Ik
door Ikwilmehuis Feb 8, 2023 om 20:39
Geldzaken & recht

Sleuteloverdracht uitstel sociale huurwoning

13-12-2022 huis toegezegd gekregen
20-02-2023 ingangsdatum

na veel listen en verhalen zou er asbest zijn. Oude huurder gesproken alles al gesaneerd en vernieuwd 6 jaar terug.

Toen was de sociale verhuurmakelaar op vakantie deze week maar hij zou pas week 10 kunnen antwoorden.

- ertegen in gegaan / sociale huurwoningverstrekker heeft toch niet 1 persoon die dat doet?

toen kwam persoon 4 in de mail die aangaf dat de aannemer het druk heeft en het dus ondervoorbehoud 15 maart nu wordt.

Kan dit zomaar? En wat zijn mijn rechten?
ook alle voorafgaande leugens ter verlening op de mail?

ik kan niks vinden op internet

alvast bedankt

1529 8 Rapporteer

sira
door sira - Feb 8, 2023 om 20:53
2332 Antwoorden / 24 Vragen

Is het wel een serieus bedrijf/verhuurder van deze sociale huurwonng?

Ga eens informeren bij de gemeente in de betreffende woonplaats.

Ik
door Ikwilmehuis Feb 8, 2023 om 21:21
Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel voor je reactie!

het bedrijf is aangesloten bij het netwerk van onze gemeente die de huizen aanbiedt.

de gemeente geeft aan dat zij niks kunnen doen doordat deze gesplitst zijn van de gemeenten (corruptie etc)

sira
door sira Feb 8, 2023 om 22:45
2332 Antwoorden / 24 Vragen

@ Ikwilmijnhuis
Zou het mij overkomen dan werd ik toch achterdochtig.

tenormin
door tenormin - Feb 8, 2023 om 20:55
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Betreft dus een oude huurwoning die 6 jaar terug gesaneerd is. Door asbest. Dat kan heel goed. Vraag me alleen af, is dit een W.B.V. of een privé verhuurder, misschien zelfs huisjesmelker? Het laatste lijkt me meer het geval. Een WBV heeft natuurlijk meer mensen in dienst.

Ik
door Ikwilmehuis Feb 8, 2023 om 21:23
Antwoorden / 1 Vragen

toen kwam persoon 4 in de mail die aangaf dat de aannemer het druk heeft en het dus ondervoorbehoud 15 maart nu wordt.

unquote;

ze dekken elkaar en gaan nergens op in. En zeggen nu dat het bij de aannemer ligt die hen assisteert  , de aannemer zou het druk hebben en ze hebben gekeken voor versnelling maar helaas gaat dat niet. En dus niet door hun eigen toedoen...

getty
door getty Feb 8, 2023 om 21:51
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Aannemers zijn inderdaad druk en volgeboekt, kan dus kloppen.

Iv
door Ivo W Feb 9, 2023 om 16:47
729 Antwoorden / Vragen

6 jaar geleden het makkelijk toegankelijke asbest verwijderd.

Nu ook het 'verborgen' asbest in bijvoorbeeld rookkanalen.

Zo gek is het niet dat ze 6 jaar geleden bewust gekozen hebben om het moeilijker toegankelijke asbest te laten zitten. Allerlei sloopwerkzaamheden verrichten in een bewoond huis, daar wordt op dat moment niemand blij van. Dus wordt in eerste instantie gekozen om het toegankelijke asbest te verwijderen, waardoor risico's voor bewoners om in aanraking te komen met het asbest al bijna 0 worden. En vervolgens wordt op een leegstands-moment gekozen om ook het moeilijker bereikbare asbest met sloopwerkzaamheden te verwijderen.

getty
door getty - Feb 8, 2023 om 21:26
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dit kost hun ook geld, reken er maar op dat dit waar is en moet gebeuren.  En wees blij dat ze de asbest eruit gaan halen!

tenormin
door tenormin Feb 8, 2023 om 21:42
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Ik lees dat asbest er 6 jaar geleden is uitgehaald. Heeft de TS dus van oude huurder vernomen. Dus geen idee waarom de TS er nu nog niet in kan. Tenminste, ik lees wat slecht. Het trefwoord: asbest, is er dus uit.

getty
door getty Feb 8, 2023 om 21:51
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wellicht nieuwe info? Niet goed weggehaald?

verhuurder heeft er geen enkel belang bij om te vertragen, want dan komt er niets binnen. Kan dus gewoon waar zijn.

Ik
door Ikwilmehuis Feb 8, 2023 om 22:27
Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp dat een aannemer vertraging kan hebben.

1. Alles goed gekeurd
2. Toch nog een dubbel check van docs
3. Alles goed gekeurd
4. 3 weken later klopte mijn Brp niet. Naar gemeente gegaan niks mis mee.
5. Gebeld & gemaild geen reactie gehad een week lang. Ook het algemene nummer van het bedrijf die gemeente Kennemerland voorziet van woningen en niemand nam op
6. zelf de overname moeten regelen meneer had het druk
7. alles oké en toen weer 2 weken geen reactie
8 update gevraagd moest afwachten
9 week later niks dus een mail gestuurd met meerdere mail adressen van bedrijf erin en weer geen reactie aantal dagen.
10 toen was verhuurmakelaar op vakantie en astbest
11 oude huurster had gelijk - woning was allang asbest vrij
12 vertraging ondernemer dus alsnog midden maart wat ze al zeiden toen hij vakantie had

ik heb alles al vooraf aangesloten- g+w+l en internet/tv abonnement. Hele inboedel besteld omdat zijn collega aangaf dat ik een week eerder de sleutel zou krijgen....

Ro
door Rolf W - Feb 8, 2023 om 22:25
3 Antwoorden / 1 Vragen

ik had een geschil met Volkshuisvesting, omtrent een sociale huurwoning, en heb toen de Nationale Ombudsman ingeschakeld.

Ik won de zaak.

Ik lees een beetje dubbel bij jou: sociale huurwoning van een sociale makelaar.... Hmmzzzz

Ik
door Ikwilmehuis Feb 8, 2023 om 22:29
Antwoorden / 1 Vragen

We gaan het gewoon proberen morgen. Thnx

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 9, 2023 om 03:53
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ikwilmehuis,

Over welk bedrijf gaat het?

Ja
door JannyBoe - Feb 9, 2023 om 11:59
515 Antwoorden / Vragen

Hallo, hebt u een huurcontract getekend en wat staat daarin? Dan hebt u afspraken in handen waar u wat mee kunt.
Als u schade door het uitstel hebt zou ik mijn licht eens opsteken bij de Woonbond en/of het Juridisch Loket.
U zou per 13 december vorig jaar huren en dat zou nu zo maar eens 15 maart kunnen worden? En dan ook nog onder voorbehoud?
Te gek voor woorden natuurlijk.
Hopelijk kunt u het oplossen. Succes.

Iv
door Ivo W - Feb 9, 2023 om 16:41
729 Antwoorden / Vragen

De opleveringadatum voor een sociale huurwoning wordt in de meeste gevallen eerst onder voorbehoud gecommuniceerd. Bij mutatie kan er van alles zijn waarom de woning niet op die datum opgeleverd kan worden.

Een (niet volledig) rijtje met voorbeelden waarom het proces vertraging kan oplopen:
- oude huurder kan te laat vertrekken.
- woning wordt niet leeg/netjes achtergelaten
- er blijken tijdens grondige inspectie door de opzichter allerlei gebreken te zijn die nooit door de oude huurder zijn gemeld, maar wel verholpen moeten worden.
- de keuken of badkamer is van een leeftijd dat deze nu preventief vernieuwd wordt.
- de oude huurder was misschien boos op de woningcorporatie en heeft de hele boel kort en klein geslagen
- de aannemer heeft het gewoon, net als elke aannemer in Nederland simpelweg druk waardoor hij niet binnen de gewenste tijd alle klusjes heeft afgerond
- de aannemer wacht op bestelde materialen, maar ook dat kan tegenwoordig lang duren.

Wat het ook is: elke dag dat de oplevering uitgesteld moet worden is een dag zonder huurinkomsten voor de verhuurder. Dus reken er maar op dat zij er minstens net zo veel van balen als u, dat het langer duurt.

Dat er in het verleden al asbest is verwijderd, betekent niet dat er géén asbest meer aanwezig is. De kans is groot dat bij de eerdere sanering al het 'toegankelijk' asbest is verwijderd. Dat wel zeggen, alles wat zonder al te veel sloopwerkzaamheden bereikt kan worden. Maar dat toen gekozen is om 'verborgen' asbest te laten zitten. Om de overlast binnen de perken te houden.
En dat nu de woning leeg staat en het verrichten van sloopwerkzaamheden wat minder ingrijpend is, er gewerkt wordt aan het verwijderen van het 'verborgen' asbest. Denk aan oude rookkanalen die netjes afgetimmerd waren.