Vragen over Geldzaken & Recht

JV
JVRO - Jul 23, 2024 om 13:27
Geldzaken & recht

Geen hulp van Revolut bij frauduleuze transacties

Vanmorgen is zijn er meerdere pogingen gedaan geld van mn Revolut rekening af te schrijven, die ik niet gedaan heb, ken de tegenrekeningen niet eens. Gelukkig zijn er 2 niet gelukt vanwege te weinig saldo, maar toch in totaal 110.99 kwijt. Nu is de reactie van Revolut, dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is, aangezien ik mijn pasje en telefoon nog heb en mn gegevens niet met iemand anders ged ... Lees meer

Bitterbleu
Bitterbleu - Jul 24, 2024 om 14:10
Geldzaken & recht

Storneringskosten sportschool

Vraagje. Ik heb een automatische incasso afgegeven aan de sportschool waar ik sinds een aantal maanden lid van ben. Nu is het zo dat ze incasseren op verschillende dagen. Drie maanden geleden de 21, twee maanden geleden de 18e, en deze maand de 12e. Ik krijg mijn salaris de 22e of de 23e. Nu is het al twee keer gebeurd dat ze probeerde te incasseren maar dat het niet gelukt is omdat er geen geld o ... Lees meer

do
downie - Jul 24, 2024 om 18:12
Geldzaken & recht

Hoe kan de ANWB 2x BTW rekenen over 1 bedrag?

Vandaag factuur ontvangen en daarop stond BTW. Maar BTW wordt alsvolgt gerekend:
BTW   9% over 7,39 € 0,67
BTW 21% over 7,39 € 1,55
Dus twee tarieven over hetzelfde bedrag, zou dit kunnen kloppen?
Natuurlijk kan ik de ANWB bellen maar die zijn onbereikbaar (vaak)....... Lees meer

Dj
Djdgd - Jul 15, 2024 om 22:44
Geldzaken & recht

Ik heb een vraag over annulering dinner train

Dinner train heeft de datum geannuleerd
Ze kwamen met alternatieve datums maar die datum konden wij niet.
Wij hebben terug gemaild dat wij ons geld terug willen.
Kreeg gelijk een mail terug dat we binnen 30 dagen ons geld terug zouden krijgen, maar helaas niks mogen ontvangen.
Na veel mailtjes te hebben gestuurd krijgen wij geen enkele reactie meer terug.
Wat kunnen we d ... Lees meer

R.
R.A. Matser - Sep 19, 2023 om 21:22
Geldzaken & recht

Glazenwasserij Zuidveld

Ik heb in juni dit jaar een overeenkomst gesloten met Glazenwasserij Zuidveld B.V. (KVK-nummer: 87469391) om de gevel te reinigen. Ze zijn twee keer langs geweest, maar de gevel is niet gereinigd. Omdat ze wel langs zijn geweest en zijn begonnen, heb ik een aanbetaling gedaan. Echter hebben zij de overeenkomst niet uitgevoerd.

Inmiddels is zowel de rechtspersoon als de hoofdvestiging ui ... Lees meer

Su
Sunny.1976 - Jul 21, 2024 om 13:15
Geldzaken & recht

Verzekeraar berekend jarenlang verkeerde premie. Wie is verantwoordelijke

Afgelopen maart is mijn nieuwe rentevaste periode ingegaan van mijn hypotheek. Deze ging omhoog.
Pas kreeg ik bericht van mijn bijbehorende levensverzekering (heb spaarhypotheek) dat de verzekering meer dan verdubbelde.
Uiteindeljk bleek dat de bij eerdere veranderingen van rentevasteperiode de bijbehorden verzekering niet aangepast was.
Na navragen bleek ik 15.000 euro te weini ... Lees meer

Bluelightning76
Bluelightning76 - Jul 20, 2024 om 11:37
Geldzaken & recht
Kinepolis vraagt statiegeld koffiebeker maar je krijgt het niet terug mag dat?

Bij kinepolis breda ben je verplicht om een euro statiegeld te betalen voor je koffiebeker. Prima, grote kans dat de beker terugkomt want ik heb hem daarna niet meer nodig. Kom je vaker dan neem je hem gewoon mee om koffie in te doen en dan betaal je uiteraard geen statiegeld. Hoe ze dat controleren mag Joost weten.

Ik dus niet en lever netjes de beker in. Toen zegt dat meisje: je kan h ... Lees meer

Op
Opa Ed - Jul 20, 2024 om 12:55
Geldzaken & recht

Rekeningafschriften Kinderbonus wordt niet afgegeven

L.s.,
Jarenlang wordt via automatische incasso door ABN AMRO de maandelijkse bijdrage van " Kinderbonus Spaar" voor onze 3 kleinkinderen betaald.
Twee ervan zijn inmiddels ouder dan 18 jaar, maar de derde is pas 14 jaar.
In het verleden kreeg zij van ABN AMRO op ons huisadres elke maand een rekeningafschrift toegestuurd. Het laatste afschrift werd op 13 maart 2023 opgestuurd en s ... Lees meer

ni
nikkip - Jul 22, 2024 om 15:05
Geldzaken & recht

Eigenaar huurflat laat schakelaar vervangen zonder mijn toestemming, nota voor mij?

Het touwtje van mijn trekschakelaar in de badkamer was uit de trekschakelaar,.
Bij info bij de huismeester zou de verhuurder
deze vervangen.
Na mailverkeer en een foto te hebben gestuurd
van de trekschakelaar zonder kapje en zonder
touwtje, zou dit gerepareerd worden.
Er kwam idd een monteur die alles vervangen heeft. Maar helaas kwam er ook een rekening naar mij van ... Lees meer

Ha
HaaJee - Jul 19, 2024 om 16:23
Geldzaken & recht

‘Mag de Testamentair Executeur zomaar privébericht doorsturen naar iedereen

Mama pas overleden,  stuur haar een privé mail
Was ook al niet welkom op mijn moeders uitvaart,  moest het maar volgen via een link op de telefoon.
Was geen ruimte voor de rolstoel,  was tijdens de wekelijkse boodschappen voor Mama overvallen door meerdere hersenbloedingen en meerdere herseninfarcten,  nu 100% gehandicapt.
Mag mijn zus, Testamentair executeur mijn privéema ... Lees meer

Wil je een vraag stellen? Of heb je de kennis om anderen te helpen?

Consumenten helpen elkaar. Doe mee en meld je aan!

Registreer

Hoe werkt Vraag & Beantwoord?

Lees onze spelregels