fr
door frans.lenaerts@home.nl Jan 9, 2020 om 13:45
Geldzaken & recht

Sportschool verhoging

In december een bericht ontvangen van de sportschool Fit For Free dat de abonnement kosten met ruim 50% verhoogd worden per 1 februari 2020, terwijl wij in augustus 2019,zoals voorgaande jaren, een jaar vooruit betaald hebben. eerst betaalde wij € 9.95 per maand en dit gaat nu € 14.99 per 4 weken worden, wij mogen dan wel ook 's avonds komen sporten, iets wat we beslist niet zullen doen, wij zijn met pensioen en hebben bewust gekozen voor een goedkoper abonnement voor alleen overdag. Mag dit zo maar?

1432 7 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Jan 9, 2020 om 13:47
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ja dat mag, alleen moet u de mogelijkheid gehad hebben uw abonnement stop te zetten. Lees ook hier

tijger1
door tijger1 - Jan 9, 2020 om 13:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat mag, maar u kunt opzeggen en dan hebt u recht op teruggave van een deel van het vooruitbetaalde bedrag.

Tr
door Trostomaat - Jan 9, 2020 om 13:53
239 Antwoorden / Vragen

Als in de voorwaarden is afgedekt dat dit mag, dan mag dit.

marita5
door marita5 - Jan 9, 2020 om 13:53
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Frans.Lenaerts ,

De voorwaarden :

Artikel 7 Prijs en prijswijzigingen

1. Het abonnementsgeld wordt voorafgaand aan het sluiten van de overeenkomst overeengekomen.

2. De Ondernemer maakt eventuele prijsverhogingen 4 weken voorafgaand genoegzaam bekend.

3. In het geval van een prijsverhoging, heeft de Consument het recht om de Overeenkomst binnen 4 weken na de bekendmaking van die verhoging door Ondernemer te ontbinden. Het vooruitbetaalde abonnementsgeld dat ziet op de periode na de ontbinding, wordt dan door Ondernemer terugbetaald. Het door Consument verschuldigde abonnementsgeld wordt dan wel herberekend naar de feitelijke abonnementsperiode.

4. De mogelijkheid tot ontbinding uit lid 3 is niet van toepassing op prijsaanpassingen op basis van het CBS-prijsindexcijfer voor gezinsconsumpties of op prijsaanpassingen die direct voortvloeien uit de wet, zoals een btw-verhoging, tenzij een dergelijke prijsverhoging door Ondernemer bekend wordt gemaakt binnen 3 maanden na totstandkoming Overeenkomst. In dat laatste geval heeft Consument tot 3 maanden na totstandkoming Overeenkomst het recht tot ontbinding. Het vooruitbetaalde abonnementsgeld dat ziet op de periode na de ontbinding, wordt dan door Ondernemer terugbetaald. Het door Consument verschuldigde abonnementsgeld wordt dan wel herberekend naar de feitelijke abonnementsperiode

Lees hier de volledige voorwaarden , klik op de rode regel .

 https://www.fitforfree.nl/sites/fitforfree.nl/files/FFF_Algemene_voorwaarden_13-8-2019.pdf

Tr
door Trostomaat Jan 9, 2020 om 14:32
239 Antwoorden / Vragen

Zijn dit de voorwaarden die van toepassing zijn op de vraagsteller?

marita5
door marita5 Jan 9, 2020 om 14:39
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , de voorwaarden zijn niet voor de buren ;-))

tijger1
door tijger1 Jan 9, 2020 om 14:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En ook niet van de bakker.

Tr
door Trostomaat Jan 9, 2020 om 16:19
239 Antwoorden / Vragen

Ik wist niet dat je over deze inside-informatie beschikte. Vandaar de vraag.

aurora1
door aurora1 Jan 9, 2020 om 20:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar ze zijn wel bestemd voor de president. Overigens betreft het niet inside information..

Tr
door Trostomaat Jan 10, 2020 om 01:38
239 Antwoorden / Vragen

Volgens mij wel degelijk. Dit is niet algemeen bekende informatie.

edrick3
door edrick3 - Jan 9, 2020 om 14:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 9, 2020 om 15:49
16778 Antwoorden / 202 Vragen

U bent helaas niet de eerste en enige die dit probleem met Fit For Free meldt als al aangegeven door  @GERBERA die naar een al eerdere vraag daarover met de gegeven reacties verwijst.

aurora1
door aurora1 - Jan 9, 2020 om 20:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja dat mag, en u kunt daarom gratis opzeggen en dan bijv. lekker in de frisse buitenlucht gaan wandelen of fietsen, en eventueel thuis nog Yoga erbij doen.
Vergeet niet uw passen in te leveren en een bewijs van ontvangst daarvoor te verlangen.