Probleem met Bolt Balance
Onlangs heb ik een bedrag van €20 op de Bolt taxi app gezet. Daarmee hoopte ik op vakantie in het buitenland een taxi te kunnen betalen. Nu blijkt dat om van deze Bolt Balance gebruikt te kunnen maken, ik ook nog een credit card nodig heb. Die heb ik echter opgezegd omdat ik er te weinig gebruik van maak. Er was ook geen melding toen ik het bedrag toevoegde. Bolt zegt dat ik het bedrag van €20 in Nederland wel kan besteden in combinatie met een pinpas. Ik ben echter helemaal niet van plan om in Nederland een Bolt taxi te bestellen. Bovendien wordt ook hier om een credit card gevraagd. Al diverse keren heb ik Bolt gevraagd om het bedrag terug te storten. Dat weigeren ze, want er staat in hun voorwaarden dat er geen geld wordt terugbetaald. Ook daarop werd ik niet gewezen toen ik geld toevoegde. Ze zeggen dat ik in de toekomst met paypal kan betalen en dat mijn tegoed altijd zal blijven staan. Ik ben het daar niet mee eens en wil gewoon het geld terug. Heeft iemand een idee of de voorwaarden van Bolt rechtmatig zijn? Alvast bedankt voor de reacties en ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die tegen dit probleem aanlopen.
Mijn primaire rectie is : maak de € 20 (snel?) op in Nederland en doe geen zaken meer met Bolt.
Op zich lijkt het mij dat er onvoldiende grond is om terugbetaling te vorderen. Herhaald, u kunt het bedtag in Nederland besteden en is er dus m.i. geen sprake van ongeldige voorwaarden of wanprestatie.
Een punt kan wel zijn of in de voorwaarden waarmee u akkoord bent gegaan ook staat dat u een creditcard moet hebben. (Het lijkt mij dat die nodig is om dan bij Bolt te kunnen declareren. Ik ben wel erg bvenieuwd wie / welk taxibedrijf deze dienstverlening accepteert.
U bedoelkt deze? https://bolt-taxi.com/en/boltapp/ Het is dan helaas erg jammer dat u niet heeft gekeken naar de ervaringen en zie dan deze die ook op het i-net is te vinden. https://nl.trustpilot.com/review/bolt.eu Hier nadere actie op ondernemen zal u hoe dan ook veel moeite en ook mogelijk meer geld kosten dus herhaald, maak het saldo op (als dat kan, ook gelet op de genoemde ervaringen).
Ik heb geen mening over Bolt, ik ken ze niet en had er zelfs nog nooit van gehoord, laat staan dat ik een app van hen download.
Wel adviseer ik u een creditcard te nemen die aan uw rekening is gekoppeld. In het buitenland kan een creditcard zeer handig en nuttig zijn. Zou u, om wat voor een reden dan ook, een auto moeten huren, lukt u dat niet zonder creditcard.
De voorwaarden van Bolt zijn rechtmatig tot het moment dat een rechter oordeelt dat deze onredelijk bezwarend zijn. Een bedrijf dient bij het aanbieden van een dienstverlening duidelijk aan te geven onder welke voorwaarden die dienstverlening zal gaan plaats vinden.
De bedoeling is dat u als toekomstige klant eerst kennis neemt van de voor waarden voordat u het contract afsluit. Het bedrijf hoeft dus niet bij het feitelijk aangaan van het contract nogmaals op specifiek voorwaarden te wijzen.
U kunt niet zelf achteraf eigen voorwaarden stellen en op basis daarvan teruggave van uw inleg eisen.
Hallo Delights22 ,
Al diverse keren heb ik Bolt gevraagd om het bedrag terug te storten. Dat weigeren ze, want er staat in hun voorwaarden dat er geen geld wordt terugbetaald. Ook daarop werd ik niet gewezen toen ik geld toevoegde .
Het staat duidelijk in de voorwaarden ( Google Vertaling )
2.1. U kunt uw Bolt-saldo opwaarderen met behulp van in-app-betaalmethoden die beschikbaar zijn in uw regio (bijv. mobiele portemonnee, creditcard/betaalpas, bankoverschrijving)
4.5. U kunt het geld op uw Bolt-saldo alleen gebruiken om te betalen voor de goederen en diensten die beschikbaar zijn in de Bolt-app en u kunt het geld op uw Bolt-saldo niet opnemen.
4.7. Uw Bolt-saldo is over het algemeen niet terugbetaalbaar, terugbetaalbaar of inwisselbaar voor contanten, behalve op eigen initiatief van Bolt om te voldoen aan wettelijke of regelgevende verplichtingen die voortvloeien uit toepasselijke wetgeving. We behouden ons ook het recht voor om naar eigen goeddunken terugbetalingen te doen naar de oorspronkelijke betalingsmethode die door u is gebruikt om geld op Bolt Balance aan te vullen.
4.8. Bolt Balance kan niet worden gebruikt met Bolt Business.
https://bolt.eu/en/legal/nl/bolt-balance-terms/
Uiteindelijk bent u zelf met de voorwaarden akkoord gegaan toen u de app heeft gedownload, een account heeft aangemaakt en geld heeft gestort. Het is vaak zo dat de voorwaarden wel worden aangeboden maar dat men die niet leest en snel op "akkoord" drukt wanneer de app de voorwaarden aanbiedt. Voor dat doorlezen bent u wel nog steeds zelf verantwoordelijk.
ik ken ze niet maar het simpele feit dat U de voorwaarden (van te voren) niet heeft doorgenomen kunt u nu niet op hen afschuiven!!!!
Update: inmiddels heeft Bolt het ingelegde bedrag aan mij terugbetaald.
Bedankt voor alle reacties!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer