doetinchem
door doetinchem May 2, 2022 om 20:33
Geldzaken & recht

Prijzen vriendenloterij

De vriendenloterij zegt dat ze heel veel prijzen uitdelen. B.v. elk uur wint iemand 1000 euro, per week is dat dus 7x24 is 168 mensen die 1000 euro winnen. Zou dit echt zo zijn? Ik ken niemand die een keer 1000 euro heeft gewonnen. Kent u iemand of heeft u zelf dit bedrag gewonnen.

5338 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 2, 2022 om 20:44
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Ik denk dat u er van uit kunt gaan dat dit inderdaad zo is, zo niet dan zou het allemaal erg misleidend zijn. En let op het feit dat er wel sprake kan zijn van € 1.000,00 maar dat daar dan wel belasting over moet worden afgerekend. Hoe dam ook is het een loterij en dis een kwestie van veel geluk hebben.

https://www.belasting-dienst.nl/kansspelbelasting

tenormin
door tenormin - May 2, 2022 om 20:57
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Neen, ken niemand maar.... als ze daarmee adverteren: dan zal het zeker zo zijn. Ik geloof dat men maar €499,00 belastingvrij mag ontvangen. Kansspelbelasting is nu 29%, wat tot eind 2021 31% was. Maar goed, als je iets wint is het meegenomen. Zelfs al gaat er veel af.

sjjoppy
door sjjoppy - May 2, 2022 om 21:20
7156 Antwoorden / 3 Vragen
ne
door neodutchio - May 2, 2022 om 23:06
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Hoeveel mensen spelen er mee en hoeveel mensen die u kent spelen er mee? Ik heb het in mijn familie/vrienden/kennissenkring nooit gevraagd wie er meespeeld met welke loterij. Pas als er iets gewonnen is zal je het wel horen.
Even een wilde aanname, maar het zou toeval zijn als u veel mensen zou kennen van de 1,1 miljoen die meespelen. Slechts 1 op de 17 mensen gemiddeld speelt mee. U weet hoeveel mensen u heeft in uw omgeving, dan is statistisch uit te rekenen hoeveel er mee zouden kunnen spelen. En ook al zou je statistisch kunnen omzetten in harde cijfers, 168 mensen op de 1.100.000 die in 1 week wint is 0,02%. Om 1 iemand te kunnen kennen die heeft gewonnen, zou u 50 mensen in uw omgeving moeten hebben die meespelen. En dat keer 17 zou zeggen dat u statistisch 850 mensen in uw omgeving zou moeten hebben waarmee u dit zou bespreken.

mahadma
door mahadma - May 3, 2022 om 00:01
11521 Antwoorden / 51 Vragen

na effe rekenen op basis van 30 dagen permaand € 2.920.000 = € 35.000.000 per jaar. Op basis van cash.

da
door davelittle May 3, 2022 om 06:34
Antwoorden / Vragen

Thank you for sharing the info, I will try to figure it out for more.
MyPepsiCo.com

pe
door pebk May 4, 2022 om 14:39
579 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben toch benieuwd naar uw rekenmachine. 365*24=8760 keer € 1000,- wordt € 8.760.000 per jaar.

mo
door mof - May 4, 2022 om 13:34
3619 Antwoorden / 3 Vragen

168 personen per week zijn ongeveer  9000 personen per jaar die zouden winnen op een totaal van 17 miljoen Nederlanders. Dat maakt dat de kans per Nederlander om 1000 euro op jaarbasis te winnen gelijk is aan 9000/17 miljoen maakt een kans van P = 0.00053 dus 5.3 tienduizendste. Dus per jaar zouden 5,3 mensen per tienduizend mensen 1000 euro horen te winnen, dat is net iets meer dan 1  op de tweeduizend mensen per jaar. Dus: kent u 2000 mensen (wat noemt u eigenlijk "kennen", rekent u ook bekende Nederlanders, van TV, voetballers etc. daartoe ??), dan zou u per jaar ruwweg 1 persoon moeten tegenkomen die wat heeft gewonnen. En omdat niet iedereen meespeelt zal de kans groter zijn dat iemand die wel meespeelt dus vaker wat wint.

gj
door gjvw - May 4, 2022 om 17:06
25 Antwoorden / Vragen

Waar maakt u zich druk om? Postcode/Vriendenloterij, elke dag een kaart in de bus wat je gewonnen hebt met gratis lot vervolgens aanmelden voor een abonnement\ want anders heb je zeker niet gewonnen en of je gebeld mag worden. En dan de TV reclame kost ook niets denk ik Ik zou wel eens willen weten hoe groot het aandeel reclamekosten is. Gaat toch van de inleg af, net als al die zgn bnn'rs immer lachend en zullen daar zeker niet slechter van worden. Het gaat om angst, want als je net na jaren je lot hebt opgezegd, staan ze volgende keer in jouw straat. Bovendien worden "goede" doelen gesteund waar niet iedereen achter staat..De rel met de Staatsloterij omtrent onverkochte loten is bewezen destijds. Compensatie wordt na tig jaren strijden tegen de staat, kansloos.

Be
door Bendi - May 15, 2022 om 19:49
1 Antwoorden / Vragen

Ja, wij hebben 1000 euro gewonnen. Waren verbaasd want we kregen bericht dat we een prijs hadden. We dachten dat het weer zo'n klein prijsje waar je niks aan hebt zou zijn maar nee dit keer 1000 euro. - belasting dus 710 euro