ni
door nijhuis63 Jan 15, 2008 om 15:06
Geldzaken & recht

Showroom bankstel

Ik heb 2 weken geleden een bankstel gekocht bij Leen Bakker,nu wordt het over 2 dagen geleverd maar ik ben bang dat ik het showroommodel krijg.( doordat ik dit gevoel heb,heb ik stiekem een merkteken geplaast) wat te doen als blijkt dat het inderdaad het schowmodel is,kan ik dat aan de deur weigeren, of moet ik het aannemen en later gaan klagen, wie geeft mij raad?

Tiny

2571 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 15, 2008 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een Schadevrij show model is niet verboden maar meestal leveren ze nieuw omdat zonder orginele verpakkng kans op schade erg groot is.
Wel kun je het altijd op de bon laten zetten...

ve
door verwijderd - Jan 15, 2008 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Nijhuis,
Ik hoop dan voor u dat het merkteken niet al te groot is, omdat Leen Bakker u anders nog aanspreken voor beschadiging van hun goederen. Vanwaar krijgt u dat gevoel eigenlijk?

ve
door verwijderd - Jan 15, 2008 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Nijhuis

Begrijp hieruit dat u niet een showroommodel wilt. Is dat vooraf afgesproken? Staat dat op de bon? Zo ja, kunt u weigeren, indien bij levering blijkt dat u die toch gekregen heb. Voor een showroommodel kunt u doorgaans ook een korting afdwingen. Als ik u was zou ik niet die 2 dagen afwachten, maar er even een telefoontje tegenaan gooien. En vragen wat er nu precies afgeleverd gaat worden. Aannemen en achteraf klagen, geeft vaak een berg ellende.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2008 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee het merkteken is alleen voor mij herkenbaar en is niet schadelijk voor het bankstel ,en het gevoel ja dat kan ik niet verklaren

ve
door verwijderd - Jan 15, 2008 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

nijhuis63@ hetgeen u deed is begrijpelijk maar stel: u krijgt het bankstel en het blijkt inderdaad het showroommodel te zijn, hoe wilt u dat dan bewijzen ( zonder aansprakelijk te worden gesteld voor het beschadigen door het aanbrengen van een merkteken)??? M.i. "linke soep waarbij hetbegrip link dus niet als "positief slim" geldt.

U kunt uitsluitend bezwaar maken als het model beschadigd is. Op de stoel van de advocaat van de duivel: als u de bank nakijkt en u ziet het merk, vraag dan wat dat is omdat het er naar uw menig niet op thuis hoort. Lijkt niet helemaal eerlijk maar het leveren van een showroommodel is dat ook niet. Ergo, stel dus niet dat u een merkteken maakte maar stel dat u op basis van det teken, dat u ontdekt in dat geval, de bank niet accepteert.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2008 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag nijhuis63,

Je schrijft: ......heb ik stiekem een merkteken geplaatst.

Daar leid ik uit af dat je het merkteken ook weer zonder beschadiging kunt verwijderen. Als Leen Bakker met dit showroommodel aankomt kun je dat zonder meer weigeren. Je hebt namelijk een spikspinternieuw bankstel gekocht en niet het showroommodel. Niet weigeren of onder protest aannemen brengt een hoop soesa met zich mee en daar zit je niet op te wachten. Je loopt bovendien de kans dat je uiteindelijk aan het kortste eind trekt. Advies: indien van toepassing het showroommodel direkt weigeren!!!

Sukses en met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2008 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

read@ maar hoe bewijs je dan dat het het showroommodel is? Een merkteken aanbrengen is te beschouwen als schade! Heel erg tricky dit.

In concreto geldt dat Leen Bakker formeel (ook m.i. wel moreel) niets fout doet tenzij op de aankoopbon letterlijk staat dat het geen showroommodel mag zijn (en als er geen showroomschade is. Het constateren van een merkteken is schade.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2008 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meestal zie je aan verpakking of het nieuw is.... maar een show model, mijn auto was het ook!
Indien er geen vieze plekken of schade aan zit is het toegestaan, maar meestal leveren ze uit centrale magazijn!
De winkel modellen staan meestal zolang dat deze voor 99% in opruiming komen!

Dus waar maak je zorgen voor?
Als de verpakking ontbreekt en het een show model is zal jou merkje niet voldoende zijn!(plakkertje?)
Je moet dan aantonen dat het groezelig of stuk is of ingezakt.
Verder weet je dat als je een andere kleur dan uit winkel bestelde dat je meer zekerheid hebt van geen show model!

ve
door verwijderd - Jan 15, 2008 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag Tiny,

De leveringsperiode van slechts 14 dagen is een hele zware indicator dat deze firma hoogstwaarschijnlijk het showroom exemplaar gaat afleveren. Normaal is de leveringstermijn immers minimaal 8 tot 12 weken in deze branche. Het beste advies is dus dat je morgen kontakt opneemt met deze winkel en heel duidelijk stelt dat je met het exemplaar dat in de showroom staat geen genoegen neemt en uitsluitend accoord gaat met een fonkelnieuw bankstel.

Sukses en vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2008 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Read,
Bij firma's als Leen Bakker, Kwantum, Ikea etc is het heel gebruikelijk dat de meubels binnen 2 weken geleverd kunnen worden omdat er sprake is van massaproductie, maar is de prijs ook naar.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2008 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@marcel75,

Alleen bij Ikea kan ik mij daar iets bij voorstellen.

Met collegiale groet, Read3.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2008 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Read,
Uit eigen ervaringen kan ik bevestigen dat Leen Bakker en Kwantum ook binnen 2 weken uit voorraad kunnen leveren.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2008 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@nogmaals marcel75,

Dan sluit ik aan bij het antwoord van expert Kiran: "Als ik u was zou ik niet die 2 dagen afwachten, maar er even een telefoontje tegenaan gooien.

Collegiale groet, Read3.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2008 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt allemaal, ik ga morgen even langs voor alle zekerheid, jullie horen de uitslag nog wel.

Tiny

ve
door verwijderd - Jan 16, 2008 om 10:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry@ en met name read@ ik kan het even niet meer volgen. Wat zou zo'n telefoontje of het bezoek moeten opleveren? Vraagsteller kan hoogstens bij een bezoek kijken of het showroommodel er no staat en niet meer dan dat. En verder kan ik alleen maar ondersteunen wat marcel75@ inbrengt. Er zijn meer bedrijven die uit (grote) voorraad leveren (Möbel, Leen Bakker, "Seats en Sofa's", Eijkelenkamp.

Laat vraagsteller vooral laten merken dat hij een merkteken heeft geplaatst, dat kan dan echt nog vervelend worden.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2008 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag gerrit,

Je bent vandaag een beetje te zwaar op de hand. Er zijn duizend en een mogelijkheden om een merkteken aan te brengen dat later zonder beschadiging weer kan worden verwijderd. Waar het om gaat is dat de TS persé geen showroommodel wil ontvangen en dan kan de TS dat het beste vòòr de aflevering expliciet kenbaar maken. TS heeft daartoe het volste recht. Vandaar dat telefoontje of een bezoekje.

Met collegiale groet, Read3.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2008 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

read, hoewel ook ik uitkijk naar de toegezegde aanpassingen van de site (men werkt er aan) (read1, 2, 3 jaar wachten) ben ik niet zwaar op de hand. Ik reageer op het hebben aangebracht van een merkteken hetgeen wel letterlijk het aanbrengen van een beschadiging betekent. Wie moet het dan wel verwijderen resp. onzichtbaar verwijderen? Heb je niet gezien dat ik juist het omgekeerde als tip gaf ( Als bij aflevering het merkteken wordt geconstateerd stellen dat dat merkteken de nodige vraagtekens oproept en dat er toch niet op behoort te zitten, resp. als beschadiging geldt. Moreel ook aanvechtbaar maar dat ruil ik dan af tegen het in dat geval kennelijk hebben ontvangen van een showroommodel.)

ve
door verwijderd - Jan 19, 2008 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt jullie allemaal voor je adviezen,ik zou nog laten weten hoe het afgelopen is,nu bij deze, het bankstel is echt nieuw dus mijn voorgevoel was niet juist, en ze hebben het netjes binnen gebracht.  ik heb daarna nog een stoel gekocht(ook bij Leen Bakker) en wilde hem gelijk meenemen maar dat kon niet omdat het een showmodel was, je kunt best wel een showmodel kopen maar dan staat het er ook op.

Tiny.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2008 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank voor het teugkoppelen en zo ziet u, er zijn ook degelijke leveranciers.