Al
door Alkmaar1993 Oct 23, 2017 om 15:12
Geldzaken & recht

Retourformulier kwijt

Ik heb onlangs bij Lucardi online 4 aritkelen besteld. Nu wil ik graag 2 artikelen terugsturen (is nog binnen de 14 dagen) maar de meegeleverde retourbon ben ik helaas kwijt.

Hen heb ik gebeld en gemaild, maar zij zeggen dat ik het retourformulier moet hebben en dat ze deze niet online kunnen sturen.

Kan ik mijn artikelen nu niet terugsturen? Mag dat?

5415 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 23, 2017 om 15:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, dan had je dus iets zorgvuldiger moeten zijn.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Heb je iets besteld, maar is het niet zoals verwacht? Dan kun je ervoor kiezen je product te retourneren. De retourtermijn is twee weken.

Met onze bijgeleverde retourformulier en sticker kan je gemakkelijk en snel artikelen terugsturen. Als je gebruikt maakt van onze retoursticker dan brengen wij voor deze service €2,50 retourkosten in rekening. Je bent echter niet verplicht deze optie te gebruiken.
Uiteraard kan je ook je pakketje ruilen of retourneren in een van onze winkels, dit is helemaal gratis!

Al
door Alkmaar1993 Oct 23, 2017 om 15:23
1 Antwoorden / 2 Vragen

Dat dat een probleem is, zie ik ook in. Maar ben nu op zoek naar een oplossing

tijger1
door tijger1 - Oct 23, 2017 om 15:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk kunt u ze wel terugsturen. Maar de afwikkeling duurt wellicht iets langer.

Vraag het adres waar het naar toe moet en bewaar de track and trace goed. Een pakje sturen kost u dan wel €6;95. Doe een factuur van het pakje er bij in. Vermeld daarop ook al uw gegevens, bankrekeningnummer, telefoon, mailadres.

Lees ook hier. Naar beneden scrollen, zie voorbeeld brief.

https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand

Al
door Alkmaar1993 Oct 23, 2017 om 15:56
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hartelijk dank!

Ge
door Genee - Oct 23, 2017 om 15:26
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Toch maar even goed zoeken.
Kijk ook in de oud papier stapel.

boppe1943
door boppe1943 - Oct 23, 2017 om 15:36
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Uit de algemene voorwaarden van Lucardi:

"Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer."

Als u dus het modelformulier kwijt bent, zou u volgens de alg. vw. ook zelf een formulier kunnen maken waarop u schrijft:
Hierbij deel ik u, onder verwijzing naar uw art. 8 van uw alg. vw. mede, dat ik onze overeenkomst betreffende 2 van de 4 bestelde artikelen, en wel (naam artikelen) herroep. Ik stuur genoemde artikelen hierbij aan u terug. (Maar voor alle zekerheid kunt u Lucardi telefonisch ook even op deze mogelijkheid wijzen).
Omschrijving:
besteld op dd-mm-j----
ontvangen op
bestelnummer
uw naam
uw adres
uw IBAN bankrekening.
Uw terugbetaling zie ik gaarne tegemoet.
M.v.g.
uw handtekening.

(Ik zie dat u al een link naar een voorbeeldbrief heeft ontvangen van @tijger1).

Al
door Alkmaar1993 Oct 23, 2017 om 15:56
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hartelijk dank!