e.
door e.geominy Jan 16, 2011 om 22:24
Geldzaken & recht

Rekeningen

als ik na 16 maanden opeens een rekening krijg moet ik die dan nog volledig betalen?

5672 15 Rapporteer

druifje01
door druifje01 - Jan 16, 2011 om 22:35
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Dat moet je wat nader toelichten. Is het product geleverd, dan ja. Waarom zou je eigenlijk niét volledig willen betalen?

Lsk520
door Lsk520 - Jan 16, 2011 om 22:56
827 Antwoorden / 2 Vragen

Of misschien een rekening van je zorgverzekeraar?
Dan moet je sowiezo betalen, maar geef maar aan wat voor rekening het betreft.

stacey
door stacey - Jan 16, 2011 om 22:59
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ja lijkt me wel,
de `laagste` verjaringstermijn is 2 jaar = 24 maanden -
en daar zit je met 16 maanden dus nog lang niet aan.
Verjaring

marcel75
door marcel75 - Jan 17, 2011 om 08:44
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Wou de rekening dan een beetje betalen? Dat gaat niet lukken. Een mens kan immers ook niet een beetje zwanger zijn. Je betaald of je betaald niet. Niet betalen zal in dit geval er toe leiden dat je veel meer moet betalen omdat van verjaring nog geen sprake is. Gewoon op tijd betalen dus.

anduril
door anduril - Jan 17, 2011 om 13:14
167 Antwoorden / 1 Vragen

Onduidelijk wat er gefactureerd wordt. Niet met de factuur eens? Dan bezwaar maken, maar wel met redenen omkleed. Gedeeltelijk oneens? Dan het onbetwiste deel betalen en voor het betwiste deel bezwaar maken, met redenen omkleed. Van verjaring is geen sprake.

koekeloer
door koekeloer - Jan 17, 2011 om 13:30
562 Antwoorden / 18 Vragen

Natturlijk moet je betalen, als de rekening klopt. Of er moet iets in de voorwaarden van de leverancier staan dat rekeningen die laat worden gestuurd niet betaald hoeven te worden.

an
door ankhor - Jan 17, 2011 om 13:42
122 Antwoorden / 0 Vragen

Yep alleen bij banken kan geld verdampen, maar zelfs daar blijven schulden altijd bestaan. ;o)

ha
door harryromijn - Jan 17, 2011 om 14:16
272 Antwoorden / 0 Vragen

laat ik het antwoord anders stellen:
- u merkt nu, dat u van iemand al 16 mnd geld tegoed heeft. Laat u het nu maar zitten ?
- als ik een vordering op iemand heb, en die persoon heeft zich om welke reden dan ook aan betaling onttrokken ( verhuisd, geen adreswijziging gestuurd) , krijgt die persoon ook de wettelijke rente erbij te betalen. En als ik fraude aan kon tonen, een strafrechtelijke aanklacht erbij.
consumentenkoop: verjaring 2 jaar.
zie ook: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2401

traporgel
door traporgel - Jan 17, 2011 om 15:08
191 Antwoorden / 4 Vragen

Bij het stellen van een vraag zou automatisch de notificatie aangezet moeten worden, zodat de vraagsteller wéét dat er reacties zijn. Ook zou het prettig zijn als vraagstellers toch minstens enkele malen per dag controleren wat de antwoorden zijn. In de notificatiemail staat een link om direct naar uw eigen vraag te kijken.

Geen dank, graag gedaan.

ka
door kasseur - Jan 17, 2011 om 17:09
11 Antwoorden / 5 Vragen

vertel zelf eens, waarom niet?

jaap58
door jaap58 - Jan 17, 2011 om 18:46
21 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=e.geominy schreef op zondag 16 jan 2011, 22:24]als ik na 16 maanden opeens een rekening krijg moet ik die dan nog volledig betalen?
Wat is dat nou voor een rare vraag??
Leg nou toch eens uit wat er pressies aan de hand is!
Hier kan toch niemand iets mee!

ge
door gewicht - Jan 17, 2011 om 19:12
170 Antwoorden / 1 Vragen

Ben het helemaal met Jaap 58 eens ,de vraag is zeer onvolledig en kan zo niet beantwoord worden.
Het valt mij op dat de vraagsteller geen reactie geeft op de vragen en "antwoorden ".
Het lijkt mij weer zo,n vraag die niet serieus is gesteld om een goed antwoord te krijgen.

marcel75
door marcel75 - Jan 18, 2011 om 08:38
5124 Antwoorden / 4 Vragen

De vraag is op zich wel duidelijk, maar er is blijkbaar nog geen welgevallig antwoord gekomen. Zolang dat niet komt, leest TS de bijdragen wel, maar reageert niet (meer).

invalide
door invalide - Jan 18, 2011 om 09:30
787 Antwoorden / 5 Vragen

Voor ik een betrouwbaar antwoord kan geven moet ik eerst meer info weten...

Maar, het is bij mijn voorgekomen dat ik ook na 1 jaar een rekening kreeg,
ik vermoede dat ik contant betaald had maar na controle bleek het wel overgemaakt per bank dus het was al betaald.

Normaal betaal ik contant en zou dan geen betaal bewijs meer hebben en in dit soort gevallen is het lastig.
Daarom betaal ik deze firma nu altijd via de bank zodat ik bewijs heb.

Maar als contant mogelijk is word het voor hun moeilijk bewijsbaar dat je niets betaalt hebt maar eerst meer info waarvoor en hoe.

Lsk520
door Lsk520 - Jan 18, 2011 om 17:38
827 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=invalide schreef op dinsdag 18 jan 2011, 09:30]Voor ik een betrouwbaar antwoord kan geven...

Jij?

Onmogelijk!
Zoals gebruikelijk dump je weer je eigen ervaringen en daar heeft TS zoals gebruikelijk bij reacties van jou helemaal niets aan.
Verbazend toch dat jij al zoveel hebt meegemaakt in Nederland...

Er is al -tig keer gevraagd of TS meer info kan geven, dat hoef jij niet nog eens te doen!