sa
door sab__ Jul 16, 2019 om 23:28
Geldzaken & recht

Reparatie verkocht huis

Hallo iedereen,

Toen we ons huis hadden verkocht, merkte we vlak daarna een lekkage op. Wij hebben dit gelijk verteld aan de nieuwe bewoner. Daarna is de nieuwe bewoner ingetrokken en hebben we ook netjes de lekkage laten repareren. Nu is het zo dat er nog een stukje muur geschilderd moet worden en de verzekering dat niet dekt. Wij willen dit zelf komen doen, maar de bewoner wilt dat net als bij de reparatie hier ook een bedrijf voor komt. Wij willen dit oplossen, het valt onder onze reparatie, maar willen dit zelf komen doen. Kan de de nieuwe bewoner beslissen dat wij een bedrijf hiervoor moeten inschakelen?

5818 9 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jul 16, 2019 om 23:39
11506 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sab ,

Kan de de nieuwe bewoner beslissen dat wij een bedrijf hiervoor moeten inschakelen?

Nee .

Lees hier stap 5 , klik op de rode regel .

https://www.juridischloket.nl/wonen-en-buren/koopwoning/verborgen-gebreken/

sa
door sab__ Jul 16, 2019 om 23:45
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt!

marita5
door marita5 Jul 16, 2019 om 23:46
11506 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

tijger1
door tijger1 - Jul 17, 2019 om 00:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom dekt de verzekering dat niet? Maar die bewoner kan wel zoveel willen. Als u dat kunt doen, heeft hij dat maar te accepteren. En anders doet hij het zelf maar.

ne
door neodutchio - Jul 17, 2019 om 08:38
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Wat netjes van u om de problemen direct op te lossen, vele doen dan niet. Ook heel netjes van u om zelf het schilderwerk te willen doen. Het enige dat de kopers mag ‘eisen’ is dat het opgelost wordt. Door wie of hoe is aan u.
Geen idee hoe groot de plek is, maar het eerste dat ik doe in een nieuw huis is een kwast pakken en alle muren opfrissen. Schijnbaar wil de koper van uw huis er meer uithalen.
Gewoon aangeven dat u het zelf komt doen en anders niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 17, 2019 om 08:50
16825 Antwoorden / 202 Vragen

Zie de al gegeven reacties waar ik niets aan heb toe te voegen. U heeft het gemeld en wilt het zelf oplossen.
Als de nieuwe eigenaar dit niet wil is het zijn/haar zaak en zijn ook de kosten voor hem/haar.

me
door mein33 - Jul 17, 2019 om 10:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Vraag een broer, zwager of een zeer goede kennis om dit klusje voor u uit te voeren.
Zeg tegen de nieuwe eigenaar dat u een schilder langs stuurt om dit klusje voor u te klaren en maak een afspraak met betrokkene voor het proffessioneel  ;-)) laten uitvoeren van dit verfklusje.

Hebben ze geen interesse, dan lekker in hun eigen sop laten gaarkoken en niets meer van u laten horen !@!

audb
door audb - Jul 17, 2019 om 11:22
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Koop een bus "isolatie" verf of als het latex is bij de Action een emmer deze dekt beter dan hele dure merken.

De koper heeft namelijk niets te eisen u moet de boel weer in orde krijgen zoals het voor de verkoop was.

Was de lek na het teken van de koop contract dan was het zo dat de nieuwe bewoner dit had moeten oplossen immer kan u niet door een muur heen kijken of er ergens een lek zat.

ma
door malty - Jul 17, 2019 om 11:52
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is er eigenlijk met dat stukje muur, was dat al bij de verkoop of is dat door de reparatie gekomen.
En, als dat door de lekkage komt waarom vergoed de verzekering het niet?
Ik weet niet of dat stukje muur een gedeelte van een grote muur is waardoor, om geen kleurverschil te krijgen, de hele muur geschilderd behoord te worden, kan ik me voorstellen dat men liever dit door een schilder laat doen.

audb
door audb Jul 19, 2019 om 11:43
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het moet bewonbaar zijn en als er geschilderd wordt dan hoeft dat geen top kwaliteit te zijn.

En een kleine kleur afwijking zie je pas als de verf droog is maar dat moeten de huidige bewoner(s) apcepteren.

mo
door mof - Jul 17, 2019 om 12:28
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De eigenaar van de won8ng mag van u verwachten dat u de won8ng professioneel laat opknappen. U mag daarvoor het schildersbedrijf uitzoeken, mits de schade voor de koop bekend was en er afspraken zijn gemaakt. Zo niet, dan bepaalt de eigenaar en u draait op voor de kosten.

Iv
door Ivo W Jul 18, 2019 om 23:43
729 Antwoorden / Vragen

Wat een onzin. De verkoper is verplicht om de schade te verhelpen. Hoe dat geregeld wordt is aan de verkoper.

Alleen wanneer de verkoper een volstrekt onredelijk voorstel doet (bijvoorbeeld: "Ik kom elke avond een uurtje langs om een klein stukje te schilderen"), dan heeft de koper recht om dat te weigeren.

Als verkoper in het verleden ook altijd zelf de binnenmuren geschilderd heeft, levert verkoper simpelweg de mate van kwaliteit die de muur had voordat de schade is ontstaan.
Mocht de verkoper het herstelwerk uitgevoerd hebben, maar lijkt het resultaat echt nergens op, dan is er daarna wel reden tot klagen voor de koper.

me
door mein33 Jul 19, 2019 om 10:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@MOF,

Onjuist wat u suggereert, de schade moet hersteld en afgewerkt worden en dat moet netjes gebeuren, maar wie de werkzaamheden uitvoert doet niet terzake !

panter22
door panter22 - Jul 17, 2019 om 13:36
6599 Antwoorden / Vragen

Ik kan mij voorstellen dat de nieuwe eigenaar niet blij is dat je zelf de muur gaat bijverven. Het is een hoop geklieder in huis en voor je het weet zit alles onder de verf. Heb je daar weer gedoe mee.
Hoeveel kost een schilder?
Of zou de nieuwe bewoner tevreden kunnen zijn met een emmer muurverf? En doe er desnoods nog een roller van de action bij met  afdekplastic van €0,50