cw
door cwdingj Dec 28, 2016 om 09:19
Geldzaken & recht

Slim fruit

Beste Kassa medewerker,

Er is door uw programma al verschillende keren aandacht geweest voor de praktijken van slimfruit. Door u is geadvisserd om niet tot betaling over te gaan. Nu heb ik een bericht van dagvaarding ontvangen. Kan ik deze dreiging ook negeren?

Ik voeg de mail toe.

Zutphen, 28 december 2016

Onderwerp

:

SlimFruit / edit

Dossiernummer

:

edit

Telefoon

:

Online betalen

:

www.nederlandseincassocentrale.nl/debiteur (Inloggegevens: edit

BERICHT VAN DAGVAARDING

Geachte heer / mevrouw

U bent zowel door SlimFruit als door ons diverse keren in de gelegenheid gesteld om aan uw betalingsverplichtingen te voldoen. Ondanks betalingsherinneringen voldoet u echter niet aan uw financiële verplichtingen. Vanzelfsprekend nemen wij daar geen genoegen mee.

Namens én in overleg met SlimFruit is besloten een juridische procedure tegen u op te starten. U ontvangt een dagvaarding van één van de gerechtsdeurwaarderskantoren waar wij mee samenwerken. U wordt daarbij gesommeerd ter zitting te verschijnen bij de Rechtbank.

Voor de goede orde wijzen wij u erop dat met een gerechtelijke procedure aanzienlijke proces- en explootkosten zijn gemoeid, welke tevens van u gevorderd zullen gaan worden.

Indien uw betaling inmiddels heeft plaatsgevonden en wilt voorkomen alsnog geconfronteerd te worden met (na)kosten van de gerechtsdeurwaarder neem dan telefonisch contact met ons op.

In overige gevallen kunt u een gerechtelijke procedure en hoge kosten voorkomen door:

  • het hele openstaande bedrag van € 109,19 over te maken

  • binnen 4 dagen na 28 december 2016

  • naar rekeningnummer NL42 SNSB 0852 5986 53

  • ten name van Stichting Derdengelden Incasso Service

  • onder vermelding van dossiernummer: D121627279

Met vriendelijke groet,

Nederlandse Incasso Centrale

1786 11 Rapporteer

emcede
door emcede - Dec 28, 2016 om 10:06
959 Antwoorden / 4 Vragen

Beste vraagsteller, u zit hier op een openbaar forum waar vrijwilligers vragen beantwoorden. Wij zijn geen Kassa-medewerkers. Als u contact wilt met Kassa, moet u onderaan de site op 'Contact' klikken.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 28, 2016 om 10:12
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo cwdingj,
wacht nog enkele reacties af van deskundigen die actief zijn op dit forum.Er komt vast nog een antwoord voorbij waar u iets aan heeft.

tijger1
door tijger1 - Dec 28, 2016 om 10:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Een bericht van dagvaarding" is compleet nep. Is gewoon weer een stapje verder met bangmakerij.

Compleet negeren.

Pas als u echt een dagvaarding van een deurwaarder ontvangt, moet u naar die zitting gaan en uw verhaal doen.

Maar een echte dagvaarding van een echte deurwaarder zal er niet komen.

getty
door getty - Dec 28, 2016 om 10:26
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dit is geen dagvaarding maar een dreiging tot. De kans is minimaal dat ze tot werkelijk dagvaarden zullen overgaan. Ik zou het inderdaad negeren.

marita5
door marita5 - Dec 28, 2016 om 10:59
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Cwdingj ,

Laat u niet bang maken door een incassobureau , negeren en vooral niet betalen , lees deze informatie eens door , met name ( blauwe balk )  incassobureaus wat mogen ze wel en wat niet ?

Dreigende toon

Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/14-11-2016/incassobureaus-1/

zoekster1
door zoekster1 - Dec 28, 2016 om 11:03
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is nep. Een echte dagvaarding ziet er  heel anders uit.

zoekster1
door zoekster1 - Dec 28, 2016 om 11:05
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Update 9 december 2016 - Nepdagvaarding:

De Consumentenbond krijgt veel meldingen van consumenten die via e-mail een ‘bericht van dagvaarding’ hebben ontvangen van het incassobureau van Slimfruit, de Nederlandse Incasso Centrale. Een echte dagvaarding kan nooit via e-mail worden verzonden, maar moet door een deurwaarder worden betekend. De Consumentenbond raadt gedupeerden aan zich niet onder druk te laten zetten door deze nepdagvaarding, aangezien de overeenkomst in de meeste gevallen ongeldig is.

klik HIER

dokun
door dokun - Dec 28, 2016 om 11:07
152 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Dat is geen échte dagvaarding. Een dagvaarding behoort door een beëdigde deurwaarder aan u (of aan uw adres) afgeleverd te worden. Dit is gewoon een intimidatie email. Daar hoeft u niet op te reageren ze willen u alleen bang maken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 28, 2016 om 11:25
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Niet bang laten maken en zeker niet door de Ned. Incasso Centrale. Maar als het tot een echte dagvaarding zou komen dus een oproep voor de kantonrechter: negeer die dan niet en zorg dat u al uw bewijsmateriaal bij de hand heeft om te overleggen en het gelijk alsdan aan uw kant te hebben.

Zou u een echte dagvaarding negeren, dan wordt u zeker bij verstek veroordeeld.
Maar herhaald, net als (bijna) alle anderen: niet betalen, niet op reageren nu.

r.kemperman
door r.kemperman - Dec 28, 2016 om 11:55
423 Antwoorden / 4 Vragen

Beste Jan
in het vervolg even uitkijken wat je post.
Je hebt nu je inlogcodes meegestuurd

misschien kan je dat zelf nog wijzigen.

reflecs
door reflecs Dec 28, 2016 om 13:34
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Netjes dat u de Ts waarschuwt. Het bewerken kan als ik het goed heb binnen een uur, maar meestal is het handiger de redactie te tippen door de rapporteerknop te gebruiken als er persoonlijke gegevens vermeld worden.

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 28, 2016 om 12:52
1790 Antwoorden / 3 Vragen

En zijn (mail)adres staat ook nog eens gewoon online (overigens ook de fout van de internet-kassa-redactie en de bouwer van deze aftandse "website"). En van iemand die werkzaam is bij de GGD had ik persoonlijk toch wel iets meer schranderheid verwacht..

Update: voor de mensen die zin hebben om te trollen, je kunt via de link een berichtje achterlaten :-).

akkerdistel
door akkerdistel Dec 28, 2016 om 12:58
1790 Antwoorden / 3 Vragen

ps wij klagen weleens hier over deze "website" maar daar is het nog veel erger; Server Error in '/' Application.

Parser Error

Description: An error occurred during the parsing of a resource required to service this request. Please review the following specific parse error details and modify your source file appropriately.

Parser Error Message: Unexpected end of file looking for </form> tag.

Source Error:

Line 24: <body class="BackPopUp" id="body" bottomMargin="0" leftMargin="0" topMargin="0" rightMargin="0"
Line 25: runat="server">
Line 26: <form id="Form1" method="post" runat="server">
Line 27: <form id="Form2" method="post" runat="server">
Line 28: <eo:ajaxuploader id="AJAXUploader1" Width="100%" runat="server" TempFileLocation="~/upload" ProgressBarSkin="None"

Source File: /bestand.aspx    Line: 26