rebek
door rebek Dec 28, 2018 om 12:42
Geldzaken & recht

PWRI Pensioen

2005 had ik een Wet Intreding Werkgelegenheid oftewel WIW contract.
Zo heb ik pensioen opgebouwd bij PWRI. Aangezien het WIW contract niet meer bestaat weigeren ze inzicht te geven in mijn opgebouwd pensioen.

Hoe kom ik er achter hoeveel ik opgebouwd heb en mogen ze mij dat inzicht onthouden?

3402 14 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 28, 2018 om 12:55
7155 Antwoorden / 3 Vragen
marita5
door marita5 - Dec 28, 2018 om 13:13
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Rebek ,

Hoe kom ik er achter hoeveel ik opgebouwd heb en mogen ze mij dat inzicht onthouden?

Bekijk één keer per jaar hoeveel u in totaal hebt opgebouwd op www.mijnpensioenoverzicht.nl.

Bron : prwi.nl

panter22
door panter22 - Dec 28, 2018 om 13:25
6599 Antwoorden / Vragen
tijger1
door tijger1 Dec 28, 2018 om 15:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Snel zijn voor een pensioen van minder dan € 2,00 per jaar? :-))

marita5
door marita5 Dec 28, 2018 om 15:12
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , OT ik had gebeld met het pensioenfonds Horeca , geen pensioen bekend . Op mijn loonstrook staat wel pensioen ingehouden , maar er staat geen pensioenuitvoerder bij . Nu zie ik op internet dat het bedrijf failliet is .

rebek
door rebek Dec 28, 2018 om 15:14
228 Antwoorden / 97 Vragen

Ik heb maar 1 jaar dat contract nog kunnen hebben dus dan zal dat kunnen vervallen. Dan zou ik het in 2x moeten krijgen. Heb ik ook gehad van een 3 jarig uitzendcontract. €15,-

tijger1
door tijger1 Dec 28, 2018 om 15:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@rebek

Als dat pensioen meer dan € 2,00 per jaar is vervalt het niet.

tijger1
door tijger1 Dec 28, 2018 om 15:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marita.

Ik weet natuurlijk niet hoelang een en ander geleden is, maar misschien hebt u hier nog wat aan?

https://www.fpvi.nl/pensioen/faillissement/

tijger1
door tijger1 Dec 28, 2018 om 15:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wellicht kent u nog collega’s van die tijd, zodat u kunt nagaan bij welk pensioenfonds dat bedrijf aangesloten moest zijn?

marita5
door marita5 Dec 28, 2018 om 17:27
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , bedankt voor uw reactie . Ik zie in de link staan : Een faillissement van een bv kan wel de pensioenopbouw of -uitkering aantasten. Het bedrijf waar ik heb gewerkt was een BV . Ik ga eens contact opnemen met het Juridisch Loket . Normaal hebben zij al een dossier over dit bedrijf aangezien ik toen al een klacht heb ingediend i.v.m met onderbetaling, waardoor ik door bemiddeling van het Juridisch Loket een nabetaling heb gekregen .

rebek
door rebek Dec 29, 2018 om 20:23
228 Antwoorden / 97 Vragen

Tijger
Zoals duidelijk aangegeven is dat bij pwri. En voor zover ik weet zijn de id banen rond 2005 / 2006 van tafel geveegd.

tijger1
door tijger1 Dec 29, 2018 om 20:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@rebek

Mijn reactie hier tussendoor was voor Marita5 bestemd.

rebek
door rebek Dec 29, 2018 om 20:27
228 Antwoorden / 97 Vragen

Waarom ik dit heb geplaatst is omdat ik vind dat PWRI transparanter moet zijn.
Pensioenfonds laat zien hoeveel -bij benadering- ik dan ga krijgen.
PWRI laat zien hoeveel ik bij hun heb opgebouwd maar de weigeren te zeggen hoeveel ik via mijn ex man zal krijgen tetwijl dat al is vastgesteld over de huwelijkse jaren.
(Elders dan pwri heb ik al ontvangen jaren terug)

tijger1
door tijger1 Dec 29, 2018 om 20:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marita5

Die zinsnede die u aanhaalt, is helemaal niet voor gewoon personeel bestemd, maar voor de directeur, dga.

tijger1
door tijger1 Dec 29, 2018 om 20:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@rebek. U hebt daar dus niets opgebouwd, maar wat u gaat krijgen, zal pas bekend zijn als uw ex met pensioen gaat.

marita5
door marita5 Dec 29, 2018 om 21:10
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@Tijger1 bedankt , op dit gebied ben ik letterlijk en figuurlijk een dummie .

rebek
door rebek Dec 31, 2018 om 01:53
228 Antwoorden / 97 Vragen

Tijger
Beter lezen: Pwri laat zien hoeveel ik bij hun heb opgeboud.
Dit bedrag is vele malen lager dan het pensioenfonds berekend maar op pensioenfonds staat enkel DAT ik van pwri krijg en verder -geen gegevens bekend-

va
door vanlotjegetikt - Dec 28, 2018 om 14:22
809 Antwoorden / Vragen

Bij slapers wordt er 1 maal per 5 jaar een overzicht door de pensioenuitvoerder verstrekt. Verder zou ik eens kijken bij MijnOverheid of anders in het Pensioenregister, dit werkt samen met het SVB(AOW).

rebek
door rebek - Dec 28, 2018 om 15:11
228 Antwoorden / 97 Vragen

Ik hen al op pensioenoverzicht gekeken en pwri opgebeld maar ze kunnen niets prijsgeven omdat het een WIW contract was

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 28, 2018 om 15:26
7155 Antwoorden / 3 Vragen

@rebek,
misschien nog eens per formulier contact leggen?
https://www.pwri.nl/ik-ben-werknemer-geweest/contact-met-pwri

tijger1
door tijger1 - Dec 28, 2018 om 15:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard geven ze telefonisch geen informatie, iedereen kan wel gaan bellen en zeggen dat ze u zijn, dus doe dat schriftelijk als u ook op Mijnpwri niets kan vinden.

tenormin
door tenormin - Dec 28, 2018 om 16:16
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Heb de 20ste gewoon een e-mail gestuurd aan info@mijnpensioenoverzicht.nl en automatisch antwoordje gehad dat men binnen 5 werkdagen zal proberen te beantwoorden. Maar weet zelf ook niet precies meer hoe die zaken heetten, d.w.z. ze zijn er niet meer. Benieuwd of dit na Januari nog in behandeling zal worden genomen omdat het nipt op tijd is binnengekomen c.q. ontvangen.

tijger1
door tijger1 Dec 28, 2018 om 16:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom stuurt u een mail naar Pensioenoverzicht? U hebt toch allang pensioen?

En als een eventueel vergetenpensioentje niet indat overzicht staat, weten zij het ook niet.

tenormin
door tenormin Dec 28, 2018 om 16:27
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Waar moet ik dat overzicht dan vinden? Zie ik nooit, heb ik niet gezien.

tijger1
door tijger1 Dec 29, 2018 om 20:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gewoon hier inloggen met uw digid.

https://www.mijnpensioenoverzicht.nl

ro
door ron503 - Dec 28, 2018 om 16:41
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als op de website mijnpensioenoverzicht.nl heeft gekeken en de PWRI staat daar niets bij dan heeft u bij het PWRI ook geen pensioen opgebouwd. De toenmalige werkgever meldt u aan bij een pensioenfonds en dat staat los van een WIW contract. Stel u gaat op basis van een WIW contract in een winkel aan de slag dan bouwt u pensioen op bij het pensioenfonds voor de detailhandel en niet bij het PWRI.
Voor wat betreft de nieuwe regeling is het zo dat pensioenen waarbij de inleg minder is geweest dan 2 euro komen te vervallen en de afkoop van kleine pensioenen komt te vervallen. Die pensioenen worden samengevoegd of na het bereiken van de pensioen leeftijd maandelijks uitgekeerd.

tijger1
door tijger1 Dec 29, 2018 om 20:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat niet over minder dan € 2,00 inleg, maar minder dan € 2,00 jaarlijkse uitkering.

rebek
door rebek Jan 15, 2019 om 20:58
228 Antwoorden / 97 Vragen

Ron503
Allemaal leuk en aardig. Ik heb WEL een pensioen opgebouwd bij pwri en dat staat ook op mijn pensioenoverzicht enkel staat daar geen bedrag OMDAT ik een WIW had..Aldus pwri zelf telefonisch. En ook daarom staat er op pensioenoverzicht enkel pwri maar daar staat bij - geen gegevens bekend. Op pwri zelf staan wel gegevens en een bedrag dus die gegevens zijn er wél. Dus WAAROM geeft pwri geen inzicht aan pensioenoverzicht

tijger1
door tijger1 Jan 15, 2019 om 22:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien is dat pensioen wel gebaseerd op een beschikbare premieregeling. Dan kan de hoogte vanhet pensioen pas vastgesteld worden op de pensioendatum. Maar maareen sprintscreen van de gegevens op die site en als dan de pensioendatum in zicht komt , kuntu claimen.

rebek
door rebek - Dec 28, 2018 om 17:16
228 Antwoorden / 97 Vragen

Telefonisch hebben ze nu wel gezecht wat ik ga krijgen en volgens hun zeggen moet ik het online ook kunnen vinden.

marita5
door marita5 - Dec 28, 2018 om 17:18
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@rebek ,

Ik heb telefonisch contact gehad met mijnpensioenoverzicht .
Kleine pensioenen meer dan 2 euro en minder dan 474,11 euro bruto per jaar dan hoeft u niets te doen. Het pensioen wordt automatisch samengevoegd door uw pensioenuitvoerder.
Is er geen andere pensioenuitvoerder bekend , dan blijft het bedrag staan , dit komt niet te vervallen .

rebek
door rebek - Dec 28, 2018 om 21:46
228 Antwoorden / 97 Vragen

Pensioenoverzicht geeft aan hoeveel ik per jaar / maand ga krijgen. Pwri staat er wel bij maar geen gegevens bekend. Als ik bij pwri inlog zie ik hoeveel IK zal krijgen klein pensioen. (Niet het mini tot €2) maar er staat niet hoeveel ik via mijn ex pensioen ga krijgen terwijl mij dat wel eens telefonisch is geschetst. De werkjaren tijdens het huwelijkse tijd zullen niet veranderen.

tijger1
door tijger1 Dec 29, 2018 om 20:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat komt omdat het niet uw pensioen is, maar van uw ex.

rebek
door rebek Dec 31, 2018 om 01:44
228 Antwoorden / 97 Vragen

Mij is verteld dat mijn deel al is vastgesteld omdat dat enkel over de gehuwde jaren gaat en met het bedrag van pensioenfonds tezamen zou ik al een gok kunnen wagen. Hoewel dat geenzinds overeenkomt met het veel kleinere bedrag dat mij vorig jaar verteld is. 1/12e bruto zeiden ze toen

aurora1
door aurora1 - Jan 15, 2019 om 23:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bedoelt u niet het door uw ex opgebouwde pensioen?
Zo ja, is het dan niet logisch dat men u daar niets over te melden heeft?
Het kan toch niet zo zijn dat exen informatie gegeven wordt over de financiën van hun exen?
U heeft dat pensioen niet opgebouwd maar uw ex die kennelijk nog steeds werkt en dus pensioen blijft opbouwen.

tenormin
door tenormin Jan 16, 2019 om 00:10
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Maar dan heeft de TS toch recht op pensioen gedurende de periode dat hij wel getrouwd was met ex? Tenzij al die wetten veranderd zijn, want daar weet ik niets van af. Ik ontvang ook nog steeds een klein pensioen van mijn overleden ex waar ik 17 jaar mee getrouwd was. Maar nogmaals: dit alles zal dan wel veranderd zijn? Heb het nu over 1979!

tijger1
door tijger1 - Jan 16, 2019 om 00:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@rebek

U snapt er niets van. U krijgt pas pensioen van het pensioenfonds van uw ex als hij of zij met pensioen gaat.

U hebt daar dus helemaal niets opgebouwd. Daarom staan er ook geen bedragen vermeld.

Als ex eerder komt te overlijden, of bij die werkgever vertrekt, kan alles weer anders zijn.