De
door Dee23 Feb 12, 2019 om 15:08
Geldzaken & recht

Specsavers en privacy

Ik wil een nieuwe bril en bel Specsavers om een afspraak. Ik zit in hun systeem, maar zonder mijn adres. Zij willen mijn adres anders maken zij geen afspraak, i.v.m. de privacy wet, zo zegt de verkoper. Wat daar in staat weet hij niet precies, maar ik moet volledig geregistreerd staan bij hun. Ik begrijp dit niet. Ik betaal zelf voor de bril, het gaat niet via de verzekering, dus waarom willen zij mijn adres? Ik kan geen afspraak maken, zij willen mij nu niet helpen. Hetzelfde had ik met online bestellen van kleding bij Ulla Popken, waar ik kleding bestelde en betaalde en liet afleveren bij hun winkel. Ze weigerden omdat ze mijn adres niet hadden. Kassa heeft meerdere malen gezegd op te passen met het geven van je gegevens aan bedrijven, maar het wordt je onmogelijk gemaakt het niet te doen. Wat staat er in de nieuwe wet dat ik al mijn gegevens moet geven aan bedrijven?

8786 22 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2019 om 15:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik begrijp al niet waarom u een winkel belt om een afspraak te maken voor een bril? Daar ga je toch gewoon naar toe en zoekt er een uit?

Als u via internet spullen bestelt,is het logisch dat u uw adres geeft, ook al laat u het in de winkel bezorgen.

Maar wat denkt u dat Ulla met uw adres kan doen?

costnix
door costnix Feb 12, 2019 om 17:57
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ze kunnen reclamefolder met aanbiedingen sturen en dat is heel eng voor sommigen.

jo
door jorisw Feb 12, 2019 om 18:28
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als ook een oogmeting gedaan moet worden (en dat is altijd verstandig als je een nieuwe bril gaat aanschaffen), dan is het wel zo handig om een afspraak te maken. Tenzij je niks anders te doen hebt en rustig de halve middag kan gaan zitten wachten bij de opticien.

tijger1
door tijger1 Feb 12, 2019 om 19:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je moet dat ook niet op zaterdagmiddag om drie uur doen.

ma
door marleenvanh Feb 13, 2019 om 14:30
451 Antwoorden / 1 Vragen

Om zeker te zijn dat de opticien tijd voor je heeft moet je een afspraak maken. Dat op zich is niet vreemd. Dat men daarvoor jouw adres nodig heeft wanneer JIJ Persoonlijk, gewoon voor die afspraak naar de winkel komt en meteen betaalt (contant of met pin) is m.i. KUL. In verband met 'duh praaivuzzie' zou je een adres juist NIET moeten geven..... Maar ja ik verbaas me wel over meer 'wettelijke zaken'......

tijger1
door tijger1 Feb 13, 2019 om 16:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Alle keren dat ik een bril heb laten aanmeten ben ik gewoon naar een brillenboer gegaan en zijn mijn ogen gemeten en heb ik die bril besteld. Wat een moeilijk gedoe met een afspraak.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 12, 2019 om 17:49
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Als je het volledige bedrag contant betaalt,zie ik geen probleem.

Probeer eens Hans Anders.

tijger1
door tijger1 Feb 12, 2019 om 19:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je kunt daar vast ook pinnen.

costnix
door costnix - Feb 12, 2019 om 18:03
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Alleen bij de overheid moet uw adres bekend zijn in de Basisregistratie Personen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/privacy-en-persoonsgegevens/basisregistratie-personen-brp

De
door Dee23 - Feb 12, 2019 om 18:11
5 Antwoorden / 1 Vragen

je moet bij specsavers van te voren afspraak maken om ogen op te laten meten.
ulla en andere bedrijven sturen ongevraagd reclame op enz.
daarbij adviseert ook Kassa zo min mogelijk gegevens over jezelf te geven aan bedrijven die voorkeuren enz. opslaan en doorverkopen aan anderen.
waarom is het logisch dat je je adres geeft als je het ergens anders laat bezorgen?
Ja ik ga natuurlijk naar een ander, Hans Anders of Charlie Temple of zo.
Maar ik zou willen dat hier meer aandacht aan besteed wordt.

noud evers
door noud evers Feb 13, 2019 om 16:07
5 Antwoorden / Vragen

Wat maakt mij het nou uit dat specsavers mijn adres weet .
Big Brother weet toch ook alles van je .
doe niet zo geheimzinnig .

muis1972
door muis1972 Feb 13, 2019 om 16:19
24 Antwoorden / 2 Vragen

Al jaren klant bij Ulla en je krijgt helemaal geen reclame als je adres doorgeeft. Ik heb al die jaren niet 1 keer reclame gekregen via de post. Gewoon even aangeven en dan ontvang je niks via de post.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 12, 2019 om 18:14
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Frappant, toevallig heb ik vandaag telefonisch een afspraak gemaakt en was mijn adres niet nodig. Men is in de winkel ook niet goed geïnformeerd over de AVG en doe een melding bij: https://www.specsavers.nl/contact. Meld erbij dat u via Kassa advies hebt gevraagd.

jo
door jorisw - Feb 12, 2019 om 18:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

V.w.b. alle adresgegevens: ik kan me voorstellen dat ze dit doen om te voorkomen dat er teveel afspraken worden gemaakt waar mensen niet komen opdagen.

diumenge
door diumenge - Feb 12, 2019 om 18:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gewoon wat grotere letters gebruiken, heb je ook geen bril nodig.

muis1972
door muis1972 Feb 13, 2019 om 16:13
24 Antwoorden / 2 Vragen

Wat een onzin. Wat heb je aan grotere letters als de bril voor veraf is? Voor een leesbril gaan de meeste mensen niet eens naar een opticien, maar die kopen ze zo bij een winkel.

diumenge
door diumenge Feb 13, 2019 om 19:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Och, och, @Muis1972 toch...

endemion
door endemion Feb 14, 2019 om 16:21
237 Antwoorden / 3 Vragen

Ik denk dat Muis's punt was dat je grap niet echt werkt. Als het nu over leesbrillen ging...

diumenge
door diumenge Feb 14, 2019 om 19:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Endemion, oh.... denk je dat?

ro
door ron503 - Feb 12, 2019 om 19:12
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan me best voorstellen dat Specsavers bij het maken van een afspraak om uw adresgegevens vraagt want dan weten ze zeker dat ze met een serieus iemand van doen hebben. Met het online bestellen en in de winkel afhalen geldt hetzelfde want het is en blijft een online bestelling waarbij enkel het afleveradres afwijkt van uw woonadres. Zo te lezen neemt u de privacywet veel te serieus omdat u uw adresgegevens niet af wil staan maar daar is de privacywet niet voor bedoeld.

panter22
door panter22 - Feb 12, 2019 om 19:13
6599 Antwoorden / Vragen

Als je een nieuwe bril wilt, dan moet je je adres toch wel geven. Een bril bestellen voor iemand die alleen maar een naam opgeeft en haar adres niet wil geven? Stel dat je niet meer terugkomt. Dan zit de winkelier met een strop.
Bij een webwinkel moet je ook je eigen adres opgeven ook al heb je al betaald en haal je het pakket op in de winkel.
De verkoper moet toch weten dat het pakket aan de juiste persoon wordt meegegeven?
Bij het ophalen van het pakket moet je je vaak ook nog legitimeren.

endemion
door endemion Feb 14, 2019 om 16:09
237 Antwoorden / 3 Vragen

Er is in deze niet eens sprake van een verkoopsovereenkomst. Als je het op die lijn wilt spelen kun je bij de overeenkomst adresgegevens eisen maar omdat al te doen bij een afspraak... Overigens zit er doorgaans veel winst in met name de Nederlansde billenmarkt als het aankomt op een brilletje waar wellicht een paar honders euro voor gevraagd wordt maar het bedrijf zelf doorgaans niet meer dan twee tientjes kost en zelfs dat is flink naar boven afgerond. Zie ook de Adam ruins everything aflevering over brillenland, zal 's ff kijken of daar een youtube fragment van te vinden valt (... https://www.youtube.com/watch?v=CAeHuDcy_bY).

panter22
door panter22 Feb 14, 2019 om 16:24
6599 Antwoorden / Vragen

Als je online een afspraak wilt maken, hoef je je adres niet op te geven. Wel je email adres.

aurora1
door aurora1 - Feb 12, 2019 om 20:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor een leesbril kunt u zelfs bij de Hema terecht. Anders wat grotere letters tikken?
Iedereen kan wel opbellen voor afspraken en vervolgens niet komen opdagen. Dat ze een adres bij de naam willen kan ik goed begrijpen en is hun keuze. Ik zou dat ook doen.
Maar u kunt toch gewoon binnenlopen bij welke brillenboer dan ook?
U kunt het uzelf net zo moeilijk of gemakkelijk maken als u zelf wilt. Het lijkt erop dat u steeds voor het eerste kiest. Ook bij Ulla.

gerbera
door gerbera - Feb 12, 2019 om 22:24
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zit in hun systeem, maar zonder mijn adres.
Ja en dan komt er straks een met dezelfde naam maar woont tig straaten verder. En voorwie is die bril dan?

Ka
door Kassagebruiker Feb 13, 2019 om 13:29
683 Antwoorden / 5 Vragen

Weleens van een naam/geboortedatum controle gehoord is dat incidentele geval?

gerbera
door gerbera Feb 13, 2019 om 13:36
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Als de TS haar adres al niet vermeld dacht u dat ze dan de geboortedatum wel zou opgeven. Die moet dan nml wel in het systeem staan en dat betwijfel ik gelet op gedoe over haar privacy.

tijger1
door tijger1 Feb 13, 2019 om 14:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze geeft alleen haar pincode.:-))

aurora1
door aurora1 Feb 13, 2019 om 18:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat zou ik ook doen: alleen pincode geven en klaar.

mo
door mof - Feb 13, 2019 om 17:30
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Privacywet? Die is er toch om dit soort registraties tegen te gaan. Als ok een brood koop bij de bakker vraagt die dat soort gegevens ook niet.
ik kom al heel lang niet meer bij specsavers. Toen ik ooit, in 2012, mijn naam gaf ivm een oogmeting, ik heb -0.50 en -0,75, dus maar heel zwakke bril, stond er toch al in hun systeem waar ik verzekerd was. Zonder dat ik dat ooit aan hun had doorgegeven.
deze gegevens gevruikt specsavers om reclame aan u te sturen. Zogenasmd i. Uw belang, masr het zijn maar verkopers, en al helemaal geen goede opticiens.

mo
door mof - Feb 13, 2019 om 17:31
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Privacywet? Die is er toch om dit soort registraties tegen te gaan. Als ok een brood koop bij de bakker vraagt die dat soort gegevens ook niet.
ik kom al heel lang niet meer bij specsavers. Toen ik ooit, in 2012, mijn naam gaf ivm een oogmeting, ik heb -0.50 en -0,75, dus maar heel zwakke bril, stond er toch al in hun systeem waar ik verzekerd was. Zonder dat ik dat ooit aan hun had doorgegeven.
deze gegevens gevruikt specsavers om reclame aan u te sturen. Zogenasmd i. Uw belang, masr het zijn maar verkopers, en al helemaal geen goede opticiens.

De
door Dee23 - Feb 14, 2019 om 13:30
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de antwoorden. Ik vind het vreemd dat zo weinig mensen zich druk maken om privacy en er voettstoots vanuit gaan
dat je om ergens klant te zijn je hele hebben en houwen moet laten registreren. Geboortedatum, adres, telefoonnummers, en liefst identiteitsnummers
van je paspoort of rijbewijs.  En dat voor iets wat je zelf van te voren afrekent, dat doe ik altijd.
Alsof je, als je de boel wilt flessen niet een vals adres zou opgeven. Het vragen naar een adres is geen enkele garantie dat er achteraf betaald wordt. Daarom wordt vaak een aanbetaling verzocht, en terecht.
En daarom ook is het belachelijk, die verzamelwoede van bedrijven van jouw gegevens.  Maar de mensen zijn zo enorm naief en als schapen staan ze al hun gegevens af. Dat blijkt wel uit de antwoorden op mijn vraag, op een of 2 personen na. Wel eens gehoord van identiteitsfraude? Dat komt door je zo te gedragen, tot het te laat is. Er zou door Kassa en andere programma's, of Consumentenbond, behalve de consument waarschuwen, andere akties moeten worden ondernomen. Je kan op je brievenbus een sticker plakken; geen ongewenste reclame. Er zouden stickers of kaartjes verkrijgbaar moeten zijn: geen ongewenste vragen, of: u hebt niet het recht om klanten te weigeren die weigeren hun gegevens af te staan o.i.d. Nu kan iedere winkelier maar z'n gang gaan en doorgaan met intimiderende gedrag.

tijger1
door tijger1 Feb 14, 2019 om 13:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gezwets. Intimiderend gedrag, doe niet zo belachelijk.

Thijs12
door Thijs12 Feb 14, 2019 om 14:10
532 Antwoorden / Vragen

Identiteitsfraude door naam adres en je brilmaat!

tijger1
door tijger1 Feb 14, 2019 om 14:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Danzien de boeven het scherper.:-))

diumenge
door diumenge Feb 14, 2019 om 15:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan gewoon naar een andere opticien die niet om die gegevens vraagt. Opgelost.

gerbera
door gerbera Feb 14, 2019 om 15:58
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Je kan ook overdrijven, naam en adres opgeven en het dan over indentiteitsfraude hebben. Die gegevens zijn, kompleet met postcode en tel nummer, ook gewoon in de telefoongids te vinden. maar daar staat u denk ik ook niet in. En dan zal ik het maar niet over "Feestboek" hebben. En weet u wat, mijn opticien stuurt geen reclame maar wel een bericht dat het misschien tijd wordt mijn bril eens te laten controleren op de juiste sterkte.

endemion
door endemion Feb 14, 2019 om 16:41
237 Antwoorden / 3 Vragen

Triest dat men ipv naar de waarschuwing te luisteren hun best doet om maar vooral die kop in het zand te houden. Er wordt gewezen op identiteitsfraude in de hand werken door de mentaliteit van acht wat kan mij dat schelen om dit en dat aan gegevens links en rechts te overhandigen. Er wordt dus niet beweert dat je met naam en adres zomaar fraude kunt plegen. Overigens heb ik het vaak genoeg meegemaakt dat juist kennis van die gegevens diende als identiteitsbevestiging aan de balie van het een of ander. Privacy bewuste mensen mijden facebook ed natuurlijk dus een beetje raar om aan te nemen Dee daar blind zoo zou zijn. Aangezien specsavers doorgaans de voordeligste optie is voor een bril (op internet bestellingen na dan) gaat die vlieger van ga naar een andere opticien en het is opgelost ook niet op. Want dan zit je dus in de situatie dat je meer moet betalen voor je privacy wat we ook op steeds meer plaatsen zien totdat straks alleen de rijksten zich nog privacy kunnen veroorloven. En daar komt de term intimideren vroeg of laat echt wel naar voren. Lijkt idd wel alsof men graag trug gaat naar een klasse scheiding zoals vroeger het geval was tussen boeren en burgers (toen de term burger nog gewicht had).

tijger1
door tijger1 Feb 14, 2019 om 16:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@endemion

Nog meer onzin dus.

ro
door ron503 Feb 14, 2019 om 18:22
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Om iemands indentiteit over te nemen is veel meer nodig dan de naw gegevens, denk aan een kopie van het rijbewijs en/of het indentiteidsbewijs/paspoort want daar staat het bsn op. Als u die niet afgeeft dan wordt het verdraaid moeilijk om een indentiteit te stelen. Naw gegevens zijn niet privacy gebonden maar kunnen wel voor oplichting gebruikt worden door een ander adres als bezorgadres aan te geven voor goederen die achteraf betaald kunnen worden. Op de dag van bezorging vangen ze het pakket op en zetten een krabbel voor ontvangst zonder legitimatiebewijs. Om even op het Specsaversverhaal terug te komen zij gaan echt niet op een adres voorraad bestellingen plaatsen en de bewoner met de rekening opzadelen.

panter22
door panter22 - Feb 15, 2019 om 08:56
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt je gegevens laten verwijderen als je de bril gekocht hebt. Info:
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/privacyrechten/recht-op-vergetelheid

ho
door honza23 - Feb 15, 2019 om 10:09
261 Antwoorden / 3 Vragen

Stel nu dat u de bestelling bij Ulla niet afhaalt, waar moeten zij dan de rekening c.q. verhaalkosten heen sturen ?
Als u 'op afstand' contact heeft met een bedrijf is het logisch dat men gegevens van u vraagt.
Wilt u dit niet dan zult u fysiek in actie moeten komen: dus zelf naar de winkel en daar bestellen c.q. een afspraak maken. Dus als u zegt dat ze het onmogelijk maken dan is dat onzin.

ne
door neodutchio - Feb 15, 2019 om 10:26
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als u in een winkel kleding koopt krijgt u bij de kassa een kassabon. Als u online iets besteld krijgt u netjes een factuur. Een factuur met alleen uw naam kan niet. Op een factuur staan altijd de klantgegevens. Zo is namelijk ook uw bestelling terug te vinden. Helaas zijn er namelijk meer hondjes die Fikkie heten.
Ik bestel regelmatig online en bij elke webwinkel kan je aangeven of je reclame wil ontvangen. Geen idee waar uw angst vandaan komt, maar bij mij is nog nooit iets vreemds gebeurd. Nou ja, bijna nooit. Slechts 1 keer kreeg ik aanbiedingen per mail binnen van een, voor mij, onbekende winkel. Dat heeft voor die winkel nadelige gevolgen gehad. Ik had mij nergens voor aangemeld, dus kregen zij een boete. Daarbij moesten zij openheid van zaken geven hoe ze aan de mailadressen gekomen zijn.

Voor wat betreft uw bril, u wilt uw ogen laten opmeten. Dat doet u met een reden. Waarschijnlijk heeft u dan een nieuwe bril nodig. Ook al betaald u contant, bij eventuele garantiegevallen moet wel uw aankoop uit het systeem gehaald kunnen worden. Op simpelweg een naam gaat dat niet lukken. Als u na het meten gaat bestellen, dan moet uw bestelling de computer in. U denkt dat het goed gaat komen als er alleen een naam op de bestelling staat? Uw montuur kunnen koppelen aan uw glazen voorzien van uw sterkte en afwerking op enkel een naam?
Als u alleen maar gemeten wil worden voor het meten, er zijn meer plekken waar u terecht kan.

me
door mein33 - Feb 15, 2019 om 10:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ik betaal zelf voor de bril, het gaat niet via de verzekering, dus waarom willen zij mijn adres ?

Niet zo moeilijk te begrijpen lijkt mij.
U laat een oogmeting doen, u zoekt een montuur uit en de glazen worden voor u besteld en na een weekje kunt u uw nieuw verworven kijkhulpje afhalen en voldoet u de rekening. Niets aan de hand zover.
Maar nu komt u , na al het voorgaande, niet opdagen en dan is het voor de winkelier wel fijn om te weten wie die droeftoeter is die hem met een voor anderen onbruikbaar kijkhulpje heeft laten zitten en met uw adres gegevens kan hij proberen de geleden schade op u te verhalen.

De
door Dee23 - Feb 16, 2019 om 12:19
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik stel nooit vragen of plaats meningen dus dit is de eerste keer en het is nieuw voor mij.
Het verbaast me dat niemand leest en maar wat optikt.
En dat hetgene wat de pen in beweging brengt het begrip 'geld en betalen' is, terwijl het daar absoluut niet om gaat.
Als je online bestelt moet je van te voren betalen.
Een bril reken ik van te voren af.
Het gaat mij om privacy van je gegevens,
maar kennelijk interessert geen van de antwoordgevers dit onderwerp.
Onbegrijpelijk, en kortzichtig, over specsavers gesproken.

diumenge
door diumenge Feb 16, 2019 om 12:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ze vragen niet naar je geloof, geaardheid, inkomen, medische geschiedenis, familieproblemen, favoriete kleur, sexuele voorkeuren, etc. Als ze dat zouden doen, dan had je een heel goed punt. Wat je adres met privacy te maken heeft is mij onduidelijk, hoewel ik het met je eens ben dat het in deze casus niet nodig is om naar je adres te vragen. Maar je hoeft dat adres niet te geven en je hoeft daar je bril niet te bestellen. Als ze zo klanten kwijt willen raken, dan moeten ze dat vooral doen.

Cookies
door Cookies Feb 16, 2019 om 12:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......hoewel ik het met je eens ben dat het in deze casus niet nodig is om naar je adres te vragen......

Precies! Paar maanden terug liep ik langs een opticien (geen keten) en dacht, laat ik meteen even binnen lopen om een afspraak voor oogmeting te maken. Net als bij TS kon ik geen afspraak maken zonder al mijn naw-gegevens te verstrekken. Ik zei, je kunt mijn naam + 06 krijgen, lijkt mij meer dan voldoende voor het maken van een simpele afspraak. Kon niet, dus daar geen afspraak en geen bril gekocht.

me
door mein33 Feb 16, 2019 om 12:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR COOKIES 16 FEB. 2019 OM 12:45
 Ik zei, je kunt mijn naam + 06 krijgen, lijkt mij meer dan voldoende

@cookies,

Maar als iemand, net zo vaak als u, van naam en misschien ook wel van telefoonnummer wisselt dan heeft het voor niets en niemand enig nut om dat te registreren.  U heeft dan ook volkomen gelijk dat het verstrekken van die info onnodig is.    ;-))

Cookies
door Cookies Feb 16, 2019 om 13:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@mein33: Ik hoef bij AH of bij de bakker ook geen naw-gegevens te verstrekken, dus waarom wel bij een opticien? En inderdaad, net als meerdere e-mailadressen heb ik meerdere 06 nrs.;-))

me
door mein33 Feb 16, 2019 om 13:42
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ik hoef  bij de bakker ook geen naw-gegevens te verstrekken,

Wij éénmalig wel , want de bakker komt "ons dagelijks brood" e.d. elke vrijdag "gratis" thuis bezorgen, net als bij de buur.   ;-))

Cookies
door Cookies Feb 16, 2019 om 13:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Flauw, mein33. Misschien heb je nog wat goede argumenten waarom een opticien al mijn naw gegevens nodig denkt te hebben?

De
door Dee23 - Feb 17, 2019 om 17:28
5 Antwoorden / 1 Vragen

ik ben blij dat sommigen het toch begrijpen.
alleen kan je een winkelier overtuigen dat zijn zienswijze niet klopt.
Ik bedoel; kan je met het wetboek in de hand zeggen dat hij in overtreding is door teveel persoonlijke informatie
van je te eisen. Zo heb ik ooit eens een pakje niet kunnen afhalen bij een afhaallocatie zonder mijn BSN nummer te geven.
Dat kon alleen als een kopie werd gemaakt van mijn rijbewijs of paspoort.
Dat waar altijd voor wordt gewaarschuwd omdat het identiteitsfraude in de hand werkt.
Is het mogelijk om zoiets te weigeren en zo ja hoe, weet iemand dat misschien?

ga
door gastonf - Feb 17, 2019 om 17:33
20 Antwoorden / 6 Vragen

Geef gewoon een fakeadres op..doe ik al jaren, werkt perfect

jo
door jorisw Feb 18, 2019 om 12:18
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Lachen. Valsheid in geschrifte is strafbaar. Ik hoop dat je een keer een conflict krijgt met een bedrijf waar je dat doet en door de mand valt.... En even praktisch: zou jij graag zaken doen met iemand die zich niet bekend wil maken?

De
door Dee23 - Feb 18, 2019 om 12:12
5 Antwoorden / 1 Vragen

Haha ja dat is een goeie tip, helaas wordt je daartoe gedwongen als je je gegevens niet wilt afstaan.
Dank!