Rolos
door Rolos Sep 26, 2019 om 10:03
Geldzaken & recht

Reken rente bij rood staan 10% en postorder bedrijf rekent 14% bij kopen op krediet. Pers. Lening is 6%?

Mogen zij zulke hoge rente berekenen nu die zo laag is? en

3591 12 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 26, 2019 om 10:06
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, hoe spijtig dat ook lijkt en is, het mag!

Deze is relevant m.b.t. uw vraag: 15% https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-is-kredietvergoeding-en-wat-is-het-maximale-kredietvergoedingspercentage  (ik zie dat de al eerder genoemde links niet doorkwamen maar die betroffen ook verwojzingen naar banken etc.)

edrick3
door edrick3 - Sep 26, 2019 om 10:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja.
Kopen op krediet is dus onverstandig!

tijger1
door tijger1 - Sep 26, 2019 om 10:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat mag. Dus eerst sparen is verstandiger.

https://www.geld.nl/lenen/service/wat-kost-rood-staan

panter22
door panter22 - Sep 26, 2019 om 10:47
6599 Antwoorden / Vragen

Wehkamp zeker. Zonde voor het geld dat je niet hebt.

lo
door lovewinnie - Sep 26, 2019 om 10:58
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Vind dat alleen Maar goed. Het is nu eenmaal ook risico van het bedrijf dat er soms niet betaald wordt en duurwaardes etc moeten ergens van betaald worden.
Je leent geld en dat kost geld. Of dat nu krediet of op afbetaling, het is en blijft een schuld. Daarom eerst sparen, dan kopen. Zonde van je geld

Grunnen.
door Grunnen. Sep 27, 2019 om 15:15
509 Antwoorden / Vragen

Onzin,de deurwaarders en gerechtskosten etc worden door de klant als ie  niet tijdig betaald .Dat kan aardig oplopen

lo
door lovewinnie Sep 27, 2019 om 17:26
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Tenzij ze in schuldsanering gaan. Wordt meeste kwijtgescholden en ziet schuldeiser niks

me
door mein33 - Sep 26, 2019 om 13:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Lenen bij een postorderbedrijf was altijd al veel duurder dan elke andere vormen van renteheffingen.
Al met al dus niets nieuws onder zon !!
De banken krijgen geld toe als ze geld  lenen en rekenen de consument, zoals u zelf aangeeft 6% - 10%, ook veel hogere rentepercentages en dat mag ook !
Als er dan toch al met geleend geld betaald moet worden, wat op zich al zeer onverstandig is, zoek dan een mogelijkheid om voor een zo laag mogelijk percentage te lenen en kijk of een persoonlijke lening tot de mogelijkheden behoort.

Eerst vergaren door te sparen en pas daarna genieten van de geneugten !!

re
door red1 - Sep 27, 2019 om 12:47
329 Antwoorden / 1 Vragen

Reclame!! Let op geld lenen kost geld  Je ziet het wel iedere dag op de T.V

va
door vanlotjegetikt - Sep 27, 2019 om 13:11
809 Antwoorden / Vragen

Alleen iemand vergeet iets
Al die niet betaalde nota's en al die schuldsaneringen komen uiteindelijk oa op mijn bordje terecht.
En bedankt.

koekeloer
door koekeloer Sep 27, 2019 om 13:53
562 Antwoorden / 18 Vragen

leg eens uit waarom U alle schulden van anderen moet betalen

va
door vanlotjegetikt Sep 27, 2019 om 14:23
809 Antwoorden / Vragen

Ik schrijf oa
En helaas betaald de consument en dat zijn wij deze kosten omdat dat in de prijs verdisconteerd wordt. Denk toch niet dat een ondernemer van de lucht leeft.

reivi22
door reivi22 - Sep 27, 2019 om 13:21
66 Antwoorden / 0 Vragen

Tja dat is het mooie van banken.
Wel klagen dat zij niets anders kunnen dan de consument geld vragen om hun centen te mogen stallen.
Ze staan immers met hun rug tegen de muur aan toch...?.
Neem de ING maakt nog steeds miljarden winst,ondanks de boete tegen witwassen van meer dan 700 miljoen euro, hebben ze nog zo 5 miljard winst geboekt.
Het is uiteraard  een schande dat die banken zo klagen en de gewone sterveling torenhoge rentes in rekening  brengen voor een persoonlijke  lening.
Laat het duidelijk zijn ondanks klagen maakt de ING 150 euro  winst PER SECONDE,ja u leest het goed per seconde.
Een Amerikaans  econoom zei een keer in een interview  dat banken eigenlijk  gelegaliseerde  misdaadsyndicaten zijn.

Ho
door Horlepieper - Sep 27, 2019 om 14:25
1 Antwoorden / Vragen

Dat is het verdienmodel van banken en het profiteren van mensen die tijdelijk geen geld hebben. Blijkt toch dat sparen en dan kopen het beste is. Ik ben het zeker niet eens dat er zulke hoge rentevergoedingen worden gevraagd. Maar misschien is het ook een bescherming naar de zwakkere in de samenleving.

mo
door mof - Sep 27, 2019 om 16:55
3619 Antwoorden / 3 Vragen
jo
door jorisw - Sep 27, 2019 om 19:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het is ook logisch dat dit soort leningen duurder zijn: er worden minder checks gedaan dus de risico mark-up is een stuk hoger. Ook zijn de bedragen relatief laag, en dan zie bij reguliere geldverstrekkers ook hogere kosten (de vaste kosten zijn immers onafhankelijk van de hoogte van de lening).