Retour porto terecht?
Mijn partner heeft 2 korte broeken besteld bij lidl-internet bestellingen. De ontvangen artikelen waren duidelijk te klein, hoewel de bestelde maat 40 hooguit 34/36 bleek, volgens de opgave op de site stretch (elastan), maar niet van stretch geleverd. Nu is de regel: retourzending is porto retour voor rekening klant. Ik snap best wel dat als het artikel conform info is geleverd dat het logisch is dat je retourporto zelf moet betalen.
Nu vraag ik mij wel af: Als het artikel dus niet conform aanbieding is geleverd, is dan in dit geval de regel retour porto voor klant nog houdbaar?
Immers je hebt om 2 redenen niet gekregen wat je besteld hebt.
Correctie: De retourporto blijkt gratis, maar je moet wel de verzendkosten van lidl naar klant a € 6,95 betalen voor een fout geleverde order..
Topantwoord
Dat zou volgens hun website gratis moeten zijn: https://customercare.lidl.nl/SelfServiceNL/s/article/Is-ruilen-of-retourneren-gratis en kennelijk houd men zic daar dan toch niet aan. Heeft u de hiervoor genoemde procedure wel gevolgd? Zo ja, doe dan o.a. een melding bij www.consuwijzer.nl en uiteraard bij https://www.lidl.nl/c/service---contact/s10008086 en het kan ook een optie zijn om met de tekst van de website naar een Liddl winkel te gaan.
Topantwoord
Indien de artikelen niet zijn zoals geadverteerd, dan behoor je alle kosten terug te krijgen, ook je retourkosten. Ik zou ze daar even over bellen voor je retourneert. Wat Heremietkreeft voorstelt, is ook een goed idee, even langs de winkel.
@SIRA, ik keek nog even verder en het zou volgens de website van Liddl mits de procedure gevolgd gratis moeten zijn. :-) Mijn antwoord is meteen hierop aangepast.
Misschien hebt u iets aan deze link:
https://customercare.lidl.nl/SelfServiceNL/s/global-search/%40uri#q=Retour%20porto&tab=allContent&numberOfResults=12
Hallo Mahadma ,
Lees ook hier ,
https://customercare.lidl.nl/SelfServiceNL/s/article/Ik-wil-mijn-artikel-retourneren--terugsturen-Hoe-werkt-dit
Lees ook hier de voorwaarden Art 8 / en 9
5 - De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen
https://www.lidl.nl/c/algemene-voorwaarden/s10004350
Er lijkt dus sprake van onduidelijkheid resp. verschil in die voorwaarden.
Als het gaat om een foute zending of er wordt een product geleverd dat niet van het juiste materiaal of kleur is dan besteld, dan betaal ik dat niet en geef dat aan bij de klantenservice. Bijan altijd wordt dan "uit coulance" de verzendkosten gecrediteerd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Hoe haal ik bedwantsen weg?
Hoi,
Ik denk dat ik last heb van bedwantsen. Wij zijn op vakantie geweest en sindsdien heb ik last van jeuk en rode bulten. Ik probeer ze zelf te bestrijden met alle tips op het internet, maar ik krijg ze echt niet weg.
Nu wil ik een ongediertebestrijder inschakelen, alleen vind ik dit echt belachelijk duur.
Heeft er iemand misschien de gouden tip voor mij?
Het zou me
...
Lees meer
Al die middelen die koud ook schoon wassen, hoe slecht zijn die voor het milieu?
Ik herinner me nog de fosfaat ellende: wasmiddelen met fosfaat zorgden voor enorme problemen in het buitenwater. Moesten er dus uit.
Nu de energie duur is, gooien ze ons plat met reclame voor (af)wasmiddelen die in koud water ook schoon wassen.
Daar moeten dan wel haast sterke chemicaliën in zitten toch?
Wanneer leren we eens dat een nieuwe stof eerst echt goed moet worden onderzoc
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer