pi
door piet01 Jan 3, 2018 om 08:56
Geldzaken & recht

Savedo

Hallo Allemaal,

Ik heb via Savedo(www.savedo.nl) een deposito rekening geopend bij de CKV bank (belgisch bank).
Ik krijg van hun een duitse bankrekening door om het geld te storten.
Ik snap dit niet. Klopt dit? Heeft er iemand anders ervaring met Savedo.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

11215 10 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jan 3, 2018 om 09:20
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wat gaf de bank als reaktie op uw vraag? Of heeft u die nog niet gestelt daar?

tijger1
door tijger1 - Jan 3, 2018 om 09:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hebt u dan aangegeven dat u bij CKV een deposito wilt?

Ge
door Genee - Jan 3, 2018 om 09:34
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Geen ervaring mee, wanneer u toch het geld voor langere tijd vast wilt zetten zou u ook eens kunnen kijken naar beleggingsfondsen bij Nederlandse banken.
Lees eens
https://www.consumentenbond.nl/sparen-en-beleggen/sparen-in-het-buitenland

pi
door piet01 - Jan 3, 2018 om 09:35
3 Antwoorden / 7 Vragen

De bank zei dat het geld eerst naar de duitse rekening gaat en daarna naar de CKV bankrekening. Ik zou ook hiervan een afschrift ontvangen.

me
door mein33 Jan 3, 2018 om 10:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

.

me
door mein33 - Jan 3, 2018 om 10:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@piet01,

Een oud gezegde luidt :  Wat vanuit Nederland, via Keulen naar Brussel moet, komt meestentijds heel ergens anders uit ! Savedo is een Duitse instelling, vandaar dat het geld eerst naar Duitsland gaat, maar of uw geld ook echt zo goed weggezet is bij uw  Belgische voorkeur is nog maar de vraag, aangezien ik betwijfel of deze Belgische kredietverstrekker een paar tienden van een procent meer rentevergoeding kan geven dan een in Nederland opererende bank.
U moet uw geld wel heel lang vastzetten om een ietsje meer rente te kunnen krijgen en of dat met de aantrekkende economie wel zo verstandig is ? Heeft u ook de boete clausule gelezen !
Zou er nog maar eens diep over nadenken of dit wel de juiste route is voor uw spaarcentjes !!

tijger1
door tijger1 - Jan 3, 2018 om 10:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u de algemene voorwaarden had doorgelezen, kon u weten dat Savedo een Duitse instelling is.

Maar als u het niet vertrouwt, dan neemt u toch contact op met CKV en stelt u daar uw vragen?

ju
door juliomariner - Jan 3, 2018 om 18:20
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom opend u niet zelf rechtstreek een reking bij de belgische bank. Daar heeft u hen toch helemaal niet bij nodig. Zal ook wel goedkoper zijn

tijger1
door tijger1 Jan 3, 2018 om 18:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er zijn geen kosten verbonden aan een rekening van Savedo.

ju
door juliomariner Jan 3, 2018 om 19:57
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Ze moeten toch ergens van betaald worden. Daarbij waarom zo ingewikkeld via een tussenpersoon als het rechstreeks kan

Ha
door Hannelies Mar 18, 2018 om 16:54
Antwoorden / Vragen

rechtstreeks is veel lastiger want dat moet je naar Belgie reizen om je te legitimeren.
Savedo stuurt iemand bij je thuis langs ( of op kantoor )

hansje klein
door hansje klein Mar 18, 2018 om 17:56
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Juliomariner ...

Ze worden tweemaal betaald:

1 - via een provisie van de Belgische Bank, die jaarlijks de rente overmaakt
2 - TS zèlf kan daar echter pas op het eind van de deposito-rit over beschikken.

hansje klein
door hansje klein Mar 19, 2018 om 11:32
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Rekening CVK openen ...

De Belgische bank Centrale Kredietverlening N.V. (of kortweg CKV Spaarbank) is opgericht in 1956. CKV Spaarbank heeft geen bankkantoren in Nederland maar biedt Nederlanders wel de mogelijkheid om een deposito te open. Dat gaat via het platform van Savedo. CKV staat onder toezicht van de Nationale Bank van Belgie en de FSMA (Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten) en valt onder het Belgische depositogarantiestelsel.

ju
door juliomariner - Jan 3, 2018 om 18:22
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom opend u niet zelf rechtstreek een rekening bij de belgische bank. Daar heeft u hen toch helemaal niet bij nodig. Zal ook wel goedkoper zijn

zw
door zwaardvis - Jan 3, 2018 om 22:13
1525 Antwoorden / 51 Vragen
hansje klein
door hansje klein - Mar 18, 2018 om 17:27
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U heeft geld gestort t.b.v. een Savedo-deposito ... ? dan klopt uw verhaal.

Savedo.nl is een filiaal van Savedo.de. Zij controleren uw identiteit. Uw account is dan in Duitsland en het Savedo-deposito is/wordt  ondergebracht bij de genoemde Bank in België. De Bank in België stort jaarlijks de rente per deposito op uw account in Duitsland en aan het eind van de rit kunt u uw inleg + rente weer per deposito terug laten storten vanuit Duitsland op uw nederlandse konto.

Savedo is geen bank, maar een bemiddelaar. Het bedrijf valt hierdoor niet onder toezicht van de Nederlandsche Bank, maar van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Dit betekent onder andere dat ze moeten voldoen aan diverse informatie- en transparantievereisten. De partnerbanken vallen onder het toezicht van de betreffende landen en bij aanspraakmaken op het depotgarantiestelsel zult u naar België moeten afreizen, daar dit géén in Nederland geregistreerde Bank is.

Tenslotte wens ik u nu alvast veel sterkte met uw volgende > belastingaangifte <

https://www.savedo.nl/zo-werkt/belasting