li
door lizzyvkilsdonk Mar 29, 2020 om 01:12
Geldzaken & recht

Scheidegger

vorig jaar ben ik begonnen bij Scheidegger, eigenlijk op de opleiding evenementen medewerker niveau 4. Na het behalen van mijn eerste module kreeg ik een bericht waarin stond dat die opleiding niet meer werd aangeboden en ik een andere opleiding moest kiezen. ik heb toen gekozen voor HBO management, vooralsnog moest ik zelf de overstap kosten betalen. Hierover heb ik destijds contact gehad dat ik dit onterecht vond.

dat terzijde heb ik nu 2 modules gevolgd (de eerste module sloot gelukkig aan bij de opleiding HBO management en kon ik hiervoor gelukkig vrijstelling krijgen), met beide klassikaal les.

bij de eerste module kon ik 2 lessen helaas niet aanwezig zijn met goede reden, maar omdat ik niet aanwezig kon zijn in de les, en daardoor zelf studeerde en mijn vragen op de mail heb gezet werd er onbeschoft door de docent beantwoord dat hij mijn vragen niet ging beantwoorden want dan had ik maar aanwezig moeten zijn....?

met de 2e module sloegen de lessen helemaal nergens op! er werd geen nuttige informatie verteld. de gehele lessen bestonden uit opdrachten maken die eigenlijk al als opdracht gekregen had om thuis te maken. een paar hadden dit niet af en daarvoor werden dan ook de gehele lessen gebruikt, wel dat sommige ze wel af hadden en dus niks konden doen en ook geen verdere stof kennis verkregen. (daarbij heb ik tot nu toe dan 2 modules gevolgd en afgerond, maar de kennis die ik daarbij verkregen heb is zo minimaal dat het in de praktijk geen voordelen zou hebben)  ik heb dit examen dan ook 3 x moeten doen! en voor de inzage (waarvoor ik koos na 2 x gezakt te zijn) moest ik WEKEN wachten, wanneer ik eindelijk bij mijn inzage kwam was er maar 1 examen klaar gezet, wel dat er mij beloofd was dat ik ze beide mocht inzien!! het antwoord wat ik kreeg van de toezichthouder 'ze hebben het verkeerd doorgegeven, je moet maar door de zure appel heen bijten.'

doordat ik zo ontevreden over de opleiding ben geworden ben ik ook nog eens kritisch naar de opleiding kosten gaan kijken. Met het starten van een particuliere opleiding stond voor mij vooral, veel persoonlijke aandacht en begeleiding hoog in het vaandel. toen ik mijn intake via de telefoon had was mij dan ook beloofd dat dit zeker van toepassing zou zijn bij een opleiding bij Scheidegger. ik betaal hiervoor maar dit is zeker niet het geval!!! ook zag ik op de facturen staan: studiemateriaal kosten ongeveer 300 euro per module, wel dat we maar 1 boek per module krijgen! Ook worden er lunch/ catering kosten bij ingenomen, maar ook deze zijn niet aanwezig ! zowel mijn eerste module die ik volgde met dagopleiding doordeweeks als mijn 2e module met dagopleiding weekend NIET! Ik heb meerdere malen gebeld, met de vraag waarom ik zoveel voor deze opleiding betaal. en het enige antwoord wat ik terug kreeg was, dat ik dat goed had moeten kijken voor ik aan de opleiding begon.

Ook bij het inschrijven op HBO management heb ik duidelijk aangegeven dat ik hierna graag door wil stromen naar de universiteit, mij is verteld dat dit zeker mogelijk zou zijn. ECHTER moet je een bachelor opleiding hebben om toelaatbaar te zijn en doe ik deze opleiding dus voor niks en heb ik hoge maandelijkse kosten voor niks!!

ik ben op alles zo slecht geïnformeerd, Wel dat ik vaak genoeg gebeld heb informatie gevraagd en verklaringen heb gevraagd.

Ik denk dat ik pech ga hebben maar wil het toch graag vragen, zouden er mogelijkheden zijn om mijn geld terug te krijgen....

1421 4 Rapporteer

panter22
door panter22 - Mar 29, 2020 om 08:36
6599 Antwoorden / Vragen

Lees de algemene voorwaarden en met name dit artikel
Artikel 20 – Geschillenregeling
1. De Studieovereenkomst wordt beheerst door Nederlands recht. 2. Indien de Klant een particulier is, kunnen geschillen tussen de Klant en Scheidegger over de totstandkoming of de uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door Scheidegger te leveren of geleverde diensten en zaken zowel door de Klant als door Scheidegger aanhangig worden gemaakt bij de Geschillencommissie Particuliere Onderwijsinstellingen, Bordewijklaan 46, Postbus 90 600, 2509 LP Den Haag
https://www.scheidegger.nl/algemene-voorwaarden.html
D
oe een master opleiding aan de Open Universiteit, daar kun je zonder vooropleiding een studie beginnen.
https://www.ou.nl/opleiding-overzicht?p_p_id=nl_ou_liferay_corp_overview_portlet_CorpCategoryNavigationPortlet_INSTANCE_jYN7aGJzvTNK&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_r_p_categoryIds=43328%2C44574

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 29, 2020 om 10:57
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, er zijn mogelijkheden in procedureel juridische zin middels het in gebreke stellen op basis van http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html en u kunt dan beginnen met het zenden van een brief waarvoor u o.a. voorbeelden vindt bij https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  waar u ook nader advies kunt vragen en eventueel ondersteuning krijgen van een jurist/advocaat.

Ik maak echter wel een nadrukkelijke opmerking omdat ik hetgeen u meldt in de 3 na laatste zin de Scheidegger opleiding die u op basis van de informatie die ik zie op hun website wel degelijk een bachelor opleiding is maar u dat ook de opleiding geheel af dient te maken. Voor zover ik uit ue verhaal opmaak heeft u dat niet gedaan of anders gezegd, nog niet met goed resultaat beëindigd. U gaat alleen al met die opmerking nu 'de mist in' m.b.t dat aspect.
Ik ga er dus op voorhand vanuit dat indien u een procedure start als ik noem in de eerste alinea u geen resultaat zult hebben. Mogelijk wel ten aanzien van de andere klachten die u uit maar die moeten dan wel goed bewijsbaar zijn.

M.b.t. het willen volgen van een academische opleiding: https://www.ou.nl/opleiding-overzicht

aurora1
door aurora1 - Mar 29, 2020 om 18:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wel een heel erg lang verhaal.

Doorstromen naar de universiteit met een HBO opleiding verkijkt men zich vaak op. Toelating/toelatingseisen kunnen ook per studie verschillen. Bijv met een opleiding voor evenementen zal men niet toegelaten worden tot de opleiding medicijnen of rechten. Dus u had maar beter vooraf naar de toelatingseisen van de door u gewenste universitaire studie
kunnen kijken.
Ze zeggen toch zelf ook dat u vooraf beter had moeten kijken?
Heeft u wel een studieadviesgesprek gehad?
Als er een klachtenprocedure bij Scheidegger is kunt u daar terecht met uw klacht. Maar ik geef u weinig kans. U zakt voor allerhande, etc. en heeft uzelf niet voldoende vooraf op de hoogte gesteld. Verder vraag ik me af hoe u kunt beoordelen of de lessen al dan niet goed zijn. Er is ook een wereld van verschil tussen lessen klassikaal volgen en zelfstandig studeren met een universitaire opleiding.