Retourzending geleverd maar geen geld
Hallo,
14 juni jl. heb ik een bestelling geplaatst bij bbqmusthaves.nl, een drop-shipping webshop (MW Products). Deze bestelling had ik gedaan voor Vaderdag, maar ze hadden erg mooi in de algemene voorwaarden verstopt dat de levertijd 4 weken is.
Het is mijn eigen schuld dat ik niet in de algemene voorwaarden heb gekeken, dat klopt, maar dit is een principe kwestie. Dit bedrijf maakt een prachtige website, maar doet feitelijk aan drop-shipping vanaf China. Natuurlijk, als ik dat gezien had, had ik gewoon in China besteld (een slechte impuls-aankoop van mijn kant). Via Facebook ben ik op deze website gekomen en de reacties op hun reclame waren lovend en (achteraf gezien) onredelijk positief. Ik ben er vrij zeker van dat ze deze reacties gekocht hebben.
Ik ben absoluut ontevreden over deze webwinkel en wil deze bestelling annuleren. De webwinkel werkt echter niet mee. Er zitten een aantal haken en ogen aan:
- - Ik heb de bestelling de volgende dag geannuleerd (15 juni). Hier werd echter niet op gereageerd. De 16e kreeg ik een bericht dat de bestelling verzonden was. Nadat ik daarover gemaild had, kreeg ik het antwoord dat de order ‘automatisch doorgezet en verwerkt is’. De tracking gaf op dat moment geen informatie. 19 juni stond in de tracking ‘this item is pre-advised’.
- - Na ontvangst heb ik gevraagd naar een retouradres, ik kreeg een adres in China.
De postcode klopte niet (5 ipv 6 cijfers) en dus kreeg ik een adres in Nederland.
- - Ik heb met een brievenbuspakje de matjes teruggestuurd en de track en trace geeft aan dat de bestelling geleverd is op 24 juli. Ik heb netjes 2 weken gewacht voor ik naar mijn geld vroeg, waarop ik deze reactie kreeg:
bedankt voor uw bericht.
Uw retour is niet bij ons aangekomen, daar heb ik ook al contact over gehad met Post.NL.
Het kon dagen niet worden bezorgd en opeens gaf de track en trace aan dat het bezorgd zou zijn bij ons.
De afzender (u in dit geval) kan een onderzoek op laten starten, zou u zo vriendelijk willen zijn om dit te doen?
Mijn oprechte excuses voor dit ongemak.
De vraag is nu eigenlijk, wat zijn mijn rechten?
Een onderzoek starten heeft na 2 weken weinig zin. Zij geven aan niets ontvangen te hebben, maar de tracking geeft aan van wel. Aangezien de website en Facebook pagina al vol staat met leugens heb ik het idee dat ze hier ook over liegen. Mag ik van MW Products geld verwachten?
Ze weigeren me tegemoet te komen zonder ‘dat het pakket geleverd is’ en op alle vragen wordt netjes een ontwijkend antwoord gegeven.
Ik voel me opgelicht en zou iedereen afraden om überhaupt zaken te doen met MW products.
Ik zou toch post nl proberen maar ben bang dat u naar uw geld kunt fluiten
Zoals juliomariner al aangeeft je kan postnl een onderzoek laten doen want inderdaad jij bent de verzender en dus verantwoordelijk voor het verzenden.
Vanaf het moment dat je wist dat je met een dropshipper van doen had had je al moeten accepteren dat je geen rechten meer hebt en je teveel betaald had. Je had je er direct bij neer moeten leggen dat je niet zo slim bent geweest en het pakketje gewoon had moeten houden. Nu heb je niks en zul je ook niks meer krijgen.
Nog een tip voor de toekomst.
Nagenoeg alle advertenties op facebook zijn er om je te bedonderen blijf er bij weg of accepteer dat je bedonderd wordt.
Moeten accepteren dat je geen rechten hebt als je erachter komt dat het een dropshipper is gaat me wel een beetje te kort door de bocht.
Mld in ieder geval de site bij het acm (waarschijnlijk klopt de website van de dropshipper op een aantal belangrijke punten niet namelijk contactadres gegevens, KVK nummer etc. Als er maar genoeg van dit soort sites gemeld worden zal de ACM uiteindelijk wel ingrijpen en wordt het dropshippen vanuit Aliexpress en Wish niet meer interessant voor deze gassies en zal het fenomeen ophouden te bestaan.
Ach dat kleine beetje rechten die je hebt krijg je nooit tenzij je er heel veel geld in wil steken en dat snap je toch zelf ook wel.
dat wel maar het gaat er bij niet in dat deze zichzelf ondernemer noemde crimineeltjes die ff een dropshipcursus bij Jozua hebben gedaan maar van geen toeten nog blazen weten niet aangepakt moeten worden.
U wist feitelijk al dat het om een drop-shipping, (zolderkamer hobbyist) ging en toch daar bestellen. Producten komen uit China waar u veel te veel voor betaald. Retourzending is haast onmogelijk en het wordt een welles nietes spelletje. Informeer bij post.nl hoe e.e.a. verlopen is, uiteindelijk bent u als afzender verantwoordelijk, maar ik ben bang dat u naar uw geld kan fluiten.
Ls, bovenstaande reacties waren voor mij niet zichtbaar bij beantwoorden. Vandaar ook het min of meer gelijkluidend antwoord.
Reclames, een behoefte creëren die er niet is. En als je het nog een beetje mooier maakt komen de klanten op je af als vliegen op een hoopje ******.
Jaren geleden kocht ik een aantal van deze matjes voor mijn skottelbraai. Je kan heel moeilijk doen en alle vakantiespullen overal vandaan halen om altijd het goedkoopste te hebben, maar eens per jaar naar een grote kampeerwinkel is ook leuk. Lekker slenteren, natuurlijk wat nutteloze dingen meenemen, maar zeker ook wat we wel nodig hebben voor het nieuwe kampeerseizoen. Dus ja, dan neem je die dure matjes mee die ondertussen €6,95 p.s. kosten. Voordeel, ik hoef niet meer te schrobben en schoon te maken. Alleen het doekje onder de kraan en klaar.
Maar als een bedrijf gaat schreeuwen met 2+1 gratis en dat alleen vandaag nog en er nog maar 6 stuks op voorraad zijn, dan koop je meteen blind. Dat je meer dan het dubbele betaald is dan niet meer belangrijk, je krijgt er immers eentje gratis.
Dat de verkoper een KPN mailadres heeft, zich ineens bemiddelaar noemt, een werkadres heeft in een woonhuis en geen telefoonnummer is dan ook niet meer belangrijk. Geen algemene voorwaarden, want die heten ineens bemiddelingsvoorwaarden. Dat deze verkoper eerst probeert onder zijn verantwoordelijkheid uit te komen verandert snel en de rest van de voorwaarden is gewoon geschreven vanuit het oogpunt van de verkoper.
Maar ja, u schiet er niets mee op. Het is het ene woord tegen het andere. Ook al is het een principezaak voor u, dat kan duur uitvallen. Dergelijke bedrijfjes trekken zich in het algemeen nergens wat van aan. Blijft wonden likken en leergeld over.
Maar troost u, u bent niet de enige. Ik denk dat de teller ondertussen al op de 100 topics staat over dropshippers. Het is een beetje als Corona, je overkomt het en je wordt er immuun voor. Hoe meer mensen dit meemaken, hoe meer er in het vervolg nadenken voordat ze gaan kopen. Dan sterven dit soort bedrijfjes vanzelf wel uit.
Uw rechten: u kunt een vordering instellen zie: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en voor een voorbeeldbrief bijv. deze benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ maar of het nut heeft en mogelijk u niet onnodig en meer geld zal kosten vraag ik mij in alle ernst af. U heeft kennelijk deze waarschuwingen (o.a.) niet gezien: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat?utm_source=20200720-kassa-maandag&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa en deze: https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-in-china-let-op-de-valkuilen?mt=2e743c0d124aedd6883b788b4e7aa1cb985f34e03700cf6143bdefd5cc7a478c&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=POL-2019-11-21&utm_content=POL-2019-11-21&utm_term= Doe in ieder geval melding bij de ACM www.consuwijzer.nl
En in ieder geval als er geen goede terugzend afspraak is aangetekend of verzekerd verzenden!
En mogelijk heeft u deze ook nooit gezien, daarom ook bij deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/keurmerken-webwinkels
Er valt geen vordering in te stellen als de verkoper beweert dat hij het pakje niet heeft ontvangen. Verzender (ts in dit geval) is verantwoordelijk voor het verzenden en zal bij PostNL een onderzoek moeten laten doen.
Als je de vraag goed had gelezen dan weet je dat ts het pakketje al heeft terug gestuurd dus al je goed bedoelde advies is mosterd na de maaltijd.
@EPCOT Ts vraagt naar de rechten en een recht is en blijft het instellen van een vordering. U heeft welgelezen dat Ts wel is waar het pakket heeft teruggezonden maar niet dat de de verkoper stelt dat het niet is ontvangen - en dus Ts. ook nog geen geld terug heeft ontvangen.
Dus qua beantwoording qua rechten: hoe zo 'mosterd na de maaltijd?'
@heremietkreeft
Misschien dan het topic nog eens lezen? Daar schrijft de Ts dat beweeerd wordt dat het niet ontvangen is.
@Tijgerine, Ik begrijp even niet wat u bedoelt. Ik lees toch echt ook dit (Quote) Uw retour is niet bij ons aangekomen, daar heb ik ook al contact over gehad met Post.NL. De verkoper beweert dus dat het niet is ontvangen. En daardor een probleem en dus m.i. reden voor de vraag aan ons.
Wat ts schrijft is duidelijk” Zij geven aan niets ontvangen te hebben ” Dus al je misschien goed bedoelde advies is nutteloos want je kan niks vorderen als de verkoper het pakket niet ontvangen heeft, en ja dat staat er echt heel duidelijk dus je antwoord klopt niet, beide antwoorden of zelfs alle 3.
En wie is verantwoordelijk voor het verzenden? Ts. Verkoper heeft vermeld dat het pakket niet is ontvangen dus hoeft hij het geld niet terug te betalen. Ts moet door postnl onderzoek laten doen en als het pakket weg is heeft ts pech.
zeker ook te warm waar jezelf woont.
Hallo Adn1l ,
U bent de verzender , u kunt een klacht indienen bij Post.nl , niet geschoten is altijd mis .
Zie deze voorbeeldbrief , klik op de rode regel .
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/poststuk-kwijtgeraakt-klaag-als-verzender/
jij zegt bewijs te hebben dat pakketje geleverd is, dan heb je recht op geld terug, zo simpel is dat....
wat je kan doen is hen een angetekende brief sturen dat je binnen 15 dagen je geld terug wilt en je anders de vordering helaas uit handen zult geven aan een deurwaarder, deze kan dan voor je geld terug gaan halen, let wel, in eerste instantie zal de deurwaarder de kosten bij jouw neerleggen, tegelijk zal hij wel de kosten vorderen bij de leverancier van je product....
ze hadden de koop al meteen moeten annuleren toen jij dit deed trouwens....
GEschillencommissie webwinkels inschakelen. Ook al is het een dropshipping bedrijf, zij moeten u gewoon vergoeden. Geschillencommissie kost u in eerste instantie 50 €, als ze u in het gelijk stellen dan wordt die bij MW products in rekening gebracht en krijgt u uw geld terug.
Ze hadden dit nooit in de algemene voorwaarden mogen vermelden het is crusiale gegevens en die moeten direct worden vermeld.
Ook vraag ik me af of ze wel een KVK nummer hebben en/of er een adres is vermeld.
Maar wat ze schrijven klopt voor 100%, u bent de verzender en dus mag u ook bij Post.nl een klacht indiennen maar bij post.nl raakt ook wel eens (kuch) wat kwijt en zolang het niet verzekerd is verzonden is er een grote kans dat u lekker kan fluiten naar het geld.
Een brievenbuspakje, daar kun je dus niets mee. Je hoopt maar dat de postbode het pakje in de goede brievenbus deponeert.
Investeer bij het verzenden dus in die paar euro extra voor een pakje waar wel voor getekend moet worden bij ontvangst.
Dan weet je zeker dat iets afgeleverd en ontvangen is.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer