Ma
door Marcel Engels Mar 26, 2020 om 12:02
Geldzaken & recht

Restitutie concertkaarten n.a.v. corona

Concert van SAGA op 14-03-2020 in Enschede is verplaatst naar 8 oktober 2020. Op deze datum echter ben ik verhinderd. Heb dus via de site van Ticketmaster een verzoek tot restitutie ingediend. Hun reactie is dat er nu niet om restitutie gevraagd kan worden omdat ze het zo druk hebben. Het feit dat Ticketmaster in eerste instantie zelf aangaf dat dit wel kon, wordt nu éénzijdig teruggedraaid. Wanneer ik mijn geld terugkrijg is dus volstrekt onduidelijk. Is deze handelwijze van Ticketmaster wel correct?

1274 9 Rapporteer

panter22
door panter22 - Mar 26, 2020 om 12:08
6599 Antwoorden / Vragen

Misschien is het je ontgaan, het land is bijna in een lockdown vanwege het coronavirus. En 8 oktober is nog ver weg.
Maar even wachten hoe alles loopt.

tenormin
door tenormin Mar 26, 2020 om 12:57
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Maar hij kan niet op 8 Oktober.

Tr
door Trostomaat Mar 26, 2020 om 13:18
239 Antwoorden / Vragen

Het gaat er niet op dat hij niet kan op 8 oktober.
Wat hij wel kan is gewoon wachten. Geduld hebben totdat zijn verzoek beantwoord kan worden en er meer duidelijk is over het al dan niet teruggeven van geld.

tenormin
door tenormin Mar 26, 2020 om 13:50
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Was mijnerzijds sarci bedoelt @trostomaat: de hele wereld staat op zijn kop en het lijkt hier alleen nog maar over "ikke ikke" te gaan. Treurig.

Tr
door Trostomaat Mar 27, 2020 om 00:29
239 Antwoorden / Vragen

Had ik niet door. Als u nou 'kan' vetgemaakt had ipv 'hij' had ik het vast begrepen ;)

marita5
door marita5 - Mar 26, 2020 om 12:12
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Marcel Engels ,

Is deze handelwijze van Ticketmaster wel correct?

Het staat op hun site , Ticketmaster kan geen ijzer met handen breken .

Wat als mijn evenement wordt geannuleerd of verplaatst vanwege het coronavirus (COVID-19)?

De overheid heeft besloten dat alle events t/m 1 juni niet kunnen plaatsvinden om de verspreiding van het coronavrius tegen te gaan. Als het evenement door de organisatie definitief is geannuleerd, nemen we per mail contact met je op.
We nemen ook contact met je op als je evenement is verplaatst. Tickets blijven dan geldig voor de nieuwe datum. Het kan zijn dat je verhinderd bent. Vanwege de drukte door de vele verplaatsingen van events is het nu nog niet mogelijk om een restitutie aan te vragen.
Wij vragen je begrip voor deze uitzonderlijke situatie. Zodra er meer nieuws is, delen wij dit op onze website en op onze FAQ’s

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://help.ticketmaster.nl/hc/nl/articles/360006565817-Wat-als-mijn-evenement-wordt-geannuleerd-of-verplaatst-vanwege-het-coronavirus-COVID-19-

tijger1
door tijger1 - Mar 26, 2020 om 12:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, even wachten dus.

diumenge
door diumenge - Mar 26, 2020 om 13:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat maakt het uit wanneer je je geld terugkrijgt? Je had het al uitgegeven, dus je zal het niet direct nodig hebben. Beetje geduld hebben en dat geld komt vast wel terug.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 26, 2020 om 16:26
16772 Antwoorden / 202 Vragen

De reactie is, ik citeer u letterlijk: er kan nu niet om restitutie worden gevraagd omdat ze het zo druk hebben! Dat lijkt mij hoe dan ook niet te vertalen als 'eenzijdig terugdraaien'. Kent u het gezegde 'Geduld is een schone zaak' en ook 'Haastige spoed is zelden goed'

U kunt m.i. op dit moment van niemand die op enigerlei wijze betrokken is bij dit probleem verwachten 'dat men ijzer met handen kan breken'

Hoe dan ook, ik zie vooralsnog niets incorrects aan de handelwijze die u noemt.

rj
door rjw - Mar 26, 2020 om 16:43
3237 Antwoorden / 5 Vragen

Sommige mensen liggen echt onder een steen. Je snapt toch ook wel dat als alle geplande evenementen moeten worden herpland dat zo'n bedrijf tijd nodig heeft. Het is niet dat er 1 concert gecancelled wordt. Dan kan je gewoon binnen korte tijd je geld terugverlangen. Maar nu gaat het om honderden events. Gewoon ff blijven nadenken.

aurora1
door aurora1 - Mar 26, 2020 om 17:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zou even wachten niet een goed idee zijn? Al die mensen worden helemaal knetter van niet alleen het verplaatsen van concerten en evenementen met mogelijk zelfs minder personeel , maar ook van al die mensen die gisteren restitutie willen. U had het geld al uitgegeven, dus u kunt vast nog wel eten.

edrick3
door edrick3 - Mar 26, 2020 om 17:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hun reactie is dat er nu niet om restitutie gevraagd kan worden omdat ze het zo druk hebben.
Klopt. En dat staat ook op hun site te lezen (zie @marita5)

justmeagain
door justmeagain - Mar 26, 2020 om 23:45
623 Antwoorden / 8 Vragen

Sorry hoor maar als ik naar een concert van één van mijn favorieten zou willen zou ik er alles aan doen om op de nieuwe datum te kunnen. Vrij vragen, oppas regelen, diensten ruilen, enz enz. Is gewoon onwil!