An
door Anna Goets Sep 29, 2017 om 05:34
Geldzaken & recht

Senjiorenpas

Goede dag,

Ik had een seniorenpas aangevraagd. Ondertussen zag ik op internet dat er allemaal negatieve berichtgeving over de seniorenpas gaande gingen. Toen de pas na weken binnenkwam, heb ik deze ongeopend terug gestuurd. Ondertussen had ik ook gebeld met de zorgverzekeraar, want de seniorenpas gaf aan, dat je dan korting kreeg. Niet dus. En nu moet ik 40 euro betalen via een incassobureau voor een pas die ik niet heb. Wat kan ik doen?

Anna Goets

3776 9 Rapporteer

marita5
door marita5 - Sep 29, 2017 om 06:55
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Anna Goets ,

Toen de pas na weken binnenkwam, heb ik deze ongeopend terug gestuurd.

Heeft u de pas niet geannuleerd ?

De voorwaarden van Seniorenvoordeelpas kloppen niet :

3.2
U heeft dus het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u met ons de overeenkomst bent aangegaan.

5.2
Bij niet, niet-tijdige betaling – waaronder door stornering van de afgeschreven bedragen of wegens een ontoereikend saldo op de aangegeven rekening, of onvolledige betaling, wordt een betalingsherinnering gestuurd. Bij het uitblijven van betaling is Senicom gerechtigd het lidmaatschap eenzijdig en met onmiddellijke ingang te beëindigen, alsmede achterstallige betalingen te vorderen. Senicom kan bij niet, niet-tijdige of onvolledige betaling overgaan tot incassomaatregelen. Senicom zal dan tevens aanspraak maken op betaling van incassokosten. De incassokosten bedragen 15% van het door u verschuldigde bedrag met een minimum van € 40,–

Dit is niet juist , de herroepingstermijn ( bedenktijd ) gaat in v.a de dag dat u de pas heeft ontvangen

  • Koopt u een dienst en een product? Dan begint de bedenktijd nadat u het product krijgt. Bijvoorbeeld een wasmachine met een onderhoudscontract. Uw bedenktijd begint op de dag nadat de wasmachine geleverd is.

Wanneer is er sprake van verlengde bedenktijd?

In sommige gevallen hebt u langere bedenktijd. De verkoper moet u goede informatie geven over de bedenktijd. En hij moet u een formulier geven dat u kunt invullen om gebruik te maken van uw bedenktijd. Heeft de verkoper u niet de informatie over de bedenktijd gegeven? Of heeft de verkoper u bijvoorbeeld geen formulier gegeven dat u kunt invullen als u van de koop af wil? Dan wordt uw bedenktijd automatisch met een jaar verlengd. De bedenktijd wordt weer veertien dagen vanaf het moment dat u alsnog de goede informatie van de verkoper krijgt.

Voor verdere informatie , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/bedenktijd-koop-op-afstand

Lees ook deze klachten , ziet u de werkwijze , en de reactie van Seniorenvoordeelpas , de bedenktijd gaat al in tijdens bestellen . ( klopt niet ).

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/senioren-voordeelpas/klachten/weigeren-annuleren-seniorenvoordeelpas-icm-after-pay/details?complaintId=fab6bdb3-c0cf-41cd-989c-b36deac7a65f

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/senioren-voordeelpas/klachten/annuleren-aanvraag-%28herroeping%29-seniorenvoorseelpas-niet-mogelijk-zonder-heel-veel-gedoe./details?complaintId=e9903106-8824-444b-a4ab-afc880341c4d

Plaats een klacht op klachtenkompas / en klacht.nl .
Of vul klachtenformulier in .

https://seniorenvoordeelpas.nl/over-ons/klachten/

Contact Seniorenvoordeelpas :

Mochten er vragen zijn, dan beantwoorden wij die graag. Stuur deze naar onderstaand e-mailadres: klantenservice@seniorenvoordeelpas.nl. Wij helpen u natuurlijk ook graag telefonisch verder. Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 17:00-21:00. Ons telefoonnummer is 085-070 09 00
In de voorwaarden / en op de site staat een ander tel.nr

Neem ook contact op met consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/contact

panter22
door panter22 - Sep 29, 2017 om 09:03
6599 Antwoorden / Vragen

Op de website van de seniorenvoordeelpas staat dat je binnen 14 dagen de pas kunt retourneren,
Dat heb je gadaan. Per brief zonder bewijs, neem ik aan.
Mogelijk is de pas zoekgeraakt. Je hebt geen bericht van seniorenvoordeelpas gehad dat de pas is ontvangen.
Nu gaat Afterpay, die de betalingen regelt,  er vanuit dat je de pas hebt gehouden en niet wilt betalen. Vandaar de  incassokosten,
Misschien is seniorenvoordeelpas  achter met de administratie en hebben ze Afterpay nog niet doorgegeven dat de pas teruggestuurd is.
Ik zou even bellen met de klantenservice. Dat is de kortste klap.
Marita5 heeft zoals altijd weer uitgebreide informatie gegeven. Lees dat eens door.

marita5
door marita5 Sep 29, 2017 om 09:44
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , op de site staat , als je aangemeld bent meteen de bedenktijd gaat lopen , klopt van geen kant . de pas word naar aanmelden binnen 12 dagen gestuurd . Als je de pas dan op de 12de dag ontvangt , ben je verplicht om de pas aangetekend terug te sturen , .
De site van Seniorenvoordeelpas heeft veel haken en ogen , waaronder hun voorwaarden .

panter22
door panter22 Sep 29, 2017 om 11:14
6599 Antwoorden / Vragen

@Martia5,
Je hebt gelijk de site is onduidelijk.
Ik ging er ook vanuit dat als je de pas thuisgestuurd krijgt, je daar gebruik van kunt maken.
Dat was geloof ik in het begin het geval. Dan gaat de bedenktijd lopen op het momemt dat je de pas hebt. Dus als je de pas ongebruikt terugstuurt binnen 14 dagen, dan ben je van het abonnement af.
Echter er is ook een mogelijkheid om direct van de pas gebruik te maken, zodra je je hebt aangemeld.
In de algemene voorwaarden staat dat er een keus kan worden gemaakt, of je direct gebruik wilt maken, maar op de site staat dat niet.De bedenktijd gaat dan direct in. Maak je geen gebruik van die pas en denk je waar ben ik aan begonnen, dan kun je er binnen 14 dagen vanaf.
Maar kennelijk zijn er mensen die de pas even geprobeerd hebben en daarna gebruik hebben gemaakt van hun bedenktijd en het abonnement hebben herroepen. Daar hebben ze iets op bedacht. Je kunt  gebruik maken van het herropeingsrecht, maar moet de tijd dat je de pas gebruikt hebt, betalen. Of dat allemaal zo kan?

marita5
door marita5 Sep 29, 2017 om 14:10
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , op de site staat onder aanmelden : start direct met sparen Door direct te bestellen krijg ik direct toegang tot de dienst ven Seniorenvoordeelpas, ik stem in met de voorwaarden, retourneren kan altijd binnen 14 dagen. , . het beste is dat Ts een klacht indient bij consuwijzer , bedenktijd gaat lopen op het moment dat je bent aangemeld .

marita5
door marita5 - Sep 29, 2017 om 09:22
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Anna Goets ,

Nog een aanvulling , er word op de site vermeld 10% korting op de zorgverzekering , ook dit is misleidend , korting is pas in december 2017 .
Dit staat vermeld onder partner overzicht .

Vanaf juli bieden we vier maal per jaar een exclusieve energiedeal aan en daarnaast zal in december 2017 de collectieve Seniorenvoordeelpas zorgverzekering geïntroduceerd worden!

boppe1943
door boppe1943 - Sep 29, 2017 om 11:52
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Toen de pas na weken binnenkwam, heb ik deze ongeopend terug gestuurd.
Dat was niet zo verstandig. Hier blijkt namelijk niet uit dat u de overeenkomst wilde beëindigen. U had de enveloppe wel moeten openen en de ingesloten pas met een opzegbrief moeten retourneren. Liefst aangetekend met bewijs van ontvangst; dan hebt u altijd bewijs en staat u sterk. Nu heeft u meer werk.

edrick3
door edrick3 - Sep 29, 2017 om 13:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Toen de pas na weken binnenkwam, heb ik deze ongeopend terug gestuurd.
Tja, maar je hebt je dus niet formeel 'afgemeld'. Zie de Voorwaarden.

An
door Anna Goets - Sep 29, 2017 om 14:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb net te horen, dat ze coulant zijn en dat ik de 40 euro niet meer hoef te betalen.

Ik denk dank zij jullie. Vanmorgen had ik nog te horen gekregen, dat ik de 40 euro maar moest betalen voordat het bedrag hoger werd.

Mijn dank is groot.

Anna Goets

panter22
door panter22 Sep 29, 2017 om 15:09
6599 Antwoorden / Vragen

Fijn dat het opgelost is. En die pas moest je wel betalen?

marita5
door marita5 Sep 29, 2017 om 15:36
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , lijkt me niet logisch dat Ts de pas moet betalen , heeft ze toch teruggestuurd . .

An
door Anna Goets Sep 29, 2017 om 16:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee ik hoef dus niets te betalen, want ik heb ook niets, toch?

marita5
door marita5 Sep 29, 2017 om 16:09
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Anna Goets , dat is juist . Let wel in het vervolg op wat u doet , controleer altijd vooraf op ervaringen , lees ook de voorwaarden dit voorkomt veel ellende .
De voorwaarden van Seniorenvoordeelpas zijn veel haken en ogen aan .

tijger1
door tijger1 Sep 29, 2017 om 16:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is dat wel per mail bevestigd?

Voortaan niet meer op die rare aanbiedingen ingaan. Eerst onderzoek plegen.

An
door Anna Goets Sep 30, 2017 om 09:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ik heb alles op mail bewaard.

marita5
door marita5 - Oct 1, 2017 om 09:01
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Anna Goets ,

Bekijk hier eens het filmpje over de Seniorenvoordeelpas v.a 10.15 .
Inmiddels 35000 kaarten verkocht , maar het Nationale Ouderenfonds heeft tot nu toe € 10.000 ontvangen !!!.

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/30-09-2017/

p.
door p.leijssen - Nov 8, 2017 om 11:28
1 Antwoorden / Vragen

Dag Anna

Ik heb er eentje en ik heb er een slechte ervaring mee. Wilde een fotocamera aanschaffen via Seniorenpas. Prijs van de camera: 2850,- euro.
Voordeel: 7% is ongeveer 200 euro. Looptijd van de aanbieding op dat moment: 600 plus uren op vrijdag. Mooi. Ik had gevonden wat ik zocht en had tijd genoeg. Op dinsdag ingelogd op seniorenpas, bleek de aanbieding verwijderd te zijn. Seniorenpas kwam met wazige aantwoorden als: Verlopen, dan halen we de aanbieding eraf, Als de partner dit wenst verwijderen we de aanbieding, we zoeken altijd naar meer aanbod voor onze pashouders. Dat soort kulverhalen.
Ook de fotozaak wist niet eens dat de aanbieding verwijderd was en was hier niet echt over te spreken. Dus, Seniorenpas is een bedenkelijke firma die zelf haar regels bepaald en bij kortingen die zij moeten uitkeren (niet de fotozaak betaalt de 7% maar Seniorenpas zelf.) Daarbij is het een rompslomp om een korting vergoed te krijgen, zo handig heeft men het wel in elkaar gestoken. Seniorenpas, nee dank u!!

simon55
door simon55 - Nov 8, 2017 om 11:36
1556 Antwoorden / 5 Vragen
marita5
door marita5 Nov 8, 2017 om 11:51
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@simon55 , uw reactie staat onder het verkeerde topic .

simon55
door simon55 Nov 8, 2017 om 13:10
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik had deze ook verwijderd, maar zie dat ie er toch weer staat.