an
door angelique+1948 Sep 23, 2010 om 19:24
Geldzaken & recht

Rentepunten ING

de ing geeft rente punten weg zeggen ze, waar je dan cadeau''s voor kunt krijgen met bij betaling, ik keek ook eens of er wat voor mijn gading bij zat, zag ik tot mijn grote schrik dat ze forse bezorgkosten en administratie kosten rekenen.Bij een tv van 750. rekenen ze zo maar 50 euro voor deze kosten, voor siraden van 15€ rekenen ze 4.95 bezorgkosten. Ik vraag me af wat deze rentepunten eigelijk voor zin hebben. Schaf ze af en geef de mensen gewoon meer rente voor hun spaargeld

38147 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 23, 2010 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier zijn al meer vragen over geweest.
Je krijgt die punten voor niets.Net zoiets als zegeltjes bij de boodschappen.
Maar je hebt er weinig aan,want als je naar de prijzen van de artikelen kijkt dan ze je dat die in de meeste winkels veel lager zijn.
En dan moet je inderdaad nog dure verzendkosten betalen.
Gewoon niets mee doen,en het artikel gewoon in de winkel kopen.
Dan krijg je het ook nog meteen mee ook.

Groetjes.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2010 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo angelique+1948,

Zoals motormuis al aangeeft: die rentepunten krijg je zo maar.
Blijven 3 jaar geldig. Daarmee kun je spullen kopen in de Rentepuntenwinkel.
Soms kun je er je voordeel mee doen: bv. kaartjes voor voorstellingen. Die zijn écht goedkoper. Of bv. McAfee virusscanner. Dat scheelt ook meer dan de helft met de reguliere prijs. Of bv. (proef)abonnementen. Ook dat scheelt.
Gewoon af en toe in de 'winkel' kijken of er toevallig iets van je gading is.
En anders niets mee doen.
Blijft het feit dat ING beter een beetje meer rente zou kunnen geven. Daar heb je meer aan!

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2010 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Edrick3.

Je hebt gelijk dat er inderdaad bepaalde dingen goedkoper zijn dan in de winkel.
Maar dan moet je er echt naar zoeken en het toevallig net nodig hebben.
Meer rente geven doen ze niet want dan kost het hun geld.
Nu geven ze zogenaamd iets weg en dat kost hun niets.
Wie weet verdienen ze er zelf nog wel wat aan.
Groetjes.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2010 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

angelique+1948

Niet alleen de bezorgkosten en de administratiekosten zijn een probleem, maar ook de aftersale service klopt niet als je aanspraak moet/kunt maken op de fabrieksgarantie en de wettelijke bescherming van de consument op basis van het levensduurprincipe.
ING stelt zich op als tussenpersoon en niet als verkoper, maar zij zijn wél degelijk de verkoper! Zij verwijzen je bijvoorbeeld bij een defekt standaard door naar de fabrikant/importeur, terwijl je daarmee helemaal geen koopovereenkomst hebt afgesloten. Je zou zelfs kunnen stellen, dat de toegepaste handelspraktijken van ING oneerlijk zijn en dus in strijd met de Wet op de Oneerlijke Handelspraktijken (de WOHP/2008).

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2010 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

De rentepunten zij geenszins gratis, maar gaan ten koste van de rente die ING op bijvoorbeeld de inernetspaarrkening geeft, deze staat al jaren op hetzelfde lage niveau. Het aanbod in de ING-winkel is buitengewoon beperkt, de genoemde adviesprijzen zijn sterk overdreven en ik vind ik dus een waardeloos systeem, hetgeen ik de ING, middels de op hun site geplaatste enquete heb laten weten. Ik heb ze geadviseerd om daar mee te stoppen en behoorlijke rente te geven. Als ik iets wil kopen, dan ga ik gewoon naar de winkel.
H.J. van Teunenbroek-Haarlem

ve
door verwijderd - Sep 24, 2010 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mij ook verbaasd over de hoge verzendkosten.
Bovendien zijn de prijzen die je moet bijbetalen hoger dan in de (internet) winkel.
Weinig keus in merken, electronica, allemaal van Philips, waar ik al helemaal geen fan van ben.
Een keer wilde ik wat bestellen wat mij wel iets leek, toen ik zag wat de verzendkosten waren heb ik er maar van af gezien.
Opzouten met die punten en geef wat meer rente ING!!

ve
door verwijderd - Sep 24, 2010 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geen fijn systeem. Ik heb nog nooit wat gekocht. Inderdaad, de producten zijn vaak duurder dan in de winkel. En is het diefstal van ING dat de rentepunten niet meer geldig zijn na drie jaar? Zal wel niet: het zal wel in de voorwaarden staan. Slikken dan maar of gaan sparen bij een andere bank.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2010 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pure afzetterij!! in de winkels is het goedkoper dan wat daar te zien is! niet motiverend zo he,walgelijk! hou die rotpunten maar bij je ing!

ve
door verwijderd - Sep 24, 2010 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb nog nooit iets gedaan met de Rentepunten. Het is veel beloven en weinig geven doet de gek in vreugde leven. Gewoon afschaffen en een beetje meer rente voor klanten die al heel lang bij de ING en voorloper Nederlandse Middenstands Bank bankierden.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2010 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het er niet mee eens dat je die rentepunten voor niets krijgt. Er zit een verschil tussen de reguliere rente, en de rente die je bij de ING krijgt. Voor het verschil krijg je die rentepunten, die geen ene lor waard zijn.

ING, vroeger de Postbank, die de rentepunten heeft geintroduceerd, pretendeert dat je 50 procent korting krijgt. Dit is gelogen, want ze geven die korting op adviesprijzen, en die is vaak een stuk hoger dan reguliere prijzen.

Ik heb eens de proef op de som genomen, een tijd geleden, en ik ben eens gaan kijken wat zoal werd aangeboden, en ik ben ook meteen gaan kijken voor welke prijs je dat artikel in een reguliere winkel kon aanschaffen. Verschillende artikelen bleken met zogenaamd korting bij ING duurder te zijn, dan in een reguliere winkel ZONDER korting.

Ik heb de ING vaker gevraagd om die rentepunten om te zetten in contant geld, dat wer bij de rente geteld zou worden, maar daar beginnen ze niet aan. Ze beweren inderdaad dat ze ''gratis zijn. Nee, gratis zijn de punten echt niet.

Dit noemt men het presenteren van een sigaar uit eigen doos. Om te kunnen profiteren van die rentepunten, ben je de andere helft van je rente OOK nog kwijt.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2010 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

ing oplichters bende, je betaald je blauw ook met rentepunten in leveren,trouwens als geen gebruik maakt van rentepunten verlopen ze.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2010 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben al een paar keer aan de ING (eerder de Postbank) laten weten dat we het systeem van rentepunten waardeloos vinden. Als je wat prijsbewust bent dan kun je al gauw ontdekken dat diverse artikelen in winkels goedkoper zijn.
Helaas, de ING is kennelijk niet te vermurwen en kan kennelijk niet iets anders voor zijn klanten bedenken.
Iets meer rente op de spaarrekening bieden, dat zou bij de klanten aanzienlijk beter scoren dan het geven van die duizenden (domme) rentepunten.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2010 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Te duur, altijd spul dat je niet nodig hebt, dus overbodig. Als ik een paar schoenen wil, ga ik wel bij de schoenwinkel naar binnen. ING is een bank. Advies: hou je dus gewoon bij BANKZAKEN. Geef wat meer rente want ik weet ook wel weer wie de slechte gang van zaken bij de banken (door henzelf veroorzaakt nota bene) zal moeten gaan betalen in de vorm van een rente die een stuk lager is dan voor de crisis. En dan druk ik me voorzichtig uit. Hoezo geen bonussen meer... Ha, ha... Weggaan? Ontslagen worden? geld TOEgeven inplaats van krijgen ja!!

ve
door verwijderd - Sep 24, 2010 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het hele rentepunten systeem is waardeloos ,te duur /goedkoper op internet en allemaal dingen die je niet gauw koopt

ve
door verwijderd - Sep 24, 2010 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

ING verandert de spelregels tijdens het spel.... Toen ik na jaren enige tienduizenden rentepunten had kwamen ze met het verhaal dat die binnenkort zouden vervallen. Dus niet alleen de punten die ik vanaf dat moment erbij kreeg, maar juist de punten die ik in de voorgaande jaren had gekregen. Mijn vraag naar de voorwaarden die golden toen ik voor het eerst die rentepunten kreeg leverde geen enkele reactie op. (De clausule over het na drie jaar vervallen ervan bestond toen nog niet dus die konden ze ook niet leveren). Na vele malen rappels sturen kreeg ik eindelijk de voorwaarden die ze net uit de hoge hoed hadden getoverd! Dat was te zien aan het jaartal van verschijnen dat er op gedrukt stond. Ik heb mij er druk over gemaakt omdat dit weer een van die voorbeelden van modern bankieren is waar de hele maatschappij nu de klappen van krijgt. Voor wat betreft het gebruik van die punten: soms, heel soms, zit er tussen de artikelen wel eens iets dat de moeite waard is. Maar neem je zaklantaarn mee anders vind je het niet. Het meeste is veel te duur, de adviesprijzen zijn sterk opgepept, de verzendkosten moet je goed in de gaten houden en over de garantie heeft iemand anders het al gehad. Mocht u echter graag bijdragen aan de nederige bonussen van de bankiers dan kan ik u het gebruik van de rentepunten van harte aanbevelen!

ve
door verwijderd - Sep 25, 2010 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even een andere reactie als alleen hoge prijzen.Wij wonen in België en kunnen de punten niet eens gebruiken. Zelfs niet als je het op een Nederlands adres wilt laten bezorgen.Dat is helemaal je reinste waanzin.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2010 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van mij mogen ze het schrappen. Ik doe er niets mee.
Ze kunnen de moeite en het geld beter ergens anders in steken!
Laatst zag ik een optie om ze aan een goed doel te schenken. Zelfs daar moet je nog aan bij betalen. Helemaal gek....

ve
door verwijderd - Sep 26, 2010 om 02:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

En wat is nu het nut van deze vraag en de antwoorden??
Wellicht iets om eens aan ING zelf te vragen?
Dat is de enige plaats waar een antwoord vandaan kan komen.........trouwens, ik snap niet wat iedereen nog bij ING doet als er zo over geklaagd word, ik ben er gewoon weggegaan!

ve
door verwijderd - Sep 26, 2010 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer leert de mens eindelijk een keer dat al die acties van banken/supermarkten en al die andere bedrijven enkel maar bedoeld zijn klanten te binden. En met heel veel succes. Kijk maar eens in uw beurs en u bent trots op de klantenkaarten. En het gaat hier bij het grootste gros van mensen om het goedpraten. Ik heb een AH bonuskaart dus profiteer ik graag van de speciale aanbiedingen. En gemak dient de mens nu je er toch bent van je bonus te profiteren koop je ook andere boodschappen. En ook al betaal ik er wat meer voor bouw wel mijn punten en tegoed op. Dat is al van alle tijden en beschreven door Festinger in zijn cognitieve dissonantietheorie. Iedereen is geneigd zijn eigen handelen altijd goed te praten. Bijvoorbeeld ING. Bank die massaal geld heeft verdiend door je het gevoel te geven dat je er als klant bijhoort. Terwijl je duizenden euro's had kunnen besparen door geen rentepunten te verzamelen maar door slim op de prijzen te letten . Want alle banken/supermarkten en bedrijven vissen in dezelfde markt.

Vara heeft happen na peynenburg als slechte ontbijtkoek getest. Iedereen die deze koek blijft kopen zal zeggen ik vind hem wel lekker of deze test klopt niet. Ik ga niet naar de jumbo voor de bijna beste en goedkoopst geteste koek. En dat is nou precies wat Festinger bedoeld.Mensen praten hun eigen gedrag altijd goed.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2010 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je krijgt deze punten niet voor niks!! Het levert hoe dan ook minder rente, of meer kosten op voor je rekening. Al dit soort zaken moeten namelijk ergens van betaald worden. Dat geldt ook voor airmiles, zegeltjes, en de rest van dit soort onzin. Uiteindelijk betaal je zelf.
Deze rentepunten slaan echter alles, zeker toen bekend werd dat ze gingen vervallen na verloop van tijd. Het enige dat je er mee kunt is in hun (te dure) shop zaken kopen. Het wakkert gewoon het consumentisme aan: je hebt de punten, je 'wilt'er iets voor kopen (want het lijkt waarde te hebben...), dus koop je iets. Heel soms is er iets interessants qua prijs, maar meestal ben je elders goedkoper uit.
Naast alle bonussen voor topmensen van banken zijn deze rentepunten de doorslaggevende reden geweest voor mij om van bank te wisselen en ik begrijp niet dat er niet veel meer mensen zijn die dat doen. Er zijn namelijk banken die wél zinnige zaken doen met MIJN geld. Ik hoef niet persé de allerhoogste rente, maar wil wel graag het gevoel hebben dat de winst die er gemaakt wordt nuttig gebruikt wordt en niet belandt bij een groep mensen die menen daar meer aanspraak op te maken dan ik en dit kunnen doen onder de verkeerde voorwendselen!
Wat ik gedaan heb: gewoon van bank gewisseld. Sindsdien heb ik minder kosten, meer rente (ook op mijn betaalrekening!), beperkte of geen bonussen voor topmensen, een bank die mijn geld verantwoord besteedt, een super makkelijk internet betaalsysteem, alle service die je kunt bedenken, en de mogelijkheid een deel van mijn rente te schenken aan een goed doel!! En vooral: geen rentepunten meer. Life can be good.... een aanrader dus.
En mocht je het idee hebben dat het lastig is om over te stappen?? Dat gaat zo goed als automatisch. Ik heb dat nu met twee rekeningen en twee verschillende banken gedaan en nog nooit één probleem gehad.
Mijn 32456 rentepunten ben ik ik kwijt, maar heb er duizend keer meer voor teruggekregen!

ve
door verwijderd - Sep 26, 2010 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@,

Dus .... in aansluiting op confix: overstappen naar de ASN-bank!!
Info vind je hier