zo
door zoekjerecht Jul 23, 2019 om 11:34
Geldzaken & recht

Slot vervangen appartement

Als vrijwilliger hebben we te maken van een bewoner die medebewoners lastig valt. Wij beheren appartementen voor zelfstandig wonende ouderen boven de 60 jaar. In totaal gaat het om 60 appartementen verdeeld over drie gebouwen met elk 2 etages. Elk appartement heeft een unieke set sleutels welk niet na te maken zijn. Op elke etage is een zgn. contactpersoon aangesteld die een moedersleutel bezit van deze betreffende etage. Deze medebewoner mag in geval van nood, samen met een andere medebewoner of hulpdienst, de woning betreden. Nu heeft deze lastige bewoner zijn eigen slot vervangen en ook die van een dementerende buurvrouw. Vervolgens belde familie van deze vrouw dat zij niet meer in de woning konden. Onze vastgoedbeheerder heeft vervolgens na veel zoeken het slot teruggevonden en teruggeplaatst. De familie heeft aangfite gedaan bij de politie en ook melding bij sociaal wijkteam. De vraag is wat kunnen wij nog ondernemen als woonstichting?

8874 18 Rapporteer

Magnum007
door Magnum007 - Jul 23, 2019 om 11:42
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Zoekjerecht,

Dit is eigenlijk een consumentenforum,maar ik snap je vraag.

Je ziet nu,dat er ook gevaren zijn als een “gek” zo’n “loper” (algemene sleutel) in handen krijgt.

Misschien kan de woonstichting een huismeester aanstellen?

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 23, 2019 om 16:31
16768 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij dat de buurvrouw in kwestie de lastige buurman zelf heeft binnegelaten en zijn gang heeft laten gaan.

aurora1
door aurora1 - Jul 23, 2019 om 11:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe zit het precies: vrijwilliger van/bij een woonstichting? Welke zijn uw bevoegdheden?
Wat wordt bedoeld met “lastige bewoner” en wie bepaalt dat? Is het niet aan die familie en het familielid om te bepalen wat te doen?
Wat wordt verstaan onder “wij beheren appartementen... etc.”? Hoe zit het met de VvE? Die heeft toch een vastgoedbeheerder aangesteld?
Wat zou u dan willen ondernemen?
U kunt toch niet zomaar de baas spelen over allerlei mensen waar u zelfs geen familieband mee heeft en over zaken die u totaal niets aangaan als vrijwilliger van een of andere Stichting?
Ik vind het geheel erg onduidelijk.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jul 23, 2019 om 12:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus op elke etage woont iemand die bij alle woningen op die etage naar binnen kan? Wat is dat voor rare toestand.

edrick3
door edrick3 - Jul 23, 2019 om 12:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De vraag is wat kunnen wij nog ondernemen als woonstichting?
Als woonstichting zal er toch wel een juridisch adviseur o.i.d. zijn?

tijger1
door tijger1 - Jul 23, 2019 om 13:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus iemand vervangt zijn slot, omdat anders de hele etage naar binnen kan lopen. Zou ik ook doen. Doet dat ook voor een buurvrouw, wellicht op haar verzoek. Familie kon niet meer naar binnen. Maar hoe kon die vastgoedbeheerder dan wel naar binnen? En het slot was verstopt? Wat een gekkigheid.

En waarvan is dan aangifte gedaan? Dat er een slot vervangen is, die buurman zal beslist de sleutels er bij gegeven hebben.

En waar bestaat dat lastig vallen uit? En waar bestaan uw taken als vrijwilliger uit? Toch niet om de boel daar te regeren.

aurora1
door aurora1 Jul 23, 2019 om 13:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou mijn slot ook veranderd hebben en eventueel ook mijn al dan niet dementerende - als die al dementerend is - buurvrouw daarmee geholpen hebben. Onbegrijpelijk dat iedereen zomaar bij een ander binnen kan komen. Om mij heen wonen in een paar gebouwtjes ook velen van boven de 60, maar deze wonderlijke gang van zaken hoeft niemand hier mee aan te komen.

panter22
door panter22 - Jul 23, 2019 om 13:23
6599 Antwoorden / Vragen

Gaat het hier om een bijzondere beschermde woonvorm?
Het is niet gebruikelijk dat een medebewoner een moedersleutel heeft om in alle woningen van de etage te kunnen komen.
De bevoegheid van de vrijwilligers zullen toch wel vastgelegd zijn. Want het is nogal wat, je buur die ongevraagd in je appartement kan komen.
Een bewoner wil dit niet en heeft zijn eigen slot vervangen. Is hij daarom lastig? Of is hij ook dementerend?
Hij had wel van het slot van zijn dementerende buurvrouw af moeten blijven, tenminste als zij niet meer handelingsbekwaam is .
Is er niet gemerkt dat het slot vervangen is? Beetje vreemd dat de familie aangifte doet. En wat heeft een socoaal wijkteam hier mee te maken.
Wat je als woningstichting kunt doen is met deze (lastige?) buur een afspraak maken en  het hele geval doorspreken.
Meedelen wat de huisregels zijn. Misschien is deze woonvorm wel niet voor hem bedoeld.

gerbera
door gerbera - Jul 23, 2019 om 15:42
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Op elke etage is een zgn. contactpersoon aangesteld
Deze medebewoner mag in geval van nood, samen met een andere medebewoner of hulpdienst, de woning betreden.

Op zich is het niet vreemd dat er per etage een persoon beschikt over een moedersleutel. Ik denk niet dat deze, in tegenstelling wat hier beweerd wordt, ongevraagd elke woning zal betreden, sterker nog, indien noodzakelijk, dient deze een tweede persoon mee te nemen. Men had ook een huismeester kunnen aanstellen voor alle woonblokken welke dan ook dag en nacht aanwezig moet zijn maar blijkbaar is er gekozen voor deze, op zich niet slechte, oplossing. Het feit dat de woningen met een moedersleutel, Iets wat in een verzorgingshuis normaal is, geopend kunnen worden, kan voor de bewoners een geruststellige gedachte zijn. Het eigenhandig vervangen van een slot kan bij calamiteiten, bv onwel worden, een gevaar opleveren voor bewuste bewoner cq overige bewoners omdat met het appartement dan niet betreden kan worden. Mag ook aannemen dat dit ook ergens in de reglementen staat. Wat u kan doen als vrijwilliger is uw bevindingen te melden aan de woonstichting die passende maatregelen dient te treffen. Dat kan o.a. zijn de kosten van herstel bij betreffende persoon in rekening brengen. Overigens ik lees nergens in het bericht dat de "lastige" bewoner over een moedersleutel beschikt, wel dat alle appartementen een eigen uniek slot hebben en naast de eigen sleutel van de bewoner/ster met een moedersleutel te openen is.

tijger1
door tijger1 - Jul 23, 2019 om 16:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En die “contactpersoon” is niet dementerend, of hulpbehoevend of heeft een “beschermde woonvorm” nodig?

Die persoon kan dus ongevraagd zomaar bij je binnenkomen. Net zo goed als zijn familie of kennissenkring, want het zal algemeen bekend zijn dat hij een moedersleutel heeft.

En bij nood breekt de politie of de brandweer zo de deur open.

En in een verzorgingstehuis, als die er nog zijn, heeft niet een bewoner een moedersleutel,

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 23, 2019 om 16:46
16768 Antwoorden / 202 Vragen

Op basis van onderlinge afspraken, vertrouwen en verkregen toestemming is het geen vreemde zaak en wordt voorkomen dat zoals nog weer recent iemand al maanden dood in zijn woning blijkt te liggen.

aurora1
door aurora1 Jul 23, 2019 om 20:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Los je dat dan op met iedereen maar een sleutel te geven? Ik denk het niet want dan moet je dagelijks een paar keer “controleren” en dan kan iemand er nog tussenuit glippen. Trouwens, er kan toch niets veranderd worden als iemand dood in zijn huis ligt?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 23, 2019 om 16:43
16768 Antwoorden / 202 Vragen

In aansluiting op @AURORA1 heb ik dezelfde vraagtekens.
Hoe dan ook is het echter m.i. een zeer goede zaak dat in een appartementencomplex (met naar ik aanneem senioren wonigen) er vertrouwenspersonen zijn die een sleutel beheren en bij calamiteiten of vermoeden daarvan samen met een ander daar naar binnen kunnen. Daarmee wordt onder andere voorkomen dat er situaties zijn dat iemand na weken of soms maanden dood in de woning wordt aangetroffen. Dat sleutelbeheer gebeurt dan ook met instemming van de betrokken bewoners.

In de kwestie van deze casus is er kennelijk geen sprake van toestemming en is het ook aan deze bwoner toegestaan om de sleutel van zijn woning te vervangen. Daarbij lijkt het mij dat hij de buurvrouw heeft 'opgejut' om hetzelfde te doen en dat is hoewel die buurvrouw toestemming zal hebben verleend uitermate kwalijk.

De familie heet al actie genomen en het slot is teruggeplaatst. Het lijkt mij nu zaak om aan de lastige bewoner het heel erg duidelijk te maken dat bij herhaling aangifte zal worden gedaan wegens huisvredebreuk hoewel er dan wel ook een schriftelijke verklaring van de betrokken buurvrouw doent te zijn (omdat die voor zover ik afleid niet onder curatele staat).
M.b.t. mijn vraagtekens (en ook die van @AURORA1) dat u als vrijwilliger diensten verleend aan .... de grote vraag nu; aan de beheerder of een stichting of is de stichting de beheerder? Als vrijwilliger kunt u zelf feitelijk niets doen dan samen met anderen, in dit geval de familie van de bewoonster,  geven van ondersteuning in deze. Het is en blijft aan de orde dat de lastige bewoner zelf kan beslissen over zijn sleutelbeheer (tenzij een en ander ook bij huurovereenkomst geregeld is maar dat kan m.i. niet)

tijger1
door tijger1 Jul 23, 2019 om 18:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Opgejut? Hoezo?

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 23, 2019 om 18:35
16768 Antwoorden / 202 Vragen

Waarom zou een dementerend iemand anders toestaan? Helaas komen vergelijkbare zaken vaker voor.

tijger1
door tijger1 Jul 23, 2019 om 19:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, ja, due buurvrouw is volgens die vrijwilliger dementerend. Blijkbaar deskundig op dat gebied.

panter22
door panter22 Jul 23, 2019 om 19:45
6599 Antwoorden / Vragen

Dat sleutelbeheer gebeurt dan ook met instemming van de betrokken bewoners.
Dat is het hem nu juist. De moedersleutel is standaard. Als je dat als bewoner niet wilt, dan moet je zelf het slot vervangen, zoals de bewoner gedaan heeft. De vrijwilliger heeft de moedersleutel en wat die er mee doet, daar is geen zicht op. Hij kan hem elke dag op zak hebben bv. De bedoelingen zullen goed zijn.

aurora1
door aurora1 Jul 23, 2019 om 20:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou, niet elke beheerder van andermans sleutel zal en hoeft goede bedoelingen hebben.... helaas.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 24, 2019 om 09:39
16768 Antwoorden / 202 Vragen

@TIJGER1: tegen mijn zin in (ik had mij voorgenomen niet meer met u in discussier te gaan) toch een reactie: lees de vraag nog een goed en daaruit is m.i. duidelijk af te leiden dat de vrijwilliger dit niet op eigen houtje doet omdat overduidelijk handelingen zoals aangifte bij de politie zijn opgemerkt.
De vrijwilliger zal die opmerking dus niet op eigen houtje hebben gemaakt m.i.

M.b.t. 'de rare toestand' breng ik nu in herinnering dat er in het verleden nogal wat gedoe (en overigens terecht) is geweest over bij de buitendeur van appartementen geplaatste sleutelkastjes met daarin sleutels van bewoners die allen toegankelijk zouden moeten zijn voor hulp/zorgverlener. En daar werd helaas misbruik van gemaakt door inbrekers. De oplossing om e.e.a. onderling te regelen met vertrouwenspersonen is dus helemaal niet zo raar.

tijger1
door tijger1 Jul 25, 2019 om 20:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@heremietkreeft. Houd u dan maar aan uw voornemen. Waar bemoeit u zich mee?

Ik heb de vraag goed gelezen. Dat familie aangifte diet bij de politie, en van wat dan wel, moet die familie zelf weten. En dat iemand ergens vrijwilliger is, prima, maar dan een bewoner lastig noemen, een andere dementerend, slaat nergens op.

En wat hebben die sleutelkastjes er mee van doen? Het gaat er hier niet over dat de thuiszorg een moedersleutel gebruikt. Het gaat er hier om dat een complete vreemde buurman of buurvrouw over een sleutel beschikt, waarmee hij elk appartement op die etage kan betreden.

Wellicht vindt u dat een prettig idee, nou ik niet.

ma
door marie47 Jul 26, 2019 om 11:27
40 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp heremietkreeft wel en tijger wat een antwoord, "waar bemoeit u zich mee". En waar bemoei u zich dan mee?

Ka
door Kassagebruiker - Jul 23, 2019 om 16:54
683 Antwoorden / 5 Vragen

Bij ons in de flat is er een deur opengebroken voor een bewoner die onwel was geworden. Politie, brandweer voor de deur en de rekening alleen voor de deur was € 1800 voor de bewoner ..............

Th
door Thijs124 Jul 23, 2019 om 17:23
289 Antwoorden / Vragen

Heeft er weer een slotenmaker geprofiteerd!

aurora1
door aurora1 Jul 23, 2019 om 20:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Die bewoner is dan niet gaan shoppen en heeft vermoedelijk zo’n dure kwast van internet gehaald. Het gebeurt niet elke dag dat politie in een noodgeval moet openbreken. In de hier geschilderde situatie kan iedereen in principe maar overal binnengaan als het hem past. In de geschilderde situatie kan zo’n Koning van de Sleutels toevallig ook net onbereikbaar zijn als de nood aan de man is. Dat iemand dood in huis blijkt te liggen is niet opgelost met dit systeem van sleutels uitdelen.

Ka
door Kassagebruiker Jul 23, 2019 om 20:57
683 Antwoorden / 5 Vragen

Die bewoonster lag bewusteloos achter de deur die en op slot en op de 2 knippen zat, dus het werd 's nachts het betere hak & breekwerk. Er is om haar leven te redden zo gehandeld, de verhuurder heeft dus wel een flinke nota voor de deur gestuurd voor de for ever gemolde deur.

tijger1
door tijger1 Jul 23, 2019 om 21:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, daar had zo’n moedersleutel dus ook geen zin gehad. Bij mijn moeder zaten binnen ook twee zware knippen op de deur, maar ik had haar geadviseerd die niet te gebruiken. Alleen de deur op het nachtslot te draaien en de sleutel er uit te halen en die ernaast op te hangen. Had zij dus gelukkig zo gedaan. Met die knippen zou er van de deur weinig overgebleven zijn.

Th
door Thijs124 - Jul 23, 2019 om 17:02
289 Antwoorden / Vragen

Ik zou ook mijn slot vervangen. Als ik zou verhuizen mogen ze dat slot weer terug hebben. Maar tot dan zou ik mijn sleutels alleen delen met mijn eigen vertrouwde personen. Of je dan als lastig bestempeld moet worden als je niet volgens hun stramien wilt wonen? Politie aangifte omdat je de woning niet door de woningstichting wilt laten beheren? Het gaat toch over zelfstandig wonende ouderen boven de zestig? Laat dat ouderen maar weg, ook zo'n lade waarin je weggelegd wordt. Er wordt wel veel over de bewoners beslist en bedacht. Het komt in de buurt van bewindvoering. Daar komt de persoonlijke vrijheid wel behoorlijk in de knel.

tijger1
door tijger1 - Jul 23, 2019 om 18:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat “sleutelbeheer” door een andere bewoner is dus niet met instemming van die bewoner, want hij heeft zijn slot veranderd. En voor die buurvrouw ook. En waar blijkt uit dat zij opgejut zou zijn?

Ik heb er geen probleem mee, als de beheerder of een huismeester een moedersleutel zou hebben, maar een willekeurige buurman of buurvrouw, is dwaasheid.

En daar voorkom je al helemaal niet mee, dat iemand dood in zijn flat ligt. Want wordt er dan dagelijks een controle rondje gelopen over die etage en moet iedereen zich aan de deur melden?

Toen mijn moeder een herseninfarct kreeg en de politie de deur moest openbreken, kwam er helemaal geen nota van de wbv voor het herstel van die deur.

Ik kan mij voorstellen dat je aan een vertrouwde buurvrouw of buurman een reservesleutel geeft, zodat je bij een onverhoopt probleen, deur achter je dichtgetrokken zonder sleutel of zo, daar even terecht kan. Maar niet verplicht aan een onbekende.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 23, 2019 om 18:38
16768 Antwoorden / 202 Vragen

Hoe zo willekerig? Dat is niet uit de vraag op te maken en bovendien kan het uitsluitend op basis van vrijwilligheid/instemming.

tijger1
door tijger1 Jul 23, 2019 om 19:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is die contactpersoon soms gekozen door die etage? Blijkbaar aangezocht door die stichting. En het gaat niet op basis van vrijwilligheid, die persoon heeft die moedersleutel, dus die kan naar binnen.

panter22
door panter22 Jul 23, 2019 om 20:02
6599 Antwoorden / Vragen

Of heeft het sociaal wijkteam dit plan bedacht?

aurora1
door aurora1 Jul 23, 2019 om 20:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, dat kan ook nog over de hoofden heen gedaan zijn.

ro
door ron503 - Jul 23, 2019 om 18:05
1229 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt die lastige bewoner niet verplichten om aan een zeg maar zorgproject mee te doen maar of die bewoner er verstandig aan doet is een tweede. Ik lees dat die bewoner ook het slot van de buurvrouw heeft vervangen en als de bewoner dat met toestemming heeft gedaan is geen sprake van een strafbaar feit. U zou in samenspraak met de familie en met goedkeuring van de betreffende buurvrouw het slot tegen demontage kunnen beveiligen d.m.v. ééntoer schroeven die niet meer losgedraaid kunnen worden zodat de lastige bewoner het slot niet meer zonder schade kan vervangen. Opzich vind ik zo'n zorproject voor bewoners die al wat ouder zijn of weinig tot geen familie banden meer hebben een goed initiatief want op deze manier hoeft er geen bewoner aan zijn/haar lot overgelaten te worden als er dringend hulp noodzakelijk is. Daarbij lijkt het mij dat er een zorgvuldig protocol is opgesteld die pas als het strikt noodzakelijk is in gang wordt gezet. Je leest regematig dat oudere mensen vallen of onwel geworden zijn en pas als de stank en de vliegen op gaan vallen buren de hulpdiensten inschakelen terwijl dat met een beetje sociale controle voorkomen had kunnen worden.

tijger1
door tijger1 Jul 23, 2019 om 19:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hie stelt u zich die controle dan voor? Dat de sleutelbewaarder iedere dag even komt aanbellen? En als er niet opengedaan wordt, dan maar naar binnen gaat?

gerbera
door gerbera - Jul 23, 2019 om 22:22
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Blijkbaar wordt dit over het hoofd gezien; Deze medebewoner mag in geval van nood, samen met een andere medebewoner of hulpdienst, de woning betreden.
Dus alleen die persoon bezit een moedersleutel  en er zal best wel een aantal voorwaarden zijn waar deze zich aan dient te houden  en niet zomaar een woning binnen lopen. En natuurlijk de brandweer kan een deur openbreken maar waarom als deze gewoon en sneller met moedersleutel zonder schade kan. En hoe die sleutelbeheerder is aangesteld is gissen maar zal er best we een zijn die alles nog op een rijtje heeft. En al die zaken die er bij gehaald als, demente sleutelbeheerder, langdurig dood in de woning liggen zal hier , mede door de vrijwilligers, niet zo snel gebeuren.
Mooi dat er nog vrijwilligers zijn die de senioren helpen maar die, volgens mij, geen enkele sleutel van welke woning dan ook bezitten.
En verzorgingstehuizen, ja ze bestaan nog steeds waar op dezelfde wijze met een moedersleutel gewerkt wordt.En voor de duidelijkheid, elk appartement heeft een eigen uniek slot wat eventueel met de moedersleutel geopend kan worden dus niet door medebewoners.

panter22
door panter22 Jul 24, 2019 om 07:53
6599 Antwoorden / Vragen

Wel hier door medebewoners die in het bezit zijn van de moedersleutel

gerbera
door gerbera Jul 24, 2019 om 08:42
7346 Antwoorden / 14 Vragen

waar staat dat medebewoners een moedersleutel hebben. Het is 1 persoon die deze heeft en verder heeft ieder zijn eigen sleutel die alleen op de eigen deur past.

panter22
door panter22 Jul 24, 2019 om 09:56
6599 Antwoorden / Vragen

Op elke etage is een zgn. contactpersoon aangesteld die een moedersleutel bezit van deze betreffende etage.
Er zijn 6 etages, dus 6 contactpersonen met een moedersleutel.

gerbera
door gerbera Jul 26, 2019 om 12:12
7346 Antwoorden / 14 Vragen

En wie zegt dat op elke etage met dezelfde moedersleutel de sloten geopend kunnen worden. Als dat zo zou zijn was 1 contactpersoon voldoende geweest.

panter22
door panter22 - Jul 24, 2019 om 07:52
6599 Antwoorden / Vragen

Er zijn 3 gebouwen van 2 etages. Op elke etage heeft een bewoner een moedersleutel. Er zijn dus 6 moedersleutels in omloop.
Het is de vraag of de moedersleutels per etage of gebouw uniek zijn.
Het geeft een gevoel van veiligheid, mocht er iets gebeuren, dan heeft een bewoner op de etage een moedersleutel en kan hij, onder voorwaarden, binnen komen.
Maar het is niet veiliger,integendeel.
Immers  de bewoner met de moedersleutel heeft toegang tot meerdere woningen kan op elk moment binnen komen. De sleutel kan zoek raken en dan zullen alle sloten moeten worden vervangen. Iemand kan de sleutel wegnemen,
Dan zullen nieuwe sloten moeten worden geplaatst en wie gaat dat betalen? En wat als een bewoner spullen kwijt is?
Om te voorkomen dat een keer een deur opengebroken moet worden, wordt er een groot risico genomen.
Wordt aan een nieuwe bewoner wel toestemming gevraagd om hier aan mee te doen? En wat als die niet wil, krijgt hij dan een nieuw uniek slot. Je huurt een woning, daar heeft de eigenaar zelfs geen sleutel van. En nu heeft een buur wel toegang tot jouw woning.
Is dit allemaal wel goed (juridisch)vastgelegd?

gerbera
door gerbera - Jul 24, 2019 om 08:48
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Wat ik zo knap vindt is dat de vraag weer is omgezet in een discussie over de moedersleutel. Het is een bijkomende zaak die de TS achterwege had kunnen laten. Maar wat is nu de vraag; vraag is wat kunnen wij nog ondernemen als woonstichting?

panter22
door panter22 Jul 24, 2019 om 10:03
6599 Antwoorden / Vragen

Er is een woonstichting met een vastgoedbeheerder. De woonstichting is de verhuurder. En die verhuurder geeft aan bepaalde huurders toestemming om met een moedersleutel om in nood bij andere huurders binnen te komen. Nu is de vraag of de woonstichting dit allemaal maar kan bepalen, met of zonder toestemming van huurders die daar een woning huren. De lastige huurder wil dit niet zet een eigen slot op de deur en ook op die van de buurvrouw.

tijger1
door tijger1 Jul 24, 2019 om 10:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dan komt er zich ook nog een vrijwilliger mee bemoeien.

En zo duidelijk is de vraag niet, want waartegen zou die stichting wat willen ondernemen? Tegen die veronderstelde lastige bewoner? En waar blijkt dat lastigvallen van andere bewoners uit? Tegen familie die aangifte doet bij de politie en waarvan dan? Tegen bewoners die het niet op prijsstellen dat een buur zomaar binnen kan lopen?

gerbera
door gerbera Jul 24, 2019 om 11:53
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Of en hoe de regeling is weten we niets van dus maar gewoon blijven gissen dan. Hoe lang is deze regeling al van kracht, weten we niet, dus er maar een draai aangeven.  En hoe lastig is betreffende bewoner staat nergens.  En wat die verhuurder moet doen, neem aan dat er bepaalde regels zijn waarmee ze aan de slag kunnen. Nee we blijven maar gissen en geven er een eigen draai aan en inmiddels  zou de hele buurt over een moedersleutel beschikken zodat ze bij iedereen naar binnen kunnen. En een vrijwilliger die raad vraagt, is iets ander dan zich er mee te bemoeien, wat is daar mis mee. Blijkbaar is er geen reactie van de verhuurder maar ook dat is iets wat we niet weten.

ma
door malty - Jul 24, 2019 om 09:29
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat er meer aan de hand is.
De lastige man valt medebewoners lastig, daarover wil de woonstichting natuurlijk wel eens met de man praten.
Misschien wilde deze geen gesprek en zijn ze toch met de moedersleutel zijn appartement binnengekomen.
Omdat hij dat in het vervolg wil voorkomen het slot vervangen.

Geef de contactpersoon geen moedersleutel maar een boormachine, kan hij in geval van nood het slot uitboren.

mo
door mof - Jul 24, 2019 om 14:50
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Bewoners die andere bewoners lastig vallen of die zich amders niet aan de huurvoorwaarden committeren kunnen worden aangesproken en bij voortdurende overlast kande huur worden opgezegd.

tijger1
door tijger1 Jul 25, 2019 om 20:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zal toch echt via de rechter moeten.