Ra
door Rambi10 Jul 5, 2020 om 14:29
Geldzaken & recht

Sportschool

Onlangs is mijn sportschool gelukkig weer open gegaan, echter uiteraard met beperkingen wat ook logisch is. Ik vraag me
nu wel af of ze het volledige abonnement (64 euro per maand) in rekening mogen brengen terwijl er niet veel momenten zijn waarop je kan sporten.
Hele dagen zijn al volgeboekt, het zwembad is ook vaak al vol, dus je kan eigenlijk niet veel gebruik maken van het feit dat de sportschool weer geopend is.

3749 10 Rapporteer

rj
door rjw - Jul 5, 2020 om 16:12
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Hun kosten zijn niet omlaag gegaan doordat er minder momenten zijn waarop je kunt sporten.

edrick3
door edrick3 - Jul 5, 2020 om 16:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb je dat al eens ter sprake gebracht op die sportschool?

mi
door miennaamishaaz - Jul 5, 2020 om 16:55
725 Antwoorden / 1 Vragen

Wat staat er in de voorwaarden van de sportschool?
Vaak staat er iets in dat door middel van overmacht niet alle faciliteiten bruikbaar zijn. maar dat u alsnog het gehele bedrag moet betalen.

dit zou exact hetzelfde zijn als u naar een pretpark gaat voor de achtbanen, maar deze allemaal gesloten zijn door grootschalig onderhoud op de dag die u koos.
Zou u dan ook klagen dat u niet in alle attracties kan omdat er onderhoud is op dat moment?

panter22
door panter22 - Jul 5, 2020 om 18:04
6599 Antwoorden / Vragen

Je vindt het logisch dat de sportschool met beperkingen open is gegaan. Maar als het erop aankomt, wil je zonder beperkingen sporten.  Dan maar klagen bij de sportschool. Of niet wachten met reserveren.

aurora1
door aurora1 - Jul 5, 2020 om 19:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien is het een idee om langer van te voren te reserveren?

Ma
door Marionnepon - Jul 5, 2020 om 21:21
2 Antwoorden / Vragen

[Edit redactie - geen reactie op topic]

aurora1
door aurora1 Jul 5, 2020 om 23:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[Edit redactie - geen inhoudelijke reactie]

alfatrion
door alfatrion - Jul 6, 2020 om 00:10
1659 Antwoorden / 1 Vragen

In het verbintenissenrecht ben je alleen verplicht im te betalen als er geleverd wordt. De beperkingen maken dat er minder geleverd wordt. De een zal daar niet veel van merken en de ander juist heel veel. Wat je aangeeft komt er eigenlijk op neer dat de sportschool met de beschikbare capaciteit niet alle klanten kan bedienen. De sportschool heeft dan geen recht om wel de volledige som te innen. Dit kan evenwel inhouden dat de een wel het volledige moet betalen in de ander niets, maar eenvoudiger os misschien dat iedereen slechts een deel betaald.

rj
door rjw Jul 6, 2020 om 07:40
3261 Antwoorden / 5 Vragen

En dat de boel dan na een paar maanden alsnog failliet gaat nadat ze eerst een paar maanden hebben moeten overleven. Maar goed, juristen schrijven van nature toch al met een vork dus die snappen niet dat anderen wel moeite moeten doen om hun inkomsten te verwerven.

aurora1
door aurora1 Jul 6, 2020 om 14:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

“Juristen”?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 6, 2020 om 10:08
16843 Antwoorden / 202 Vragen

Strikt formeel is hier sprake van het niet of gebrekking nakomen van de met u afgesloten overeenkomst. U zou dus formeel naleving kunnen vorderen en ik geef u een verwijzing. Ik merk er echter bij op dat een in gebreke stelling naar mijn mening u uitsluitend onnodig geld en mogelijk ook meer ergernis kan opleveren en zo u toch gelijk zou krijgen u mogelijk toch ook 'achter het net vist' als het claimen een faillissement tot gevolg heeft. De Sportschool zal zich m.i. beroepen op overmacht en verwijzen naar de wettelijke maatregelen m.b.t. COVID-19. Het niet naleven van deze maatregelen kan bobvendien ook nog een fikse boete opleveren voor de sprtschool.  Dat gezegd hebbend toch de verwijzing : http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ maar herhaald: m.i. niet aan beginnen.

mo
door mof - Jul 6, 2020 om 11:29
3619 Antwoorden / 3 Vragen

In principe zou dit wel moeten. Maar ws zul je daarvoor naar de rechter moeten. HEt helpt als je dit met een groep gedupeeerden doet. De leveringsvoorwaarden van het product zijn niet gewijzigd door de corona crisis, u hoeft de sportschool niet te subsidieren.

Grunnen.
door Grunnen. - Jul 6, 2020 om 12:06
509 Antwoorden / Vragen

Sportscholen laten  jouw ook niet minder betalen bij een blessure etc. Dus is een korting op het abonnement logisch bij een niet volledige levering van diensten