lottesanne
door lottesanne Apr 29, 2014 om 19:28
Geldzaken & recht

Rollator

Mijn vader is een man van 90 jaar oud. Hij loopt zo krom dat hij bijna met zijn neus op de grond loopt. Zelfs als hij een gewone rollator heeft loopt hij helemaal voorover gebogen en scheef. Nu heeft hij een hoge rollator waardoor hij rechtop loopt. Mijn vraag is nu: ik weet dat rollators niet aftrekbaar zijn. Maar deze rollator is feitelijk medisch noodzakelijk, omdat hij alleen met dit speciale ding nog goed kan lopen. Is een rollator in dit geval dan wel aftrekbaar?

2227 9 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 29, 2014 om 21:22
16826 Antwoorden / 108 Vragen

rollator. Nee, is al langer niet meer aftrekbaar, helaas voor uw vader.

acjzr1
door acjzr1 - Apr 29, 2014 om 21:58
295 Antwoorden / 3 Vragen

Ik begrijp de noodzaak van de rollator.
Mijn moeder heeft die van haar ook heel hard nodig.
De standaard rollator kost echter nog geen honderd euro.
Bij de kringloopwinkel zelfs amper €12,50!
Aangezien deze te zwaar zijn voor mijn moeder om te tillen heeft zij voor nog geen tweehonderd euro een lichtgewicht rollator gekocht bij de ANWB winkel.
Dat zou toch geen probleem moeten zijn?
We hebben het hier over een eenmalige aanschafprijs.
Niet over maandelijks terugkerende kosten.

Cookies
door Cookies - Apr 29, 2014 om 22:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.........Maar deze rollator is feitelijk medisch noodzakelijk.........

Iedere rollator is natuurlijk medisch noodzakelijk. Of denk je dat mensen voor hun lol achter zo'n ding gaan lopen?

tijger1
door tijger1 - Apr 29, 2014 om 22:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Rollators zijn bij Kassa getest.

Deze kwam als beste uit de bus, klik hier

tijger1
door tijger1 - Apr 29, 2014 om 22:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog even gelezen, uw vader heeft er al een. Dus overbodig.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 29, 2014 om 23:34
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Een rollator is toch een hulpmiddel die staan wel bij de aftrekposten, maar dan als hulpmiddel te boeken.

Cookies
door Cookies - Apr 29, 2014 om 23:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 29 apr 2014, 23:34]Een rollator is toch een hulpmiddel die staan wel bij de aftrekposten, maar dan als hulpmiddel te boeken.

Rollators (en andere zaken) zijn sinds 2013 niet meer aftrekbaar!

forever-nl
door forever-nl - Apr 30, 2014 om 00:10
400 Antwoorden / 11 Vragen

Bijzondere bijstand is ook nog een mogelijke optie voor de bekostiging van zaken als rollators.

me
door mein33 - Apr 30, 2014 om 10:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Loophulpmiddelen, waaronder ook de rollator valt, zijn niet meer aftrekbaar van de belasting.
Een medische reden, welke dat ook mag zijn, maakt hierop geen uitzondering.