Dick Schipper
door Dick Schipper Jun 28, 2022 om 22:09
Geldzaken & recht

Rabo walled stopt, nu moet je betalen met google pay, is dit veilig?

Rabobank stopt met Rabo walled en verplicht je om naar Google Pay over te gaan. Ik maak mij nu zorgen over mijn gegevens, wat doet Google hier mee. Ik las dat we reclame kunnen gaan krijgen van bedrijven waar je betaald. Hoe zit dit met de privacy van gegevens? Dit verwacht je toch niet van een Nederlandse bank, dat die onze gegevens aan een Amerikaans bedrijf uitlevering? Kan dat zomaar?

7565 12 Rapporteer

sira
door sira - Jun 28, 2022 om 22:41
2290 Antwoorden / 24 Vragen

Om eerlijk te zijn, zou ik niet eens weten wat Rabo Wallet precies inhoudt. Ik bankier uitsluitend thuis, omdat ik niet continue met mijn gsm bezig wil zijn en ik betaal met een pasje of contant.
Rabo Wallet is een soort portemonnee, want dat zegt de naam wallet al.

Zijn er geen andere alternatieven te vinden, desnoods bij een andere bank? U zult daar dan wel een rekening moeten openen om dezelfde functies te krijgen.

U zult hier vast nog wel andere nuttige tips krijgen.

tenormin
door tenormin - Jun 28, 2022 om 23:16
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, Rabo wallet stopt per 31 July 2022. Is het voor u echt een probleem om gewoon bij uw Rabobank uw betalingen te doen? Tenminste, u maakt zich zorgen, ik zou dan gewoon kiezen om gewoon via een ander systeem van uw Rabo bank betalingen te doen. Geen Amerikaanse uitleveringen ( ?? ) , geen gegevens. Vergeet dat trouwens maar, want onze gegevens zijn alom herkenbaar. En ook, ja, dan kan zomaar, als u ervoor kiest om via wallet te betalen. Ik zit nog, heel braaf, op mijn bank, gewoon internet betalingen over te maken. Heel ouderwets, maar ik voel me er senang bij.

justmeagain
door justmeagain - Jun 28, 2022 om 23:18
623 Antwoorden / 8 Vragen

De wallet is eigenlijk een app om te betalen. ABN had ook een eigen app maar die kosten liepen de spuigaten uit om dit veilig en up to date te houden . ABN is ook op Google over. Mensen die een Android telefoon hebben hebben sowieso al een Google account. Dus dan maakt de Google Pay app niets meer uit qua privacy.
Ook de Rabo zal deze afweging hebben gemaakt. Google biedt een prima pay app die niets kost en zeer veilig is. Waarom zou de Rabo het wiel opnieuw uitvinden?

Naar mijn mening hebj je straks Apple pay en Google pay, dus kiezen uit twee kwaden.

koekeloer
door koekeloer Jun 29, 2022 om 15:22
562 Antwoorden / 18 Vragen

ABN bestaat al sinds 1988 niet meer als bank.

justmeagain
door justmeagain Jul 1, 2022 om 00:03
623 Antwoorden / 8 Vragen

Beste koekeloer, gelukkig begrijpen alle anderen prima dat het een bank is en geen groenteboer.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 29, 2022 om 08:28
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Uit de link:

Informatie die we delen

We delen uw persoonlijke informatie alleen in de volgende gevallen met andere bedrijven of particulieren buiten Google:

  • Zoals toegestaan volgens het Privacybeleid van Google.
  • Zoals nodig is om uw transactie te verwerken en uw account te onderhouden, onder andere om de beveiliging te verbeteren en uw account tegen bedrog te beschermen.
https://payments.google.com/payments/apis-secure/get_legal_document?ldo=0&ldt=privacynotice&ldl=nl

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 29, 2022 om 09:19
16775 Antwoorden / 202 Vragen

U bedoelt dit? https://www.rabobank.nl/particulieren/betalen/contactloos/rabo-wallet  Er zijnn toch altijd andere manieren zoals betalen met pinpas etc. of op andere wijze on-line overboeken. Er komen dan zoals u stelt 'geen Amerikanen bij te pas'.

Afgezien daarvan, zo privé gegevens zouden worden uitgeleverd zou de RABO daar grote problemen mee krijgen na meldingen bij de zie: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/gebruik-uw-privacyrechten/klacht-melden-bij-de-ap  U kunt uw probleem daar ook melden.

1paul
door 1paul - Jun 29, 2022 om 14:13
3103 Antwoorden / 0 Vragen

google pay is net zo veilig, of google adv. gaat sturen moet u maar afwachten, tis maar net welke afspraken er zijn....

pe
door pebk - Jun 29, 2022 om 15:37
579 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent helemaal niet verplicht over te gaan naar google pay. Echter kun je de wallet niet langer gebruiken en wordt google pay als alterantief aangeboden.

Wat betreft de privacy betreft;
https://payments.google.com/payments/apis-secure/u/0/get_legal_document?ldo=0&ldt=buyertos&ldr=NL
https://payments.google.com/payments/apis-secure/get_legal_document?ldo=0&ldt=privacynotice (Engelstalig)

Ik denk niet dat google veel meer te weten komt over u dan ze nu al doen, want dat is al behoorlijk veel, zeker met gmail en een android telefoon. Maar goed; het is uw keus om wel of niet google pay te gaan gebruiken.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 29, 2022 om 16:34
2011 Antwoorden / Vragen

U vraagt meerdere dingen:

Kan dat zomaar? Nee, niet zomaar maar in dit geval is er geen bezwaar.

Is het veilig? Natuurlijk is het veilig, dacht u werkelijk dat de Rabobank u een onveilig systeem aanbiedt?

Wat doet Google met mijn gegevens? Niets dat niet met betalen te maken heeft want anders houden ze zich niet aan de wet. Doelbinding van gegevens.

Privacy? Dat is een geloofsartikel, dat wil zeggen dat mensen hun mening vooral baseren op vooringenomen dogma's en dingen die ze meestal niet, of in het beste geval half begrijpen en ergens gelezen hebben. Persoonlijk ken ik helemaal niemand die de laatste twintig jaar is overleden door reclame of daar andere schade van heeft gehad maar laat u zich vooral ook voorlichten door anderen die die verhalen wellicht wél hebben.

atlas1302
door atlas1302 - Jun 29, 2022 om 16:40
341 Antwoorden / 13 Vragen

Google pay, helemaal geweldig. Is niet verplicht natuurlijk, maar uiterst gemakkelijk met uw mobieltje. Geen gefriemel meer met uw kaartje en zo, even met uw mobieltje langs de scanner en hup....betaald.
Google Pay gaat zorgvuldig met uw gegevens om, geen zorgen! Ik vind het super.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 29, 2022 om 17:30
2011 Antwoorden / Vragen

Maar u bent dat vast geen Boomer?

atlas1302
door atlas1302 Jun 30, 2022 om 10:51
341 Antwoorden / 13 Vragen

U heeft mensenkennis, ik ben van 1956. En voor sommige wettelijke dingetjes was `55 beter geweest.

Tinus7
door Tinus7 - Jun 29, 2022 om 20:38
3 Antwoorden / Vragen

Ik heb sinds een week google pay app geweldige app de wallet app werkte niet goed op mijn telefoon met deze app perfect
geen recleme nog gehad en google zelf zegt de beste beveliging te hebben die er is
en je pas nr wordt niet getoond met je werkelijk nr wat wil je nog meer

Grt Tinus

rj
door rjw - Jun 30, 2022 om 08:06
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Maestro en Visa (waar de normale pin passen gebruik van maken) zijn ook Amerikaans.

Maar los daarvan: Rabo maakt een app dat slechts in een ieniemienielandje wordt gebruikt, terwijl Google pay wereldwijd wordt gebruikt. Waarbij is de kans het grootst dat bugs ontdekt en opgelost zijn? Het antwoord lijkt me duidelijk.

Ge
door Gea1953 - Jun 30, 2022 om 09:56
4 Antwoorden / Vragen

Ik heb sinds een paar weken   ook google  pay  en als je op de app  klikt dan  zie  je dat de telefoon ook aan alle  voorwaarden   voldoet  en  ik heb een  samsung  maar ik vind het heel  makkelijk  en ik gebruik de app  ook  vaak...  en  hij is zeker  veilig  anders  gaat de Rabo   dit ook niet aan om onveilig  te betalen..  Dus  ..  een veilige app..