MaurienPlug
door MaurienPlug Jul 6, 2020 om 22:25
Geldzaken & recht

Retourzending wordt niet opgehaald door de verkoper

Hallo allemaal, 

Al enige tijd gelden hebben wij een spiegel gekocht bij een bedrijf. De levering van deze spiegel is zonder problemen gegaan. Na een aantal weken zagen wij een barst in de spiegel die daar zeker niet zat toen we hem binnen kregen (we hadden foto's van net na de levering). Na contact met de verkoper stelde deze al meteen voor om de spiegel te ruilen, echt een goede service. We daarna wel regelmatig vragen wanneer de spiegel dan kwam, maar uiteindelijk kwam deze dan (na 3 maanden). 

Het idee was dat de oude (kapotte) spiegel door de verkoper retour werd meegenomen. Deze was hij echter vergeten mee retour te nemen (wij waren niet thuis). Nu hebben wij voorgesteld om de spiegel voor hem weg te doen omdat hij anders hem helemaal moet komen ophalen, maar daar werd de verkoper erg boos van. Uiteindelijk zijn de gemoederen bedaard, en vraag ik regelmatig wanneer hij de oude spiegel komt ophalen. Deze staan namelijk gigantisch in de weg. We zijn echter nu ruim 3 maanden verder, en de oude spiegel is nog niet opgehaald. De verkoper blijft zeggen dat misschien volgende week de route wel gunsig is. Wat zijn in deze onze rechten en plichten? Mogen wij, nadat wij meer dan 5x hebben gevraagd om de spiegel op te halen, de spiegel zelf wegdoen? 

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Maurien



6134 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jul 6, 2020 om 22:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen
2

Ik zou hem nog maar een tijdje bewaren. Even service terug verlenen.

aurora1
door aurora1 - Jul 6, 2020 om 23:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen
1

Nou, dat zou ik maar niet doen, wegdoen. Die spiegel is immers niet van u? Gewoon welwillend zijn voor een welwillende verkoper, dus nog even wachten. Dat in de weg staan zal vast wel meevallen.

alfatrion
door alfatrion - Jul 7, 2020 om 03:43
1659 Antwoorden / 1 Vragen
2

Ik zou een brief sturen waarin je jem sommeert om de spieger op te halen binnen 14 dagen. En wanneer hij dat niet doet, dan vat je die gedraging op als een uiting van zijn wil om te spiegel niet te behouden. Daarna kun je hem weggooien. Aan alles komt een keer een einde.

panter22
door panter22 - Jul 7, 2020 om 08:35
6599 Antwoorden / Vragen
1

Als jullie niet thuis waren, hoe had hij de spiegel dan uit jullie huis kunnen halen? En heeft hij de nieuwe spiegel voor de deur achtergelaten?
Zet die spiegel even in de schuur of op zolder. Daar staat hij toch niemand in de weg 
Of je brengt hem zelf even terug. Of stuurt de spiegel op eigen kosten terug. Ben je er op een nette manier vanaf.


heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 7, 2020 om 09:47
16845 Antwoorden / 202 Vragen
0

Begrijp ik uit uw verhaal dat de spiegeln wel is vervangen en u dus een nieuwe kreeg? Als dat zo is, wat is dan het probleem te wachten tot de verkoper komt of de spiegel zelf weg te brengen? De kapotte spiegel is en blijft wel eigendom van de verkoper tenzij die besluit er afstand van te doen.

ka
door kaartendraak - Jul 8, 2020 om 10:50
180 Antwoorden / 2 Vragen
0

Stuur rekeningen voor opstalling, dan komen ze misschien wel sneller. Voor elke dag dat ie langer staat dan bijv de datum wanneer het opgehaald MOET zijn kan je opstalkosten in rekening brengen, jij bent nu in principe een soort magazijnhouder voor hen. Of je laat hem onder rembours via post.nl bij jou thuis ophalen. Weigeren ze hem dan en komt ie alsnog terug bij jou, volgens mij  mag je er dan mee doen wat je wilt, je geeft ze tenslotte tijd en kans genoeg om het op te halen. Het houdt een keer op zoals 1 van de andere reageerders ook al zei.

zoekster
door zoekster - Jul 8, 2020 om 11:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Vreemd gedrag van de verkoper. Die spiegel is in feite onverkoopbaar, waarom dan zo woedend worden als je de spiegel weg wilt doen voor hem? Bespaart hem vervoerskosten. Soms wil een berichtje op facebook wel helpen om de zaak op gang te helpen.

mo
door mof - Jul 8, 2020 om 16:16
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

U moet hem een ultimatum stellen. Nu gebruikt hij uw huis als opslag voor de kapotte spiegel.
binnen 14 dagen afhalen en anders met het grofvuil mee.
ondaks de goede service bent u niet verplicht dit stuk langer te bewaren. De afspraak was dat u een vervangende spiegel kreeg, waar u blij mee mag zijn omdat de eerste spiegel zonder gebreken is geleverd en een barst in een spiegel iha onder geen enkele garantie valt,
maar hij zou de oude meenemen. Dat doet hij niet binnen redelijke tijd.

mo
door mof - Jul 8, 2020 om 16:20
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Panter, rare vraag ver wel of niet thuis zijn. Dat heeft niets te maken met de vraag die gesteld wordt.daoet ook niets af aan de oplossing en verantwoordelijkheid.
heremietkreeft, de kapotte spiegel is geen eigendom van de berkoper, want hij is betaald. De verkoper geeft gratis een andere spiegel weg en zegt de oude te willen ophalen. Dat moet hij dan wel doen. Als hij zich niet aan de afspraak houdt dan hoeft maurien dat op zeker moment ook niet langer.

panter22
door panter22 Jul 8, 2020 om 17:30
6599 Antwoorden / Vragen

Ts schrijft:
Het idee was dat de oude (kapotte) spiegel door de verkoper retour werd meegenomen. Deze was hij echter vergeten mee retour te nemen (wij waren niet thuis)
Ik vraag mij dan af hoe de verkoper die spiegel dan mee terug kon nemen als ts niet thuis was.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

Ka
Kassaben - Apr 21, 2024 om 16:35
Winkels & webshops

Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek

Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer

el-zorro
el-zorro - Apr 24, 2024 om 21:38
Geldzaken & recht

Coulance regeling

Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'.

Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp Veelvoorkomende problemen met de distributieriem

Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bij hij of zij schade o ... Lees meer