Lena
door Lena Jul 10, 2018 om 14:44
Geldzaken & recht

Staatsloterij gijzelt prijs

Hallo.. gokkers..
Op mijn staatsloterij app zie ik in de Walet een tegoed staan na de trekking van 1 juli. Als ik die aanklik wordt dit verduidelijkt dat dit tegoed kan worden aangewend voor aankopen binnen de loterij omgeving. Ook is er een button innen. Hierop geklikt geeft een verrrassende melding dat eerst mijn leeftijd moet worden gecontroleerd via IDIN en zo niet de prijs niet kan worden geint. Het feit dat onze bank (nog) niet het IDIN syteem gebruikt verplicht me tot het maken van kopieen van bankpas en rijbewijs of paspoort en dit aan te vullen met andere gevraagde gegevens.
Aangezien ik meer dan (controleerbaar bij de staasloterij) 21 jaar meespeel en mijn gegevens op mijn accoutpagina heb ingevuld vind ik deze poespas niet noodzakelijk en wil net als voordien totaal geen gebruik maken van de Walet maar mijn prijs gewoon op mijn bank hebben.
IDIN geeft trouwens aan iedere leverancier persoonlijke informatie als geboortedatum en adresgegevens. Iets waar ik totaal geen behoefte heb om die aan wie dan ook te verstrekken als ik daar iets wil aanschaffen. Te gek voor woorden wat vindt u..

Gr.

29786 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 10, 2018 om 14:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schijnt in uw account te kunnen kiezen hoe u uitbetaald wilt worden. Op uw bankrekening of in uw wallet.

https://www.nederlandseloterij.nl/klantenservice/uitleg

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 10, 2018 om 14:58
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Als u via een zoekmachine 'staatsloterij wallet'zou hebben ingetoets zou u onder meer deze hebben gezien: https://www.klacht.nl/staatsloterij/

tijger1
door tijger1 Jul 10, 2018 om 15:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is de klacht van de Ts zelf.

tenormin
door tenormin Jul 10, 2018 om 15:38
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1. ;-)

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 10, 2018 om 16:15
16830 Antwoorden / 202 Vragen

tijger1@ ?? Als ik de vraag lees heeft Ts niet de link aangeklikt die ik geef m.b.t. klachten.

Dit is de aanzet van de vraag: Op mijn staatsloterij app zie ik in de Walet een tegoed staan na de trekking van 1 juli. Als ik die aanklik wordt dit verduidelijkt dat dit tegoed kan worden aangewend voor aankopen binnen de loterij omgeving.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 10, 2018 om 16:56
7181 Antwoorden / 3 Vragen

@gerritaltena
Ts heeft gisteren deze klacht ingediend:
https://www.klacht.nl/staatsloterij/klacht/gijzeling-prijs/

edrick3
door edrick3 - Jul 10, 2018 om 15:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Bel eens met de gratis klantenservice: klantenservice via het gratis nummer 070 - 550 08 52.
En/of lees eens goed:

Kijk eens bij de veelgestelde vragen nr.5 als je op de link van tijger hebt geklikt.

r.kemperman
door r.kemperman Jul 10, 2018 om 16:17
423 Antwoorden / 4 Vragen

Sinds wanneer is een 070-nummer gratis?

edrick3
door edrick3 Jul 10, 2018 om 17:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Geen idee;-) maar ze vermelden het wél zo op hun site. Klik maar eens op de link en kijk bovenaan

audb
door audb - Jul 11, 2018 om 12:00
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Dat Idin gebruikt wordt is voor uw eigen veiligheid en niet voor de lol.

Als een hacker uw paswoord zou kunnen onderscheppen en u de winnaar van de hoofdprijs bent dan kan het zijn dat zo gast uw geld op een rekening laat storten en u lekker naar uw centjes kan fluiten maar die komen nooit meer terug.

Met IDIN zorgen ze er voor dat ze nooit het bedrag op een andere rekening storten overigens is het zo dat als u via de site mee speeld u uw gegevens zoals geboorte datum en adres heb moeten opgeven.

Maar uw idkaart of paspoort gegevens door moeten geven? Idin is juist er voor bedoeld om dat niet te doen.

Omdat u bij de bank al een idkaart of legitimatie heb moeten tonen hoeft het niet bij de staatsloterij daarvoor is ook IDIN bedoeld.

En om het geld direct op uw bankrekening te laten storten daarvoor zou u contact moeten opnemen met de klanten service mogelijk dat u dan wel uw idkaart of paspoot zou moeten tonen maar ook dat is voor uw eigen veiligheid zodat niet een ander het zou kunnen doen.

akkerdistel
door akkerdistel Jul 12, 2018 om 09:23
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"Dat Idin gebruikt wordt is voor uw eigen veiligheid" Zo brengen ze het, de werkelijkheid ligt ietsjes anders.

mo
door mof - Jul 11, 2018 om 12:31
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Mmh, zelf speel ik ook al lang mee, maar ik krijg mijn prijs gewoon op mijn bankrekening ... ik weet niets van wallets etx.
zal ik eens op letten, ik log nooit in bij staatsloterij dus ik weet niet of er wat staat. Ook geen informatie over ontvangen vn staatsloterij of zo

Pa
door Paul Robert Duijnstee - Jul 11, 2018 om 12:42
1 Antwoorden / Vragen

Te gek voor woorden.
Doet me denken aan een gezegde 'Over je graf regeren' Nou, dat doen ze over een ander zijn geld.. Struikrovers!

simon55
door simon55 - Jul 11, 2018 om 12:47
1556 Antwoorden / 5 Vragen

In uw account kunt u kiezen of u uitbetaald wilt worden per wallet of bankrekening. Klikt u op de button , dan wordt u doorgestuurd naar uw bank , dan wordt er gekeken of u rekening klopt etc , geeft u accoord en klaar is t. Moeilijk he

merryweather
door merryweather Jul 12, 2018 om 08:59
50 Antwoorden / 0 Vragen

Uw heeft niet goed gelezen...moeilijk hé...

br
door breha38 - Jul 11, 2018 om 13:01
13 Antwoorden / 0 Vragen

L.S.
als ik u was zou ik maar even 0800 0231303 bellen. Dan kunt direct vragen hoe te handelen. Hiermee voorkomt u ook dat u in een “phisingweb” terecht komt. Bovendien vind ik het vreemd dat er om kopieën van bankpas en rijbewijs wordt gevraagd. Alle info staat toch in uw account.
Succes en groet
Hans Bremmer

clio23
door clio23 - Jul 11, 2018 om 13:38
46 Antwoorden / 0 Vragen

Als u bij het aanmelden van de automatische afschrijving het vinkje op  de goede plek had gezet was het gewoon op uw rekening bijgeschreven.  Zou ze nu maar even bellen,  zijn altijd erg behulpzaam.

wi
door wim25mei - Jul 11, 2018 om 14:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

Moeten gewoon uitbetalen ,zonder al deze vreemde vragen, ze schrijven het toch ook automatisch af, moeten ze ook automatisch er bijschrijven ook.

Frns
door Frns - Jul 11, 2018 om 15:45
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ja dit is typisch staatsloterij! Ook ik was onaangenaam verrast dat ik niet meer gewoon een lot kon kopen en vervolgens betalen via online bankieren! Het moest nu plots via de WALLET!! Ik heb nog een e-mail geschreven dat ik geen WALLET van de staasloterij wilde om dat ik zelf al een beurs had die ik overigings gewoon in het Nederlands beurs noem!! Ik kwam er niet onderuit! Uit protest heb ik een periode niet mee gespeelt maar dat deert hun natuurlijk niet. Ik heb me opieuw aangemeld met een nieuw account. Bij het aanmelden kon ik wel kiezen waar de e.v.t. prijzen naar toe zouden gaan. Naar de vervelende WALLET of naar je eigen bankrekening! Voor dat laatste heb ik gekozen en het werkt! Misschien helemaal opnieuw aanmelden?

sa
door sarash - Jul 11, 2018 om 16:27
10 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is vreemd. Ik speel automatisch mee en soms zoals mer 1 juli via de site e  dus de wallet maar krijg het altijd automatisch op mij  reke ing.
Misschien voor je iets doet even met klantenservice bellen. Copy rijbewijs enz opsturen lijkt mij totale onzin omdat zij je rekeningnummer hebben omdat je daar nl je lot mee hebt gekocht.

ka
door karbo-harry - Jul 11, 2018 om 17:49
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dat die verifficatie plaats moet hebben snap ik.. Dat de Staatsloterij ook bij trouwe klanten als u nog zo "ambtelijk" mee omgaat lijkt wat op een "bespaarcultuur" die tegen het gierige aan gaat zitten..!!
De Staatsloterij houdt er - trouwens - tegenwoordig meer vertragingstactieken op na. Zoals bijvoorbeeld de prijs "binnen 5 werkdagen op uw wallet bijgeboekt". In de praktijk is het vaak wel de opvolgende werkdag, maar eerder werden prijzen na winnen direct zichtbaar op de wallet, beetje "vasthoud-cultuur"... Leuk voor als er (straks) meer rente wordt uitbetaald. Officiëel: "Uitbetaling Wallet tussen 5 en 10 werkdagen"...!! Goed, het ging de laatste keer beter... Paar dagen verder had ik het geld op de rekening. Waarom zo bureaucratisch? De techniek is zover dat à-la-minute geld overboeken gewoon mogelijk (en rechtvaardiger naar de spelers) is! Ennn... eerder ook direct tegoeden van (alle) Staatsloterij-spellen bij te boeken op de wallet! Loten moeten direct worden voldaan, dus het geld is er, zou je zeggen...

(Bovenstaande uitbetalingsregels zijn door de Staatsloterij in diverse telefoongesprekken mij meegedeeld en gelden sinds begin van dit jaar)

Harry de Vries

ro
door ron503 - Jul 11, 2018 om 19:41
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik speelde al langer met de gedachte om ook eens een gokje te gaan wagen maar het kwam er niet van dus vandaag maar automatisch mee gaan spelen. Na het registratie proces en de eerste keer inloggen kwam inderdaad de IDIN procedure tevoorschijn en mijn bank en vele andere banken kennen de procedure wel. Het heeft ook voordelen want behalve dat de leeftijd wordt gecontroleerd weet je ook zeker dat als je iets wint het bedrag op de juiste rekening wordt gestort. U heeft gelijk dat het voor u een hele poepas is maar loterijen dienen wel te controleren of u werkelijk bent wie u stelt te zijn en dat kan zonder bewijzen niet want de registratie kan door iedereen gedaan zijn die uw rekeningnummer kent. Dat uw bank het IDIN systeem nog niet in gebruik heeft genomen valt de Staatsloterij niet te verwijten dus zal u om uw wallet te incasseren toch een soort van legitimatie dienen te overleggen.