ft
door ftimmer Jun 15, 2017 om 10:46
Geldzaken & recht

Slechte ervaring carpetright PVC vloer

Het begint allemaal met plannen van de renovatie van onze benedenverdieping: plafond/muren stucken, nieuwe deuren en een nieuwe vloer. Alhoewel het bij alle werkzaamheden niet altijd even vloeiend ging, ligt het probleem bij de vloer.

Wij hebben een enorm probleem met Carpetright momenteel. Begin dit jaar hebben wij een (click) vinyl vloer besteld die ook via Carpetright gelegd zou worden (inclusief egalisatie van de vloer).

Om te verbouwen hebben wij zelf veel geregeld (spullen weg gedaan en wat over bleef tijdelijk opgeslagen in de tuin in een partytent en andere plekken binnen).

Was wel een strakke planning en koste wat moeite van onze kant, maar dat hadden we er voor over. We wilden ten slotte een mooie woonkamer.

Twee maanden geleden zou de vloer eerst geëgaliseerd worden door de stoffeerder, geregeld door Carpetright. Zodra de vloer gelegd was vonden we er toch wel heel veel hobbels inzitten. Aangezien de vloer donderdag gelegd was hebben we het nog even aangekeken en over weekend heen getild. Inmiddels waren de nieuwe meubels wel al thuis bezorgd.

Na het weekend Carpetright gebeld (met filiaalleider gesproken) en ze zijn de volgende dag (verkoper van het filiaal) wezen kijken. Die was het heel snel eens dat de vloer veel te hobbelig was (niet goed geëgaliseerd) en zei toe dat de gehele vloer opnieuw gedaan moest worden. Daarvoor zouden zij zsm contact opnemen over wat te doen. PVC vloer eruit, opnieuw egaliseren en vloer terug was het oordeel.

Dat was eigenlijk het begin van alle ellende, want in eerste instantie moesten volgens Carpetright zelf om huis (opnieuw) leeghalen en onze (nieuwe) meubels maar ergens op te slaan (volgens de verkoper die eerder was wezen kijken). Daar waren wij het uiteraard niet mee eens, maar we kregen geen medewerking en pas toen mijn vrouw via facebook klaagde over deze situatie, werd Carpetright eindelijk wakker.

Het was toch wel vervelend dat er via Facebook geklaagd werd en dat mocht natuurlijk niet de bedoeling zijn. We kregen een telefoontje en mail van de after sales coordinator van Carpetright die vertelde dat de filiaalleider alles zou regelen. Het mocht niet zo zijn dat wij de kosten moesten dragen en dus mochten we (van de filaalleider) een opslag te huren met een verhuisservice. Die zou dan vergoed worden (kom ik later op terug) en op aanraden van Carpetright konden we boxx.nl gebruiken met de verhuisservice en ook kosten beschermmateriaal zouden zij dan vergoeden. De vloer zou dan opnieuw en beter gelegd en geëgaliseerd worden, maar dat ging dan wel een maand duren (week van hemelvaart) voordat we aan de beurt waren. Intussen konden wij ons huis niet verder inrichten in de wetenschap dat de benedenverdieping nogmaals leeg moest. Dat bleef dus een beetje schipperen, maar we wilden welwillend zijn….

Vanwege de verbouwing hebben we de kleine spullen over ons huis verspreid opgeslagen en dus was het een soort van kamperen in eigen huis. Daarom vonden we een maand wel erg lang duren maar dat was het enige wat mogelijk was volgens de filiaalleider. Aangezien het niet onze fout was dat de vloer niet goed was en we naar onze mening al lang genoeg in de ellende zaten dan maar weer klagen via facebook….. en warempel de installatie kon plotseling toch een week worden vervroegd……

Zelf hebben we toen de vervoerder moeten regelen met een verhuisservice zodat spullen enkele dagen voor installatie werden opgehaald. Factuur moesten we doorsturen naar Carpetright en dan zouden zij deze op tijd voldoen. Omdat ons dressoir niet in de opslagbox paste, moest deze apart opgeslagen worden. Dat was volgens het opslagbedrijf geen probleem en dat daarom ook zo aangevraagd. Ondanks wat problemen is de betaling van Carpetright nog net op tijd gelukt, zodat spullen konden worden opgehaald.

Zelf materiaal en spullen aangeschaft om onze deels nieuwe meubels goed in te kunnen pakken om beschadiging van transport tegen te gaan. Koste ons behoorlijk wat moeite om alles in te pakken, maar dat hadden we over voor een mooi resultaat (al koste het wel wat gevloek).

Nu was het huis leeg (vrijdag) en na veel wijzigingen, zou de stoffeerder op maandag beginnen met vloer weghalen, primeren en dan dinsdag egaliseren. Afspraak met de filiaalleider was dat hij tussendoor ook aanwezig zou zijn om de boel te begeleiden om ons gerust te stellen. Echter maandag was hij er niet en via de stoffeerder kregen we te horen dat hij ook niet zou komen die dag, wat hij had een dagje vrijgenomen……

We hadden nog wel bij CR geklaagd dat de vloer buiten in de tuin lag opgeslagen met stukje plastic er overheen en het regende…), maar dat moest kunnen en de vloer zou daar wel tegen kunnen.

Dinsdag werd er geëgaliseerd, zodat de vloer er donderdag de vloer weer gelegd kon worden (inclusief plinten en afwerkstrips schoonloopmat).

Woensdag kwam de stoffeerder langs om te kijken of de egalisatie was gelukt en op die dag was de filiaalleider ook aanwezig. Oordeel was dat het er goed uit zag, maar nog wel wat geschuurd moest worden en dan kon de vloer er donderdag er weer snel in.

Dat het een snelle klus (tussendoor) was, bleek wel, want bij aankomst thuis was de afwerking niet zoals je zou verwachten. Er waren nog steeds voelbare hobbels/oneffenheden (wel in veel mindere mate), scheve strips en plinten en egaline op de voordeurdrempel (hadden we dag ervoor specifiek gevraagd om weg te halen)).

Enfin eind van de dag oplevering met filiaalleider die met excuses kwam kijken en hij het allemaal wel ok vond net als de stoffeerder. We hebben wel de hobbels/oneffenheden genoemd en de afwerking, maar kreeg geen enkele bijval van de filiaalleider. Pas bij aandringen over de strips bij de voordeur gaf hij wel toe dat dit niet echt professioneel was. Wat betreft de hobbels zei de stoffeerder dat dit aan de vloer van het huis lag, die niet vlak was (????), oftewel niet zeuren. We waren er wel klaar mee dus snel afgerond, maar wel met een zeer ontevreden gevoel.

2 dagen later kwamen de meubels terug met verhuisservice. Bij weghalen van het beschermingsmateriaal bleek dat het merendeel van de meubels schade had opgelopen (ingeslepen lakschade eetkamertafel (1 jr oud), leren meubels met leerschade en dressoir (enkele weken oud) waar de poten, die in midden van het meubel zaten, compleet waren afgebroken (zaten zelfs in buitenste laag van de 3 lagen noppenfolie)).

Kortom een hoop ellende, maar Carpetright wilde/kon daar niets mee; dat moest via onze eigen inboedelverzekering. Deze gaf aan dat leerschade niet gedekt zou worden (daarvoor ben je dan al die jaren zuinig met je spullen omgegaan). Schade-expert zou langskomen om de boel te bekijken. Daar horen we dus nog van.

Daarna maar weer contact gezocht met het hoofdkantoor van Carpetright. Aangezien onze filiaalleider en contactpersoon niet zag wat er beter kon aan de vloer, heeft hij het in overleg met hoofdkantoor CR opgegeven. Vanuit het hoofdkantoor werd aangeboden om dan een second opinion te laten doen door een ander filiaal die dan blanco in de zaak zou staan.

Deze is onlangs langs geweest en heeft zonder heel duidelijk te zijn de klachten geconstateerd en genoteerd. Zijn bevindingen zou hij in een rapport zetten en dit rapporteren. In overleg met het hoofdkantoor zou dan bekeken worden wat de vervolgstappen zijn.

Begin deze week zijn wij weer gecontacteerd door Carpetright en wel door de filiaalleider die de second opinion heeft uitgevoerd zonder tussenkomst van het hoofdkantoor. Hij geeft aan dat we een drietal opties hebben:

  1. Vloer eruit, opnieuw egaliseren door andere stoffeerder

  2. Vloer laten zoals hij is en wij ontvangen een korting

  3. Vloer eruit en terug naar Carpetright en wij krijgen de totale som terug

Nu hebben wij nog wel wat vraagtekens bij bovenstaande opties zoals in hoe verre wordt de vloer wel goed geëgaliseerd (voor 3e keer) bij optie 1 en wat bij eventuele schade (nieuwe) stucwerk bij het verwijderen plinten die vast gekit zijn (zowel optie 1 als 3). Hoe zit het met verhuizen van spullen en hoe zit het met de droogtijd en het niet thuis kunnen zijn?

Op deze vragen hopen wij op korte termijn een antwoord te krijgen, want wij zijn wel een beetje klaar met het hele verhaal zonder dat wij daar ook maar enige invloed op kunnen hebben.

Kort samenvattend:

  • We hebben een vloer waarmee we zeker niet happy mee zijn, na 2 mislukte installaties en we hebben nog geen goed beeld, vertrouwen of een eventuele 3e keer wel goed zal gaan en wat eventuele compensatie zal zijn. Er ook ook bij verwijderen van de vloer geen schade zal ontstaan.

  • Daarbij ook beschadigde meubels aan overgehouden en het is maar de vraag in hoeverre we daar een aanvaardbare vergoeding voor krijgen (ben je dan zo zuinig op geweest op je spullen voor niets?)

Kortom een lang en voor ons een onprettig en energievretend verhaal en we weten even niet meer hoe het verder moet, want vertrouwen is behoorlijk geschaad.

Welke mogelijkheden liggen er nog voor ons waar wij nog niet aan gedacht hebben en zijn er nog eventuele tips? Dat Carpetright zelf niet goed zit is duidelijk (ze geven het min of meer toe), maar graag praktische antwoorden en misschien zijn er mensen met soortgelijke ervaringen (volgens het opslagbedrijf waren wij namelijk niet de eerste......)

17282 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 15, 2017 om 10:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik snap altijd dat hele "egaliseren" niet zo goed. Wat had u dan voorheen op die vloer liggen? En was dat dan een berglandschap?

kv
door kvjapio - Jun 15, 2017 om 11:18
281 Antwoorden / Vragen

U kunt nog naar de geschillencommissie wonen. En wat uw opties betreft: Na twee keer kan ik me voorstellen dat uw vertrouwen in een goede afloop flink is gedaald. Als u voor 1 kiest dan is het wel belangrijk om met een eventuele nieuwe egaliseerder schriftelijke afspraken te maken over het eindresultaat. Ik veronderstel dat CR dat dan gaat betalen.
Voor rust kunt u kiezen voor een korting, maar die moet dan wel naar verhouding zijn. Misschien kunt u daarin uw beschadigde meubelen meenemen. Of het transportbedrijf aanspreken op zijn verzekering.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 16, 2017 om 21:05
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Schade aan de meubels is m.I.  te verhalen bij de verhuisbericht als u de opdracht heeft gegeven  (en _CR heeft betaald. Als CR de opdracht heeft gegeven is het aan CR om dat te claimen voor I.

ha
door halex - Jun 16, 2017 om 21:43
1374 Antwoorden / 4 Vragen

tldr Is er ook een samenvatting beschikbaar?