Lh
door Lhommequipetille Apr 9, 2019 om 17:02
Geldzaken & recht

Recht op inzage in gemeentelijke correspondentie

De gemeente waarin ik woon heeft mij medegedeeld dat ik een stukje grond van haar in gebruik heb. Dat klopt, want dat is al sinds 1998 het geval. Ze willen nu dat ik daarvoor ga betalen of het teruggeef. Nu is het zo dat bijna de helft van de mensen in mijn straat een stukje gemeentegrond in gebruik heeft. Navraag heeft me geleerd dat ik zo'n beetje de enige ben die erop is aangesproken. Ik heb gezegd dat ik vind dat er gelijke behandeling dient plaats te vinden en heb daarom gevraagd om inzage in de gemeentelijke correspondentie, om te kunnen vaststellen of ook straatgenoten zijn aangeschreven. Dat verzoek is geweigerd met een verwijzing naar de AVG. Ik dacht echter dat ik inzagerecht had op grond van de Wob. Is er hier een jurist die mij kan vertellen hoe dit precies zit?

7272 21 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 9, 2019 om 17:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als navraag u al geleerd heeft dat u zo’n beetje de enige bent die er op is aangesproken, valt er toch weinig in te zien,lijkt mij.

Ga in beroep tegen hun beslissing. Is het nog niet verjaard dan?

Lh
door Lhommequipetille - Apr 9, 2019 om 17:17
6 Antwoorden / 2 Vragen

Het is verjaard ja, maar dat is mijn vraag niet. Ik wil gewoon weten of ik recht heb om de gemeentelijke correspondentie in te zien om na te kunnen gaan wie er zijn aangeschreven.

aurora1
door aurora1 Apr 9, 2019 om 19:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan maar naar een advocaat stappen?
Of aan uw rechtsbijstand voorleggen als u die heeft? U kunt anders nog een brief in de bus stoppen bij de buren die volgens u niet aangesproken zijn of bij alle relevante buren en ze het vragen?

Lh
door Lhommequipetille Apr 9, 2019 om 19:56
6 Antwoorden / 2 Vragen

We hebben 150 huizen in de straat, dus het is nogal een hoop gedoe om met iedereen te gaan praten. Aangezien ik dacht dat ik gewoon recht heb op inzage van gemeentelijke correspondentie leek het mij het eenvoudigst als ik van dat recht gebruik zou kunnen maken. En ja, een advocaat inschakelen zou natuurlijk een optie zijn, maar dan kan ik de grond net zo goed kopen. Dat kost me waarschijnlijk net zoveel als een advocaat.

tijger1
door tijger1 Apr 9, 2019 om 20:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En heeft iedereen dan grond van de gemeente ingepikt? Nou, dan uw nieuwsgierigheid maar ophouden.

Grunnen.
door Grunnen. Apr 10, 2019 om 15:21
509 Antwoorden / Vragen

Her verjaard nooit volgens de Rijdende Rechter

mpbraaksma
door mpbraaksma Apr 10, 2019 om 18:45
48 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, de gemeente hoeft dit niet. U kunt natuurlijk altijd informeren bij uw buurtgenoten of zij ook aangeschreven zijn en indien dat niet het geval is de gemeente daarop wijzen.

aurora1
door aurora1 Apr 11, 2019 om 23:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@ts, Heeft u dan nog nooit van flyeren gehoord?

aurora1
door aurora1 Apr 11, 2019 om 23:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@mpb: Vindt ze te veel werk zegt ze.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 9, 2019 om 17:20
7156 Antwoorden / 3 Vragen

17:45
U kunt het m.i. het beste aan uw gemeente vragen.
https://duckduckgo.com/?q=contact+met+gemeente&t=h_&ia=web

diumenge
door diumenge - Apr 9, 2019 om 17:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ben geen jurist, maar indien je een inzage verzoek hebt gedaan o.b.v. de WOB en dat is geweigerd dan zou je gewoon in bezwaar moeten kunnen gaan. Weigeren onder verwijzing naar de AVG lijkt mij onjuist, wel zullen ze alle privacygevoeligde informatie mogen weglakken. Dus het is maar de vraag hoeveel informatie de inzage je geeft.

ma
door malty - Apr 9, 2019 om 17:55
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben ook geen jurist maar ben er van overtuigd dat de gemeente niet verplicht is u inzage in hun correspondentie te geven.
Wilt u ook van de buurtbewoners de gemeentecorrespondentie betreffende de woz waarde?
Voordat die correspondentie over de stukjes gemeentegrond de deur uitging is er door de gemeente een besluit genomen en over dat besluit zou u informatie kunnen vragen.
U bent zowat de enige, dus niet de enige, heeft het soms te maken met de grootte van de gemeentegrond wat de buurtbewoners in bezit hebben?
Zou me kunnen voorstellen dat ze een minimum huur hanteren want anders zijn de kosten voor de gemeente groter dan de opbrengst.

he
door henry1942 Apr 10, 2019 om 15:00
100 Antwoorden / 28 Vragen

Beste Malty,  de WOZ waarde is voor idereen openbaar ,
kijk maar op: https://www.wozwaardeloket.nl/

panter22
door panter22 - Apr 9, 2019 om 18:22
6599 Antwoorden / Vragen

Lees hier de info over de WOB;

https://wob.nl/alles-over-de-wob/

De Wob gaat over bestuursrechtelijke kwesties. Je hebt hier te maken met de gemeente als eigenaar van de grond die deze grond van jou terug wil hebben. Dat is een civielrechtelijke kwestie.
Dat er meer mensen in jouw straat niet of nog niet aangeschreven zijn, doet niet ter zake. De gemeente wil dat jij de grond teruggeeft of gaat huren of kopen.
Je denkt dat de zaak verjaard is, maar daar zou ik maar niet zo zeker van zijn.
Je hebt de grond in gebruik sinds 1998. Als dat op basis van een afspraak is met de gemeente in 1998 dat je de grond mag gebruiken, dan word je nooit eigenaar en is er geen sprake van verjaring.
Iets anders is dat je de grond zonder toestemming van de gemeente in gebruik hebt genomen. Dan kan er sprake zijn van verjaring.
Maar dan nog is het maar de vraag of je daarin gelijk krijgt van de rechter. Tegenwoordig is dat niet meer zo vanzelfsprekend. Als je met de gemeente tot overeenstemming kunt komen over de prijs, dan kan kopen nog wel eens voordeliger uitpakken.

Gr
door Grunn1 - Apr 9, 2019 om 18:47
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Verjaring van het in het bezit hebben van gemeente grond is niet altijd vanzelf sprekend en zeker niet als je weet dat je niet de eigenaar bent.
Wanneer kan er eventueel sprake zijn van verjaring.

Verjaring bij gemeentegrond is nog altijd gewoon mogelijk. Deze uitspraak nuanceert de stellingen van het Hof ’s-Hertogenbosch. De arresten van het Hof zijn nog altijd een duidelijk signaal dat inbezitneming van publieke grond niet te snel moet worden aangenomen. Als er sprake is van een ondoordringbare afscheiding en er zijn geen afspraken over het gebruik dan is het verlies van eigendom ook voor gemeentes een reëel risico.

wimmi20
door wimmi20 Apr 10, 2019 om 14:50
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Verjaring kan pas na 30 jaar.

wimmi20
door wimmi20 Apr 10, 2019 om 14:52
2154 Antwoorden / 7 Vragen

U gebruikt de grond 20 jaar.
Dat is 10 jaar te kort om u te beroepen op verjaring.

Gr
door Grunn1 Apr 10, 2019 om 16:52
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik gebruik helemaal geen grond het gaat om ts

sira
door sira Apr 10, 2019 om 20:11
2290 Antwoorden / 24 Vragen

Verjaring te goeder trouw is 10 jaar.
Verjaring te kwader trouw is 20 jaar.

Bovenstaande kan bij gemeenten toch problemen opleveren. Ik dacht dat dit ook een keer bij Mr. Visser is langsgekomen.

Lh
door Lhommequipetille - Apr 9, 2019 om 19:18
6 Antwoorden / 2 Vragen

De jurisprudentie op het gebied van verjaring heb ik gezien ja. Dat is waar ik me op ga beroepen zodra me duidelijk is dat mijn gemeente haar burgers op eenduidige wijze aanpakt. Daar lijkt het vooralsnog niet op, maar dat wil ik eerst zeker weten. Vandaar mijn vraag.

panter22
door panter22 Apr 9, 2019 om 19:22
6599 Antwoorden / Vragen

Hou zou je het vinden dat je correspondentie met de gemeente aan de buren wordt verstuurd?
Zonder dat je daar toestemming voor hebt gegeven.

ma
door malty Apr 9, 2019 om 19:33
1112 Antwoorden / 1 Vragen

mr. Frank Visser over verjaring.
https://m.youtube.com/watch?v=i6pyBme4oXY

tijger1
door tijger1 Apr 9, 2019 om 19:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus als de anderen moeten en gaan betalen, gaat u dat ook doen?

Lh
door Lhommequipetille Apr 9, 2019 om 19:52
6 Antwoorden / 2 Vragen

Als iedereen die in mijn straat gemeentegrond illegaal gebruikt wordt aangeschreven zal ik zeker mijn best gaan doen om samen met de gemeente een oplossing te vinden voor mijn situatie. Ik wil voorkomen dat ik weer te maken krijg met willekeur (iets waar mijn gemeente goed in is en wat me in het verleden al eens op onterechte kosten heeft gejaagd).

panter22
door panter22 Apr 9, 2019 om 20:16
6599 Antwoorden / Vragen

En als je de enige in de straat blijkt te zijn, dan ben je van plan de gemeente even vertellen welke buren nog meer gemeentegrond in bezit hebben. Daar zullen je buren blij mee zijn.

tijger1
door tijger1 Apr 9, 2019 om 20:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk, want anders is het niet ‘eerlijk’.

tijger1
door tijger1 Apr 9, 2019 om 20:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe die nare kwestie van uw zuster afgelopen is.

tenormin
door tenormin Apr 9, 2019 om 23:38
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, daar had je tenminste een O.T. voor moeten zetten. Want daar gaat de vraag van @lhommequipetille niet over.

tijger1
door tijger1 Apr 10, 2019 om 09:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin.

35 reacties, maar hoe het uitpakt, lees je niet.

aurora1
door aurora1 Apr 10, 2019 om 15:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tijger1: +10.
Als het maar geen geld, terugmelden of dankuwel kost.

gerbera
door gerbera - Apr 9, 2019 om 22:10
7348 Antwoorden / 14 Vragen

De gemeente hoeft aan u geen verantwoording af te leggen over wie ze hebben aangeschreven en al helemaal niet over de inhoud van dat schrijven. In dat geval heeft de Gemeente gelijk voor wat de AVG betreft. Als u wilt weten wie er nog meer zijn aangeschreven en wat de inhoud van dat schrijven is zal u bij de overige gebruikers te rade moeten gaan. Wel kunt u op basis van de Wob inzage krijgen welke procedure men gevolgd heeft en hoe de besluitvorming, voor uw geval, tot stand is gekomen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 10, 2019 om 09:18
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Dit erna plaatsen lukt niet (krijgt het een link aanduiding) dus nog even hier: mogelijk is de beste optie toch kiezen uit hetgeen de gemeente voorstelt (stukje kopen of niet meer in gebruik houden. Dan voorkomt u wel enig gezeur.)

De verwijzing naar de AVG kan ik niet helemaal plaatsen want dat geldt uitsluitend als er sprake is van het vragen van inzage in zeer persoonlijke gegevens. Als ik de info, zie bijgaande link, lees heb ik zo mijn twijfels. U doet navraag naar gebruik van gemeentegrond door ook anderen. https://www.justitia.nl/privacy/

maar als gezegd, ik twijfel en ik adviseer u om hier https://www.rijksoverheid.nl/contact/contactgids/autoriteit-persoonsgegevens navraag te doen en u kunt ook eventuele, omdat u ook de WOVB noemt navraag doen bij de https://www.nationaleombudsman.nl/contact-en-adres

H

Lh
door Lhommequipetille - Apr 10, 2019 om 09:58
6 Antwoorden / 2 Vragen

@heremietkreeft: hartelijk dank voor uw reactie! Ik ben dus niet de enige die vermoedt dat hij zou moeten mogen zien of er sprake is van rechts(on)gelijkheid. En inderdaad mag de gemeente de persoonsgegevens van degenen die zijn aangeschreven verwijderen. Daar ben ik niet in geïnteresseerd (ondanks het blijkbaar bestaande vermoeden dat ik anderen oren aan wil gaan naaien).

panter22
door panter22 Apr 10, 2019 om 10:22
6599 Antwoorden / Vragen

Stel hebt inzage in de aanschrijvingen van de gemeente in  je straat en je blijkt de enige te zijn die door de gemeente aangeschreven is.
Dan is er volgens jou rechtsongelijkheid, want je buren hebben ook allemaal een stukje grond van de gemeente in
hun bezit.
De gemeente weet dat niet. Dan zul je moeten bewijzen dat er rechtsongelijkheid is en dat kan alleen door je buren een oor aan te naaien.

Lh
door Lhommequipetille Apr 10, 2019 om 10:25
6 Antwoorden / 2 Vragen

Als u het zo bedoelt heeft u gelijk. Dat is dan best jammer voor de buren.

Lh
door Lhommequipetille Apr 10, 2019 om 13:14
6 Antwoorden / 2 Vragen

Iedereen die een zinvolle bijdrage heeft geleverd wil ik even bedanken voor de moeite. Ik ga proberen deze vraag te sluiten  maar ik ga in elk geval niet meer reageren hier.

tijger1
door tijger1 Apr 10, 2019 om 18:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dan krijgt u een stapel kopieën zonder naam of adres, wat moet u daarmee?

Ja, niet reageren, bent u sterk in,

va
door vanzanten Apr 10, 2019 om 21:28
0 Antwoorden / 2 Vragen

@tijger1: u bent vooral sterk in op elk onderwerp een reactie geven die niet is gevraagd en dat al jarenlang. Ik snap wel dat iemand daar op afkapt en niet meer reageert. Ik snap dan weer niet dat u niet van dit forum wordt verwijderd.

tijger1
door tijger1 Apr 10, 2019 om 21:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@vanzanten

Tja, 35 reacties krijgen om een echt groot probleem op te lossen en dan blijft het stil van de kant van de Ts. Fraai.

va
door vanzanten Apr 10, 2019 om 22:41
0 Antwoorden / 2 Vragen

Hij reageert toch gewoon op antwoorden die ter zake doen? Er zijn weliswaar veel reacties, maar die geven helemaal geen antwoord op zijn vraag (net als deze reactie van mij).

aurora1
door aurora1 Apr 11, 2019 om 23:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, @vanzanten, wat is uw advies voor vraagsteller? Of wilt u alleen maar kritiek geven op reageerders die terechte opmerkingen hebben?

aurora1
door aurora1 Apr 11, 2019 om 23:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@ts: “ dat is dan jammer voor de buren”, kent u het gezegde: beter een goede buur dan een verre vriend?

va
door vanzanten Apr 14, 2019 om 11:20
0 Antwoorden / 2 Vragen

@aurora1: Ik heb geen advies. TS vraagt om een advies van een jurist en dat ben ik niet. Ik heb wel een mening (zoals iedereen hier), maar die heeft TS zelf vast ook wel. Daar heb je alleen niet veel aan.

panter22
door panter22 Apr 14, 2019 om 11:26
6599 Antwoorden / Vragen

Dit is geen forum van juristen. Daarvoor kan TS terecht op: https://www.rechtswinkel.nl/antwoorden

me
door mein33 - Apr 10, 2019 om 10:46
5658 Antwoorden / 28 Vragen

 LHOMMEQUIPETILLE
De gemeente waarin ik woon heeft mij medegedeeld dat ik een stukje grond van haar in gebruik heb.
Dat klopt, want dat is al sinds 1998 het geval. Ze willen nu dat ik daarvoor ga betalen of het teruggeef.

Begin maar vast met ontruimen van het "stukje" grond dat niet uw eigendom is, of ga maar vast sparen om het wel in uw bezit te kunnen krijgen.
In dat laaste geval is een bezoekje aan de notaris wel noodzakelijk, maar ook bij hem/haar krijg je niets voor niets.
Een procedure starten tegen de Gemeente kan uiteraard ook, maar ook dat is zeker niet kostenloos.
Voor de zekerheid zou u eerst eens een meting kunnen laten doen door het Kadaster om de juiste ligging van de grens tussen het "mijn en dijn" te kunnen bepalen, maar ook het kadaster komt niet 'gratis en voor niets'.

U zou nog kunnen proberen om een "akte van verjaring" te laten opstellen door een notaris, om zo het verjaringsrecht  te doen vastleggen.
Informeer naar de mogelijkheden hiervan bij de notaris, het eerste info gesprek is (waarschijnlijk) "gratis" en kan u mogelijk op het juiste begaanbare pad helpen.

mo
door mof - Apr 10, 2019 om 12:52
3619 Antwoorden / 3 Vragen

In principe gebruikt u grond die niet van u is. En darvoor moet u of betalen danwel het niet langer gebruiken. Of een ander daar op hetzelfde moment op is aangesproken als u doet noet ter zake. Wellicht gebeurt dat nog in de toekomst. U kunt niet claimen wat u niet toebehoort ook als andere mensen daarop nog niet zijn aangesproken.

niet asociaal worden en gemeentegrond die van iedereen in de gemeente is aan uzelf toeeigenen.

mo
door mof - Apr 10, 2019 om 12:56
3619 Antwoorden / 3 Vragen

En er is geen sprake van rechtsongelijkheid omdat voor elke nederlander geldt dat die geen gemeentegrond mag toeeigenen. Het enige dat u kunt doen is de gemeente aanzetten de grond ook bij de buren terug te vorderen.
Het merendeel van de nederlanders houdt geen gemeentegrond in bezit dus is er wel degeleijk sprake van rechtsgelijkheid.

niet altijd alleen in uw eigen voordeelredeneren. Denk ook aan het algemeen belang. U steelt grond.

audb
door audb - Apr 10, 2019 om 13:41
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als het flesje goed is omgespoeld met heet water waarna er kraan water in gaat hoef je echt geen zorgen te maken om bacteriën.

Wel is het slim om wat citroen sap bij het water te doen zodat de smaak lekker blijft.

Overigens is het beter bij warm weer niet te koud te drinken juist bij koud drinken krijg je dorst.

sjjoppy
door sjjoppy Apr 10, 2019 om 15:01
7156 Antwoorden / 3 Vragen

@audb,
uw reactie hoort bij   Deze vraag. ;-)

1paul
door 1paul - Apr 10, 2019 om 15:54
3103 Antwoorden / 0 Vragen

waarom niet op de verjaaringstermin gewezen van 20 jaar???

panter22
door panter22 Apr 10, 2019 om 16:00
6599 Antwoorden / Vragen

Dat wist hij wel. en is van mening dat er sprake is van verjaring, Maar hij wilde via de gemeente weten via de WOB procedure of zijn buren ook bericht hadden gekregen. Het was gemakkelijker geweest het hen zelf te vragen.

jantom
door jantom - Apr 10, 2019 om 16:14
377 Antwoorden / 0 Vragen

Normaliter geeft de gemeente dit soort stukjes grond uit tegen een geringe vergoeding (de recognitie).

Dat was vroeger vooral een symbolisch bedrag per jaar (bij voorbeeld f 0,25) ter erkenning van het eigendomsrecht van de gemeente op de grond. Zoals overal zijn die vergoedingen behoorlijk de hoogte in geschoten.

De gemeente heeft het recht om dit soort zaken van geval tot geval te regelen en ik verwacht dat de gemeente iedereen aanspreekt die een stukje gemeentegrond aldaar in gebruik heeft.

Het moet logisch zijn dat eigenaren/bewoners betalen voor het gebruik maar dat is tot nu toe kennelijk niet geregeld.

Ik lees hier en daar over verjaring van eigendomsrecht maar zo simpel is dat niet. Zo zal mogelijk verval van rechten bij de rechter aan de orde moete worden gesteld en dat is weer een relatief kostbare zaak. Verstandiger is om te beseffen dat er betaald moet worden voor stukjes grond die in gebruik zijn en dan mag er ook nog dankbaarheid zijn dat die grond kan worden verworven. Uiteraard moet de grondprijs schappelijk zijn. Er zijn gemeenten die honderden Euro's per m2 vragen omdat het perceel waarop het huis staat nu eenmaal ook die waarde per m2 vertegenwoordigt.

Mijn conclusie: als de grondprijs redelijk is de grond aankopen. Schakel desnoods een taxateur in. Grond is de beste investering die u kunt doen.

va
door vanzanten Apr 10, 2019 om 21:43
0 Antwoorden / 2 Vragen

Nou, bij ons in de gemeente zijn ze ook met zoiets bezig en kost de grond "gewoon" 150 euro per m2. Dat vind ik best veel geld voor grond die voor de gemeente zelf eigenlijk vooral een blok aan het been zal zijn (gelet op het feit dat ze in de hele gemeente zoveel mogelijk beplanting verwijderen en vervangen door gras, omdat het onderhoud zo duur is). Ik heb gelezen dat de inventarisatie van dit zogenaamde snippergroen mag worden gedaan door adviesbureau's en dat de gemeente de rekening mag doorsturen naar Den Haag. Het kost ze dus niks, maar kan ze wel wat opleveren. In mijn ogen is dat weer zo'n Rutte-idee om mensen aan het werk te helpen, met de burger die het op mag hoesten. En dan maar roepen dat we naar een betrouwbare overheid moeten streven.

tijger1
door tijger1 Apr 10, 2019 om 22:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@vanzanten

Ja, u pikt iets van de gemeente en nou moet u er voor gaan betalen. Dat is zuur.

va
door vanzanten Apr 10, 2019 om 22:42
0 Antwoorden / 2 Vragen

@tijger1: kunt u niet eens gewoon uw mond houden met uw zelden zinvolle opmerkingen? Bovendien heb ik niet gezegd dat ik óók moet betalen hoor.

tijger1
door tijger1 Apr 10, 2019 om 23:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, u krijgt het vast gratis omdat het verjaard is.

va
door vanzanten Apr 11, 2019 om 12:35
0 Antwoorden / 2 Vragen

@tijger1: mensen als u zijn de reden dat dit forum veel minder zinvol is dan het zou kunnen zijn.

tijger1
door tijger1 Apr 11, 2019 om 23:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nan zanten, en wat is uw zinvolle opmerking?

va
door vanzanten Apr 14, 2019 om 11:23
0 Antwoorden / 2 Vragen

@tijger1: mijn zinvolle bijdrage is dat ik niet net als u ga schrijven wat ik ervan vind. Daar heeft TS niet veel aan, omdat ik gewoon niet weet hoe dit in de wet is vastgelegd. Ik kan wel wat gaan roepen maar daar schiet TS niet veel mee op. Dat is daarom ook mijn advies aan u: ga niet overal op dit forum schrijven wat u denkt, als u het niet zeker weet.

panter22
door panter22 Apr 14, 2019 om 17:43
6599 Antwoorden / Vragen

@Van Zanten, Je schrijft toch wat je er van vindt. Het kost de burger alleen maar geld als de gemeentegrond teruggevorderd wordt. Het komt er dan op neer dat  een ieder die grond van de gemeente in bezit heeft, de grond volgens jou maar beter kan houden.
Hoe zo je het vinden als je op een  morgen wakker wordt en je buurman heeft de schutting verzet, zodat hij een net iets grotere tuin heeft en jij een stukje mist?

ro
door ron503 - Apr 10, 2019 om 17:34
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Al zou u inzage in de correspondentie krijgen dan schiet u daar niets mee op want de gemeente wil de grond terug of aan u verkopen. Als u de grond met toestemming van de gemeente in gebruik heeft genomen dan zou u zich kunnen beroepen op gewoonte recht. Echter als de grond zonder toestemming in gebruik is genomen dan kan en mag de gemeente die terug eisen of u een aanbod tot koop doen. Vaak werd een stukje grond bij de tuin aan getrokken omdat men niet wist wie de eigenaar was.

mo
door mof - Apr 10, 2019 om 18:32
3619 Antwoorden / 3 Vragen
wa
door walsum107 - Apr 10, 2019 om 21:54
54 Antwoorden / 0 Vragen

Gedogen heet het en geen gemeentelijk onderhoud. Da's winst tot dat men er achter kwam dat verkoop tegen bouwgrondprijs?  veel lucratiever was. Het lijkt mij vreemd dat lhomm en de rest, wie verzint zo'n naam, en WOB procedure is niet even vragen.

U kunt uw Wob-verzoek het beste schriftelijk indienen. Bijvoorbeeld per e-mail of via een formulier. Informeer eventueel bij de overheidsorganisatie wat de beste manier is.

Uw Wob-verzoek moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

aurora1
door aurora1 - Apr 11, 2019 om 23:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Eigelijk steelt u grond van de gemeente. U mag het kopen of teruggeven. Prima toch? U heeft al zovele jaren helemaal voor niets die grond brutaalweg gebruikt. Dat willen ze nu rechtzetten.
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom u zo verontwaardigd bent en op het oorlogspad bent.

tijger1
door tijger1 Apr 11, 2019 om 23:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gratis houden.

aurora1
door aurora1 Apr 11, 2019 om 23:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, dat druipt er aan alle kanten van af. Ook mbt tot gratis juridische adviezen willen. Het kon weleen zo zijn dat de verstandhouding met al die buren niet zo geweldig is.... Maar wat ik eigenlijk niet begrijp is een dergelijke (levens) houding.....