Ka
door KayBoumans Jan 11, 2021 om 16:39
Geldzaken & recht

Rekening herhalingscursus welke niet gevolgd is.

Zo'n 2 jaar gelden hebben we een EHBO cursus gevolgd.
Een paar weken geleden heb ik een rekening gekregen van 80€ voor de herhalingscursus
welke ik niet bij heb gewoond en waar ik me ook nooit voor heb aangemeld.
Ik heb 2x een mail gekregen met daarin een geplande datum waarop ik de herhalingscursus kon volgen.
Tot 2x toe heb ik me vrij last minute moeten afmelden in verband met een lopende Corona test.

Er wordt nu aangegeven dat er kosten gemaakt zijn voor het niet bijwonen van de cursus,
terwijl ik me nooit voor de herhalingscursus heb aangemeld.

Is het terecht dat ze een rekening sturen?

2914 10 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 11, 2021 om 16:45
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Indien u kunt bewijzwen dat u zich niet/nooit heeft aangemeld is het onrechtmatig. U dient evenwel dan wel zeker te weten dat u zich bij het aanmelden voor de cursus ook niet meteen heeft verplicht voor deelname aan de herhaling.

Indien het inderdaad onjuist is, dan schriftelijk, aangetekend bezwaar maken.

ne
door neodutchio - Jan 11, 2021 om 16:49
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Maar als u zich nooit heeft aangemeld, waarom hebt u zich dan 2 keer afgemeld? En met welke reden hebt u de cursus 2 jaar geleden, gedaan, van uzelf uit, of vanuit een organisatie?

mahadma
door mahadma - Jan 11, 2021 om 16:58
11537 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft dus 2 x een email gehad met een niet door u bestelde herhalingsdatum/tijd die u afgezegd heeft. U had dus uzelf definiteif moeten afmelden.

Als u niets besteld/afgesproken heeft met de ehbo in het verleden dan is het eenvoudig niet betalen.
Als er wel een herhalingsafspraak ooit gemaakt is, dan moet u betalen.

tenormin
door tenormin - Jan 11, 2021 om 17:23
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Bij de cursus die u twee jaar geleden hebt gevolg, stond er misschien in het contract dat er een herhalingscursus aan vast zat? Het lijkt me eigenlijk wel ietwat logisch om een opfriscursus te volgen. Maar als dat niet in het contract staat en u hebt zich niet opgegeven voor die herhalingscursus, dan hoeft u natuurlijk niet te betalen. Wat ik dan niet begrijp is dat u zich twee keer heeft afgemeld vanwege een Coronatest. Dat stukje vat ik dus even niet.

ju
door juliomariner Jan 11, 2021 om 18:07
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vermoed dat TS niet de hele waarheid heeft geschreven.
Er is waarschijnlijk wel een aanmelding gedaan  (waarom zou je anders 2 keer afmelden)
TS heeft echter gedacht dat het geen financiële consequenties zou hebben.
Hopelijk komt TS nog terug voor antwoorden hoewel ik daar mijn twijfels over heb.

tenormin
door tenormin Jan 11, 2021 om 18:32
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ach, van niets meer terughoren: zijn we inmiddels aan gewend, heel jammer trouwens.

diumenge
door diumenge Jan 11, 2021 om 18:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Tenormin om 18:32. Beetje overdreven dit, TS heeft nog geen twee uur geleden de vraag gesteld.

tenormin
door tenormin Jan 11, 2021 om 18:56
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ook dat is waar @Diumenge.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 11, 2021 om 18:41
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Deze opleiding geeft een EHBO diploma.

Die heeft beperkte geldigheid en verloopt nu en word ongeldig.
De herhaal  cursussen  zijn normaal voor EHBO,  nu meestal vervangen door BHV van werkgever uit.

Wel willen ze tijdig weten dat je niet kunt,  te laat afmelden  hebben ze lege plek.
Alleen de betaalplicht heb  ik twijfels over... heb die voorwaarden niet meer en  7 jaren terug is mijn EHBO  verlopen!

gerbera
door gerbera - Jan 11, 2021 om 22:12
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u toendertijd toevallig een certificaat gehad, deze is na 2 jaar verlopen. U weet dus zeker dat u zich niet heeft aangemeld voor een herhalingscursus? Had u niet op de ontvangen mail moeten aangeven dat u geen belangstelling had. En waarom afmelden als u zich niet heeft aangemeld, het feit dat u zich op het laatste moment heeft afgemeld komt dan ook vreemd over en zou de indruk kunnen wekken dat u wel gebruik had willen maken van de vervolgopleiding.

HOE LANG IS EEN RODE KRUIS CERTIFICAAT GELDIG?

Al onze certificaten zijn twee jaar geldig. Binnen deze periode mag een cursist een herhalingscursus van hetzelfde cursustype volgen, mits de laatste lesdag van de herhalingscursus ook binnen de termijn van twee jaar valt. Dit scheelt de cursist tijd en dus ook kosten. Mocht de geldigheid van een certificaat verstreken zijn, dan kan een cursist zich inschrijven op een reguliere cursus en niet (meer) op een herhalingscursus.

mo
door mof - Jan 13, 2021 om 18:00
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U heeftlast minute afgemeld. Afmelden kan alleen als u zich eerst heeft aangemeld. Of de reden en korte termijn tot vrijwaring van kosten zouleiden hangt van de coorwaarden van de cursus af.
als u zich niet heeft aangemeld hoeft u zich niet af te melden en de rekening niette betalen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 13, 2021 om 19:11
1389 Antwoorden / 10 Vragen
marita5
door marita5 Jan 13, 2021 om 19:19
11507 Antwoorden / 15 Vragen

$omsss , reactie is bij het verkeerde topic geplaatst .

Ca
door Cassie020 - Jan 14, 2021 om 08:52
6 Antwoorden / 0 Vragen

Gezien de reactie die uitblijft van KAYBOUMANS zal het verhaal iets anders in elkaar steken. Waarom 2 keer afmelden terwijl er nooit een aanmelding is gedaan?

1paul
door 1paul - Jan 14, 2021 om 09:04
3134 Antwoorden / 0 Vragen

de vraag is of deze herhaling al afgesloten is op het moment dat u de ehbo cursus ging volgen, u heeft vast een overeenkomst afgesloten waar dit in staat....

pino123
door pino123 Jan 14, 2021 om 09:41
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Inderdaad er zal vast iets staan over in de algemene voorwaarden.