orgelmuts
door orgelmuts Oct 25, 2015 om 00:04
Geldzaken & recht

Randomreader op non-actief

Ik wilde mijn bankzaken even doen en moest dus inloggen op de site van de Rabobank.
Maar dat kan niet meer met de Randomreader en ik moet een Raboscanner hebben.
Nu stond er bij mijn berichten dat ik die scanner automatisch krijg thuisgestuurd.
Die heb ik echter nog niet ontvangen, maar mijn Randomreader doet het dus al niet meer.
Lekker handig weer!
Zijn er meer mensen die hetzelfde probleem hebben?

4465 19 Rapporteer

door 14peter - Oct 25, 2015 om 00:45
567 Antwoorden / 2 Vragen

Scanner een paar maanden geleden al ontvangen, dus nee, geen bekend probleem.

door 14peter - Oct 25, 2015 om 00:51
567 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom kun je eigenlijk niet inloggen met de reader? Ik lees hier dat pas in het voorjaar alle klanten een reader moeten hebben. Daarnaast kan ik op het inlogscherm nog inloggen met een reader (althans, dat staat links in beeld waar je de IBAN en inlognummers in moet voeren).

testcase
door testcase - Oct 25, 2015 om 01:14
189 Antwoorden / 1 Vragen

Even bellen met de bank misschien?

costnix
door costnix - Oct 25, 2015 om 07:28
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben weliswaar bij een andere bank, maar toen mijn reader kapot ging kon ik die gewoon bij het bankfiliaal omruilen en kreeg gelijk het nieuwe model.
"Ga naar uw Bank!"

Cookies
door Cookies - Oct 25, 2015 om 07:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zoals 14peter al schrijft, je kunt nog steeds inloggen met je random reader KLIK.

reflecs
door reflecs - Oct 25, 2015 om 10:00
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Als uw Randomreader het niet meer doet kunt u b.v. ook chatten met de bank om te achterhalen waar de oorzaak ligt.

zw
door zwaardvis - Oct 25, 2015 om 10:15
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Is het batterijtje niet gewoon leeg? Die kun je niet zelf vervangen hoor. Dat dat nu in deze omwisseltijd is is gewoon toeval. Op naar de bank voor een nieuwe reader...

me
door mein33 - Oct 25, 2015 om 10:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als u het scherm "internetbankieren" van de Rabobank opent krijgt u een afbeelding van de Rabo scanner en een afbeelding (links in beeld) van de (oude) Rabo reader te zien.
Klik op de afbeelding van de reader en u kunt gewoon internetbankieren.
De reader is niet meer bruikbaar nadat u de eerste maal met de scanner heeft ingelogd.
Naar alle waarschijnlijkheid bent u nog niet aan de beurt voor deze wisseling en moet u nog even wachten tot de scanner ook bij u in de bus valt.

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 25, 2015 om 14:52
632 Antwoorden / 58 Vragen

@14peter Dat schermpje krijg ik ook, maar als ik de inlogcode intoets, dan krijg ik de melding dat ik niet meer kan inloggen met de Randomreader en de Raboscanner moet gebruiken.

@testcase Inmiddels gebeld, als het goed is moet mijn Randomreader met een half uurtje weer werken.

@costnix Ik ga niet naar de bank, ze zijn sinds januari vertrokken uit mijn woonplaats en ik ben niet in de gelegenheid om nog naar de bank te gaan.

@carola83 Het werkt dus echt niet hoor.

@reflecs Ik heb inmiddels gechat en daarna gebeld. Ik zit nu te wachten tot de Randomreader weer is geactiveerd, duurt ongeveer een half uurtje.

@zwaardvis De batterij is niet leeg, want ik kan op de Randomreader wel op I drukken en mijn pin invoeren, maar de signeercode die ik vervolgens krijg, die werkt niet meer.

@mein Ja maar het is toch gek dat ze de Randomreader al hebben gedeactiveerd vóórdat ik de Raboscanner heb ontvangen? Dat ik nog niet aan de beurt ben met de scanner zal mij boeien, ik wacht wel, maar dan moet dat oude apparaat nog wel werken en dat doet ie dus niet.
Maar ik ga het zien na een half uurtje.

Cookies
door Cookies - Oct 25, 2015 om 14:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Da's inderdaad bezopen dat je reader al gedeactiveerd is, terwijl je de scanner nog niet eens ontvangen hebt.

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 25, 2015 om 16:07
632 Antwoorden / 58 Vragen

@allen

Probleem (denk ik) opgelost.
Ze hadden een paar weken geleden al een scanner gestuurd zeiden ze, maar per ongeluk naar mijn oude adres (hoewel ik wel een adreswijziging heb gestuurd, maar goed).
Dus ik heb de nieuwe bewoners even gebeld of er post van de Rabobank was gekomen, voor zover zij weten niet, dus dat was ook niks.
Maar een paar kennissen hebben een scanner liggen en nemen m vanmiddag voor me mee. :-)
Ook weer geregeld.

Gr. Wilma.

Ps: Na een half uur gewacht te hebben en nogmaals na een uur doet de Randomreader nog steeds niets........

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 26, 2015 om 15:10
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=orgelmuts schreef op zondag 25 okt 2015, 16:07]Na een half uur gewacht te hebben en nogmaals na een uur doet de Randomreader nog steeds niets..
Schoon je browser eens op.

"De batterij is niet leeg, want ik kan op de Randomreader wel op I drukken en mijn pin invoeren, maar de signeercode die ik vervolgens krijg, die werkt niet meer."
Wanneer de batterij zwak is, genereert hij wel een code maar werkt deze niet. Welke foutmelding (code) krijg je exact?
Of staat er echt letterlijk " dan krijg ik de melding dat ik niet meer kan inloggen met de Randomreader en de Raboscanner moet gebruiken."?

Mocht dat echt zo zijn die dan sowieso een klacht in, wees gewaarschuwd kunnen ze niet zo heel goed hebben bij de Rabobank.

pi
door pieterwolters - Oct 26, 2015 om 15:24
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 25 okt 2015, 14:58]Da's inderdaad bezopen dat je reader al gedeactiveerd is, terwijl je de scanner nog niet eens ontvangen hebt.

Inderdaad schandalig dat er tijdens het werk fouten worden gemaakt. Dat doen wij gelukkig nooit.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 26, 2015 om 15:28
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op maandag 26 okt 2015, 15:24]Inderdaad schandalig dat er tijdens het werk fouten worden gemaakt. Dat doen wij gelukkig nooit.
Vooral pieterwolters doet dat inderdaad nooit, maar dat is dan ook een übermensch.

zw
door zwaardvis - Oct 26, 2015 om 15:51
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Wat ook nog kan is dat de interne klok van de reader niet meer synchroon loopt met de werkelijkheid. De gegenereerde code wordt gebaseerd op de kloktijd/datum. Deze code wordt vergeleken met een code die op de Rabo servers wordt berekend. Voorwaarde is wel dat er binnen een bepaalde marge de klokken gelijk lopen. Helaas kunt u dat nergens aan zien of de klok van de reader goed loopt en kunt u die ook niet bijstellen. Maar iedere (goedkope) digitale klok heeft altijd een afwijking. Zolang die binnen de marge (paar minuten?) valt werkt de code nog wel. Probeer maar eens een gegenereerde code na bv 20 minuten te gebruiken dan werkt die niet meer.

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 26, 2015 om 22:27
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op maandag 26 okt 2015, 15:10][quote=orgelmuts schreef op zondag 25 okt 2015, 16:07]Na een half uur gewacht te hebben en nogmaals na een uur doet de Randomreader nog steeds niets..
Schoon je browser eens op.

"De batterij is niet leeg, want ik kan op de Randomreader wel op I drukken en mijn pin invoeren, maar de signeercode die ik vervolgens krijg, die werkt niet meer."
Wanneer de batterij zwak is, genereert hij wel een code maar werkt deze niet. Welke foutmelding (code) krijg je exact?
Of staat er echt letterlijk " dan krijg ik de melding dat ik niet meer kan inloggen met de Randomreader en de Raboscanner moet gebruiken."?
Mocht dat echt zo zijn die dan sowieso een klacht in, wees gewaarschuwd kunnen ze niet zo heel goed hebben bij de Rabobank.

Op mijn computerscherm kreeg ik dan de melding dat ik de Raboscanner moest gebruiken.

Maar inmiddels heb ik een scanner en kan ik weer als een tierelier internetbankieren. :-D Allen bedankt voor het meedenken.

door 1953 - Oct 27, 2015 om 00:07
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Tip Rabobank!

Al contact opgenomen met uw filiaal of de servicecenter van de Rabobank?!

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 27, 2015 om 15:54
632 Antwoorden / 58 Vragen

@1953

Als u voorgaande reacties hebt gelezen dan had u kunnen lezen dat ik dit heb geschreven: @testcase Inmiddels gebeld, als het goed is moet mijn Randomreader met een half uurtje weer werken.

hereistom
door hereistom - Oct 27, 2015 om 16:29
729 Antwoorden / 1 Vragen

Vreselijk dom gezeik met die readers, gelukkig doe ik mijn bankzaken bij de ING dan kun je gewoon inloggen! ;-)