lo
door lounik Feb 17, 2013 om 12:32
Geldzaken & recht

Proefpakket natrudyn

beste mensen ik knijp m ook een beetje, ik zie hier dat er een persoon al met dezelfde ervaring als ik rondloopt. Het zit zo ik heb via mijn creditcard aanbiedingen-site (dus denk ik dathet wel betrouwbaar is) een proefpakketje aangevraagd voor Natrudyn 100% biologische pillen. En ja hoor ik kreeg enige tijd later een vervolgpakket, ben ik ook nog zo stom om het te openen. Nou ja is gebeurd en ze hebben natuurlijk die 59 euro van mijn rekening. Ik zie natuurlijk wel dat ik erin getrapt ben. Nu probeer ik het volgende vervolgpakket tegen te houden. Heb ze gebeld (35 eurocent per minuut) na 10 minuten te horen dat er nog een persoon voor me was vond ik het wel genoeg. Ik voelde natuurlijk wel nattigheid en heb meteen een mail gestuurd naar het bedrijf. Een week later weer om bevestiging aan ze te vragen en daarna heb ik hun rekening geblokkeerd. Nu zit ik er over te denken om ze een aangetekende brief te sturen. Wat denken jullie is dat nodig? Of kan ik ze ok een brief met bewijsje van het postkantoor dat ik het verstuurd heb dat is goedkoper.
Vertel me alsjeblief niet dat ik dat noooooit meer moet doen want ik heb mijn lesje wel geleerd. wat ik zo vreemd vind is dat het Visa bedrijf hiermee in zee gaat kennelijk?
Ik hoop spoedig antwoord van jullie te krijgen.
Hartelijke groet Louise

1080 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 17, 2013 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ken die service niet met dat bewijs dat je de brief hebt verstuurd, maar er zit toch geen track en trace aan? Je moet nl aannemelijk maken dat de brief inderdaad aangekomen is, dus ik zou voor aangetekend gaan, zelf kopie bewaren. Voor 7,70 ben je van al het gezeur af.
Vertel in je brief dat er niet wordt gereageerd op je mail en dat het telefonisch ook niet lukt. En dat je geen prijs stelt op verdere zendingen. Vraag om een reactie binnen 7 dagen.
Zeg dat je de volgende zending als een ongewenste zending zal beschouwen. In de wet staat nl dat je ongewenste toezendingen mag behouden zonder daarvoor te betalen. Nog beter is het om die zending niet in ontvangst te nemen.

Die telefoonkosten verdienen ze natuurlijk ook weer lekker aan. Laten je eeuwig in de wacht staan en je hebt nul bewijs dat je inderdaad dat gesprek hebt gevoerd.
Jammer dat Visacard zijn naam aan dit product verbind, Facebook heeft er ook een handje aan. Als het maar geld oplevert.

Eh... hebben de pillen gewerkt, ben je kilo's afgevallen?

ve
door verwijderd - Feb 17, 2013 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

heel erg bedankt voor het duidelijke antwoord.
nee natuurlijk vertrouw ik die pillen voor geen cent meer. Ik hoef ook niet eens zoveel af te vallen enkele kilo's en heb geen pillen nodig, maar zo te lezen is het 100% biologisch en zitten er goede dingen in, allemaal keurig op de verpakking aangeduid. (ja vertrouw ik niet meer dus)
Ik moet me nog wel even verontschuldigen hoor tov mijn opmerking over VISA . ik wilde mijn tekst naderhand nog veranderen want ik ben er DUBBEL ingetrapt, ben meteen gaan zoeken of het idd van VISA afkomt en dat is niet zo, dus shame shame on me, maar ik kon het niet meer herstellen. Ergens natuurlijk wel goed om te weten dat het niet met VISA te maken heeft, maar dubbele shock voor mij dat ik er DUBBEL ben ingetrapt.
Ik denk dat ik de pillen door de wc gooi, alhoewel misschien vervuil ik het milieu er wel mee?
Bedankt voor het snelle antwoord, morgen meteen die brief aangetekend versturen.
heel veel groetjes
Louise

ve
door verwijderd - Feb 17, 2013 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

*mocht je de aangetekende brief als geweigerd terugkrijgen, open die brief dan niet, want daarmee vernietig je het bewijsmateriaal dat die brief ook inderdaad in die envelloppe heeft gezeten

ve
door verwijderd - Feb 17, 2013 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

*aanvullend heb ik hun site eens bekeken en gelezen, en

*het lijkt me sowieso niet verstandig om dit (dure) produkt te gebruiken, zonder dat de huisarts het geadviseerd heeft

ve
door verwijderd - Feb 17, 2013 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja goed zal ik doen en ik ga ze niet meer gebruiken. Begin me nu af te vragen wat er IN zit, als ik veel geld zou hebben zou ik een onderzoekje ernaar willen doen.
En dan over de brief nog een vraagje: ook al stuur ik hem aangetekend, hoe kan ik achteraf bewijzen wat ik erin heb gezet? Stel het het loopt verkeerd en ze beweren dat ik iets anders in de brief heb geschreven?
(ach ja misschien ver gezocht he?)
Nou ik ben blij me deze steun van jullie
dank daarvoor.
Groet Louise

ve
door verwijderd - Feb 17, 2013 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, te ver gezocht. Met een aangetekende brief maak je het aannemelijk dat je de vervolgzendingen hebt stopgezet. De algemene voorwaarden (hier garantievoorwaarden genoemd) deugen toch al voor geen meter, zag ik al, maar stuur die brief op en daarmee is de kous af.
En maak je niet te druk om die pillen, dat is waarschijnlijk een kruidenmengsel wat goed noch kwaad kan en voor de helft van de prijs bij De Tuinen te koop is.
Relax!
En als dat niet lukt, schijnt magnesium, valeriaan, melk of muziek van Ad Visser goed te helpen.

Meld je hier maar weer als er onverhoopt een incassobureau op je dak wordt gestuurd.

ve
door verwijderd - Feb 17, 2013 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

lounik schreef op zondag 17 feb 2013, 16:23: En dan over de brief nog een vraagje: ook al stuur ik hem aangetekend, hoe kan ik achteraf bewijzen wat ik erin heb gezet? Stel het het loopt verkeerd en ze beweren dat ik iets anders in de brief heb geschreven?
Groet Louise

Hallo Louise,
u kunt een kopie van de brief bewaren. Laten zij maar bewijzen dat die kopie niet bij de brief hoort.
Vr. gr. sjoppie

ve
door verwijderd - Feb 17, 2013 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

lounik schreef op zondag 17 feb 2013, 12:32: ik heb via mijn creditcard aanbiedingen-site (dus denk ik dathet wel betrouwbaar is) een proefpakketje aangevraagd voor Natrudyn 100% biologische pillen. En ja hoor ik kreeg enige tijd later een vervolgpakket, ben ik ook nog zo stom om het te openen. Nou ja is gebeurd en ze hebben natuurlijk die 59 euro van mijn rekening.
Kun je een link geven naar de site? Er kan onderzocht worden of de site wal aan haar informatieplicht betreffende AV heeft voldaan en of het betreffende beding, waarmee stilzwijgende verlening is bedongen, mogelijk onredelijk bezwarend is. In beide gevallen hoeft u het gevraagde bedrag niet te betalen.

lounik schreef op zondag 17 feb 2013, 12:32: Heb ze gebeld (35 eurocent per minuut) na 10 minuten te horen dat er nog een persoon voor me was vond ik het wel genoeg.
Niet meer bellen maar schriftelijk afhandelen.

lounik schreef op zondag 17 feb 2013, 12:32: Nu zit ik er over te denken om ze een aangetekende brief te sturen. Wat denken jullie is dat nodig? Of kan ik ze ok een brief met bewijsje van het postkantoor dat ik het verstuurd heb dat is goedkoper.
Als je moet opzeggen dan moet je kunnen bewijzen dat de brief is aangekomen. Een reactie van het bedrijf volstaat. In de praktijk willen rechters nog wel eens aannemen dat een brief is aangekomen indien de verzender kan bewijzen dat deze drie keer is verzonden. Dit van uit de gedachten dat het mogelijk dat één brief niet aankomt maar dit onaannemelijk is als de brief drie keer is verstuurd.

ve
door verwijderd - Feb 17, 2013 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

lounik schreef op zondag 17 feb 2013, 16:23: En dan over de brief nog een vraagje: ook al stuur ik hem aangetekend, hoe kan ik achteraf bewijzen wat ik erin heb gezet? Stel het het loopt verkeerd en ze beweren dat ik iets anders in de brief heb geschreven?
Dit kan succesvol verweer zijn. Als je hier zich tegen wilt indekken dan kun je zorgen voor twee getuigen, waarvan een geen partijgetuigen (familie) is die alle twee zien dat je de brief in die envelop hebt gedaan en een van de twee getuigen de brief laten bezorgen. Deze twee getuigen laat je vervolgens een verklaring ondertekenen van het feit dat je de betreffende verklaring aangetekend hebt verzonden.

ve
door verwijderd - Feb 17, 2013 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Louise,

Laten zij maar bewijzen dat die kopie niet bij de brief hoort.

Vr. gr. sjoppie

*zo werkt dat echt niet sjoppie als louise in rechte mocht worden aangesproken

ve
door verwijderd - Feb 17, 2013 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

heel erg bedankt, wat fijn dat jullie er zijn. Ik ga me gewoon goed indekken en stuur 1x aangetekende brief en 2x gewoon gefrankeerde brief en dat moet voldoende zijn lijkt mij.
En dan noooooooit meer erin trappen. Ik heb hier in ieder geval wel wat van geleerd, van jullie.

en dan even een reactie aan alfatrion:
Ik heb me een versuffing gezocht naar hun mail aan mij toe met de aanbieding, weet niet of ik hem nog ergens kan vinden. Ik weet niet wat me overkwam had gewoon een blinde vlek joh.
Maar ik kan het nog eens proberen, al kan ik me nu ook wel verzoenen met het feit dat ik het zelf heb gedaan en dat het me geld heeft gekost en als ikhet nu maar weer los mag laten dan is het weer goed wat mij betreft. Nou mocht ik het toch nog eens vinden dan zal ik je berichten oke?

Dank dank
groet Louise

ve
door verwijderd - Feb 18, 2013 om 00:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

lounik schreef op zondag 17 feb 2013, 19:41: Ik heb me een versuffing gezocht naar hun mail aan mij toe met de aanbieding, weet niet of ik hem nog ergens kan vinden.
Het is de verkoper die zich beroept op de algemene voorwaarden, dus zij dragen de bewijslast voor wat betreft de informatieplicht, dus je kunt het laten bij stellen dat ze hieraan niet hebben voldaan. Maar het is wellicht realistischer om het te primair te gooien op het onredelijk bezwarend karakter.

Sinds 1 december 2011 mogen overeenkomsten niet meer stilzwijgend worden verlengt, tenzij er een overeenkomst voor onbepaalde duur tot stond komt en u op ieder moment kunt opzeggen met een opzegtermijn van maximaal een maand. Als hieraan niet is voldaan, dus je hebt een contact van bepaalde duur, zoals een jaar. of een opzegtermijn van meer dan een maand, dan kun je volstaan met een mededeling dat je het betreffende beding vernietigd. Dit heeft terugwerkende kracht, zodat er nooit stilzwijgend is verlengt. Je bent de gevraagde kosten dan niet verschuldigd. Hierbij is bewijs van ontvangst veel minder belangrijk, omdat de rechter dergelijke bedingen ook ambtshalve voor je vernietigd behalve als je aangeeft dit niet te willen.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2013 om 10:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

goede dag alfatrion,
ik lees nog even in hun, zoals ze dat noemen GARANTIES (haha) en dan zeggen ze: u profiteert zonder verdere aankoopverplichting van 4 maandelijkse vervolgzendingen die u kunt weigeren als het aanbod u niet bevalt....mocht u helemaal geen vervolgleveringen willen dan kunt u dat op elk moment aan ons laten weten, per mail, schriftelijk of per telefoon.
nou mooi niet er is een anderen dame die ook op deze site haar verhaal doet en ze heeft het pakketje retour gezonden en toch incasso voor haar neus kreeg. Dus dat is gewoon een leugen.
Ik begrijp jouw teks hierboven niet geheel, ben maar een leekje en het lijkt mij dat jij wat dieper in de stof zit?
wat bedoel je met: een mededeling dat je het betreffende beding vernietigd?

Ik ben van plan om mijn aangetekende brief en de hele handeling omtrent de verzending vast te leggen op een filmpje, dit gaat een vriendin dan voor me doen.

Ik weet niet of je er nu nog bent? en nog kan reageren? kijk maar ik zie het wel, zo niet dan doe ik het gewoon zoals ik me heb voorgenomen.

dankbare groet, Louise

ve
door verwijderd - Feb 18, 2013 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste mensen , mijn ogen gaan helemaal open nu, het is niet te geloven als je op hun site kijkt ze halen bepaalde bladen aan alsof zij het produkt aan zouden raden zoals Telegraaf Libelle de Viva de website NU.nl, nou op laatste heb ik even gezocht maar kan bioforte en natrudyn nergens vinden en dan laten ze je ook nog eens overtuigen door de tekst van een arts en de naam is Montignac, Jean Pierre, ja heus hoor. Wat zullen ze gelachen hebben bij het maken van hun site, kan me er wel wat bij voorstellen zelfs.
vraag me af of je mensen ook kunt pakken op deze leugens?
de vlam is nu toch in de pan dus..........

ve
door verwijderd - Feb 18, 2013 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste allen,

Mijn vriendin is er ook ingetuind en heeft het bedrag direct laten storneren.
Je wordt alleen maar opgelicht. Direct je bank bellen en het bedrag laten storneren en het rekening nummer van die gasten direct door je bank laten blokkeren.

Bellen, brieven schrijven etc kost je alleen maar extra geld, tijd en moeite en je bereikt er helemaal niets mee. De oplichters zijn waarschijnlijk al met een volgende klus bezig.

Verder alle mails van die gasten negeren/ weggooien. Niet bang wezen voor incassobureau want die komen niet. Ze dreigen met de wetenschap dat de meesten daar bang van worden/ voor zijn...
Je hebt immers geen producten ontvangen (behalve het proef pakketje)?

Succes en niet meer intrappen :)...

Albert

ve
door verwijderd - Feb 18, 2013 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja, goed om te lezen hoor, ik heb ook hun rekeningnummer laten blokkeren bij mijn bank. Bijzonder dat wanneer ik om een bevestinging vraag ze niet thuis geven en dan later mailen ze je kennelijk ineens suf , wanneer het om hun dreigementen gaat?
ik kom steeds meer en meer te weten en kom steeds meer mensen tegen die met dit bedrijf te maken hebben (gehad). Ja het is uitkijken geblazen, soms sluipt iets in een onbewaakt moment je leven binnen.
hartelijke groet Louise

ve
door verwijderd - Feb 18, 2013 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een aangetekende brief altijd verzenden met ontvangstbevestiging, is iets duurder maar dan heb je bewijs dat de geadresseerde de brief heeft ontvangen en voor ontvangst heeft getekend.
Deze ontvangstbevestiging krijg je van het postbedrijf aan jouw adres toegezonden.
Wel natuurlijk een kopie van de door jou verzonden brief maken en eventueel ook een kopie van de enveloppe waarop je met hoofdletters nog links boven kunt typen: A A N T E K E N E N !
of schrijven in rood.
Succes

ve
door verwijderd - Mar 14, 2013 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem. Ze heeft een brief geschreven, diverse malen een e-mail verstuurd en gebeld. Ze reageren dus echt nergens op! Wat het bellen betreft was er zelfs drie kwartier lang één wachtende voor u. Dus ze nemen ook gewoon de telefoon niet op. Ik ben blij dat er op internet en bij de Consumentenbond tientallen klachten te vinden zijn. Sta ik er tenminste niet alleen voor.

Groeten Matthé

ve
door verwijderd - Mar 14, 2013 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

U staat er helemaal niet alleen voor. Lees en huiver. klik HIER

ve
door verwijderd - Mar 20, 2013 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoef niet te vertellen wat mij overkomen is, want mijn verhaal is letterlijk het verhaal van zovelen.....Helaas ben ik ook zo'n dwaas die er in getrapt is. Na vele e-mails aan Natrudyn Bio Forte, Laboratoires Rochelle en Docdata Payments heb ik nu vandaag de brief van Nationaal Incasso Bureau ontvangen, die ik gelijk gebeld heb. Ik moet bekennen dat ik de persoon aan de telefoon zeer onvriendelijk uitgescholden heb (niet zo netjes, ik weet het), maar ik moest gewoon mijn agressie even kwijt.....
Als je kijkt op http://www.klacht.nl staan er op dit moment al 40 klachten geregistreerd over Natrudyn (Bio Forte) en 298 klachten over Laboratoires Rochelle en dat in minder dan 2 maanden tijd!!!!!
Aangezien alle e-mails tot nu toe niets uitgehaald hebben, ga ik als eerste aangifte van oplichting doen bij de politie. Er is tenslotte zonder afgegeven machtiging geld van mijn bankrekening afgeschreven. Gewoon diefstal dus!! Gelukkig kon ik het bedrag laten storneren, alhoewel daarmee het probleem totaal niet opgelost is.....
Daarom ga ik de zaak nu bespreken met een jurist van mijn rechtsbijstandverzekering, want dit is toch echt wel een geschil ondertussen. Als laatste hoop ik van harte dat dit door een consumenteninstantie opgepikt wordt en dat er iets aan gedaan wordt. Ik ben er inmiddels achter dat dit "bedrijf" pas op 15/11/2012 opgericht is met een geplaatst kapitaal van (schrik niet.....) € 10,00. Het bedrijf heeft een adres op de Seychellen. Ik hoef niet uit te leggen dat het hier dus gewoon om een oplichter gaat, die puur uit winstbejag opereert. Maar dat was al bekend, gezien het feit dat er op het opgegeven adres helemaal geen bedrijf zit. Ik snap alleen niet dat een gerenommeerd incassobureau met een dergelijk bedrijf zaken doet. Ik, als gedupeerde - die nooit te maken heeft met incassobureau's en altijd netjes op tijd haar rekeningen betaalt - vraag mij dan ook echt af wat dit voor incassobureau is? Blijkbaar hebben ze er totaal geen moeite mee om voor een oplichter te werken!! Zodra ik meer informatie heb, zal ik weer een reactie plaatsen. Het moet maar eens afgelopen zijn met die laaielichters!!

(PS) ik heb dit zelfde bericht op het forum van Tros Radar geplaatst.