ABruns
door ABruns Aug 18, 2019 om 10:27
Geldzaken & recht

Postnl rembours stort te weinig

Pakket gestuurd onder rembours voor een bedrag van 98,35 Euro. Pakket goed aangekomen maar geen betaling ontvangen. Gebeld en na een maand eidelijk geld van Postnl op de rekening. 97,37 Euro. Dus 0,98 Euro te weinig. Ik bel op, vraag waarom dit zo is, antwoord is "stuur een brief naar postnl en vraag het verschil terug.Ik zeg dus dat is niet de vraag en ik ga niet een briefwisseling starten om 98 cent terug te krijgen, de kosten daarvan zijn hoger dan de teruggave. En daar verdient Postnl dus weer aan. Al met al grote ergernis over deze pure DIEFSTAL. Als ze dit altijd doen is dat een leuk verdienmodel, terwijl je al 18,35 Euro betaald om een pakket te versturen onder rembours. Mag dit allemaal zomaar ??? [edit - afbeelding verwijderd, redactie]

2700 9 Rapporteer

panter22
door panter22 - Aug 18, 2019 om 10:35
6599 Antwoorden / Vragen

Met de betaalservice, ook wel rembours, ben je verzekerd van betaling. De ontvanger betaalt het bedrag met zijn pinpas aan de deur. Als verzender verstuur je het pakket gemakkelijk via een PostNL-locatie. Je betaalt de verzendkosten + 1% van het aankoopbedrag (servicekosten).
https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/verzendopties/betalen-bij-ontvangst/

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2019 om 10:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voortaan eerst de voorwaarden lezen voordat u een bedrijf van diefstal beschuldigt.

Haal dat adres weg op die nota.

lo
door lovewinnie - Aug 18, 2019 om 10:43
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Staat in de voorwaarden. Je krijgt dat geld niet terug. Je betaald namelijk 1% extra bovenop verzendkosten

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 18, 2019 om 11:12
16842 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft kennelijk de voorwaarden niet eerst gelezen m.t. 1% kosten.
En pas op met de woorden 'pure diefstal' waarbij uk u verwijs naar hetfegeen in het hoofdstuk m.b.t. smaad en smaadschrift is geregeld in het Wetboek van Strafrecht. Uw 'betiteling' over iets dat dus niet onrechtnatig is en dus geen pure diefstal is bij uw melding op deze site over zo ongeveer de gehele wereld te lezen. (Als onterechte beschuldiging - smaad)

edrick3
door edrick3 - Aug 18, 2019 om 11:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Diefstal?
Kom nou!
Eerst maar eens de Voorwaarden lezen!
En adres in de afbeelding?
Ook niet zo handig.

diumenge
door diumenge - Aug 18, 2019 om 11:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is inderdaad een verdienmodel, zoals hierboven al opgemerkt én wat je zelf dus ook had kunnen vinden, namelijk van 1% servicekosten op het aankoopbedrag. Maar je vindt het kennelijk een leuk verdienmodel, dus wat let je om zelf zoiets te gaan doen? Stroomt het geld binnen!

Het geld zou je binnen 10 werkdagen moeten ontvangen, zou je het afgelopen vrijdag hebben ontvangen dan was dat dus 16 werkdagen maar nog lang geen maand.

Behoorlijk onbeschoft overigens om het adres van de ontvanger op het internet te gooien.

Donuts
door Donuts Aug 18, 2019 om 12:48
1203 Antwoorden / 2 Vragen

En zijn eigen adres zelfs voor de koper zorgvuldig verborgen houden. Fantastisch dat de redactie adequaat reageert...

diumenge
door diumenge Aug 18, 2019 om 12:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Graspollen, ja de redactie zit er altijd bovenop ;-).

ne
door neodutchio - Aug 18, 2019 om 12:35
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Donderdag 25 juli bezorgd en betaling wordt binnen 10 werkdagen gedaan. Het is nog niet eens 25 augustus, een maand zou het dus nooit kunnen zijn. U geeft niet aan wanneer het terug betaald is, maar volgens de voorwaarden zou dat dus uiterlijk op 8 augustus geweest moeten zijn. Dat is dus al uw eerste leugen.

Diefstal is het ook zeker niet, uw tweede leugen.

Mag dit? Nee, u mag een bedrijf niet zwartmaken zonder onderbouwing of met valse verhalen.

gerbera
door gerbera - Aug 18, 2019 om 15:07
7364 Antwoorden / 14 Vragen

U maakt zich druk om 98 cent, maar bent vervolgens zeer kwistig met het verstrekken van persoonlijke gegevens, ook die van de ontvanger. Toch maar iets meer verdiepen in de privacy regels.

jo
door jorisw - Aug 18, 2019 om 17:20
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Belachelijk dat een bedrijf geld mag vragen voor een geleverde dienst. Huur TS in, die werkt voor niets.