

KASSA: POSTNL WIL POST OP MAANDAG AFSCHAFFEN.

Wat een "nieuw" onderwerp: en dat nog wel van een consumentensite.

Kan me niet meer heugen dat er post word bezorgd op maandag en zo te lezen, een beetje laat) velen met mij. Waarom dan een discussie over iets wat al jaren speelt, dat begrijp ik niet.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, had even de burgemeester over het hoofd gezien, maar toch!

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hansschutz, je schrijft het zelf:de belastingenvelop kwam via Sandd: die mensen hebben dus inderdaad weinig stratenkennis, en laten de post doorgaans half uit de brievenbus steken. Dat laatste is vooral een ''veilig'' gevoel als het om belastingbrieven of dagafschriften gaat of bijvoorbeeld bankpasjes. In mijn route kan ik precies zien wanneer een van die bezorgers mij voor is geweest.

Waar ik werk, hebben we de instructie gekregen de post helemaal door te duwen, op een zodanige manier dat iemand van buitenaf het poststuk niet meer uit de brievenbus kan hengelen (of in het geval van Sandd, Netmail en VSP: gewoon eruit pakken).

Ook wij hebben een dergelijke retourservice. Daar betaalt ons bedrijf voor aan PostNl (antwoordnummerservice). Ik kan je echter dit vertellen: vaak krijg ik in mijn postwijk post retour, die kennelijk verkeerd bezorgd is: ik wijs de ontvanger van de post dan op het logo: in 95 procent van de gevallen is het PostNL-post.........ik bedoel maar.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

1 x per week lijkt mij al voldoende. De rest komt toch per elektronische mail.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

slof schreef op woensdag 17 aug 2011, 16:31:
1 x per week lijkt mij al voldoende. De rest komt toch per elektronische mail.

Bij u misschien, maar ik krijg mijn abonnementen en aanslagen en noem maar op braaf door de brievenbus. (Die blauwe iets te vaak).

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op zaterdag 13 aug 2011, 04:48: Volgens mij wordt er - stilzwijgend - al lang geen post meer bezorgd op een maandag. Ze willen het nu dus blijkbaar officieel maken.

Waar zou de post op maandag dan vandaan moeten komen? De meeste kantoren en bedrijven zijn Zaterdags en Zondags gesloten dus is er niets of weinig aangeleverd en valt er ook niets te bezorgen. Veel postbezorging wordt tegenwoordig door derden uitgevoerd, dat schijnt "displacement"te heten. Ik ken iemand die dat via DSW doet, een soort werkverschaffing, vooral voor [Edit redactie: let op uw taalgebruik], (bewijs van goed gedrag is voor die mensen NIET nodig) en die persoon kan pauzeren en stoppen met werken wanneer hij wil, er kraait geen haan naar of er post wordt teruggebracht om de volgende dag alsnog te worden bezorgd, daar is geen enkele controle op omdat de leiding 'smiddags al naar huis is.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou het belachelijk vinden wanneer er op maandag geen post wordt bezorgd.
Post als verjaardags kaarten brieven waarvan iemand snel op de hoogte moet zijn e.d.
B.v. ook geboorete kaartjes.
Het is toch normaal dat die post bezorgd wordt

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

veeloo schreef op woensdag 17 aug 2011, 15:01:
ik heb het meegemaakt dat om 23.15 uur de post op de mat viel.
dat is verwerpelijk!!

Pierre
Ben ik volledig met je eens. Sandd en die andere stukpost-bezorgfirma's, om ze zo maar eens te noemen, hebben geen secundaire arbeidsvoorwaarden. Die heb ik dus wel. Kwart over elf 's avonds bezorgen is voor ons zelfs verboden, omdat we dan niet verzekerd zijn.

Het ergerlijke is dat veel mensen Businesspost niet kennen. Ze kennen het bedrijf wel, maar zien het vaak aan voor DHL, omdat we dezelfde bedrijfskleuren hebben.

Om nog maar een misverstand weg te werken, waar ik werk is weldegelijk een retourcontrole, we zullen altijd moeten aangeven waarom een bepaald poststuk niet bezorgd kan worden. Niet kunnen vinden? We hebben een mond om te vragen. Slecht weer is evenmin een excuus om de post niet te bezorgen, daar hebben we beschermende kleding voor. Jammergenoeg kun je bij regenweer de poststukken niet apart in plastic verpakken, dus daar speelt improvisatie en eigen initiatief een rol.

Herinnert iemand zich de 24e december 2010 nog? PostNl, toen nog TNT-post geheten, vond het onverantwoord om hun bezorgers de weg op te sturen, ze presteerden het bovendien om eerder, in de extreme kerstdrukte enkele stakingsdagen in te voegen. Die stakingen hadden tot gevolg, dat mijn bedrijf de klappen kon opvangen, maar daar hoor ik niemand over. Niemand heeft geweten dat er in die weken heel erg veel post naar ons toe is gekomen, waardoor de ontvangers zo weinig mogelijk overlast ondervonden van de stakingen. Kregen we te horen, terwijl we duidelijk aan ons eigen logo herkenbaar waren: huh, maar jullie staken toch? We hebben die dag ook op een aangepaste manier ons werk gedaan, maar we HEBBEN bezorgd.

Wat ik wil aangeven: WSW-bezorgers zijn vaak extra gemotiveerd en extra trots op hun werk. Degenen die vinden dat wij slechts tweederangs werknemers zijn, moeten in de klachtenoverzichten eens zoeken naar onze naam, als het gaat om betrouwbaarheid van de postbezorging.

Gelukkig denkt niet iedereen zo negatief over de WSW.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel vestandig om de Maandagbezorging af te schaffen het is toch van de gekke om met tien brieven op Maandag een hele straat te doorlopen.
De post van Vrijdag wordt Zaterdags bezorgd en omdat er Zaterdags weinig gepost wordt is er op Maandag geen of weinig post te bezorgen.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

schweitzer schreef op woensdag 17 aug 2011, 19:23: Heel vestandig om de Maandagbezorging af te schaffen het is toch van de gekke om met tien brieven op Maandag een hele straat te doorlopen.
De post van Vrijdag wordt Zaterdags bezorgd en omdat er Zaterdags weinig gepost wordt is er op Maandag geen of weinig post te bezorgen.

Dat er Zaterdags weinig gepost word is logisch; er is toch geen lichting. Als ik Zondag's brieven op de post doe kan ik echt horen dat de bus behoorlijk vol zit.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op maandag wordt inderdaad alleen de weekendpost bezorgd.Daarom krijg je op maandag zelden of nooit post. Wat ik een zorgelijke ontwikkeling vind is dat Sandd ook een gedeelte belastingbrieven bezorgd. De overheid ook de gemeentes zouden zich moeten schamen om hun post aan te bieden bij bedrijven (Sandd enz) dat zijn mensen zo uitbuit. Geen of slechte CAO. Trouwens mijn persoonlijke post ontvang ik gaarne van goede oude Tante Post.Vertrouwd en veilig.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zei al een paar keer waar ik werk. Het is eigenlijk heel vreemd: onze afdeling heeft op maandag voldoende post om te verdelen, ik vraag me af waar wij die dan van krijgen. Ja, ik weet het zelf wel, maar ik mag het niet vertellen.

Wat ik bedoel: het volume is voldoende om ons op pad te sturen op maandag.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

tonlil schreef op woensdag 17 aug 2011, 19:37:
Wat ik een zorgelijke ontwikkeling vind is dat Sandd ook een gedeelte belastingbrieven bezorgd.

Trouwens mijn persoonlijke post ontvang ik gaarne van goede oude Tante Post.Vertrouwd en veilig.
Trouwens niet alleen de belastingbrieven, ook van de Sociale Verzekeringsbank.

Mag ik je eens vragen waarom je alleen PostNl vertrouwt? Of denk je dat een WSW-er hier niet in te vertrouwen is?

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mailman, dat is inderdaad ook mijn idee, dat er voldoende post is. En de slogan: vandaag gepost, morgen bezorgd is al lang een achterhaalde leugen. Want dan zou er wel post op maandag in je bus moeten liggen. Ik krijg alleen op maandag post als het uit het buitenland is of een overlijdensbericht. Wél had ik zondagochtend (ik woon in flat en moest afval in container doen) ik uit gewoonte in dus bus keek: post! Van Sandd van:
De Belastingsdienst? En dat was er zaterdag na 6 uur niet!! Rara, hoe kan dat?

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

börgemeister schreef op woensdag 10 aug 2011, 18:33: PostNL wil de postbezorging op de maandag afschaffen.

PostNL stelt dat op de maandag nog nauwelijks post om die door (deeltijdse) postbode/bezorger te laten bezorgen.

PostNL wil dan de rouw e/o. medischepost wel bezorgen via de pakketservice.

PostNL wil dat de Postwet wordt aangepast door onze volksvertegenwoordigers.

Wat vindt u van het voorgenomen voorstel van PostNL en dat u op de maandag geen post, m.u.v. rouw e/o. medischepost, meer ontvangt?

Bij ons wordt al jaren geen post bezorgd op Maandag.
Dit geeft geen enkel probleem.

m.vr.gr. wizard.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik me afvraag: wonen alle mensen die beweren GEEN post op maandag te krijgen, dan in gebieden waar geen Businesspost komt? Lijkt me sterk.

Het is immers een landelijk netwerk.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

mailman schreef op woensdag 17 aug 2011, 20:00: Wat ik me afvraag: wonen alle mensen die beweren GEEN post op maandag te krijgen, dan in gebieden waar geen Businesspost komt? Lijkt me sterk.

Het is immers een landelijk netwerk.

Businesspost? Nooit van gehoord.
(Woon in de regio Eindhoven.)

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

mailman schreef op woensdag 17 aug 2011, 20:00: Wat ik me afvraag: wonen alle mensen die beweren GEEN post op maandag te krijgen, dan in gebieden waar geen Businesspost komt? Lijkt me sterk.

Het is immers een landelijk netwerk.

Ik beweer niet dat er geen post komt: ER KOMT GEEN POST. En businesspost heeft u natuurlijk van gehoord, ik niet. Ik woon in regio Den Haag. Misschien dat alleen zaken post krijgen, wij geen van alleen.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al die privatisering is de pest.
Ik ben op het moment in Frankrijk met vakantie. Daar heeft elk dorp nog een echt postkantoor en wordt de post dagelijks rondgebracht tot in alle uithoeken van het land.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 22:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar ik werk, is geen sprake van privatisering. WSW valt daar compleet buiten. Wij bezorgen dus niet alleen bij bedrijven, hoewel de naam dat wel doet vermoeden. de term Business betreft evenwel onze klanten, en niet de geadresseerden.

In Limburg, Eindhoven Roosendaal, Emmen, Stadskanaal, Heerenveen, om maar een paar plaatsen en gebieden te noemen, is de naam wel bekend, waar er geen vestigingen zijn, wordt er samengewerkt, en zo ontstaat een landelijk netwerk.

Wellicht heet de WSW-postbezorging in Den Haag niet Businesspost, maar ook daar wordt via WSW-medewerkers post bezorgd, net zoals in Amsterdam, Rotterdam, Den Bosch en bijvoorbeeld Enschede.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Door email is de bestellinggraad wel veranderd/achterhaald! Ook ik krijg zer zeer zelden de Post NL post op maandag. al sinds jaaaaaren. Ook toen het nog TNT was.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij zijn er er al mee bezig mijn post komt vaak een dag later dan zei beloven vandaag gepost morgen bezorgt is al lang niet meer aan de orde.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 23:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al jaren wordt er bij mij op maandag geen post bezorgd.
Alleen in drukke tijden nog.
Dus er verandert eigenlijk niets. Alleen wordt het dan officieel.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 23:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

mailman schreef op woensdag 17 aug 2011, 19:50:

Mag ik je eens vragen waarom je alleen PostNl vertrouwt? Of denk je dat een WSW-er hier niet in te vertrouwen is?

Een vrouwelijke kennis van mij bezorgd af en toe business post via WSW, daarvoor werkte ze via WSW in een bejaardentehuis maar dat ging niet meer omdat ze te vaak wegbleef. Als ze moe is, bijvoorbeeld omdat ze de nacht ervoor "bij"verdient heeft, stopt ze , gaat of naar huis en bezorgd de rest de volgende dag en als ze dan niet werkt brengt ze de rest terug. Daarnaast gebruikt ze stevig harddrugs, "werkt" 'savonds ook af en toe, een heel oud beroep, en heeft tot op heden vele jaren in detentie doorgebracht voor hoofdzakelijk diefstal. Ik weet niet of ze te vertrouwen is maar recent was haar fiets gestolen en een dag later had ze een andere, daar moest wél een nieuw slot op, maar dat is natuurlijk toeval.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2011 om 02:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Post .nl is ten dode opgeschreven. Want blijkbaar kan het goedkoper. Woon in een gemeente waar gemeente post door Sand of iets dergelijks wordt bezorgd.

Dat kan maar 2 dingen betekenen of deze gemeente heeft een ambtenaar gevonden die zonder verder nadenken 3ton bezuinigd op de kosten en gevierd promotie maakt of de gemeenteraad heeft een besluit aangenomen niet langer de monopoly te steunen van veel te dure postbezorging.

De grootse gruwel is dat het altijd ten koste gaat van de onderlaag. KPN top is blij met de verkoop naar post NL. Dat is vrije economie.Dat is zonder enige vorm van straf overal mee wegkomen.

En de postbode gaat over een tijdje betaald moeten worden voor het bezorgen.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2011 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga liever naar 3 x keer in de week nml maandag .woensdag. en vrijdag.
scheelt veel werk en zijn ze in het weekends ook mooi vrij

ve
door verwijderd - Aug 18, 2011 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

piet44m schreef op donderdag 18 aug 2011, 12:30: Ga liever naar 3 x keer in de week nml maandag .woensdag. en vrijdag.
scheelt veel werk en zijn ze in het weekends ook mooi vrij

Nou, volgens mij mogen van u de bezorgers van de post dan helemaal geen cent meer verdienen. En u spreekt uzelf dan ook tegen als u voorstelt: ma,woe,vrijdag: moeten ze zondagavond (wat ze toch al doen) extra werken om de maandaglevering weer te laten werken en daarmee bedoel ik dus bezorgen.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2011 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook in mijn woonplaats wordt op maandag door dit bedrijf geen post bezorgd...... dus is het al stilzwijgend ingevoerd?????

ve
door verwijderd - Aug 18, 2011 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

annetjeriel schreef op donderdag 18 aug 2011, 14:14: ook in mijn woonplaats wordt op maandag door dit bedrijf geen post bezorgd...... dus is het al stilzwijgend ingevoerd?????

Al meer dan 10 jaar in het Westen!

ve
door verwijderd - Aug 19, 2011 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind dat geen goed idee (voor zover dat inderdaad niet al is doorgevoerd). Trouwens sinds deze markt is vrijgegeven komen er weliswaar meerdere bezorgers per dag, maar het poststuk zelf doet er al gauw meerdere dagen over om op de juiste plaats van bestemming aan te komen. Als het overigens al aankomt... en dan ook niet (onherstelbaar) beschadigd is... Helaas zijn dit onze ervaringen die de laatste 2 jaar meer dan regelmatig zijn voorgekomen. Klagen helpt niet. Het wegvallen van de maandag draagt hier dus niet aan bij. Ben ook wel benieuwd hoe ze sowieso de rouw- en medische post van plan zijn te scheiden... Kortom niet doen!

ve
door verwijderd - Aug 19, 2011 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

michel13 schreef op vrijdag 19 aug 2011, 13:50: Ik vind dat geen goed idee (voor zover dat inderdaad niet al is doorgevoerd). Trouwens sinds deze markt is vrijgegeven komen er weliswaar meerdere bezorgers per dag, maar het poststuk zelf doet er al gauw meerdere dagen over om op de juiste plaats van bestemming aan te komen. Als het overigens al aankomt... en dan ook niet (onherstelbaar) beschadigd is... Helaas zijn dit onze ervaringen die de laatste 2 jaar meer dan regelmatig zijn voorgekomen. Klagen helpt niet. Het wegvallen van de maandag draagt hier dus niet aan bij. Ben ook wel benieuwd hoe ze sowieso de rouw- en medische post van plan zijn te scheiden... Kortom niet doen!

Rouwbrieven worden ALTIJD bezorgd als die op postkantoor gebundeld wordt ingeleverd, dus NIET in brievenbus, dan is de "garantie" weg. Met medische post weet ik niet goed wat u bedoelt: ik heb alleen ervaring met trombosedienst: de laatste 4 jaar dat er wordt geprikt krijg je dezelfde dag per email rond 5 uur de uitslag van de waarde van het bloed met de dan eventuele aanpassing van de nog dezelfde dag in te nemen (of NIET in te nemen) medicatie en de volgende dag ontvang je ALTIJD de schriftelijke uitslag voor een week of langer als het bloed stabiel is.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2011 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vanmiddag met iemand uit Den Haag gebeld, en daar is het volgende uit gekomen:

In Den Haag is inderdaad GEEN Businesspost, daarentegen wordt er weldegelijk in WSW-verband post bezorgd. Degene die de naam Businesspost dus niet kent, zal zich wellicht wel de naam VSP-Netwerk herinneren. In feite is dat een volle dochter van PostNL.

Onder die naam, en ook met hun logo, is WSW-post in Den Haag dus ook bekend.

Kom ik op het volgende: ik wilde gisteren en woensdag onderscheid maken tussen firma's als Sandd, Netmail, Selectmail enerzijds, en PostNL, en Businesspost anderzijds, in de laatste categorie valt nu kennelijk dus ook Netwerk VSP, althans voor Den Haag.

(voor zover ik weet, hebben zij een groen met gele kleurstelling in hun tassen en bedrijfskleding.

Kort gezegd: Let heel erg goed op het logo dat je op de brief aantreft.

Sandd is duidelijk te herkennen, PostNL (of TNT, of TPG, als het oude voorraden enveloppen betreft) zijn ook goed te herkennen.

Fouten maken: helaas: dat gebeurt, maar daar hoeft niemand de WSW-er op aan te kijken, in iedere branche worden fouten gemaakt.

Maar het gaat me te ver om fouten alleen te zoeken bij bedrijven die niet onder de naam van PostNL werken. Ik doe het bezorgwerk nu al ruim 19 jaar, en als ik er met de pet naar had gegooid, had mijn werkleiding al lang een andere werkplek voor me gezocht, dit geldt ook voor een groot aantal van mijn collega's. Natuurlijk worden er ook bij ons weleens mensen in dienst genomen, die als postbode niet op hun plek zijn. Maar dat heeft niets te maken met het feit dat ze toevallig WSW-er zijn.

Natuurlijk gaat dit verhaal behoorlijk offtopic, maar ik wil ermee aangeven dat mensen die via de WSW post bezorgen er niet op moeten worden aangekeken dat bedrijven als Sandd, Netmail en Selectmail er behoorlijk met de pet naar gooien. Maken zij een fout, dan mogen ze er best op worden aangesproken, maar het is dus beslist niet zo dat WSWers ongemotiveerd hun werk doen. Onder welke naam ze ook werken.

(overigens kenden ze bij Die Haeghe de naam Businesspost eg wel.......).

ve
door verwijderd - Aug 19, 2011 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

rjw schreef op zaterdag 13 aug 2011, 14:53:
stacey schreef op zaterdag 13 aug 2011, 12:45:
rjw schreef op vrijdag 12 aug 2011, 10:39: Ik kan me niet herinneren dat ik ooit op maandag post heb gekregen.

Is simpel, bedrijven zijn weekend dicht dus laatste verzending vrijdag/bezorging zaterdag..........
Dus zou je enkel `prive` post ontvangen op maandag en hoeveel (prive) brieven en kaarten worden er tegenwoordig nog verzonden ?

Dus zo vreemd dat ze maandag niet meer willen gaan bezorgen is het niet, net ff pech als je maandag jarig bent en je verjaardagskaart dan dinsdag ontvangt maar dat is ook niet elk jaar ;-)

Ik hoorde vanochtend nog iets op BNR hierover. Daar hadden ze het over hoe geweldig handgeschreven breiven wel niet waren en dat het daarom een schande was dat handgeschreven brieven die oo zaterdag gepost worden niet op maandag worden bezorgd. Nou lijkt het mij onzin om een postorganisatie in tact te laten voor de enkeling die nog een handgeschreven brief schrijft. Die mag ook best een dag kater komen. Als er haast mee is dan kan je gewoon bellen of mailen.

Heel flauw grapje van me, ik weet het. "maar die KATER" komt altijd een dag later.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2011 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is bij die TNT of POST.NL of hoe ze dan ook mogen heten, een kelerezooi! Vroeger had je mensen in dienst die moesten tekenen voor briefgeheim, moesten verplicht een curcus volgen over het uitreiken van diversen brieven en poststukken en wekte het vertrouwen en werd je post uiterlijk binnen 2 dagen bezorgd. Nu mag iedere boere lul of trien de post bezorgen, als het maar lekker goedkoop is! Geen opleiding of wat dan ook. Je buurvrouw weet tegenwoordig wat voor soort post je ontvangt als postbezorger en de scholieren bezorgen s'avonds laat of zelfs op zondag! Ook heb ik regelmatig de post van een straat verderop in de bus met het zelfde huisnummer omdat ze niet eens kunnen lezen! Ze horen dat vanuit het soorteercentrum 3x te controleren, bij uitgooien stad, bundelen op straat, bundelen op huisnummer en als laatste door de postbezorger die de post in de gleuf gooit. Hoe simpel kan het zijn.
Heb 9 dagen gelden nieuwe kentekenpapieren moeten aanvragen bij het RDW. Daar wordt de post met een busje door TNT opgehaald. Nu zijn mijn papieren zoekgeraakt, niemand weet waar het is, TNT zegt het niet te weten, maar ergens bij hun zwerft mijn post of is gewoon gestolen door personeel. Heb een compleet kentekenbewijs opgestuurd gekregen, met als gevolg dat ze zo mijn auto voor de deur kunnen jatten en laten overschrijven op een ander zijn naam! Heb aangifte gedaan bij de politie van vermissing poststuk, maar wordt er niet vrolijk van. Politie kan er alleen een aantekening van maken. TNT heeft een belangrijk stuk zoekgemaakt! Ook de RDW heeft schuld aan dit alles want die hebben het NIET aangetekend opgestuurd. Ook zo lekker dom! Had die kosten graag willen betalen, maar nu is het poststuk dus niet eens te traceren....... Leve de TNT, maar niet heus. Laten ze eerst maar eens hun kwaliteit gaan verbeteren, voordat ze weer gaan bezuinigen om op maandag maar niet meer te bezorgen...... Ik heb het helemaal gehad met die gasten! Doe gewoon je werk, screen je personeel, leidt het weer op en verbeter je kwaliteit!

ve
door verwijderd - Aug 20, 2011 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Hoveling. Alweer een reactie waarbij totaal niet wordt ingegaan op de WSW. Ook ik heb briefgeheim, en heb daarvoor getekend, ook ik heb een opleiding gevolgd, die krijgt bij onze instelling iedereen die postbezorger wil worden.

Ik deel voor een groot deel je kritiek als het gaat om Sandd, Selectmail en Netmail (voorheen was er ook nog Postco, maar die waren zo klein, dat ze zijn opgeslokt door Sandd). Zij kennen inderdaad geen briefgeheim, wat een kwalijke zaak is. Als ik eens vraag of ze van hun werkgever nooit te horen hebben gekregen dat ze de post helemaal moeten doorduwen, in elk geval zo, dat iemand van buitenaf die post niet meer uit de bus kan krijgen, krijg ik een grote mond, waar ik me mee bemoei enzo.

Ik heb het herhaaldelijk meegemaakt dat de mensen van Sandd post gewoon in de tuin gooien, als de brievenbus klaarblijkelijk te ver lopen is, of het hekje gaat niet snel genoeg open. Komt de bewoner natuurlijk op de eerstvolgende bezorger af, en wie krijgt de schuld? Ik wijs ze dan altijd op het logo.

Dat ik bij een WSW-bedrijf werk, wil niet zonder meer zeggen dat ik geen opleiding heb. Ik heb gewoon pech gehad op de arbeidsmarkt, en ben nu heel blij met mijn baan. Ja, en ik kan echt wel lezen hoor, door ons systeem van sorteren is het nagenoeg uitgesloten dat een brief in de verkeerde straat wordt bezorgd.

Dan nog het goede huisnummer: vaak ontbreekt de toevoeging, A, B, C enz. vaak ontbreekt in zo'n geval ook nog het naambordje bij de deur of brievenbus. Hoe zou jij dat oplossen? Wanneer beide ontbreken is het bij mij onverbiddelijk ''retour afzender''. Die bevoegdheid hebben we.

Afzenders willen graag dat hun post op het juiste adres worden bezorgd. OK, maar laat ze er dan eerst voor zorgen dat het adres correct en volledig is. En vooral: leesbaar (sommige afzenders hebben er een handje van om de adressering met het allerkleinste lettertype aan te brengen dat ze in hun systeem hebben zitten, en ze zijn vervolgens stomverbaasd dat er bezorgers zijn, die dat niet goed kunnen lezen. Dit probleem speelt voornamelijk in de wintermaanden.

Dan nog het bezorgen zelf: veel mensen beschouwen een poststuk dat op het juiste adres is bezorgd, terwijl de geadresseerde daar niet woont, als een fout van de postbode. Het is echter geen fout van de postbode, want het adres bestaat, en het poststuk is op dat adres bezorgd.

Wat ik ook vaak te horen krijg, wanneer een brievenbus ontbreekt, voornamelijk bij bedrijven: ''meneer wij hebben een postbus, we ontvangen onze post daar''. Die bedrijven leven kennelijk nog in de tijd van de diligence.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2011 om 07:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

mailman schreef op zaterdag 20 aug 2011, 20:27: @Hoveling. Alweer een reactie waarbij totaal niet wordt ingegaan op de WSW. Ook ik heb briefgeheim, en heb daarvoor getekend, ook ik heb een opleiding gevolgd, die krijgt bij onze instelling iedereen die postbezorger wil worden.

Ik deel voor een groot deel je kritiek als het gaat om Sandd, Selectmail en Netmail (voorheen was er ook nog Postco, maar die waren zo klein, dat ze zijn opgeslokt door Sandd). Zij kennen inderdaad geen briefgeheim, wat een kwalijke zaak is. Als ik eens vraag of ze van hun werkgever nooit te horen hebben gekregen dat ze de post helemaal moeten doorduwen, in elk geval zo, dat iemand van buitenaf die post niet meer uit de bus kan krijgen, krijg ik een grote mond, waar ik me mee bemoei enzo.

Ik heb het herhaaldelijk meegemaakt dat de mensen van Sandd post gewoon in de tuin gooien, als de brievenbus klaarblijkelijk te ver lopen is, of het hekje gaat niet snel genoeg open. Komt de bewoner natuurlijk op de eerstvolgende bezorger af, en wie krijgt de schuld? Ik wijs ze dan altijd op het logo.

Dat ik bij een WSW-bedrijf werk, wil niet zonder meer zeggen dat ik geen opleiding heb. Ik heb gewoon pech gehad op de arbeidsmarkt, en ben nu heel blij met mijn baan. Ja, en ik kan echt wel lezen hoor, door ons systeem van sorteren is het nagenoeg uitgesloten dat een brief in de verkeerde straat wordt bezorgd.
Dan nog het goede huisnummer: vaak ontbreekt de toevoeging, A, B, C enz. vaak ontbreekt in zo'n geval ook nog het naambordje bij de deur of brievenbus. Hoe zou jij dat oplossen? Wanneer beide ontbreken is het bij mij onverbiddelijk ''retour afzender''. Die bevoegdheid hebben we.

Afzenders willen graag dat hun post op het juiste adres worden bezorgd. OK, maar laat ze er dan eerst voor zorgen dat het adres correct en volledig is. En vooral: leesbaar (sommige afzenders hebben er een handje van om de adressering met het allerkleinste lettertype aan te brengen dat ze in hun systeem hebben zitten, en ze zijn vervolgens stomverbaasd dat er bezorgers zijn, die dat niet goed kunnen lezen. Dit probleem speelt voornamelijk in de wintermaanden.Dan nog het bezorgen zelf: veel mensen beschouwen een poststuk dat op het juiste adres is bezorgd, terwijl de geadresseerde daar niet woont, als een fout van de postbode. Het is echter geen fout van de postbode, want het adres bestaat, en het poststuk is op dat adres bezorgd.

Wat ik ook vaak te horen krijg, wanneer een brievenbus ontbreekt, voornamelijk bij bedrijven: ''meneer wij hebben een postbus, we ontvangen onze post daar''. Die bedrijven leven kennelijk nog in de tijd van de diligence.

Als jullie dan zo'n goed werk doen, een opleiding hebben gehad en briefgeheim hebben, waar is mijn post dan gebleven? Een rijksoverheidsinstelling als het RDW heeft geen adresgegevens geschreven maar gebruiken getypte letters, goed leesbaar met het juiste adres.
Ook mijn dochter zit al 2 weken te wachten op een pakket wat is verstuurd via TNT! Ook die is zoek!!

ve
door verwijderd - Aug 21, 2011 om 08:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Hoveling,

Als een adres goed leesbaar is, en eenduidig is, dan horen de bezorgfouten tot een minimem beperkt te zijn. Ik kan je garanderen, dat ik een poststuk met een duidelijk leesbaar, en voor 1 uitleg vatbaar, adres op het juiste adres bezorg. Wanneer ik regelmatig bezorgfouten zou maken, zou ik er heus wel op worden aangesproken. Voor mijzelf heb ik echter een soort eindcontrole ingebouwd. Voordat ik de post echt bezorg, overtuig ik me ervan dat ik ook echt aan het juiste adres sta. Dat is slechts een kwestie van een seconde. Maar als de adressering onvolledig is, de naam van de geadresseerde ontbreekt, en soms ook nog eens het huisnummer bij de deur: wat zou jij doen?

Voor zoekgeraakte pakketten van TNT is de WSW niet verantwoordelijk te houden, dus die reactie kan ik me niet aantrekken.. Heel veel mensen weten niet dat TNT pakketten uitbesteedt, let maar eens op de exacte aanduiding op de witte bedrijfsauto's. Ik ben het met je eens: ook een bedrijf dat NAMENS TNT dit werk uitvoert, behoort haar taak naar behoren uit te voeren. Maar daarin schuilt hem nou net het misverstand,mensen denken dat iemand van TNT is,omdat ie het logo van TNT voert.

Waar het mij om gaat, is dat eerder in deze discussie op een denigrerende manier op WSW-ers werd neergekeken. Natuurlijk zullen zij ook weleens een bezorgfout maken, ook ikzelf, we zijn tenslotte allemaal mensen. Maar de suggestie werd een beetje gewekt dat WSWers ongemotiveerde arbeidskrachten zijn, die herhaaldelijk in de fout gaan, en het niet zo nauw nemen met de plek waar een poststuk bezorgd dient te worden. Wanneer Sandd een slechte reputatie heeft, straalt dat evenwel ook op ons af, terwijl ik weet dat wij ons werk wel naar behoren doen. Begrijp je dat zoiets veel pijn doet?

Jammergenoeg komt dat ook door de onverschilligheid bij mensen die het verschil tussen Sandd, Netmail, Selectmail enerzijds, en WSWpostbedrijven anderzijds niet kennen, of niet interesseert. Als je wordt aangesproken door iemand die vraagt of je van Sandd bent, en je draagt zelf de geel-rode bedrijfskleding van (in mijn geval) Businesspost, dan ligt het echt aan de vragensteller. Onze bedrijfsnaam staat duidelijk op de tassen en op onze kleding, en dan vragen ze NOG of je van Sandd bent. Hoe dom kun je zijn?

Ik kan je dit zeggen: mensen weten vaak het verschil niet tussen TNT, ik gebruik liever de meest actuele naam PostNL, en overige postdiensten. Ik krijg vaker te horen: ''bent u de post? Nee u bent de post niet''. Ja, Henk Spaan zou zeggen: VRAAG het me dan niet. Ik heb post in handen, DUS ik ben postbezorger. Dat er wel of niet een postzegel of frankering van PostNl op het poststuk zit, doet er niet toe.

Ik kan voor mij en mijn collega's instaan dat wij onze taak uiterst serieus nemen, en dat wij er echt niet met de pet naar gooien. Dat er een poststuk verkeerd of niet bezorgd wordt, dat zal ook bij TNT gebeuren, dat ligt niet aan het feit dat wij WSWers zijn. Maar de suggestie werd eerder in deze discussie gewekt dat hele straten, hele wijken voorzien werden van foute post.

Dat probeer ik te weerleggen. Als je foute post op zaterdag krijgt, of post op idiote tijdstippen als 11 uur 's avonds of op zondag, wees er dan maar van overtuigd dat het GEEN post is die door een van de WSW-bedrijven wordt bezorgd.

Verder: er was kritiek op het feit dat WSWers maar pauze konden pakken wanneer we wilden, of naar huis konden gaan als we geen zin meer hadden om de post verder te bezorgen die dag. Dat eerste: ook een WSWer is een reguliere werknemer, en heeft dus recht op pauze (het is zelfs een wettelijke plicht), het tweede: dat is een fabeltje, Het is zelfs zo, dat de post van de dag gewoon op dezelfde dag bezorgd wordt, ook al wordt het later dan half vijf.

Dat dit soort verhalen de wereld in komen, komt omdat mensen heel vaak niet eens weten dat er buiten sociale werkplaatsen ook werk wordt verricht door WSWers. Erg genoeg wordt ervan uitgegaan dat alle WSWers ongeschoolde en ongemotiveerde werknemers zijn, en dat is niet zo.

Ik wil hier slechts dat vooroordeel wegnemen. Ik gaf aan: waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, ook door WSWers, maar als de suggestie wordt gewekt dat dit resulteert in een amobinabele postbezorging, dan meen ik het recht te hebben dat beeld met argumenten recht te zetten.

Immers: zou jij als klant je post aan ons toevertrouwen als er dagelijks honderden brieven niet of verkeerd bezorgd worden? Ik zou ook weglopen, maar ik weet zeker dat het om indicenten gaat.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2011 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het was weer zover. Vandaag werd op zondag bezorgd. Er lag een bankafschrift van dagschrift 12 -8 in de bus.

Verkeerd bezorgd dus. Meteen maar een klacht ingediend al hoewel ik daar het nut niet meer van in zie. < zucht >

Met dank aan degene die hem alsnog door de bus schoof.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2011 om 05:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

..........Alweer een reactie waarbij totaal niet wordt ingegaan op de WSW.......

Het topic gaat over PostNL.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2011 om 07:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

mailman zondag 21 aug 2011, 08:48

@Hoveling,

Als een adres goed leesbaar is, en eenduidig is, dan horen de bezorgfouten tot een minimem beperkt te zijn. Ik kan je garanderen, dat ik een poststuk met een duidelijk leesbaar, en voor 1 uitleg vatbaar, adres op het juiste adres bezorg

Dan werkt u vast niet bij mij in de wijk. De ING zorgt voor verspreiding van brieven met getypte postadressen. Maar nee hoor, dit soort belangrijke stukken worden elders bezorgd. Er was wel juist gesorteeerd omdat rechtsonder postcode + huisnummer juist vermeld zijn.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2011 om 08:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Net als Borgemeister krijg ik buitenlandse post altijd op maandag, voor de rest zelden post op maandag.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

PostNL is al gestopt met bezorgen op maandag! Dit staat er op hun website (tab "overkomstduur"):

Afgegeven bij PostNL op Bezorging op
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Zaterdag*
Zaterdag (bij Postkantoor in winkel) Dinsdag

Ik heb het nog nagevraagd in de winkel waar ik zojuist een verjaardagskaart wilde versturen die op maandag aan moet komen. PostNL wil de ontwikkelingen blijkbaar überhaupt niet afwachten en is gewoon eenzijdig gestopt met bezorgen op maandag, of dat nu mag of niet...

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Artikel 16, lid 5 en 6 van de Postwet 2009:

"5. Een verlener van de universele postdienst haalt ten minste zes dagen per week poststukken op uit de voor het publiek bestemde brievenbussen dan wel uit andere daartoe bestemde inrichtingen, en voert ten minste zes dagen per week overal in Nederland een bestelling uit.

6. Een verlener van de universele postdienst zorgt ervoor dat de brieven, die overeenkomstig de daartoe gestelde voorwaarden aan hem worden aangeboden voor postvervoer binnen Nederland met de standaard overnight service, per kalenderjaar in ten minste gemiddeld 95% van de gevallen worden besteld op de dag, niet zijnde een zon- of officiële feestdag, volgend op de dag van aanbieding."

Met andere woorden, door op maandag geen brieven te bezorgen (wat PostNL dus nu al niet meer doet) overtreden ze lijkt mij duidelijk de wet. Ik hoop dat ze een fikse boete wordt opgelegd!

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 19:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

captain chaos, 18:26

"PostNL is "al"' gestopt met zorgen op maandag. Leest u niet eerst andere inzendingen van forumleden? Veel mensen hebben dit allang aangegeven, ook ik: bij ons word de post al meer dan 10 jaar niet meer bezorgd op maandag en wat ik ook schreef: WEL rouwberichten EN post uit het buitenland. Als u reageert op een vraag van 10 augustus leest u dan, OMDAT er al 6 pagina's zijn verschenen eerst de antwoorden. Dit voegt niets toe.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin:

Sorry voor het verspillen van kostbare seconden van uw leven. Mag ik er op wijzen dat uw bericht ook niets toe voegt?

Ik had niet gezien dat iemand er al op had gewezen dat PostNL nu officieel op hun eigen website aangeeft niet meer te bezorgen op maandag, of de inhoud van het relevante wetsartikel had gegeven. Misschien heb ik niet goed gekeken, dat zou zomaar kunnen.

Dat ze wel rouwberichten en post uit het buitenland bezorgen lijkt me niet relevant.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

captain chaos schreef op zaterdag 27 aug 2011, 19:17: @tenormin:

Sorry voor het verspillen van kostbare seconden van uw leven. Mag ik er op wijzen dat uw bericht ook niets toe voegt?

Ik had niet gezien dat iemand er al op had gewezen dat PostNL nu officieel op hun eigen website aangeeft niet meer te bezorgen op maandag, of de inhoud van het relevante wetsartikel had gegeven. Misschien heb ik niet goed gekeken, dat zou zomaar kunnen.

Dat ze wel rouwberichten en post uit het buitenland bezorgen lijkt me niet relevant.

Niet relevant voor u, wel voor de forumleden: rouwbrieven, medische brieven e.a. zaken waar men over informeert/vraagt.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een vraag:

Als de concurrenten van Postnl 2 dagen in de week bezorgen en dan ook nog voornamelijk door studenten, hoe moet PostNL dat dan voor datzelfde tarief 6 dagen in de week bezorgen?

De overheid kan zat willen, maar het gedonder bij PostNL is allemaal de schuld van de concurrentie.
Nu moeten ze heel veel postkantoren sluiten, op minder dagen bezorgen en ook nog de medewerkers ontslaan en bezorgers op uitzendbasis aannemen, omdat de concurrentie door hun beleid de boel kapot maken.

Lang leve de privatisering!

Men zit altijd te zeuren dat het zo goedkoop mogelijk moet, en hoe goedkoper des te beter voor de consument.

Ik ben zeker niet blind, maar wat een puinhoop wordt het!

Ik wilde het even kwijt.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2011 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Staatssecretaris Henkie Bleeker heeft een conceptwetsvoorstel klaar voor wat betreft de afschaffing van postbezorging op maandag, m.u.v. rouw en medische post.

Henkie vindt dat de postbezorging van 6 naar 5 dagen kan teruggebracht om de kosten niet de pan te doen laten rijzen.

Henkie wat denkkie: dan hoeft op zondag ook de postsorteercentra niet meer bemand/bevrouwd hoeft te worden noch de oranje brievenbussen te worden gelicht? Zondagtoeslag voor de postmedewerkers hoeft dan niet meer betaald te worden?

ve
door verwijderd - Dec 15, 2011 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de kwaliteit wat bezorging betreft aanzienlijk beter wordt (ik ontvang nog steeds wekelijks post voor de buren en of andere straten terwijl mijn post gemakshalve ook verkeerd bezorgd wordt) mogen ze wat mij betreft zelfs naar 4 dagen per week gaan, dus de zaterdag (= vaak hulpkrachten) ook nog laten vervallen.

Daarnaast heb ik onder getuige (maar niet aangetekend) post verzonden. U raad het al: "Nee, die hebben wij niet ontvangen". Ik kan dus weer dubbele kosten maken enz. terwijl er tijdsdruk op staat. Of het aan de instantie of "tante pos" ligt is niet duidelijk. Maar anderzijds worden er door bepaalde instanties geen gebruik gemaakt van Email, terwijl dat véééééél vaker en snel en goed aankomt als in verhouding tot de (in mijn ogen minder veilige en zekere) postbode. Het mag niet volgens de voorschriften is dan de dood doener.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2011 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vanavond (15-12) werd een dame op de radio aan het woord gelaten over de opheffing van de maandagse postbezorging.Zij was groot voorstander bleek ook iets met de PTT (TPG,TNT,Postnl) te hebben en suggereerde dat als het nog slechter ging ook op bijvoorbeeld zaterdag de postbezorging gestopt kon worden of een bezorging om de dag.Leuk idee,maar deze kennelijk jeugdige dame gaat helemaal aan de socfiale functie van ons geprivatiseerde postbedrijf voorbij.Tante truus en andere ooms en tantes,die geen pc hebben hopen op hun verjaa5rdag wel post te ontvangen.
Hoe anders was het vroeger.Werd zelfs op zondag besteld indien poststuk van speciaal stickertje was voorzien.Dat heette toen overigens nog niet STICKERTJE.Op werkdagen drie maal de postbode op de stoep,ochtend,middag en avondbestelling.Na de oorlog werd dat tweemaal daags.Dat zo'n mooi9 postbedrijf helemaal naar de knoppen gaat is eeuwig zonde.Geen postkantoren meer maar balies in boekwinkels (Bruna) geen postbodes meer maar amateur postbezorgers,die vaak verkeerd bezorgen.Daar wordt al rekening mee gehouden,want als ze zelf in de gaten hebben dat ze post voor b.v. huisnummer tien in bus 8 hebben gedaan produceren zij een reeds voorgedrukt kaartje dat dan in de bus van nummer 8 wordt gedaan.Tekst luidt dan dat per abuis verkeerd werd bezorgd, sorry,maar wilt het wellicht even op juiste asres afgeven of als dat bezwaarlijk is doe het dan in de oranje postnl brievenbus.Meer vertraging dus.
MNeen,de jongens en meisje4s die nu aan het roer staan denken alleen maar aan geld verdienen en bonussen. Overigens wordt ons postzegeltje volgende maand al duurder. Klopt helemaal met de tendenz van deze tijd.Hogere prijs-minder service. We kunnen de letters PTT vertalen met Prettige Terug Tocht.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2011 om 00:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op donderdag 15 dec 2011, 20:40: Als de kwaliteit wat bezorging betreft aanzienlijk beter wordt (ik ontvang nog steeds wekelijks post voor de buren en of andere straten terwijl mijn post gemakshalve ook verkeerd bezorgd wordt) mogen ze wat mij betreft zelfs naar 4 dagen per week gaan, dus de zaterdag (= vaak hulpkrachten) ook nog laten vervallen.

Daarnaast heb ik onder getuige (maar niet aangetekend) post verzonden. U raad het al: "Nee, die hebben wij niet ontvangen". Ik kan dus weer dubbele kosten maken enz. terwijl er tijdsdruk op staat. Of het aan de instantie of "tante pos" ligt is niet duidelijk. Maar anderzijds worden er door bepaalde instanties geen gebruik gemaakt van Email, terwijl dat véééééél vaker en snel en goed aankomt als in verhouding tot de (in mijn ogen minder veilige en zekere) postbode. Het mag niet volgens de voorschriften is dan de dood doener.

De 5 bezorgdagen, alternatief: maandag t/m. vrijdag?

ve
door verwijderd - Dec 16, 2011 om 08:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als dat door postbode's wordt bezorgd die kunnen lezen, en goed kunnen zien, en de post in de juiste brievenbus stoppen is dat een optie.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2011 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe de post wordt rondgebracht door de amateurpostbode.Gisteren zag ik aan de overzijde van de straat een jongeman,mutsje op en daaronder een koptelefoon.Muzikale postbezorging!!Aan mijn kant van de straat liep een andere makker de post in brievenbussen te doen.Ondanks de muziek werd af en toe iets naar elkaar geroepen.Ik hoorde mijn brievenbus klepperen,Er lag al post in de brievenzak maar de postbode was nog in de weer met een grote enveloppe,die hij door de gleuf probeerde te persen.Ik opende de deur en voorkwam dat het poststuk in de kreukels ging.Ik zei bij het aannemen van de post dat het probleem van het in de bus doen nu voor hem was opgelost.Ik werd vragend aangekeken terwijl de postman iets mompelde,dat in mijn oren buitenlands klonk.Het kan dus zijn dat postnl buitenlandse bezorgers in dienst heeft.Weer binnen zijnd trof ik tussen de kerstkaarten vier witte enveloppen aan, met daarin een kerstkaart van Gamma.Waarom vier maal? Ik denk dat de man gauw van zijn hoeveelheid rond te brengen reclame brieven afwilde.
Over zorgvuldigheid gesproken. Dan had ik nog een andere postale ervaring.Zondag 18 december doe ik een gewone brief op de post voor de buslichting van 18.00 uur. Deze gewone brief moest naar een adres in Den Haag. Pas op Vrijdag 23 december wordt de brief op het Haagse adres bezorgd.
Jammer dat zo'n mooi,goed functionerend bedrijf als de PTT door slecht beleid naar de afgrond gaat.Zelfs het postale pensioenfonds blijkt in de problemen te zitten.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2011 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

godefrieda schreef op donderdag 15 dec 2011, 20:18: Staatssecretaris Henkie Bleeker heeft een conceptwetsvoorstel klaar voor wat betreft de afschaffing van postbezorging op maandag, m.u.v. rouw en medische post.

Henkie vindt dat de postbezorging van 6 naar 5 dagen kan teruggebracht om de kosten niet de pan te doen laten rijzen.

Henkie wat denkkie: dan hoeft op zondag ook de postsorteercentra niet meer bemand/bevrouwd hoeft te worden noch de oranje brievenbussen te worden gelicht? Zondagtoeslag voor de postmedewerkers hoeft dan niet meer betaald te worden?

En hier ging Henk Bleeker dus zwaar de fout in, wat bewijst dat ze in de Kamer heerlijk zitten te pitten. Geen post meer op Zaterdag? Hoe bestaat het dan dat hij nu pas met een "conceptvoorstel" komt. Ik weet niet hoe het er bij u allen aan toe gaat: bij ons wordt al jaren geen post bezorgd op maandag, minimaal 6 á 7 jaar. Dus wat rurt (ik kan de L niet spellen) hij nu met "zijn voorstel". Onbegrijpelijk.

ve
door verwijderd - Dec 24, 2011 om 02:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

beloperator schreef op vrijdag 23 dec 2011, 20:47: Hoe de post wordt rondgebracht door de amateurpostbode.Gisteren zag ik aan de overzijde van de straat een jongeman,mutsje op en daaronder een koptelefoon.Muzikale postbezorging!!Aan mijn kant van de straat liep een andere makker de post in brievenbussen te doen.Ondanks de muziek werd af en toe iets naar elkaar geroepen.Ik hoorde mijn brievenbus klepperen,Er lag al post in de brievenzak maar de postbode was nog in de weer met een grote enveloppe,die hij door de gleuf probeerde te persen.Ik opende de deur en voorkwam dat het poststuk in de kreukels ging.Ik zei bij het aannemen van de post dat het probleem van het in de bus doen nu voor hem was opgelost.Ik werd vragend aangekeken terwijl de postman iets mompelde,dat in mijn oren buitenlands klonk.Het kan dus zijn dat postnl buitenlandse bezorgers in dienst heeft.Weer binnen zijnd trof ik tussen de kerstkaarten vier witte enveloppen aan, met daarin een kerstkaart van Gamma.Waarom vier maal? Ik denk dat de man gauw van zijn hoeveelheid rond te brengen reclame brieven afwilde.
Over zorgvuldigheid gesproken. Dan had ik nog een andere postale ervaring.Zondag 18 december doe ik een gewone brief op de post voor de buslichting van 18.00 uur. Deze gewone brief moest naar een adres in Den Haag. Pas op Vrijdag 23 december wordt de brief op het Haagse adres bezorgd.
Jammer dat zo'n mooi,goed functionerend bedrijf als de PTT door slecht beleid naar de afgrond gaat.Zelfs het postale pensioenfonds blijkt in de problemen te zitten.

Het maakt blijkbaar - al jaren zo rond december - voor PostNL(en diens rechtsvoorgangers) niet uit of er een frankering van € 0,46 of € 0,36 op zit, het wordt weleens bezorgd door de postbezorger een paar dagen later, onderscheid van een gewone brief en kerst/nieuwjaarspost is te ingewikkeld voor PostNL.De reguliere brief wordt niet anderedaags bezorgd helaas.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2013 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een dag minder post leveren is minder service en betekent eigenlijk minder kosten en dus goedkoper tarief.
Niets is minder waar want Post.NL mag hierna nog zijn prijs met 6 cent verhogen.

Je ziet maar, als je bedrijf niet winstgevend is ga je maar lobyen en vraag je de minister om beslissingen voor je te nemen, zogenaamd ik heb het niet beslist maar de minister.

Mismanagement wordt beloond door oneerlijke concurentie door te voeren.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2013 om 23:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de prijsstijging is beperkt doordat er minder dagen bezorgd hoeft te worden.... De postvolumes kelderen in rap tempo terwijl een groot deel van de kosten hetzelfde blijven. Dan is het op zich niet onlogisch dat het duurder wordt. Effectief wordt het geld dat iemand aan post besteedt natuurlijk wel minder, want hoeveel post verstuur je nu nog in vergelijking met een paar jaar terug?

ve
door verwijderd - Apr 23, 2013 om 06:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daarentegen is de massa pakketpost flink gestegen, met al ons online geshop.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2013 om 10:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

ben ik het niet mee eens, net als Joris. De meeste internet aankopen worden per koerier verstuurd!!

ve
door verwijderd - Apr 23, 2013 om 10:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin. als er minder werk is zijn er ook minder postboden nodig nietwaar , sorteren kan ook op maandagmorgen vroeg beginnen, of bezorg van mij de post op dinsdag en vrijdag alleen.kunnen ze de overige tijd gebruiken om een plan te maken om de post aan huis te bezorgen ipv brievenbussen 250 meter van huis af wat ongelooflijk lastig is en vroeger ook niet nodig.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2013 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

vliegenderob schreef op dinsdag 23 apr 2013, 10:10: ben ik het niet mee eens, net als Joris. De meeste internet aankopen worden per koerier verstuurd!!

De meeste van mijn pakketten die ik via internet bestel, en dat zijn er heel wat, ook uit het buitenland (UK/VS) worden door postnl/TNT afgeleverd.
USPS en Royal Mail werken samen met Postnl/TNT Nederland

Sporadisch ontvang ik via DHL/UPS

ve
door verwijderd - Apr 24, 2013 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is al zolang geleden (jaren) dat ik nog post op maandag heb ontvangen, dus dit is alleen maar nu in de wet veranders, Aan de feiten aangepast.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2013 om 22:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

empyria schreef op woensdag 24 apr 2013, 10:15:
vliegenderob schreef op dinsdag 23 apr 2013, 10:10: ben ik het niet mee eens, net als Joris. De meeste internet aankopen worden per koerier verstuurd!!

De meeste van mijn pakketten die ik via internet bestel, en dat zijn er heel wat, ook uit het buitenland (UK/VS) worden door postnl/TNT afgeleverd.
USPS en Royal Mail werken samen met Postnl/TNT Nederland

Sporadisch ontvang ik via DHL/UPS

Dit staat in het jaarrapport 2012:

Volumes in the Netherlands (in millions, except percentages)
2011 variance in % 2012
Mail in NL 3,777 -9.0% 3,437
- Single items 870 -10.0% 783
- Bulk mail 2,907 -8.7% 2,654
Parcels 106 13.2% 120

Procentueel een leuke stijging voor pakketjes maar t.o.v. de daling van de poststukken is het te verwaarlozen.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2013 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het begint met maandags geen post bezorgen en voor je er erg in hebt bezorgen ze nog maar 3 dagen per week. Zo worden familie en vriendenbanden gebroken, verjaardagskaarten en liefdesbrieven worden dan niet meer bezorgd op de gewenste datum waardoor op de lange duur deze gebaren van affectie in onbruik raken.