bussy02
door bussy02 Oct 1, 2014 om 15:26
Geldzaken & recht

Prijs etalage niet de verkoopprijs

Een stalen armband lag in de etalage afgeprijsd was van 29 euro naar 18 euro heel aannemelijk allemaal. (op 25 september 2014)
Ik heb de armband bij de verkoopster gepast e.e.a. was geen probleem.
Bij het afrekenen kreeg ik van de verkoopster te horen dat de armband verkeerd is afgeprijsd.
Zij kwam met het voorstel het verschil te delen. Met dit voorstel kon ik niet akkoord gaan. (ik doe niet aan koehandel) zij ging e.e.a. zogenaamd overleggen maar helaas was men zo onsportief ik kreeg de armband niet mee voor de prijs waarin het in de etalage geprijsd was.
Heb de juwelier een email gestuurd daar reageert hij niet op.
Het gaat om juwelier Heemskerk te Pijnacker.
Ziet u wat in de etalage dan kan de prijs anders zijn hou daar rekening mee.
Al zijn etalages liggen vol afgeprijsde sieraden.

2710 22 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 1, 2014 om 15:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bussy02,

In dit geval is er geen kennelijke vergissing gemaakt en had je de armband voor de erbij liggende prijs moeten kunnen kopen.
Geen goede zaak van deze juwelier.

Met vr.gr.

costnix
door costnix - Oct 1, 2014 om 15:47
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon niets meer kopen bij die juwelier. Er nog meer juweliers in uw buurt.

gompy2
door gompy2 - Oct 1, 2014 om 17:34
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bussy02 schreef op woensdag 1 okt 2014, 15:26]
Het gaat om juwelier Heemskerk te Pijnacker.

Daar moet je ook niet zijn en ook nooit meer naar toe gaan.
Zelf meegemaakt, eigen ervaring...
Enige tijd geleden wilden wij een redelijk aantal gouden sieraden daar laten schatten om te verkopen, omdat de goudprijs hoog was en de sieraden toch nooit meer werden gedragen, en zodoende kwamen we daar terecht, we waren toch in de buurt.
Eerst mochten we de sieraden achterlaten en werd ons gezegd met een half uurtje weer terug te komen...
Ik keek die dame erg verbaasd aan en vroeg of het wel helemaal goed was met juwelier Heemskerk...
Wie zegt mij dat er, als wij er niet bij zijn, niet met het goud gerommeld wordt?
Het wegen en het goud karaat bepalen is zo gebeurd, daar is geen wachttijd voor nodig.
Toen deden ze de schatting gelijk en kwam er een prijs uit die zo idioot laag was dat ik de handel sieraden gelijk heb meegenomen en de zaak ben uitgelopen.
Een week later waren we in Den Haag om daar naar een juwelier te gaan en kregen het dubbele van wat deze Heemskerk ons geboden heeft.
Nooit geen Heemskerk meer dus.

Als er een drukfout zou zijn geweest waarbij het bedrag dermate laag is dat het niet in overeenstemming zou zijn met de algemene waarde van een artikel, dan zou die Heemskerk recht van spreken hebben.
Maar bij een prijsverandering van een armband van 29 Euro naar 18 Euro kan men niet spreken van zo´n significante prijsverlaging dat de consument zonder enige twijfel kan aannemen dat het om een prijs/drukfout zou gaan.
Hetzelfde gebeurd ook wel als artikelen verkeerd zijn geprijsd in een supermarkt, en men bij een kassa komt die een hogere prijs aangeeft.
Die hebben dan meestal wel het fatsoen om de prijs op het schap aan te houden, maar zoals gezegd, ik heb van deze Heemskerk geen hoge pet op.

gompy2 is back in town ;-)
peace man, peace...;-))

edrick3
door edrick3 - Oct 1, 2014 om 17:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

OT

gompy2 is back in town ;-)
peace man, peace...;-))

Hoe bestaat het?! ;-)
(de betreffende avatar was toch al eerder 'in gebruik' geweest?)

Redacties wegen zijn ondoorgrondelijk.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 1, 2014 om 17:42
7179 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gompy2 schreef op woensdag 1 okt 2014, 17:34]

peace man, peace...;-))

gompy2 is back in town ;-)
welkom terug en uw tweelingbroer heeft u goed vertegenwoordigd.;-))
Vr. gr.

tenormin
door tenormin - Oct 1, 2014 om 18:01
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@bussyt02, heb Heemskerk wel even een linkje gestuurd. Was natuurlijk geen fout, die prijs. Als er €1,00 had gestaan had je dat zelf ook wel kunnen bedenken. Benieuwd of men reageert, hoewel, de meeste zaakjes niet.

bu
door burgos - Oct 1, 2014 om 18:07
96 Antwoorden / 7 Vragen

U houd niet van koehandel??

komsja
door komsja - Oct 1, 2014 om 18:15
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Het is heel erg simpel als u iets wil kopen wat voor een bepaalde prijs in de etalage ligt moeten ze dat ook aan u verkopen voor de prijs wat er op het artikel staat in de etalage

komsja
door komsja - Oct 1, 2014 om 18:18
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Het is wat anders als er in de etalage iets staat met de tekst "voor een appel en een ei" want dat is in het verleden een paar kopers gelukt om het artikel inderdaad voor een appel en een ei te kunnen kopen maar das al heel lang geleden en die vlieger gaat (helaas) niet meer op

tenormin
door tenormin - Oct 1, 2014 om 18:46
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@bussy02, het volgende antwoord 'mocht' ik ontvangen (kennelijk geen zin om zich op het forum te melden):
Helaas is het voor de winkelier altijd lastig om te reageren, zeker wanneer het verhaal niet juist wordt verteld. Het artikel was middels een label geprijsd voor €49,00. Met de uitverkoop hebben we veel spullen sterk afgeprijsd. Helaas is er een armband verwisseld en achter een verkeerd kaartje gelegd. Het is dus aantoonbaar dat het een foutje betrof om reden dat de juiste prijs aan het artikel zelf was vastgemaakt. Ik denk dan ook dat de oplossing: prijsverschil delen met de klant juist heel coulant is !!! Maar zoals ik al eerder zei...Als winkel kan je snel zwartgemaakt worden door mensen die dit graag willen. De waarheid verdraaien maakt hun niet uit. Er is overigens door de klant nooit een e-mail naar ons verstuurd. Gr. Ruud Heemskerk.

Aldus de juwelier. In mijn link naar deze site heb ik overigens met geen woord gerept over U en e-mailen, dus dat maakt de heer Heemskerk er zelf van.

Dus m.a.w. U verdraaid het verhaal. ;-))

gompy2
door gompy2 - Oct 1, 2014 om 20:26
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@edrick3.
Inderdaad, die avatar had ik al wel vaker gebruikt, jaren terug al.
Er heeft schijnbaar iemand een BOHP * naar de redactie gedaan dat het aanstootgevend was.
Dat mag iemand vinden, maar het is aan een redactie, die gezond verstand heeft mogen we aannemen, om te bepalen of dit animated giftplaatje aanstootgevend was...
Maar goed, na tig nieuwe accounts heb ik de toegang weer terug met gompy2.
Het zal allemaal wel...

@sjoppie.
Mijn tweelingbroer is net als ik, een échte FG, een Fijne Gozer. ;-)

Back on topic.

@tenormin.

Er is jou geschreven over een bedrag van 49 Euro.
TS heeft het over een bedrag van 29 Euro.
Dat er nog labeltjes aanhangen zegt niets.
Als je in de diverse warenhuizen rondloopt en daar de afgeprijsde artikelen bekijkt dan staat er een prijs boven op een rek, maar de originele prijslabeltjes zitten er dan ook nog aan de artikelen.

Wat mijn eigen "zaak" tegen deze juwelier aangaat, daar durven wij, mijn vrouw en ik, de confrontatie wel aan tegen de dame die ons toen geholpen heeft bij juwelier Heemskerk in Pijnacker.

Een beetje dom van zo'n man en getuigd ook van een kruideniersmentaliteit.
Mijn dochter woont in Pijnacker.
Wij winkelen geregeld (penionado's) ook in de Ackershof.
Mijn vrouw koopt nog wel eens prulletje hier, prulletje daar, weet niet hoe die dingen genoemd worden, maar natuurlijk nooit meer juwelier Heemskerk.
?

* BOHP = Bericht Op Hoge Poten

mahadma
door mahadma - Oct 1, 2014 om 20:51
11537 Antwoorden / 51 Vragen

@Tenormin,

en zoals vaak voorkomt wordt het verhaal deels verteld met een voordeel van de TS.

€ 49 naar € 18 en verschil delen = € 15,50 + 18,00, dus € 33,50, Geen slecht voorstel.

tenormin
door tenormin - Oct 1, 2014 om 20:55
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Heb rond half 8 nog een mail gehad van betreffende juwelier. Maar aangezien hij het "kennelijk niet de moeite waard vind" om zijn visie van het verhaal te schrijven ("ga me niet aanmelden voor dit"), tja, meer kan ik er ook niet van maken. Heb hem de kans gegeven om zijn visie te ventileren, dat mag, is gemakkelijk maar kennelijk te veel moeite. Wat ik dan weer jammer vind dat 'tegenpartij' zich niet de moeite getroost om...... Hoe gemakkelijk kan het zijn om je als zaak even aan te melden. Heeft het hele topic kunnen volgen en geeft alleen mij antwoord, op mijn privé mail. Ik heb er verder niets aan; de TS des te meer.

tenormin
door tenormin - Oct 1, 2014 om 20:58
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mahadma schreef op woensdag 1 okt 2014, 20:51]@Tenormin,

en zoals vaak voorkomt wordt het verhaal deels verteld met een voordeel van de TS.

€ 49 naar € 18 en verschil delen = € 15,50 + 18,00, dus € 33,50, Geen slecht voorstel.

Zie net je bericht. Als er inderdaad een fout is gemaakt wat de winkelier schreef: ook ik vind het dan geen slechte deal, eerlijk gezegd. Maar mevrouw doet niet aan "koehandel"; in tegenstelling tot mijzelf: koehandel is wel leuk, handjeklap heet dat toch? Maar goed, heb mijn best gedaan om TS en juwelier tot elkaar te brengen, missie mislukt. ?

pi
door pieterwolters - Oct 1, 2014 om 21:18
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=komsja schreef op woensdag 1 okt 2014, 18:15]Het is heel erg simpel als u iets wil kopen wat voor een bepaalde prijs in de etalage ligt moeten ze dat ook aan u verkopen voor de prijs wat er op het artikel staat in de etalage

Maar een consument kan ook wat minder autistisch reageren zoals jij nu doet en gewoon begrip opbrengen voor een fout. Dan kom je er samen altijd uit. Ik neem aan dat jezelf op je werk ook niet voor ieder foutje op je lazer wilt krijgen en door het stof moet kruipen.

bussy02
door bussy02 - Oct 1, 2014 om 21:35
145 Antwoorden / 37 Vragen

Hallo tenormin,mahadma en anderen.
Jammer dat ik geen foto van het prijs kaart/labeltje van de armband heb gemaakt.
Het verhaal is zo hoe ik het opgeschreven hebt. 49 euro stond niet op het kaartje/labeltje maar wel van 29,00 euro voor 18 euro.de verkoopster zei nog het is een mooie armband met een extra sluiting voor de prijs.
En het verhaal dat hij geen email heel ontvangen dat klopt ook niet
Onderstaande email heb ik via zijn site contact formulier naar hem gemaild.

Beste juwelier,
Vandaag heb ik een stalen armband bij u in de etalage gezien die afgeprijsd was van 29 euro naar 18 euro heel aannemelijk allemaal.
Na het eten en bij een kop koffie zat het mij toch niet lekker hoe ik behandeld ben als klant.
Ik heb de armband bij de verkoopster gepast e.e.a. was geen probleem.
Bij het afrekenen kreeg ik van de verkoopster te horen dat de armband verkeerd is afgeprijsd.
Zij kwam met het voorstel het verschil te delen. Met dit voorstel kon ik niet akkoord gaan, zij ging e.e.a. overleggen maar helaas was men zo onsportief ik kreeg de armband niet mee voor de prijs waarin het in de etalage geprijsd was.

Ik vind dit anno 2014 niet klantvriendelijk.
In afwachting van een reactie uwerzijds verblijf ik met vriendelijke groet,
Paul

Hij volgt wel het e.e.a. maar wil niet via dit medium reageren.
Dus een tip maak een foto van de label/prijskaartje voor je naar binnen stapt bij juwelier Heemskerk.
De armband hoef ik niet meer te hebben het gaat mij om het principe, het gaat mij om het feit hoe je als klant door juwelier Heemskerk afgeserveerd wordt.

mahadma
door mahadma - Oct 1, 2014 om 21:55
11537 Antwoorden / 51 Vragen

"Qui sine peccato est, primus lapidem mittat"

De Ts zegt iets, de verkoper zegt iets.
Wie er gelijk heeft is niet meer te bewijzen.
De Ts wil de armband niet meer.

Probleem dus opgelost.

Maar nu even praktisch, om nu een foto te gaan maken voor elke eventuele aankoop, vind ik toch wel wat veel te ver gaan. Neem een kop koffie, een borrel of iets waar je rustig van wordt, vergeet het en ga door met je leven.

bussy02
door bussy02 - Oct 1, 2014 om 22:16
145 Antwoorden / 37 Vragen

mahadma het kan soms goed zijn.
Voor je gemoed toestand het leven gaat zeker door en voor de duidelijkheid het gaat om het principe.
Er gebeuren dingen/toestanden op deze aardbol waar wij ons beter druk over moeten/kunnen maken.
Maar als ik als leugenaar wordt neergezet door de juwelier kan ik dat niet over mijn kant laten gaan.
Morgen vroeg weer op mijn cliënten rekenen op mij en dat geeft een hoop voldoening.
Het schijnt/blijkt altijd heel vreemd te zijn dat anno 2014 niet op een email gereageerd wordt.
Ik zou zeggen "Be Good sleep well"

mahadma
door mahadma - Oct 1, 2014 om 22:27
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Maar als ik als leugenaar wordt neergezet door de juwelier kan ik dat niet over mijn kant laten gaan. Dit is uw (principe) gevoel. Wij waren er niet bij. Welk voordeel heeft de juwelier om (in uw ogen) te liegen? Er is in deze geen rechter die een uitspraak kan doen.Ik zou zeggen "Be Good sleep well"

ma
door maus2 - Feb 16, 2015 om 15:25
37 Antwoorden / 3 Vragen

Nou, vraagsteller heeft geen reden om zomaar een verhaal over een winkelier te schrijven.
Maar de winkelier daarentegen heeft er wel 1, nl. zijn goede naam.

ma
door maus2 - Feb 16, 2015 om 15:32
37 Antwoorden / 3 Vragen

Maar nog even dit, zoals al gezegd is min of meer, de winkelier hoeft niet meer de prijs te rekenen die er staat. Dat was vroeger wel. Hij kan zeggen de klant niets te willen verkopen.
Daarom staat er tegenwoordig op de reclamefolders : Wijzigingen in prijs en model evenals druk-en typefouten voorbehouden.
Maar of het klantvriendelijk is....... In dit geval scheel het ook wel veel. Ik zou ook balen.

komsja
door komsja - Feb 16, 2015 om 18:48
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@zeurpiet.nl
U zegt dat er vaak staat :Wijzigingen in prijs en model evenals druk-en typefouten voorbehouden.
Dat mag er dan wel vaak staan,maar dat zou betekenen dat een winkel,een artikel in een reclame folder of what ever kan plaatsen,en bij het afrekenen een hogere prijs kan vragen,onder het mom van:wijzigingen voorbehouden.Ja ja zo lust ik er ook nog wel eentje,maar die vlieger gaat echt niet op,als iets aangeboden word voor een bepaald bedrag dan moeten ze dat artikel ook verkopen voor dat bedrag.
Als ik bijvoorbeeld iets op marktplaats aanbied voor (bijvoorbeeld) 150 euro,en als de koper aan de deur komt ga zeggen dat het 175 kost,dan zal hij of zij ook eisen dat hij of zij het voor de aangeboden prijs wil hebben.