Ba
door Bas222 Aug 1, 2018 om 16:13
Geldzaken & recht

Service incassobureau infoscore

2 weken geleden een email van infoscore gekregen over een openstaande incasso van H&M.
Omdat ik het telefoonnummer en mailadres van infoscore niet vertrouwde (verschilde met de website), heb ik een mail teruggestuurd naar het email adres van de website van infoscore om mij te bevestigen dat ik eea kon vertrouwen. Daar kreeg ik een reply op terug dat ik zo spoedig mogelijk bericht zou ontvangen. Helaas even niet verder gelezen dat als ze binnen 5 dagen niet zouden reageren, ik zelf even terug moest bellen.

In de vordering stond ook dat ik binnen 15 dagen moest betalen (mail ontvangen op de 17e) anders kwamen er incassokosten bij €40 euro.
Inmiddels zelf eea nagekeken, wij zijn een jaar geleden verhuisd en hebben niet bijtijds de verhuizing doorgegeven bij H&M, dus de herinneringen en eerste aanmaning zijn waarschijnlijk nog naar ons oude adres gestuurd.

Toch nog maar even gewacht met de betaling omdat we even de mail/reactie van infoscore wilden afwachten. Worden we vandaag (precies 15 dagen later) gebeld door infoscore naar aanleiding van onze mail. We kregen inderdaad de bevestiging dat er verschillende nummers en mailadressen worden gebruikt, dus daarmee kunnen we veilig betalen. Vervolgens wel de onaangename mededeling dat er inmiddels 14 dagen zijn verstreken en dat daarmee de incassokosten (€40 euro) er bij op komen.

Toen ik de vraag stelde  waarom ik nu pas werd gebeld (en wel heel toevallig na het verlopen van de deadline) gaf de medewerker van infoscore aan dat ik dat had kunnen weten, het stond immers in de eerdere automatische reply. Daarna nog een discussie gevoerd over de deadline, in onze optiek verliep deze namelijk een dag later, kreeg ik het antwoord dat binnen 15 dagen dus ging over een betalingstermijn van 14 dagen. Nou heeft deze meneer en dit bedrijf vast helemaal gelijk en zal alles juridisch best kloppen, ik vind het niet getuigen van enige klantvriendelijkheid, sterker nog mij bekruipt het gevoel dat men bij infoscore wacht met bellen tot de termijn is verlopen om er vervolgens €40 euro incasso kosten bij te zetten.

Laat ik het in dit geval bij mezelf houden, niet goed opgelet bij de verhuisberichten en de volgende keer mijn replymails beter lezen.
Een tip voor een ieder, bij mails van infoscore, lees je reply mail en ga zelf bellen, is in ieder geval een stuk minder duur dan wachten op het (te late) telefoontje van infoscore zelf.

15102 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 1, 2018 om 16:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nou, dat weten we dan ook weer. ;-)
Bedankt voor de mededeling.
Maar zonde van die incassokosten dus.

tijger1
door tijger1 - Aug 1, 2018 om 16:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Compleet overbodige mededeling.

U had gewoon een jaar geleden die rekening moeten betalen, als er tenminste een echte rekening was. Dan zou ja dan nee een adreswijziging er helemaal niet toe doen.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 1, 2018 om 16:26
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Het lijkt mij goed toch nog een klacht in te dienen bij infoscore, zeker nu ze verschillende mails en rekeningnummers handhaven.
In ieder geval dank voor de waarschuwing.
https://infoscore.nl/aanmaning-ontvangen/heeft-u-een-klacht

gerbera
door gerbera - Aug 1, 2018 om 16:28
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Nou kan ik mij vergissen maar als u het pakket heeft ontvangen zit daar naar ik aanneem een factuur bij. Mij lijkt het deze dan gewoon te betalen juist om te voorkomen dat het vergeten wordt. Heeft u ook geen probleem met incasso e.d.

Ge
door Genee - Aug 1, 2018 om 17:19
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Die tip van u geldt niet alleen voor infoscore maar voor elk incassobureau.

ne
door neodutchio - Aug 1, 2018 om 17:35
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U krijgt facturen per post? Normaal bij online bestellen krijgt u per mail een bevestiging, per mail een bericht dat het pakket onderweg is en per mail een factuur.
Maar u ontkend dus niet een factuur gekregen te hebben, waarom die dan niet gewoon betalen?

panter22
door panter22 - Aug 1, 2018 om 18:44
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt een rekening niet betaald, kun je zo nakijken op Mijn H&M als je het niet precies meer weet. Desnoods bel je de klantenservice en vraagt meteen of Infoscore hun incassoburo is. Klopt dat, dan betaal je de rekening.
Wat valt er nog te wachten, je was al veel te laat met betalen.

aurora1
door aurora1 - Aug 3, 2018 om 04:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb een dergelijke tip niet nodig want ik betaal mijn rekeningen en ook op tijd. Voor u misschien een leerschool om dat voortaan dan ook maar te gaan doen?

Tr
door Trostomaat - Aug 4, 2018 om 01:33
239 Antwoorden / Vragen

Een wanbetaler die klaagt over het gebrek aan klantvriendelijkheid van het incassobureau. Het wordt steeds gekker.

De klant van het incassobureau is overigens de schuldeiser, niet de schuldenaar.

Tr
door Trostomaat - Aug 4, 2018 om 01:37
239 Antwoorden / Vragen

"sterker nog mij bekruipt het gevoel dat men bij infoscore wacht met bellen tot de termijn is verlopen om er vervolgens €40 euro incasso kosten bij te zetten."
Er is geen reden voor infoscore om u te bellen, anders dan dat u opnieuw niet heeft voldaan aan uw betalingsverplichtingen. Dáárom bellen ze. Ze hebben geen enkele verplichting u wanneer dan ook te bellen.

a.
door a.fladderak - Nov 25, 2018 om 11:47
1 Antwoorden / Vragen

bij infoscore ,is reeds in juni een onverschuldigde betaling gedaan door mij . omdat Hollands nieuwe  een onterechte voordering  heeft gemeld .
ik had deze betalingen aan H.N. gedaan maar omdat zij dus geen automatiche incasso  kunnen doen ,accepteren ze volgens mij geen  bank overboeking.
Het vreemde is echter dat na enkele maanden dat betaalde bedrag  op mijn rekening is terug gestort ,door H.N. ondertussen liep de incasso al bij infoscore .
ik heb deze vordering  betaald( ten onrechte ) daarop heb ik contact met infoscore gehad ik heb mijn klacht aan gegeven dat . H.N. albetaald is maar at zij dat hebben terug gestort na enkele maanden . zelfs op aangetekende brieven reageren zij niet , pas nadat i een voorbeeld brief van consuwijzer  gestuurt  heb kreeg ik een reactie van infoscore . ze zouden  H.N. nog eens benaderen  aangezien ze  alle bewijze van betaling en terug stortingen  door H.N. gezien hadden
(4maanden terug deden ze dat ook zeggen ze). maar hun korte lijntjes met hun klanten zijn niet zo kort .
twee weken na het schrijven en telefonisch contact  met infoscore , ligt er een nieuwe invordering van 40€ op de mat
,
Wat rest mij nog te doen , ik heb betaald ,ik voorder het terug ,maar zij reageren met nog een incasso

r.kemperman
door r.kemperman Nov 25, 2018 om 15:48
423 Antwoorden / 4 Vragen

Beste Fladderak
het is niet netjes om een topic van een ander te gebruiken voor uw eigen probleem.
Hierdoor gaan antwoorden door elkaar lopen met het gevolg dat niemand er iets meer van snapt

marita5
door marita5 Nov 25, 2018 om 16:06
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo A.Fladderak , neem eens contact op met consuwijzer , klik op de rode regel . https://www.consuwijzer.nl/contact

panter22
door panter22 Nov 25, 2018 om 17:46
6599 Antwoorden / Vragen

Je automatische incasso lukte niet bij HN. Je hebt handmatig betaald, maar dat kan niet, dus krijg je die betaling teruggestort van HN.
Dan heb je nog steeds de automatische incasso niet betaald. Dat bedrag heb je dan terecht aan Infoscore betaald, Helemaal niet ten onrechte.
Heb je  de volgende automatische incasso gestorneerd, omdat je het geld niet terug kreeg? Dan sta je nu weer een maand in de min.
En nu is het conflict zodanig opgelopen dat  je al €40 incassokosten moet betalen?