Ja
door Jacob Harreman Mar 23, 2016 om 15:55
Geldzaken & recht

SCHADEVERGOEDING EISEN MOGELIJK?

Ook ik lees geregeld de vragen over nepfacturen e.d. Ik vraag me af of je als consument geen schadevergoeding kunt eisen voor de narigheid, de stress en het werk dat je door dit soort zaken hebt. Of dat niet eens een keertje geregeld zou moeten worden dat je dan recht hebt op minimaal bijvoorbeeld vijfhonderd Euro, ik roep maar wat.

1005 6 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 23, 2016 om 16:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En van wie zou je dat dan willen ontvangen?

Tijger2
door Tijger2 - Mar 23, 2016 om 16:03
302 Antwoorden / 1 Vragen

Juist, u roept maar wat. Net als in de titel van uw topic. Één hoofdletter is voldoende.

Aan een nepfactuur heeft men niet veel werk. Slechts op de delete knop klikken.

Een spamfilter wil ook wel helpen. Krijg die mails nooit.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 23, 2016 om 16:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Welke stress?  Je ziet dat het nep is, gooit het in de prullenbak en klaar. Totaaltijd onder 30 seconden. Hoezo stress? Welk werk heeft u er dan aan?
Is de vraag niet Ik heb me laten misleiden door een mail, raakte in paniek, zocht hulp en kwam erachter dat het nep was. Wat nu?

Diewilik

Cookies
door Cookies - Mar 23, 2016 om 16:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Schadevergoeding omdat je zelf ergens in trapt? Moet niet gekker worden.

lo
door lotje1992 - Mar 23, 2016 om 17:58
13 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had er zelf gelukkig geen problemen mee. Maar een tijdje terug werd er masaal door een incassobureau geld 'gevorderd' wat bij vele niet terecht was. Met de telefoon rekeningen. Als je toen wel betaald hebt (en misschien wel je geld terug gekregen hebt) is het wel schandalig dat ze zo'n fout mogen maken.

Tijger2
door Tijger2 - Mar 23, 2016 om 18:19
302 Antwoorden / 1 Vragen

@lotje1992

Waarom zou je zomaar betalen? Men kan toch zijn administratie nakijken? En dan zo'n mail ook nog eens lezen? En zich achter de oren krabben over een betaling per V card of bitcoins?

Maar ja, dan moet men nadenken.