Sa
door Sandra de Feijter Dec 6, 2017 om 09:44
Geldzaken & recht

Postnl app en privacy

Mijn huisgenoot heeft de postnl app geinstaleerd op zijn telefoon, Hij verteld mij nu welke post mijn dochter en ik kunnen verwachten (ziekenhuis, bank e.d). Ik vind dit een hele inbreuk op de privacy van mijn dochter en mijzelf. Postnl geeft aan dat de app selecteerd op postcode en huisnummer en zij hier verder niets aan kunnen doen.
Hoe kan ik mijn privacy terug krijgen?

13279 17 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 6, 2017 om 09:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Huisgenoot de deur uitzetten. U wordt in de maling genomen. Kijk zelf eens wat die app kan.

Cookies
door Cookies Dec 6, 2017 om 09:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....U wordt in de maling genomen.... Nee hoor.

tijger1
door tijger1 Dec 6, 2017 om 14:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ziekenhuis? Bank? Ik zie toch alleen maar track and teace gedoe. Of is er nog een andere app?

Cookies
door Cookies Dec 6, 2017 om 14:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen
tijger1
door tijger1 Dec 6, 2017 om 14:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijn dank is groot. Blijkbaar had ik toch de goede, maar moet je eerst allerlei gegevens invullen, voordat je ook deze mogelijkheid ziet. Logisch natuurlijk.

Cookies
door Cookies - Dec 6, 2017 om 09:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die app werkt inderdaad op postcode + nr. Dat jij toevallig een huisgenoot hebt (neem aan dat het niet je partner is), kan Postnl niets aan doen. En vanzelfsprekend kun je de huisgenoot niet verplichten de app te verwijderen. Ik gebruik de app ook, erg handig.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 6, 2017 om 09:54
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Uw huisgenoot geeft alleen aan welke post er wordt verwacht op dit adres, hij weet de inhoud niet.

emcede
door emcede - Dec 6, 2017 om 10:25
959 Antwoorden / 4 Vragen

Huisgenoot en privacy gaan volgens mij per definitie al niet samen. Wat maakt het uit als uw huisgenoot weet welke post er voor u aankomt? Dat weet hij/zij toch ook als hij/zij de post uit de brievenbus haalt?

Franske1958
door Franske1958 - Dec 6, 2017 om 10:53
415 Antwoorden / 2 Vragen

Postnl hierop aanspreken dat dit geen manier is om met privacy om te gaan.
Deze app is in strijd met de privacy, geldzaken zijn persoonlijke zaken, geen adres bebonden zaken.
Deze app zou dan ook betekenen dat in een studentenhuis met 10 bewoners iedereen alles weet van zijn mede-bewoners??
Vreemde gang van zaken. En ze roepen nog wel van houdt uw geldzaken prive?  Tja....

Verder neem ik ook aan dat U weet dat het woord "genoot" de verleden tijd is van het woord "genieten" ???

Cookies
door Cookies Dec 6, 2017 om 11:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je ziet in de app niet meer dan wat er op de deurmat ligt. Hoe moet dat dan opgelost worden ivm de privacy?

Franske1958
door Franske1958 Dec 6, 2017 om 11:14
415 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is niet mijn probleem , maar van Postnl.
Wil hiermee alleen maar mee discissieren dat er hier toch iets niet klopt met dit soort "apps"

tijger1
door tijger1 Dec 6, 2017 om 11:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@piet
Dit is geen discussie forum.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 6, 2017 om 11:31
16777 Antwoorden / 202 Vragen

Volgens mij lijkt dit niet meer en ook niet minder een inbreuk op uw persoonsgegevens te zijn door uw huisgenoot (overtreden wet op de persoonsgegevens) waaraan post nl in dit geval medeplichtig is.
Informeer de 'autoriteit persoonsgegevens'over deze kwestie.

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons

ma
door marnix1 - Dec 6, 2017 om 11:50
256 Antwoorden / 22 Vragen

hmm, op postcode en huisnummer?
kun je dan ook dat van de buren of de koning nemen?

Cookies
door Cookies Dec 6, 2017 om 15:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, dat gaat niet lukken.

re
door red1 - Dec 6, 2017 om 12:13
329 Antwoorden / 1 Vragen

app voor dit app voor dat app voor zus app voor zo ,nog even een app wanneer je moet poepen en pissen!!!!! donder die app's er uit dan heb je meer privaci

dokun
door dokun - Dec 6, 2017 om 13:00
152 Antwoorden / 0 Vragen

De PostNL app geeft alleen info over pakketten die er worden verwacht! En dan alleen nog pakketten die verzonden worden met een Track& Trace nummer. Gewone post word niet genoemd in de app. Daar kan de app ook helemaal niets mee...

Hoe u erbij komt dat uw huisgenoot uw post van o.a. ziekenhuis en uw bank kan inzien is mij een raadsel Maar dat klopt dus niet!

Cookies
door Cookies Dec 6, 2017 om 13:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gewone post kun je ook zien in de app. Post inzien, is heel wat anders.

PvBaak48
door PvBaak48 - Dec 6, 2017 om 13:10
65 Antwoorden / 1 Vragen

Om de app te kunnen gebruiken moet je starten met een userid/paswoord dus heeft de huisgenoot deze.
Zinnig is dus zelf de app te installeren met eigen email en paswoord.

brainless
door brainless Dec 6, 2017 om 14:44
324 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen hier in huis heeft deze app (met eigen ww) en wij kunnen allemaal (van elkaar) zien wat er binnen gaat komen.

mo
door mof - Dec 6, 2017 om 13:18
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Deinstalleer de app.
welke privacy is trouwens geschonden? De post is op de hoogte van uw naam en adres, anders konden ze de post niet afleveren.
en wat is er mis mee om van te voren te weten welke post er gaat komen? U krijgt een berichtje dat u post gaat ontvangen die u anders ook wel in uw brievenbus had gehad.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 6, 2017 om 13:32
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hoe kan ik mijn privacy terug krijgen?

Als u dat echt zou willen, dan offline gaan, geen Facebook, geen Twitter, geen Instagram, Snapchat, tinder, marktplaats, Internet bankieren, kortom en keuze maken.

Cookies
door Cookies Dec 6, 2017 om 13:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het kan ook handig zijn een seintje van de buurman te krijgen als er een brief van een deurwaarder aan zit te komen.;-))

tijger1
door tijger1 - Dec 6, 2017 om 15:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik krijg nooit post van mijn bank. En van een ziekenhuis? Dat zal toch niet vaak voorkomen.

Installeer die app zelf. Kunt u ook zijn post zien. leuk.:-))

Cookies
door Cookies Dec 6, 2017 om 15:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nu is het wachten op verbetering van de app voor het kunnen weigeren van post, bijv. die vervelende blauwe enveloppen, incassobureaus enz.;-))

tijger1
door tijger1 Dec 6, 2017 om 15:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Persoonlijk ben ik altijd heel blij met blauwe enveloppen.:-)) Is mijn favoriete kleur. En hoe die van incassobureaus er uit zien, heb ik geen idee van.

Cookies
door Cookies Dec 6, 2017 om 15:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik word echt nooit vrolijk van die blauwe. Incassobureaus weet ik ook niet, rood lijkt me een prima kleur.

tijger1
door tijger1 Dec 6, 2017 om 15:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Afgezien van één betekenen die blauwe enveloppen voor mij dat er heel wat mensen in mijn omgeving weer euro’s terug krijgen. En dat wordt echt op prijs gesteld. :-))

Ook is het tegenwoordig maar een vriendelijk velletje met een “uitnodiging”.

Cookies
door Cookies Dec 6, 2017 om 15:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Klopt van die 'uitnodiging', maar het is wel een dwingende uitnodiging. Weigeren mag niet. En je weet, ik heb zo mijn principes t.a.v. aftrekposten als bijv. giften. Ja, ik weet het, principes kosten geld, het zij zo.

tijger1
door tijger1 Dec 6, 2017 om 15:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En ook nog voor medische kosten? Maar u zult uw principes toch niet opleggen aan uw “klantjes” hoop ik?

rescue.rebel
door rescue.rebel - Dec 6, 2017 om 19:15
4 Antwoorden / 0 Vragen

Nou de post nl app kan ook brieven volgen op naam en postcode huisnummer kun je gewoon aanvragen en krijg je een code thuisgestuurd om te activeren

Pi
door PimJoris - Dec 6, 2017 om 19:32
78 Antwoorden / Vragen

U zou kunnen beginnen met heel simpel uw huisgenoot te laten weten dat u dit niet prettig vindt en dan zou het zomaar kunnen zijn dat hij er geen bezwaar tegen heeft die app te verwijderen. En anders zult u toch gewoon moeten accepteren dat u meer deelt met uw huisgenoot dan de voordeur. Anders resten slechts alleen gaan wonen, een postbus nemen of al uw post vooraan digitaal ontvangen, met alle privacy issues erbij.

diumenge
door diumenge - Dec 6, 2017 om 19:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wacht even... als uw huisgenoot de post uit de brievenbus of van de deurmat afhaalt, dan kan hij toch ook zien welke post u ontvangt? U wilt uw privacy terug, dus hoe deed u dat tot nu toe dan?

ma
door manwijf - Dec 7, 2017 om 14:27
574 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals Paul van Baak ook al zei, je moet eerst een inloggegevens hebben!  Wachtwoord veranderen dus en je hebt je privacy terug.

Dit zegt PostNL er over:
Zodra u inlogt, ziet u onder het tabblad 'Onderweg' de pakketten die naar u onderweg zijn.

Staat uw pakket er niet tussen? Voeg deze dan toe door de 3S-code of de niet-thuiscode en uw postcode in te vullen. Dit doet u op het tabblad 'Overzicht'.

Klik vervolgens op het pakket, en u ziet rechts de optie 'Toon Details'. Hieronder vindt u uitgebreide informatie over de zending zoals afzender, gewicht en omvang.

Cookies
door Cookies Dec 7, 2017 om 14:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Wachtwoord veranderen dus en je hebt je privacy terug....Nee, zo werkt het niet. Het topic gaat ook niet over pakketten.