Cl
door Claire2019 Feb 11, 2020 om 21:47
Geldzaken & recht

Rente

Ik heb bij primeline een doorlopend krediet en betaal 18% rente,
Is dit een reëel?

4552 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2020 om 21:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom stelt u uw vraag opnieuw? De reacties bij uw eerdere vraag niet gelezen?

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/hoge-rente-doorlopend-krediet?id=600022

tenormin
door tenormin Feb 11, 2020 om 22:11
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Kennelijk (bijna) niemand leest antwoorden. Misschien ook vergeten vinkje te zetten dat men antwoorden wil ontvangen.

tijger1
door tijger1 Feb 12, 2020 om 00:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zo als al eerder gezegd. Ramp site. Dat vinkje zou dus standaard moeten zijn.

panter22
door panter22 - Feb 12, 2020 om 09:00
6599 Antwoorden / Vragen

Kennelijk begrijp je de eerder gegeven antwoorden niet. Hindert niet. Het is ook ingewikkeld.
Je kunt contact opnemen met de klantenservice van Primeline.
De vraag stellen op het contactformulier. Hopelijk krijg je dan een schriftelijk antwoord dat je nog eens na kunt lezen. En op dit forum eventueel weer een vraag over stellen.
https://www.primeline.nl/contact/

holstein
door holstein - Feb 12, 2020 om 09:26
922 Antwoorden / 16 Vragen

Het zweet zou me uitbreken bij zo'n rente, volgens mijn zit je bv bij de RABO en ING nu rond de 7 tot 7,5%

panter22
door panter22 Feb 12, 2020 om 09:51
6599 Antwoorden / Vragen

De rente is bij Primeline hoger, maar geen 18%
https://www.primeline.nl/doorlopend-krediet/rentetarieven

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 12, 2020 om 09:57
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Meld u aan bij www.geldbelangen.nl zoals ook in de Kassa uitzending genoemd.

reivi22
door reivi22 - Feb 12, 2020 om 11:21
66 Antwoorden / 0 Vragen

Het is ongelooflijk  dat deze,zou bijna zeggen,misdadige  praktijken  nog bestaan met dit soort rente.
Banken kunnen tegenwoordig  zo goed als gratis  geld lenen bij de centrale Europese  bank.
Onze eigen banken zitten met al dat geld in hun maag daar zij 0.5% opstal rente bij de centrale  Europese  bank moeten betalen.
Ze zitten helemaal  niet meer te wachten  op onze zuurverdiende  spaarcenten .

astra29
door astra29 - Feb 12, 2020 om 11:38
19 Antwoorden / 3 Vragen

Wat denkt u zelf??

re
door red1 - Feb 12, 2020 om 12:01
329 Antwoorden / 1 Vragen

Doorlopend , noem het maar  DOODLOPEND  van wege de rente op rente

sira
door sira - Feb 12, 2020 om 12:15
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Weliswaar offtopic, maar kan iemand mij hier uitleggen wat de zin (ofwel het nut) van een doorlopend krediet is? En dan bedoel ik niet de punten die banken noemen.

Het geeft mij het gevoel dat je met een doorlopend krediet de kans loopt totaal geen overzicht meer te hebben over je financiën.

Er werd mij altijd geleerd eerst te sparen en dan pas te kopen. Als je het geld niet hebt dan is het jammer, maar dan kun je het niet kopen.
Die rente van een dergelijk is toch zonde van het geld?!

Misschien dat er een voorbeeld genoemd kan worden waarbij een doorlopend krediet wel nut heeft, want ik weet ze niet. Is er ook geen categorie mensen die het krediet gebruikt om aankopen op bijvoorbeeld internet te doen?

panter22
door panter22 Feb 12, 2020 om 13:02
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt gelijk. Als bv je wasmachine stuk is en jehebt geen geld om een nieuwe te kopen, dan kun je beter een persoonlijke lening nemen. Je lost elke maand af en dan ben je er van af.
En neem je een doorlopend krediet, dan kun je het afgeloste bedrag steeds weer opnemen. Dat is het gevaar van een dk. Er is altijd wel iets wat je nodig hebt en je komt gemakkelijk aan geld.
Voor je het weet zit je tot over je oren in de schuld.

jo
door jorisw Feb 12, 2020 om 13:19
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Een doorlopend krediet kan handig zijn als je inkomsten schommelen. Bedrijven hebben ook vaak een kredietregeling omdat inkomsten pas na de investeringen komen. Het voordeel voor consumenten bij een doorlopend krediet is dat de rente vaak wat lager is dan bij een persoonlijke lening. Als je dan de discipline hebt om het netjes af te lossen is dat toch weer een voordeeltje.

En het is iets te simpel om te zeggen dat je eerst moet sparen voordat je iets uitgeeft. Ik heb ooit een lening afgesloten om een auto te kopen die ik nodig had om een bepaalde baan te krijgen. Dat was de beste investering ooit. Zonder die baan had ik nooit bereikt wat ik nu bereikt heb. Maar goed, we dwalen af van het onderwerp. Een lening bij een instantie als Primeline doe je niet als het om een slimme investering gaat, maar hoogstwaarschijnlijk alleen omdat je bij reguliere banken al geen geld meer kon lenen.

ho
door honda98 - Feb 12, 2020 om 12:43
103 Antwoorden / 1 Vragen

ik dacht dat primeline niet meer bestond want ik heb er jaren geleden ook met dit bedrijf te maken gehad.
het was toen zo dat iets kon kopen en later betalen en het was meteen een doorlopend credit met een zeer hoge rente.
veel winkeliers zijn gestopt met zaken via dit bedrijf.
je kan bij banken veel goedkoper lenen als bij primeline.
ik begrijp ook niet dat dit bedrijf nog bestaat !

mimuja
door mimuja - Feb 12, 2020 om 12:45
6 Antwoorden / 2 Vragen

Waar haalt u die 18%vandaan? Op de site staat als hoogste percentage 8.9% bij een doorlopend krediet!

mo
door mof - Feb 12, 2020 om 13:12
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Blijkbaar is dat reeel want u betaalt het. Is geen fantasie. Maar het is eel een hoge rente op een krediet.

ro
door ron503 - Feb 12, 2020 om 13:24
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Voor zover ik primeline ken zijn ze begonnen met een kopen op afbetaling formule (een soort van Wehkamp constructie) en vooral winkeliers boden die optie aan. Rentes konden inderdaad oplopen tot 18% of zelf 21% en dat gedurende de looptijd. Het addertje onder het gras was dat het krediet limiet niet op het te kopen product werd gesteld maar vele malen hoger en dat vertelde de winkelier dan ook en dan werd het voor de klant wel heel erg aanlokkelijk om nog meer te gaan kopen zonder te beseffen wat de consequenties zouden zijn. Als dit krediet uit die tijd dateert en nog steeds loopt dan heeft u zelf een handtekening onder het contract gezet en blijft u tot afloop van het contract aan die 18% rente vastzitten.

1paul
door 1paul - Feb 12, 2020 om 15:38
3101 Antwoorden / 0 Vragen

nee, zoek een ander, sluit de lening over maximaal mag er 14 % gerekend worden trouwens

hans515
door hans515 - Feb 12, 2020 om 18:37
250 Antwoorden / 117 Vragen

Wáárom  sluit je zoiets af? Is toch absurd hoog?

diumenge
door diumenge - Feb 14, 2020 om 18:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoi Claire,

Wordt het niet weer eens tijd om een vraag over de hoge rente te stellen, waarvan je antwoorden vervolgen niet meer leest?