hu
door huis3 Jan 26, 2022 om 20:47
Geldzaken & recht

Quarantaine regels op dit moment

mag je op bezoek gaan Als je meer dan een week geleden een boester Prik heb gehad en je bent recentelijk in contact geweest met 2 personen die positief zijn getest en dezelfde personen die positief zijn getest hebben ook pas een booster prik gehad Het gaat om een vriend van mij Hij is in de buurt geweest van 2 personen die positief zijn getest Hij is in de buurt geweest van 2 personen die positief zijn getest Ik heb zelf 2 weken geleden mijn eerste prik gehad Ik ben zelf eind december 2020 positief getest geweest op Corona

6164 8 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Jan 26, 2022 om 20:56
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Beetje rommelig bericht maar ik begrijp dat u op bezoek wil bij positief geteste personen. Laat het duidelijk zijn ook met een boosterprik loopt u nog het risico besmet te raken echter kan de uitwerking minder zijn. Maar wie ben ik u te  verbieden op bezoek te gaan uw prik en positieve test garandeerd niet dat u niet besmet kan raken en er ziek van kan worden.

OT vreemd dat u de vraag in deze rubriek stelt en niet bij "gezondheid"

tenormin
door tenormin Jan 26, 2022 om 21:19
16826 Antwoorden / 108 Vragen

haha, @gerbera, uiteindelijk moet iedereen alle testen zelf gaan betalen, dus ergens snap ik gelzaken en recht wel. Ik laat me overigens niet testen. Vond alles best, alle prikken, inclusief de booster, maar als men nu leest dat je iedere drie maanden een prik moet halen, (plus iedere drie maanden een nieuwe QR test moet tonen) zelf betalen: dan de boom in. Is inmiddels "gewoon" een ziekte geworden, moet wel, dus.... kappen nu. Ja, over de hele wereld. Uiteraard, kost nog veel meer levens, maar dat heeft destijds ook aan de Griep heel veel mensen het leven gekost. Ik ben er echt klaar mee. Niet dat ik nu vrienden en bekenden zit af te lebberen, integendeel, maar.... genoeg is genoeg. Zonder een lichtpuntje kan men niet leven. Ik ben oud en voel heel veel meededogen voor jongeren. Die, voordat ze uit mogen eerst die kolere wat in de neus moeten ondergaan en dan wachten op. Dat is geen normaal leven voor hen.

Boesta
door Boesta Jan 28, 2022 om 14:42
27 Antwoorden / Vragen

U zegt: "maar als men nu leest dat je iedere drie maanden een prik moet halen, (plus iedere drie maanden een nieuwe QR test moet tonen)" .

Hoe komt u daarbij.?  Daar is helemaal geen sprake van en is ook nooit door de overheid aangegeven. Het is gewoon fake informatie! Net zoals uw bewering dat het "gewoon" een ziekte geworden is. Ook deze bewering klopt niet! Het zal waarschijnlijk nog 2 a 3 jaar duren voordat we kunnen gaan spreken over dat het een met griep vergelijkbare ziekte geworden is...

U heeft waarschijnlijk op social media een berichten langs zien komen. Beter is het als u zich goed wilt informeren om daar geen social media voor te gebruiken maar de aangewezen officiële kanalen...

U kunt er wel klaar mee zijn maar daar heeft het/een virus absoluut geen boodschap aan. Integendeel het/een virus tiert welig van mensen die "er klaar mee zijn" en zich niet aan de basisregels houden.

Hoe meer mensen er laks zijn/worden hoe groter de kans op nieuwe mutaties.

En zolang arme landen niet genoeg vaccins hebben om hun bevolking te vaccineren komen we echt niet van dit virus (lees: nieuwe mutaties) af...

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 26, 2022 om 20:57
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Uit de link:

  • Draag een mondkapje waar dat verplicht is of wordt geadviseerd.
  • Als iemand besmet is dan gaat die in isolatie. Huisgenoten/reisgenoten moeten in quarantaine tenzij iemand langer dan een week geleden een boosterprik heeft gehad en geen klachten heeft of iemand korter dan 8 weken geleden of dit jaar (na 1 januari 2022) positief is getest en geen klachten heeft. Doe de Quarantainecheck als u twijfelt.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/algemene-coronaregels/kort-overzicht-coronamaatregelen

panter22
door panter22 - Jan 27, 2022 om 07:47
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk voor de regels:
https://lci.rivm.nl/covid-19-nauwe-contacten
D
aarin staat:

A. U hoeft zich niet te laten testen of in quarantaine als u geen klachten heeft én:

  • in de afgelopen 8 weken corona heeft gehad of
  • langer dan 1 week geleden een boostervaccinatie heeft gehad
Zo te lezen hoef je niet in quarantaine. En als je niet in quarantaine hoeft, dan kun je gewoon op visite. Of je moet klachten hebben, dan weer niet. Je hoeft dus niet meer om  je medemens te denken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 27, 2022 om 10:49
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Zie hier de regels: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/algemene-coronaregels/kort-overzicht-coronamaatregelen  (en na plaatsen hiervan zie ik dat deze link ook al is gegeven.

Donuts
door Donuts Jan 27, 2022 om 11:17
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Tsja, je had de link ook kunnen zien VOOR plaatsing. Kwestie van lezen, wat je structureel niet doet.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 27, 2022 om 11:34
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@DONUTS, het ontgaat u mogelijk maar er is een (on) aardig probleem na onderhoud bij deze site. waardoor er enig goochelwerk nodig is om toch te kunnen reageren.,  U krijgt er kennelijk geen genoeg van om kritiek te blijven uiten.

Donuts
door Donuts Jan 27, 2022 om 11:38
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn kritiek is terecht, aangezien JE keer op keer slecht leest. Iedere keer maar weer de werking van de site de schuld geven, gaat ook vervelen. De betreffende link stond er notabene GISTEREN al!

gerbera
door gerbera Jan 27, 2022 om 20:57
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Wat is het (on)aardig probleem, site werkt na onderhoud goed, bij mij tenminste.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 28, 2022 om 10:20
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@GERBERA: mijn probleem en ik ben kennelijk niet de enige: bij het aanklikken van een melding in mijn gmail box van een nieuwe vraag komt sedert eergisteren: 'pagina onbereikbaar in beeld'. Frappoant is dat ik na het doorzetten van die melding(en) naar een andere e-mailbox ik de vraag daar wel kan openen en ook kan reageren. Het probleem is bij de redactie bekend en men werkt aan een oplossing. Het moet toch zijn opgevallen dat er al eerdere vragen waren m.b.t. onderhoud en slechte werking van de site (na onderhoud dat eergistermorgen zou zijn afgerond).  Zo u de meldingen ook via gmail gemeld krijgt en het werkt bij u wel, laat dat dan weten opdat ik dat kan doorgeven aan de redactie.

john devries
door john devries Jan 28, 2022 om 14:27
216 Antwoorden / Vragen

Veel gezwam en oncontroleerbare en zelfbedachte onzin. Maar de vraag was .mag TS op visite of niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 28, 2022 om 14:40
16830 Antwoorden / 202 Vragen

En op die vraag is ook duidelijk en adequaat geantwoord door meerderen van ons. Ts mag op visite (waarbij wel een advies geldt m.b.t. aantal personen etc.).
(De opmerking m.b.t. problemen n.a.v. onderhoud op de site was/is off topic en geldt helaas nog steeds. Het is wel onder de aandacht van NOS - IT gebracht door de redactie en heeft ook aan mij bevestigd dat ik niet de enige ben . Ik neem echter aan dat u dat niet bedoelt met uw opmerking over onzin. )

pe
door pebk - Jan 27, 2022 om 12:56
581 Antwoorden / 0 Vragen

Als u eind december een coronabesmetting heeft gehad, bent u volgens de statistieken nog redelijk goed beschermd.

Er is geen verbod op het op bezoek gaan, maar een dringend advies. Als ik zelf positief zou zijn (zelftest) zou ik niet bij iemand op bezoek gaan.
Als ik contact heb gehad met mensen die positief zijn, zou ik mezelf testen.

Mijn vrouw is nu besmet (en we hebben goed contact), dus ik test mezelf nu elke dag, zeker voordat ik ergens heen ga (ook de supermarkt).
Ben geboosterd, heb geen klachten, dus het is ook nog eens volgens de regels.

Mijn advies: Volg de Quarantainecheck link van Sjoppy en test uzelf regelmatig.

mo
door mof - Jan 28, 2022 om 11:39
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Je magaltijd op bezoek, achter de voordeur mag de overheid niet controleren. Het is slechts een dringend advies niet op bezoek te gaan. Ik zou het gewoon doen!

John1313
door John1313 Jan 28, 2022 om 12:06
34 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een onzin refereren aan regels.

Dit is het zelfde als vragen: "mag ik een drukke snelweg te voet oversteken?"
Antwoord: "Ja hoor, ik zie geen politie."

Denk a.u.b. na, het gaat om mensen hun gezondheid!!

Boesta
door Boesta Jan 28, 2022 om 14:46
27 Antwoorden / Vragen

@MOF,

Wat een nare reactie! U laat wel goed zien uit wat voor hout u gesneden bent,  niet van het soort dat ik in de openhaard wil hebben..

Door mensen zoals u zitten we steeds weer in een nieuwe lockdown en is de zorg overbelast. Als iedereen zich gewoon aan de basisregels (en adviezen) zou houden, hadden we de meeste lockdowns beslist niet nodig gehad!

1paul
door 1paul - Jan 29, 2022 om 07:50
3134 Antwoorden / 0 Vragen

u doet er goed aan om daar niet op bezoek te gaan, als je net griep gehad hebt en je komt in de buurt daarna bij iemand die de griep heeft kun je nog steeds besmet worden, zo is dit hetzelfde met elk virus....

enigste voordeel is wel dat je vaak minder ziek word en soms heb je daarna helemaal geen klachten maar draag je het virus wel bij je....