He
door HenkBijma Apr 15, 2019 om 18:54
Geldzaken & recht

Rouwadvertentie 100% duurder

Ik heb vorige week een rouwadvertentie geplaats ,bedrag : 395 euro voor een advertentie van 80*60 mm
Vorig jaar juni bij dezelfde krant een grotere advertentie voor 175 euro
Bij navraag is de verklaring van deze krant dat  sinds kort er in 3 kranten wordt geadverteerd en dus duurder is.
Ik heb daar geen boodschap aan want ik wil de advertentie in 1 krant geplaatst hebben (is goedkoper)
Mijn vraag aan kassa mag een krant zomaar meer dan 100% duurder worden ?
Het betreft een plaatselijke streekkrant.

1823 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 15, 2019 om 18:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk mag dat, ze mogen wel tien keer zo duur worden. De tarieven staan toch vermeld, neem ik aan? U had het ook nog even kunnen vragen, voordat u tot plaatsing overging.

ne
door neodutchio - Apr 15, 2019 om 18:59
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Er was ooit een tijd dat brandstof onder de 1 gulden per liter zat, mogen ze dan nu richting de 2 euro gaan?
De krant kiest er voor om kranten samen te voegen. U wilt in 1 krant adverteren, maar dat kan niet meer. Dat is een voorwaarde die de krant mag hanteren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 15, 2019 om 19:40
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Uiteraard mag dat. Of het slim is van de uitgever is een andere vraag.

newmikey
door newmikey - Apr 15, 2019 om 19:42
830 Antwoorden / 0 Vragen

Vragen aan Kassa moet u ook aan Kassa stellen. Dit is slechts het forum waar iedereen z'n mening mag geven. Een krant is gewoon een commercieel product en de maker er van is geheel vrij z'n eigen prijs te bepalen.

edrick3
door edrick3 - Apr 15, 2019 om 20:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja, dat mag.
Je had natuurlijk beter eerst prijsopgave kunnen vragen.

tenormin
door tenormin Apr 15, 2019 om 21:15
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Zoiets hoeft toch niet opgevraagd te worden? Prijzen van advertenties staan altijd vermeld. Zelfs in het "Sufferdje". Of Televaag.

aurora1
door aurora1 - Apr 16, 2019 om 00:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

In één woord: ja dat mag.
Ze mogen het net zo duur maken als ze willen, en u mag besluiten  daarvan geen gebruik te maken.

costnix
door costnix - Apr 16, 2019 om 08:29
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gecondoleerd met uw verlies.

Persoonlijk vind ik het een belachelijk hoge prijs. Heb het even omgerekend naar een vierkantemeterprijs. €82.292!
Hier is de formule te vinden hoe de Persgroep de prijs van een advertentie berekent:
https://www.persgroep.nl/adverteren/prijzen

TanteTanja
door TanteTanja - Apr 16, 2019 om 09:38
3 Antwoorden / 2 Vragen

Dit is gewoon een kwestie van vraag en aanbod

holstein
door holstein - Apr 16, 2019 om 09:59
922 Antwoorden / 16 Vragen

Prijs is natuurlijk vrij te bepalen, maar dat jij de advertentie in een krant wilt hebben en zij hem in drie zetten en u laten betalen is heel raar.

Neem maar aan dat je het online hebt geregeld, maar dan kun je duidelijk alle opties en prijzen per regel enz enz zien voordat je bevestigd.

jo
door jorisw - Apr 16, 2019 om 21:02
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het is niet aan een klant om te bepalen wat voor producten een bedrijf naar de markt wil brengen. In dit geval is het "product" dat wordt aangeboden plaatsing in 3 kranten. Als het goed heeft de uitgever van die kranten hierover nagedacht en de pro's en con's in kaart gebracht (pro: groter bereik, hoger inkomsten; con: kans dat klanten afhaken). Een een bedrijf mag ook helemaal zelf het prijsniveau bepalen.

Als een klant zich niet kan vinden in het product doet hij/zij wat anders.
De enige mogelijkheid die klant heeft is een bedrijf aanklagen als ze misbruik maken van een monopolie, maar dat lijkt me bij kranten niet gauw het geval. Er zijn er immers genoeg.