hehaha
door hehaha Dec 13, 2015 om 18:37
Geldzaken & recht

Spaargeld bij unibet

Als je je spaargeld (deels ofcourse) bij Unibet stalt, kijkt de b-dienst dan mee? Of word je dan gevrijwaard van de vermogensrendementsheffing? Ben benieuwd!

7031 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 13, 2015 om 18:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U raakt het liever daar kwijt dan? :-))

hehaha
door hehaha - Dec 13, 2015 om 18:43
10 Antwoorden / 13 Vragen

Neen! Alleen bijstorten als tegoed - daarna weer terugstorten als de b-dienst zijn jaarlijkse meetmoment heeft gehad : )

getty
door getty - Dec 13, 2015 om 19:37
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Als zijnde belastingontduiking dus. Zou het maar niet doen. Komt altijd uit, met een fikse boete tot gevolg.

marcel75
door marcel75 - Dec 13, 2015 om 21:15
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Het is en blijkft uw geld ook als aan het smurfen bent (oftwel geld stallen bij derden om (bijvoorbeeld) de Belastingdienst een rad voor de ogen te draaien. U krijgt namelijk een vordering op Unibet en vorderingen moet u ook opgeven in Box 3.

hehaha
door hehaha - Dec 13, 2015 om 21:35
10 Antwoorden / 13 Vragen

O jee... "U krijgt namelijk een vordering op Unibet".

Maar dan moet de Belastingdienst er wel van weten. Hoe komen ze er achter dat ik daar een x bedrag heb staan?

aurora1
door aurora1 - Dec 14, 2015 om 19:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Begrijp ik goed dat u hier advies vraagt over hoe de belasting om de tuin te leiden, belasting te ontduiken?

Vraag het de BD....

ha
door halex - Dec 15, 2015 om 22:51
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ja daar kan je vragen over krijgen, zie FiscAlert. Aangezien je een fikse boete kan krijgen en mogelijk een strafrechtelijk onderzoek door de FIOD zou ik dit plan nog eens goed overwegen.

De Belastingdienst zal niet vertellen hoe ze aan de informatie komt. Maar er bestaat een meldplicht voor o.a. banken voor ongebruikelijke transacties. Als u in december een redelijk bedrag contant opneemt of overboekt en in januari een soortgelijk bedrag weer terug (laat) storten, kunt u er op rekenen dat de bank dat doorgeeft.

hehaha
door hehaha - Dec 17, 2015 om 23:31
10 Antwoorden / 13 Vragen

Dank voor de antwoorden. Ga er even over denken of ik ga 'smurfen' of niet

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2015 om 00:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees dit eens.

Belastingdienst let op saldosjoemelaars!

Er zijn jaarlijks honderden mensen die voor het einde van het jaar grote bedragen opnemen van hun rekening en dit in het begin van het daaropvolgende jaar weer storten om het geld zo buiten het zicht van de fiscus te houden. Houd er rekening mee dat de Belastingdienst hier alert op is. Zo heeft de fiscus eind vorig jaar honderden 'saldinisten' een brief gestuurd. Ook is in een aantal gevallen de FIOD ingeschakeld. Contant geld boven € 517 (€ 1.034 voor fiscaal partners), geld dat tijdelijk elders wordt ondergebracht en geld dat tijdelijk onzichtbaar is omdat het wel van de ene rekening is afgeschreven, maar nog niet is bijgeboekt op de andere rekening dient namelijk gewoon te worden aangegeven. Het is dus een misverstand dat geld dat niet zichtbaar is op het jaaroverzicht van de bank ook niet hoeft te worden aangegeven.
Bron Fiscalert.