Schade aan glazen na reparatie bij Pearle
Gister ging ik mijn bril ophalen die gerepareerd is aan schade in garantie. Hierover niets meer dan lof.
Nu zag ik tot mijn ontsteltenis dat tijdens de reparatie allerlei krassen (en schampen) op beide glazen zijn gekomen. Ik heb het meteen gemeld en het werd direct afgewimpeld. Pearle zou dit niet hebben gedaan. Het zou al op mijn glazen hebben gezeten. Het is hierbij ook wel bijzonder om te noemen dat de ontstane krassen en schampen allen vanaf de binnenkant erop gekomen zijn. Als ik ze tijdens gebruik zou hebben opgelopen is het heel bijzonder dat de glazen vanuit de binnenkant zijn beschadigt
Dus toen ik mijn bril kwam inleveren zei ik nog tegen de verkoopster als grapje ziet u wel dat mijn glazen onbeschadigd zijn! Het werd toen weggelachen maar achteraf gezien had ik natuurlijk iets moeten laten ondertekenen. Dit heb ik niet gedaan omdat je toch mag verwachten dat dit niet gebeurd.
Maar nu zijn beide glazen dus beschadigd. Ik verwacht ook echt niet dat ze met opzet zijn stuk gemaakt maar misschien zijn ze in een la van pearle beschadigd aangezien er iets mis gegaan was met bestellen en het nogal lang duurde voordat ze mijn onbeschadigde glazen konden overzetten.
De glazen waren nog maar twee of drie maanden oud en ik ben sinds kind al brildragend, en altijd al vaste klant bij Pearle. Ik weet dus als geen ander hoe ik moet omgaan met brillen. En dan zijn ze echt niet met 2 maanden al beschadigd. En zeker zoveel krassen en schampen in zo’n korte tijd en dan ook nog eens vanuit de binnenkant.
Welke recht heb ik?
Ik ben tot twee keer toe terug gegaan naar de desbetreffende pearle winkel. Maar ze winpelen me af en zeggen dat het mijn eigen schuld is. Ik heb nu een brief gestuurd naar de klachtenservice maar ik ben zo benieuwd welk recht ik heb?
Ik vind dat Pearle beide glazen kosteloos moet vervangen. Kan ik dit eisen?
Alvast bedankt! u zult begrijpen dat ik ongeloofelijk gefrustreerd ben!!!
2. Onverminderd het hiervoor bepaalde, moeten klachten over direct waarneembare gebreken van goederen binnen veertien dagen, doch uiterlijk binnen twee maanden, na aflevering, dan wel na het verrichten van de desbetreffende diensten, bij Pearle Opticiens zijn ingediend. Klachten over niet zichtbare gebreken dienen binnen veertien dagen, maar tenminste binnen twee maanden, nadat het gebrek is geconstateerd of geconstateerd had kunnen worden, te zijn ingediend.
5. Schade aan goederen die ter reparatie en/of andere behandeling worden aangeboden en die gezien hun leeftijd een verhoogd risico voor schade met zich meebrengen, is voor rekening en risico van de consument, mits dit van te voren is medegedeeld
bron: algemene voorwaarden: Pearle:
klik
ik raad aan schriftelijk aangetekend te vragen om schadevergoeding.
Ik ga daarbij van uit dat als Pearl bij inname van de bril ter reparatie de beschadigingen aan de brillenglazen had genoteerd, om problemen daar over later voor te zijn.
Zie verder a.v. Pearl
copie brief + verzendbewijs bewaren.
Pearl is wel een beetje een prijsvechter die zich in een goede service wil onderscheiden blijkt ook wel uit de openingszin van vraagsteller. Edoch de glazen zijn veelal van kunststof en aan slijtage onderhevig, dit merk je vaak niet op, maar pas als een bril hersteld is en helemaal gepoetst waarbij je denkt een nieuwe te hebben vallen de krassen die er al waren pas op. Ik zou zeggen gewoon door kijken.
tdehond; bedankt voor je snelle reactie!
ron530;Een beetje een bijzondere reactie. Het spijt me maar door deze krassen kijk je niet heen. En de glazen zijn 2 maanden en een week oud! Dus slijtage is dan wel erg snel.. En dan ook nog aan de binnenkant!
Iedereen verwacht bij reparatie een volledig nieuw product maar dat is niet zo. Je merkt pas later dat er slijtage is, ook bij een bril.
wij hadden hetzelfde met een net nieuwe dvdrecorder. Moest ook naar de reparatie en kwam met heel veel krassen terug. We kregen alleen een tegoedbon voor een volgende aankoop. Een leer om meteen bij reparatie te kijken of er krassen aanwezig zijn. Ik vind dat Pearl hier in gebreke blijft. Een bril mag niet zo snel al krassen geven, zeker niet als u al zo lang bril dragend bent en geen kind meer. Ook krassen aan de binnenkant is al bijzonder.
Pearl zou bij inname van een bril vanuit zichzelf al dit moeten beoordelen en op de bon moeten zetten, dan heb je erna ook geen toestanden.
Goederen die binnen een half jaar gebreken ( krassen) vertonen, moeten volgens mij zonder bezwaar vergoed worden. De bewijslast ligt dan bij de verkoper en niet bij de koper. Succes met uw klacht
Inderdaad een vreemde reactie .Krassen op glazen heeft niets met slijtage te maken, maar ontstaan bv door een uitgeschoten schroevendraaiertje of verkeerd schoonmaken van de glazen.Misschien helpt het om contact op te nemen met het moederbedrijf op Pearl.n
=antine schreef op vrijdag 5 aug 2011, 19:45: tdehond; bedankt voor je snelle reactie!
ron530;Een beetje een bijzondere reactie. Het spijt me maar door deze krassen kijk je niet heen. En de glazen zijn 2 maanden en een week oud! Dus slijtage is dan wel erg snel.. En dan ook nog aan de binnenkant!
[quote=dirkhuisman schreef op maandag 8 aug 2011, 14:15]mijn advies, ga naar Hans Anders, altijd goede service
Het probleem speelt bij Pearle. Hans Anders lijkt mij kwalitatief niet beter als Pearle. Ik zou bij wisseling van opticiën voor meer kwaliteit gaan.
Verwacht van Pearle geen service of medewerking, was samen met mijn vrouw al vele jaren klant bij Pearle, maar door een arrogante en halsstarrige houding van het personeel wegens een verzekeringsgeval zijn wij naar een andere brillenzaak overgegaan daar worden we correct geholpen zoals je als klant ook mag verwachten.
Pearle bestaat voor ons niet meer en het mooie is dat Pearle dat ook totaal niets kan schelen.
Pearl staat bekend om zijn slechte service zo had ik een bril gekocht en na een maand is een arm afgebroken, Pearl Amsterdam Noord wees de garantie af.Heb mij meteen uit het klantenbestand laten verwijderen. Dus nooit meer PEARL
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer