ho
door hoogveld42 Feb 15, 2015 om 17:11
Geldzaken & recht

Reparatie binnen de garantie termijn

Ik heb mijn laptop/notebook ter reparatie aangeboden bij Medion B.V. De laptop blijft hangen tijdens het opstarten.

Nu krijg ik van Medion bericht met daarin 3 mogelijkheden:
- ik moet € 132,24 betalen voor de reparatie
- ik krijg de laptop ongerepareerd terug en dat kost dan € 49,50
- of ik krijg de laptop helemaal niet meer terug

Mijn vraag is mag Medion dit eisen binnen de garantietermijn.
Ik vind dit eigenlijk crimineel gedrag.

Graag uw antwoord op dit probleem

met vriendelijke groeten

Theo

3257 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Feb 15, 2015 om 17:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo hoogveld42,

Je had de laptop bij de verkoper aan moeten bieden.
Blijkbaar ben je rechtstreeks naar Medion gegaan?
En ja, dan rekenen ze onderzoekskosten.
Daar is niets 'crimineels' aan.

Overigens zit je nu op een openbaar forum en dan is het niet gebruikelijk om privégegevens te vermelden.
Heb de redactie gevraagd je NAW-gegevens te verwijderen (maar aat zal wel morgen worden).

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Feb 15, 2015 om 18:14
11716 Antwoorden / 52 Vragen
0

Dit zegt Consuwijzer erover, klik HIER.

zoekster
door zoekster - Feb 15, 2015 om 18:14
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

Lijkt me erg vreemd, die garantie van Medion moet toch ergens voor staan? Wat is de uitleg dat je voor de reparatie moet betalen?

zoekster
door zoekster - Feb 15, 2015 om 18:25
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

Ik vraag me overigens af of dit een probleem is van de hardware van de laptop. Lijkt me eerder een software probleem.

jo
door joentje1978 - Feb 15, 2015 om 19:50
367 Antwoorden / 6 Vragen
0

Zou binnen de garantie in principe niets uit moeten maken of je de laptop bij de winkel ter reparatie aanbied waar je hem gekocht hebt of bij de fabrikant zelf.

De winkel stuurt hem toch door naar de fabrikant die zelf meestal geen technische dienst heeft en dit uitbesteed aan externe geautoriseerde reparatiebedrijven.

Reden dat er kosten aan verbonden zitten duidt op een mankement wat niet onder de fabrieksgarantie valt.
Kan een gevalletje "eigen schuld" zijn of misschien een softwarefout die uitgesloten is van de fabrieksgarantie.

Als je de laptop terug wilt betaal je die 49,50 EURO onderzoekskosten, is een vergoeding voor het werk wat ze er aan gehad hebben.

Je kunt ook afstand doen van de laptop en dan hoef je de onderzoekskosten niet te betalen omdat ze de onderdelen van je laptop voor een andere reparatie kunnen gebruiken wat de onderzoekskosten compenseert.

Ik zal als ik jou was eerst even informeren wat er aan de laptop mankeert.

alfatrion
door alfatrion - Feb 15, 2015 om 20:07
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Je kan kiezen tussen de wettelijke garantie en de handelsgarantie. Voor de wettelijke garantie moet u bij de verkoper zijn. U heeft dus gekozen voor de handelsgarantie. Het hangt dan af van de garantievoorwaarden.

wimmi20
door wimmi20 - Feb 16, 2015 om 12:40
2154 Antwoorden / 7 Vragen
0

Medion is het huismerk van ALDI.
Als daar de laptop is gekocht moet je voor garantie rechtstreeks bij Medion Nederland zijn.
Tegen de gangbare regels in neemt ALDI in de winkel geen garantiegevallen aan.
En Medion wil 132 euro voor reparatie hebben.
Dus vast geen software probleem.

crewmember
door crewmember - Feb 16, 2015 om 13:19
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit lijkt me inderdaad een software probleem. En dit valt niet onder de garantie. Software is je eigen verantwoordelijkheid.

Medion heeft dit waarschijnlijk ook geconstateerd en dus moet je de onderzoeks of reparatie kosten betalen.

mahadma
door mahadma - Feb 16, 2015 om 13:26
11716 Antwoorden / 52 Vragen
0

ALS, let wel, als, het een softwareprobleem is, kàn dit zomaar door de gebruiker worden/zijn veroorzaakt. Vraag een specificatie van de te verrichten "reparaties".

el
door elice82 - Feb 16, 2015 om 16:53
10 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wat moeten ze repareren / vervangen?
Dus wat staat er in de mail of brief?
Als je dat niet weet ga dat eens navragen bij Medion.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Jo
Johnni73 - Feb 25, 2024 om 14:11
Geldzaken & recht

Verplicht verhuizen na grondige renovatie

Ik moet verplicht verhuizen binnen 1 jaar, echter ben ik meer gaan verdienen en ben ik gaan samenwonen, dus volgens de woningbouw verdien ik nu teveel voor een sociale huurwoning, ook krijg ik geen urgentie, dus een ander huis vinden in dezelfde buurt gaat niet meevallen, ook zal ik een veel duurder huurhuis moeten gaan zoeken. heb je nog rechten in deze situatie ?, want zij willen mij hier weg he ... Lees meer

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

GK
GKHB - Sep 29, 2024 om 06:47
Huishouden & energie

Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?

Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie:   Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer