Chloe1987
door Chloe1987 Aug 22, 2019 om 20:41
Geldzaken & recht

Sociale huurwoning

Deze week een uitnodiging gekregen om een sociale huurwoning te bekijken. Ik stond op nummer 1. Aangegeven dat ik de volgende dag voor 13.00 moest doorgeven of ik de woning wilde accepteren. Ik heb vervolgens de volgende dag om 9.00 uur gebeld om te laten weten dat ik de woning graag wilde accepteren. Een paar uur later werd ik gebeld dat er een fout is gemaakt en dat ik toch op nummer 2 sta, omdat de oorspronkelijke nummer 1 aan heeft gegeven zich per ongeluk te hebben afgemeld voor de bezichtiging. De brief waarbij staat vermeld dat ik nummer 1 ben had ik 2 dagen voor de bezichtiging al ontvangen. Kan de woonstichting dit zomaar doen? Of kan ik stappen ondernemen?

3597 8 Rapporteer

Gr
door Grunn1 - Aug 22, 2019 om 21:40
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Fouten kunnen door iederen gemaakt worden. Netjes dat ze u bellen en uitleg geven wat er fout is gegaan. Stappen ondernemen? Denk het niet of maakt u nooit fouten.

ma
door malty - Aug 22, 2019 om 22:04
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Die uitnodiging kreeg u per post zie ik nu maar werd u eerder al opgebeld door de woonstichting dat u in aanmerking kwam voor een huis?
Ik weet niet hoe de nr.1 van de lijst heeft ontdekt dat hij de bezichtiging per ongeluk afgezegd had.
Ik zou er geen werk van maken, u weet nu dat u nr. 1 staat of ze moeten weer een fout gemaakt hebben.

tijger1
door tijger1 Aug 22, 2019 om 23:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat hoeft dus helemaal niet. Ligt er maar helemaal aan wie er reageert.

Magnum007
door Magnum007 - Aug 22, 2019 om 23:15
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Chloe,

Het is frustrerend en slordig van de woonstichting.

Maar : bij een woningbouwvereniging moet je in jouw geval diplomatisch optreden omdat je ze nodig hebt om een woning te krijgen.

Bewaar de brief goed en schrijf eventueel een brief naar de directie waarin je vraagt of ze moeite kunnen doen om je zo snel mogelijk een geschikte woning toe te wijzen.

Misschien kun je zelfs vragen om een bepaalde woning in een bepaalde wijk....

Dus voorlopig niet op “oorlogspad” gaan.

tijger1
door tijger1 - Aug 22, 2019 om 23:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor een volgende woning kan er weer iemand anders nummer één staan.

panter22
door panter22 - Aug 23, 2019 om 08:06
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is echt sneu. Dan moet degene die eerst op nummer 1 stond wel een grote overtuigingskracht hebben. Want de woning is al  toegewezen en geaccepteerd. Of er is iets anders aan de hand, maar daar kom je niet achter.
De toewijzing is altijd onder voorbehoud. Je bent er pas zeker van dat je woning krijgt als je het huurcontract hebt getekend en de sleutel in handen hebt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 23, 2019 om 08:54
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Zie @EPCOT1, de administratie benaderen, vragen wat er fout is gegaan en de hoop uitspreken dat dit niet nog eens gebeurt.

Maar begin met na te vragen of de andere persoon ook inderdaad de woning heeft geaccepteerd. Bezichtigen behoeft nog geen acceptatie te zijn.

adriaan2
door adriaan2 - Aug 23, 2019 om 17:43
104 Antwoorden / 0 Vragen

Ook meegemaakt. Ik vrees dat alleen een gerechtelijke procedure iets zou kunnen doen, maar het smoezenboek van de woningbouw verenging zal rijkelijk gevuld zijn. Ik zou een gesprek aanvragen met de hoogste baas.

jo
door jorisw Aug 23, 2019 om 17:48
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En dan? Moet die dan de medewerker die een fout heeft gemaakt op staande voet ontslaan? Veel andere opties zijn er niet.

mo
door mof - Aug 23, 2019 om 21:33
3619 Antwoorden / 3 Vragen

hangt van de voorwaarden af die de woonstichting stelt. Ik zou proberen voorrang te krijgen bij een volgende keuze. Deze woning bevechten lijkt me zonde van de energie.