Nicole04
door Nicole04 Nov 30, 2022 om 20:18
Geldzaken & recht
Pro streamers

Hallo,

Terwijl ik via Videoland Goede Tijden Slechte tijden op mijn telefoon aan het kijken ben. Krijg ik een SMS van Prostreamers dat ik zojuist een abbonement heb afgesloten en dit zou mij 10 euro per maand kosten.

Ik klik mijn internet aan en zie meteen de website van prostreamers staan. Via mijn internet geschiedenis zie ik dat er rechtstreeks zonder google naar de website is gegaan. Ik ken heel prostreamers niet, duidelijk voor mij dat de spookverhalen waarheid zijn dat mensen zonder pardon in mijn telefoon kunnen zitten zonder fysiek aan mijn toestel te zitten. Pro hackers.

Naar goed zoeken op prostreamers via google kom ik erachter dat het oplichting is. Ik heb de voorwaarden van prostreamers doorgenomen en zie een link richting https://www.payinfo.nl/ om mijn abonnement op te kunnen zeggen. Ik zie bij contacten mijn provider staan en heb direct contact opgenomen met de klantenservice. Om kenbaar te maken dat ik geen abbonement heb afgesloten. De betaling zou namelijk via mijn mobiele abbo eraf worden gehaald. Ik heb met mijn provider afgesproken dat mocht er een rekening komen dan belt mijn provider mij op. Zodat ik aangifte kan doen.  Na dit telefoontje krijg ik een sms van prostreamers dat mijn abbo is opgezegd.

9152 6 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 30, 2022 om 20:24
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Zorg er voor dat u uw papierwinkel/digitale info GOED beveiligd tegen verdwijnen, dossiervorming.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 30, 2022 om 21:38
2040 Antwoorden / Vragen

Ik heb sowieso het betalen van derde partijen via mijn provider afgesloten, ik vind dat telecomproviders dat eigenlijk standaard zouden moeten doen. Heb je enig idee waar je dan op hebt geklikt waarmee je die abo bij prostreamers hebt afgesloten?

Corina1978
door Corina1978 Dec 12, 2022 om 16:31
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb dat ook afgesloten via Google Play, maar KPN zegt dat het gaat via Mobi en dat is iets waar je je niet voor kunt afsluiten, dus KPN blijft erbij dat dit daarom wel geint kan worden.

marita5
door marita5 - Nov 30, 2022 om 22:16
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Nicole04 ,

Zoals u inmiddels heeft kunnen lezen op Trustpilot , en waar u een klacht heeft geplaatst , bent u niet de enige , klik op de rode regels .

https://nl.trustpilot.com/review/nl-prostreamers.com

Lees ook hier ,

https://forum.kpn.com/facturen-en-administratie-125/ongewenste-betaling-op-factuur-voor-prostreamers-via-e-bill-mobi-571430

justmeagain
door justmeagain - Dec 1, 2022 om 00:01
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dus van afstand is iemand in uw telefoon gekomen. U vindt dat een pro hacker.
Ik zou dat een mega Super top fantastische bekwame pro hacker vinden.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 1, 2022 om 03:12
2040 Antwoorden / Vragen

Sarcasme werkt niet echt op fora. Ja, TS heeft dit (hoogst waarschijnlijk) zelf gedaan maar zou ook zekere bescherming mogen genieten van iets dat uiteindelijk toch een vorm van misleiding is, je schaft iets aan dat je niet wil.

justmeagain
door justmeagain Dec 1, 2022 om 23:25
623 Antwoorden / 8 Vragen

@henk, oke dat is fair :-)

Corina1978
door Corina1978 - Dec 12, 2022 om 16:29
1 Antwoorden / Vragen

Oplichters! Ik heb de redacties van Kassa en Radar reeds een mail gestuurd. Via een vage website kun je het abonnement stoppen. Als ik vervolgens de klantenservice van Mobi mail is het mobiele nummer waarop ik het abonnement zou hebben afgesloten onbekend bij ze...hoe kan dat, ik ben toch bekend bij ze? Ik heb de betalingen van de niet kloppende facturen gestorneerd bij KPN en ze komen niet over de brug met kloppende facturen, maar sturen herinneringen die, als ik niet betaal, verhoogd worden met 20 euro per factuur.

"Beste redactie,

ik ben slachtoffer geworden van Internetoplichting waar KPN in faciliteert.

Als je googelt op Pro Streamers dan zijn echt heel veel slachtoffers. KPN werk samen met deze partij en int de bedragen. Ik heb inmiddels een behoorlijke correspondentie met zowel KPN als Pro Streamers.

Niemand kan toestemming voor dit abonnement/incasso laten zien, want deze is er niet. Ik ken zoals de andere slachtoffers de dienst niet, mocht het een app zijn dan heb ik deze niet op mijn telefoon. Dit gaat blijkbaar niet via Google play, maar via een website (mobi), waarbij dus niets te traceren is. Op Google play heb ik dan ook geen abonnement en ook geen toestemming voor KPN om zomaar abonnementsgeld te innen.

Zouden jullie alsjeblieft hier een item van kunnen maken om de slachtoffers te helpen en nieuwe slachtoffers te voorkomen. Het is actueel, gaat om veel mensen en bovendien is de houding en bemoeienis (en wellicht belangen) van KPN stuitend."