Ja
door JaAlberta Jun 4, 2018 om 18:59
Geldzaken & recht

Prima, begeleidingsgesprek bij de apotheek maar 3 x in rekening voor 1 uitgifte?

MIjn dochter kreeg pillen (80 ct), een neusspray (4,74) en oogdruppels (6,74) voor haar allergie. Bij elk werden de "terhandstellingskosten van een geneesmiddel bij 1 eerste uitgifte met begeleidingsgesprek" in rekening gebracht á 12,79 euro x 3. (hiervan werd 66 cent vergoed). Totale kosten: 12,28 (medicijnen) + 38,37 (terhandstellingskosten van een geneesmiddel bij 1 eerste uitgifte met begeleidingsgesprek) = 50,65 euro.

Het gesprek bestond uit het overhandigen van de gebruiksuitleg.

Ik vind dit doorslaan van... is hier iets aan te doen?

11957 11 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jun 4, 2018 om 19:17
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Nee, hier is nog steeds niet aan te doen. Tenzij u blij was in de oude situatie. Daar kreeg u een factuur van € 50,65 zonder te zien waar de kosten uit bestonden. Nu is er een prijstransparantie en wordt iedereen boos dat een apotheker ook betaald wordt voor zijn werk.

jaapve
door jaapve Jun 8, 2018 om 21:07
8 Antwoorden / 0 Vragen

voor zijn (haar) werk: 2 minuten uitleg / voorlezen wat er in de bijsluiter staat en/of heel narrig gaan doen als je echt uitleg wilt. Het waren en zijn absurde kosten. vervolgens dan tevens de vraag waar een apotheek aan verdient bij een herhaal recept. Dan leeft 'ie van de wind zeker. NeoDutch is het zeker alles naar de markt voor de maarkt en door de markt de slemielen (wij) betalen wel.

ne
door neodutchio Jun 8, 2018 om 23:48
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Een apotheker wil ook graag beleg op zijn boterham. Hij/zij wil ook het pand betalen waarin gewerkt wordt. Zoals gezegd, deze kosten waren er altijd al. Maar toen werd er geklaagd dat het niet transparant genoeg was. Elke regel moet apart zichtbaar worden zodat wij zien waarvoor wij betalen. Hierdoor is deze nutteloze discussie weer ontstaan. Een apotheker mag wat verdienen, maar we willen het niet zien.

In uw ogen is het 2 minuten werk. Medicijnen moeten besteld worden, er zit een enorme administratieve handeling bij, er moet personeel in de winkel staan, de medicijnen moeten gepakt worden en eventueel omgepakt, er wordt gekeken of de medicijnen wel aansluiten bij andere medicijnen die gebruikt worden, er moet een bijsluiter geprint worden en er moet uitleg gegeven worden. En dat kan allemaal in 2 minuten tijd denkt u? Dan hebben we het alleen over de zichtbare kosten. Pand, verwarming, verlichting, inventaris, etc ets. Waar moet dat van betaald worden?

tijger1
door tijger1 Jun 9, 2018 om 00:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jaap e

U als “slemiel” hoeft dat helemaal niet te betalen hoor. Haar gewoon een doosje paracetamol bij Lidl of zo. Waarom gaat u eigenlijk naar de dokter, weet u wel wat dat kost, en haalt u medicijnen? Niet zeuren, uw kwaaltjes gaan vanzelf wel over.

Cookies
door Cookies - Jun 4, 2018 om 19:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, niets aan te doen, behalve geen medicijnen meer halen bij de apotheek.

Handtekening:
Met 3 weesgegroetjes, Carola.83

marita5
door marita5 Jun 4, 2018 om 22:23
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Profiel werkt niet , pagina niet gevonden

Cookies
door Cookies Jun 4, 2018 om 22:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat ligt aan de gebruikte browser en/of instellingen. Bij mij werkt het wel anders had ik m ook niet kunnen wijzigen. Er staat ook verder niets bij mijn profiel.

marita5
door marita5 Jun 4, 2018 om 23:13
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Vreemd , uw profiel werkt bij mij niet , profiel van andere forumleden werkt wel . God is niet met u .

tijger1
door tijger1 Jun 4, 2018 om 23:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij mij werkt Zuster Carola ook niet. U staat wel bij gebruikers, maar als ik dat aanklik, staat er pagina niet gevonden.

Cookies
door Cookies Jun 5, 2018 om 00:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Met Opera werken jullie profielen ook niet bij mij. Maar is het belangrijk als er toch niets staat?

tenormin
door tenormin Jun 5, 2018 om 00:18
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Volledig onbelangrijk dat er niets staat. Bij Diumenge is het geen nonnen- maar monniken wonder: hij is iedere dag nieuw.

aurora1
door aurora1 Jun 5, 2018 om 00:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is dit een goedgelijkende foto?

Cookies
door Cookies Jun 5, 2018 om 01:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Eerlijk gezegd, is er een beetje gephotoshopt. Wat rimpels weg, lipstickje op, lijk je tóch weer jaren jonger.

diumenge
door diumenge Jun 5, 2018 om 06:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat niet werken van die profielpagina komt door de slash tussen 'carola' en '83' in je naam denk ik. Toont maar weer aan wat een broddelwerk deze site is.

me
door mein33 Jun 5, 2018 om 18:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@carola.83,

Keer a.u.b. terug op uw schreden en wordt weer de @carola.83 die u was voor u aan deze 'gekkigheid' begon.   ;-))

edrick3
door edrick3 Jun 6, 2018 om 14:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

zustercarola/83? Late roeping zeker? ;-)

tijger1
door tijger1 - Jun 4, 2018 om 19:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat vond uw dochter daarvan, tenslotte is zij volwassen. En waarom werd er nog € 0,66 vergoed?

Maar die neusdrupoels en oogdruppels zijn vast ook bij het Kruidvat te koop, dus voortaan daar maar gaan.

audb
door audb Jun 8, 2018 om 13:08
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Nee dat is niet helemaal juist.

Ik vermoed dat de neusspray Livocab betreft en dat is echt een middel die niet vrij te verkrijgen is.

Wel is het dat Prevalin bij sommige apotheken als eigen merk te verkrijgen is.

Daarom meteen een tip kijk naar de werkende stof van medichijnen en zoek op google of dit ook als eigen merk te koop is dat kan een van een paar dubbeltjes tot tientalen euro`s  schelen.

jaapve
door jaapve Jun 8, 2018 om 21:12
8 Antwoorden / 0 Vragen

wat je nu nog bij de apotheek kunt kopen wordt door de farmacie steeds vaker bestempeld als "onverantwoord" het hersenloze zooitje in Den Haag reageert dan meteen in paniek met een verbod om dingen bij de drogiste te verkopen. Maar er zijn inderdaad genoeg middelen die je in de apotheek kunt kopen zonder dat je meteen in je eigen bijdrage geraakt wordt. Vaak vele vele malen goedkoper.

Gr
door Grunn1 - Jun 4, 2018 om 20:27
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Veel “medicijnen” zijn gewoon bij elke drogisterij te halen. Voor een neuspray ga je toch niet naar de dokter? Voor hooikoorts ga je naar een drogist, veel makkelijker, veel goedkoper en het scheelt in onnodige zorgkosten. Dankzij dit soort zorg wat het eigenlijk niet is zijn de zorgkosten onnodig hoog.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 4, 2018 om 21:59
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Ik kan mij vinden in alle al gegevennreacties. En ook heb ik dus de vraag: waarom niet naar een drogist gegaan?.

ma
door marnix1 - Jun 5, 2018 om 09:41
256 Antwoorden / 22 Vragen

Ook een beetje flauw van de (huis)arts die het voorschreef, de mijne maakt altijd duidelijk verschil tussen zaken die echt bij de apotheek gekocht moeten worden en de dingen die bij de drogist gehaald kunnen worden.

edrick3
door edrick3 - Jun 5, 2018 om 20:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

is hier iets aan te doen?

Nee, zo zijn de 'regels' nu eenmaal.
En sommige 'medicijnen' kun je dan ook beter gewoon bij een drogist kopen.

Haalt u een geneesmiddel bij de apotheek? Dan betaalt u ook voor de dienstverlening van de apotheek. En voor een begeleidingsgesprek bij een nieuw geneesmiddel. Deze kosten vallen onder uw eigen risico.

Terhandstellingskosten van een geneesmiddel

Terhandstellingskosten zijn kosten voor de dienstverlening van uw apotheek. Dit bedrag komt bovenop de kosten van uw geneesmiddel. Deze dienstverlening bestaat bijvoorbeeld uit:

  • bewaken dat u geen verkeerde combinatie van geneesmiddelen gebruikt
  • controleren of de voorgeschreven sterkte en het voorgeschreven gebruik juist zijn
  • het samenstellen van het medicijn

Dus:

Uitleg terhandstellingskosten en kosten eerste begeleidingsgesprek

(Bron)

aukesikma
door aukesikma - Jun 8, 2018 om 13:45
5 Antwoorden / 19 Vragen

Ik heb veel tubes vette zalf nodig gehad vanwege een te droge huid.
De eerste tube kreek ik op recept van de huisarts, kosten ruim € 10,00, inclusief terhandstellingskosten.
Excact dezelfde zalf kon ik ook zonder recept kopen bij dezelfde apotheek. Kosten € 1,95.
Dus voortaan eerst nadenken, voordat je een medicijn op recept gaat halen.

ma
door marnix1 Jun 9, 2018 om 07:52
256 Antwoorden / 22 Vragen

Wat een rare toon in uw reactie, " Dus voortaan eerst nadenken" .
Je krijgt van je huisarts een recept en gaat daarmee naar de apotheek, als zowel huisarts als apotheek u niet melden dat het spul ook in de vrije verkoop zit, kunt u dat toch niet weten?
En als ik een recept krig ga ik gelijk door naar de apotheek, en ga niet eerst naar huis om uit te zoeken of iets al dan niet in de vrije verkoop zit.

luky1951
door luky1951 - Jun 9, 2018 om 01:12
48 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ben geopereerd aan staar zowel links als rechts, bij een intake gesprek werd mij uitgelegd hoe ik om moest gaan met het toedienen van de oogdruppels. Na de eerste operatie kreeg ik 3 verschilende oogdruppels, werden 3  handelingskosten in rekening gebracht! 2 weken later 2e operatie weer uitleg over de 3 verschikkende oogdruppels, opnieuw 3 x handelingskosten. Ik hoef deze niet zelf te betalen, wel overleg gehad met zorgverzekering, omdat ik dit overdreven vind, maar zorgverzekering vond dit normaal! Hoezo onodige kosten? Ik had slecgts 20% zicht, en ben blij dat de operatie is gebeurd, en goed geslaagd!

panter22
door panter22 Jun 9, 2018 om 08:17
6599 Antwoorden / Vragen

De staaroperaties en de oogdruppels vallen onder het eigen risico. Dus het kost je €385.
https://www.menzis.nl/vergoedingen/s/staaroperatie
Oogdruppels na een operatie kun je niet bij de drogist kopen, oogdruppels voor hooikoorts wel.

ID
door IDMB - Jun 17, 2018 om 09:21
18 Antwoorden / 4 Vragen

Ikea kan heel snel milieuwinst behalen door de stoppen met het verspreiden van hun overbodige gids. De inhoud van het overbodige ding staat gewoon op internet, dus huis aan huis verspreiden is overbodig.

Tip: om te voorkomen dat je het ding en andere ongedresseerde troep krijgt: meld je aan bij www.postfilter.nl

tijger1
door tijger1 Jun 17, 2018 om 09:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

??

tijger1
door tijger1 - Jun 17, 2018 om 09:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ikdoemijnbest

Doe eens beter uw best. Wat heeft de Ikeagids van doen met medicijnen van de apotheek?

marita5
door marita5 Jun 17, 2018 om 09:54
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Waarschijnlijk een parodie op de apotheek ;-)) medicijnen geleverd in een meubelstuk .