mathijs_b
door mathijs_b Jun 26, 2019 om 17:52
Geldzaken & recht

Snel rijk met ING

Ik heb eerder al hierover geschreven.

Als je de inlogcode van de ING App van iemand te pakken kunt krijgen en je "leent" even de smartphone dan kun je het complete tegoed opnemen, zelfs van andere rekeningen van dezelfde persoon en.ook van de spaarrekeningen.

De beveiliging (max transactiebedrag per dag) haal je er met de app ook uit en je maakt ook alle rekeningen incl spaarrekeningen zichtbaar

Ik heb dit weer eens aangekaart bij ING en het enige advies wat ze gaven was de pincode niet te laten afkijken. Verder was er niets aan te doen.

Ik heb onmiddelijk het geld van alle rekeningen overgeboekt naar een andere bank dan ING

Ik zou in aanmerking kunnen komen voor de calculator, maar dat is weer een heel gedoe en wanneer krijg ik die? En of die veiliger is?

Vraag: Waarom maakt ING het zo makkelijk om fraude te plegen en weten de helpdeskmedewerkers ook geen oplossing? Behalve dan die calculator.

4.4 Miljoen App klanten lopen nu het risico om opgelicht te worden.

3381 14 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 26, 2019 om 17:58
16816 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij een goed idee dat, indin dit inderdaad zo is, melding te doen bij www.fraudehelpdesk.nl

e
n doe deze melding ook aan de redactie: kassa@bnnvara.nl

tijger1
door tijger1 Jun 26, 2019 om 18:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is complete flauwekul.

no
door nokkie - Jun 26, 2019 om 18:00
14 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een van de redenen dat ik geen bank (ING) app op mijn telefoon wil. Ik bankier wel digitaal maar alleen op mijn laptop thuis.

Is het niet mogelijk om die app te verwijderen en weer "ouderwets"met je computer te bankieren?

tijger1
door tijger1 Jun 26, 2019 om 18:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hoe bevestigt u dan een overboeking of zo? Gebruikt u daar dat apparaatje voor?

Grunnen.
door Grunnen. Jun 27, 2019 om 10:22
509 Antwoorden / Vragen

Je hebt volkomen gelijk.Als je zo dom bent om iemand te laten meekijken als je de 5 cijferige pincode intoetst loop je die risico's .Die pincode is overigens niet zichtbaar op het scherm.De ING bank meedewerker heeft dus volkomen gelijk , je kraamt alleen maar onzin uit. Oh ja je kan ook inloggen met een geregistreerde vingerafdruk .

tijger1
door tijger1 - Jun 26, 2019 om 18:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een gekkigheid. Dus u moet eerst een inlogcode afkijken van iemand die blijkbaar op straat of zo aan het bankieren is. Dan moet het u lukken zijn mobiel te lenen. En dan logt u in en doet een overboeking van zijn saldo naar een andere rekening. En dan bekijkt u ook nog of er iets op zijn spaarrekening staat en dat boekt u naar de betaalrekening. Dan verhoogt u de daglimiet en wacht gezellig een kwartier tot dat in orde is en dan gaat u weer overboeken.

Dan bent u uitgebeld en geeft de mobiel terug.

Zo goed samengevat? Wat een aanstelleritus

Bij uw huidige bank loopt u ook het risico om opgelicht te worden.

Donuts
door Donuts - Jun 26, 2019 om 18:43
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Niet gehinderd door enige kennis kraamt u de grootste nonsens uit.

Degene die mijn smartphone "leent" zal ook mijn vingertoppen moeten afhakken. De lener krijgt het druk.

mathijs_b
door mathijs_b Jun 26, 2019 om 22:58
641 Antwoorden / 77 Vragen

Helaas heeft mijn foon geen vingerherkenning.

jo
door jorisw Jun 26, 2019 om 23:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar dan heb je er toch wel een PIN code opzitten? Of geef je iedereen die jouw telefoon kan pakken zomaar toegang tot alles?

tenormin
door tenormin - Jun 26, 2019 om 18:57
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Wat een geroeptoeter bazuint u rond. U kunt immers gewoon op de laptop of p.c.blijven bankieren, het nieuwe apparaatje wordt u toegezonden. En wat u verder raaskaalt, sorry, een ander woord heb ik er niet voor, is dat u een te levendige fantasie heeft. Hoe krijgt u dan een telefoon, nog wel met code, van een ander in handen? Kijk, het is goed om alert te zijn en soms een beer op de weg te zien maar u ziet de weg niet meer maar alleen beren. Maar goed, U bent inmiddels niet meer bij ING, dus succes met de bank die u nu gekozen heeft.

ro
door ron503 - Jun 26, 2019 om 19:18
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als degene de toegang van de slimme telefoon niet beveiligd heeft dan kan elke malloot van die slimme telefoon gebruik maken. Voor het inloggen op de app van ING is een aparte code noodzakelijk en die is persoonlijk en wordt niet automatisch ingevuld bij inloggen. Beveilging van apps e.d. begint bij de gebruiker zelf en is net zo veilig als de bankpas in een geld automaat steken en voor anderen verborgen houden terwijl de pincode wordt in getoetst.

ma
door malty - Jun 26, 2019 om 19:52
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wie gaat er nu met de app bankieren als er vreemde mee kunnen kijken?
Maar als u touch id gebruikt hoeft u geen inlogcode in te geven en valt er ook niks af te kijken

ingwebcare
door ingwebcare - Jun 26, 2019 om 20:42
73 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Mathijs B,

Hetzelfde als je de Betaalpas uitleent en de pincode afkijkt. Gevaar zit in een klein hoekje!

We raden dan ook niet aan om smartphones of andere toestellen waarmee je bankiert zomaar uit te lenen aan mensen die je niet kent.

Doel je bij calculator misschien op de scanner? Heb je deze al aangevraagd? Je kunt dit nog even checken voor de zekerheid, hoe lees je hier: Kijk in in Mijn ING in Profiel (onder je naam rechtsbovenin) bij 'Toegang tot je bankzaken'. De status na bestelling van de scanner heet aangevraagd. Zodra de scanner is verzonden wordt de status in Mijn ING aangepast naar verzonden

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!

^Miranda

brainless
door brainless - Jun 26, 2019 om 20:54
324 Antwoorden / 0 Vragen

Dan moeten ze naast mijn code ook mijn vinger(afdruk) lenen, zowel voor het ontgrendelen van mijn mobiel als gebruik van de app.

tijger1
door tijger1 Jun 26, 2019 om 21:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De maffia hakt die zo af:-))

brainless
door brainless Jun 28, 2019 om 00:50
324 Antwoorden / 0 Vragen

Maar ze weten niet welke vinger ;)

gerbera
door gerbera - Jun 26, 2019 om 22:19
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Snel rijk met ING

Goh was dat maar waar, vertel mij hoe dat werkt, behoudens het onzin verhaal wat u schrijft

4.4 Miljoen App klanten lopen nu het risico om opgelicht te worden.

Hoeveel klanten bij uw "nieuwe" bank lopen volgens u ook dat risico.

diumenge
door diumenge - Jun 26, 2019 om 23:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat een onzin, maar zou de titel van de vraag sowieso niet "Snel arm met ING" moeten zijn dan?

pe
door peentjes - Jun 26, 2019 om 23:56
421 Antwoorden / 0 Vragen

Uw verhaal geldt voor alle bankapps. En voor alle pinpassen. Ik heb er ook een paar. Werkt prima als je niemand laat afkijken.

Redacteur
door Redacteur - Jun 27, 2019 om 09:41
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Een aantal bijdragen is verwijderd. Probeer het aantal off topic terzijdes aan het adres van mede-forumgebruikers tot een minimum te beperken. Dat komt de inhoudelijkheid ten goede. En let a.u.b. op de toon van reageren.

De redactie

pino123
door pino123 - Jun 27, 2019 om 09:47
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik je huissleutel en de beveiligscode heb, kan ik ook je hele huis leeghalen. Zoals al eerder aangegeven kan je je telefoon beveiligen met een code of vingerafdrukscanner. ALs je beide niet doet... Tja dan maak je het andere wel heel gemakkelijk.