marieke2005
door marieke2005 Feb 9, 2009 om 22:14
Geldzaken & recht

Rits na 1x dragen kapot

Ik kocht een broek in de uitverkoop voor mijn zoon van 9. De broek was 45,00, maar nu met 40% korting. Na 1x dragen was de rits kapot. Ik ben terug gegaan naar de winkel en kreeg te horen dat zij niets voor mij konden betekenen. Volgens de winkel waren dit speciale kinderritsen en heeft mijn zoon er te wild aan staan rukken waardoor hij het kapot heeft gemaakt. Ik heb zei hen dat iok meer service verwachtte en na beraad met de baas wilde zij de helft van een nieuwe rits betalen. Ik dus de andere helft. Ook dat vond ik geen passende service. Ik kreeg echter nul op rekest. Ik heb wat uit zoek werk gedaan, maar sta volgens mij gewoon in mijn recht dat ik of geld terug hoor te krijgen of een kosteloze reparatie. Ik heb een brief afgegeven waarin ik verwacht dat zij het oplossen. de winkel heeft toegezegd het door te sturen naar de leverancier. Ik ben erg benieuwd.

Kan een winkel mijn zoon als schuldige aanwijzen na 1x dragen?

409 1 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Feb 9, 2009 om 23:30
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Marieke,

Nee, dat kan de winkel niet. Het eerste halfjaar na aankoop heeft zij de bewijslast dat het product door u of uw zoontje onoordeelkundig gebruikt is. Dus met ruw geweld stuk gemaakt. Een rits moet bij normaal gebruik duizenden keren open en dicht kunnen.

Brengt zij dit bewijs niet, dan dient ze gratis te repareren. Of te gratis vervangen. In het uiterste geval geld geheel terug.

Gewoon voet bij stuk houden.

Hardware ERror MAN.