gv
door gvrossem Jan 17, 2019 om 21:00
Geldzaken & recht

Spotify wijzigt ongevraagd abonnement

Spotify wijzigt ongevraagd per januari 2019 mijn premium abonnement in premium family abonnement dat 5 euro duurder is. Bij navraag wordt gezegd dat mijn emailbox een beveiligingsissue heeft en ik mijn wachtwoord moet wijzigen. Vervolgens kunnen ze mij geen bewijs overleggen wie wanneer en hoe mijn abonnement zou hebben aangepast. Na langdurig moeizaam chatten met twee spotify medewerkers is uiteindelijk de ten onrechte geincasseerde euro 14,99 teruggestort en mijn abonnement teruggezet naar een oremium account voor euro 9,99 per maand.

Mijn vraag is: zijn er meer spotify gebruikers die ongewild zijn overgezet naar een duurder premium family abonnement?

2008 7 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 17, 2019 om 21:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Want je denkt iets groots op het spoor te zijn?

ne
door neodutchio - Jan 17, 2019 om 21:57
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U gaat meerdere fora bevuilen hier voor? Wat maakt het uit of er meerdere mensen zijn bij wie een fout gemaakt is? Het is opgelost bij u, punt. U maakt ook wel eens een fout en dat wil niet zeggen dat ineens iedereen zich moet gaan melden waarbij het, door u, ook is fout gegaan.

tijger1
door tijger1 - Jan 17, 2019 om 22:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit is vast een groot complot van Spotify. Goed dat u het op het spoor gekomen bent. Als ik u was zou ik alle kranten en tv programna’s inschakelen, om deze misstand bekend te maken.

tenormin
door tenormin - Jan 17, 2019 om 22:47
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Beste gvrossem, gelukkig voor u is het opgelost en het bedrag niet al te giga hoog (en weer teruggebracht naar uw originele abonnement). Maar fouten komen overal voor, zelfs bij banken.;-)) Ik ben geen spotify gebruiker dus ook niet overgezet naar.... En om nu te willen weten of anderen dit is overkomen, tja, lijkt mij ondoenlijk daar achter te komen. Maar nogmaals, het is opgelost. Dus op naar andere zaken.

marita5
door marita5 - Jan 18, 2019 om 07:54
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo GVRossum ,

Fijn dat het probleem is opgelost .
Hier is het tegenovergestelde gebeurd en opgelost , klik op de rode regel ...

https://community.spotify.com/t5/Accounts/premium-klant-maar-ben-nu-ineens-free/td-p/1554301

diumenge
door diumenge Jan 18, 2019 om 08:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En ook opgelost :-)

marita5
door marita5 Jan 18, 2019 om 08:14
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Ja  , zal het er nog bij vermelden , was ik vergeten . Ik neem aan dat Ts kan lezen ;-))

marita5
door marita5 Jan 18, 2019 om 08:18
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Ts heeft ook een klacht geplaatst op Radar en klacht.nl https://www.klacht.nl/spotify/klacht/spotify-wijzigt-ongevraagd-abonnementsvorm/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 18, 2019 om 10:48
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Dit forum is bestemd voor vragen m.b.t. bestaande of beter gezegd problemen die niet naar tevredenheid zijn of worden opgelost.

Dat het voor u even en met enige moeite duurde is vervelend maar als er geen fouten worden gemaakt wordt er ook niets geleerd.

aurora1
door aurora1 - Jan 18, 2019 om 12:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het is probleempje is toch opgelost? Het lag  toch aan uw eigen e-mailbox?
Wat wilt u nu dan nog meer, en wat heeft u eraan te weten of al dan niet er meer mensen zijn bij wie door een fout van de eigen mailbox per ongeluk het abonnement gewijzigd is?
Misschien is het een idee om af en toe het wachtwoord te wijzigen en/of vaker te scannen met uw virusscanner?